Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Kwi 24, 2024 6:38 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: POmysły na podniesienie prędkości i przyspieszenia
PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 8:05 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
cze kto ma jakiś fajny pomysł na podniesienie osiągów charta jest mile widziany w tym dziale :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 8:12 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Kwi 01, 2007 10:03 pm
Posty: 489
Miejscowość: Orłowo
była baaaarrrrrrdddddzzzzzoooooo dużo pisane na temat tuningu technicznego poszukaj

_________________
WSK - wiejski sprzęt kaskaderski :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 8:15 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 31, 2006 7:51 pm
Posty: 2802
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Ford Sierra 2.9 V6
Ford Sierra 2.0
Romet Ogar 200
hmmmm... jeszcze nie widziałem tematu o tuningu charta... czyli silnika 027
podstawy czyli:
Inny gaxnik
polerka skrzyni korbowej, wału, cieniowanie korbowodu, łożysko igiełkowe na główce, odelżony tłok, korekta i powiększenie kanałów (z polerką) korekta cylindra, tłumik dobry i takie tam bzety ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 8:17 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Kwi 01, 2007 10:03 pm
Posty: 489
Miejscowość: Orłowo
R-Man, to co napisałeś robi się też w 023 ;]

_________________
WSK - wiejski sprzęt kaskaderski :)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 8:56 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 19, 2006 8:18 pm
Posty: 2043
Miejscowość: TBG
Pojazd: MZ ETZ 250 83r
VFR 800Fi
R-Man napisał(a):
polerka skrzyni korbowej, wału, cieniowanie korbowodu, łożysko igiełkowe na główce, odelżony tłok, korekta i powiększenie kanałów (z polerką) korekta cylindra, tłumik dobry i takie tam bzety ;)


To zrobisz w każdym silniku :P

_________________
emsi napisał(a):
Adamie co za ostre słowa płyną przez twój modem od neostrady :o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 9:08 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
o co chodzi z tym łozyskiem igiełkowym na główce???


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: wiatrak
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 11:19 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 19, 2007 9:34 am
Posty: 51
Miejscowość: Warszawa
Witam Gośc ma ciekawy pomysł..
Aby zainstalować wiatrak od pceta do wpychania wiekrzej ilośći powietrza do gaznika ;P
Czytając to całe zrozumiałem tylko koniec,ale wydaje sie to być ciekawe...
Jedziesz sobie chcesz wejsć na wyższe obroty wciskasz przycisk wiatrak sie włancza zmienia zawartość mieszanki rozgrzany silnik powinien mieć kopa ew można przyciskać ten guzik na gazniku co daje więcej paliwa :D
Co to tym sądzicie?
Nie radze czytać całego bo to nuda i nic nie zrozumiecie jak ja <smiech>
Proszę o odpowiedz w tym temacie



galion59 napisał:
statnio wcieliłem w życie jeden z moich zwariowanych pomysłów i wygląda na to, że zdał w pełni egzamin.
Kup na Allegro taki wentyl http://www.allegro.pl/ite...mm_gwar_fv.html
Postaraj się o zapasowy tłumik szmerów ssania na gaźniku (aby nie niszczyć oryginalnego).
Kup osiem baterii R14 i połącz je szeregowo tak aby było 12V. Potrzebny będzie jeszcze
wyłącznik elektryczny, który będzie można umieścić na kierownicy. Rozbierz zapasowy
tłumik szmerów ssania. Przykręć wentyl do tej połówki, która mocowana jest na gaźniku.
Wystarczą dwie śruby po przekątnej wentyla. Musi być on tak zamocowany aby powietrze
nadmuchiwał przez otwór na gaźnik-strzałka na obudowie wentyla skierowana w kierunku
gaźnika. Z samego gaźnika musisz zdemontować filtr siatkowy. Teraz zajmij się drugą połówką
tłumika szmerów ssania. W tylnej ściance wytnij kwadrat o boku 5cm. Od środka wklej na tylnej ściance (tam gdzie wyciąłeś kwadrat) kawałek włókniny stosowanej w filtrach do okapów (grubość 5mm). Ten kawałek filtru musi być większy od kwadratu, który wyciąłeś.
I w ten oto sposób masz filtr powietrza, który zastąpi zdemontowany z gaźnika.
Teraz skombinuj pojemnik do którego wsadzisz baterie. Mnie udało się znaleźć pudełko,
w którym baterie są umieszczone w dwóch rzędach po cztery sztuki w jednym rzędzie.
W lewym rzędzie baterie są umieszczone plusami do góry, a w prawym odwrotnie czyli
plusami w dół a minusami do góry. Na dole pudełka wystarczy dać blaszkę, która połączy
minus baterii lewego rzędu z plusem baterii prawego rzędu. Baterie w obydwóch rzędach
muszą ściśle przylegać do siebie aby zapewnić połączenie elektryczne. U góry pudełka
wystarczy dopasować dwie blaszki z przylutowanymi przewodami i mamy zasilanie 12V
potrzebne do napędzenia wentyla. W mojej drynce pojemnik z bateriami umieszczony
jest w dorobionym bagażniku do którego przymocowana jest lampa od wski ze światłem
stopu. Teraz możesz przymocować wyłącznik do kierownicy. Musi to być wyłącznik, którego
styki odizolowane są od masy motoru. Aha zapomniałem o ważnej sprawia - usuń niepotrzebną przegrodę w tłumiku szmerów ssania oraz zalej silikonem stare otwory, którymi powietrze dostawało się do tłumika. Teraz możesz obciąć wtyczkę przy wentylu i
wyprowadzić przewody na zewnątrz od strony tłumika wydechu. Potrzebna będzie mała
podwójna kostka elektryczna. Delikatnie odizoluj czarny i żółty przewód od wentyla (wystarczy pół centymetra) i podłącz po jednej stronie kostki. Weź pudło z bateriami i minus od baterii podłącz do czarnego przewodu po drugiej stronie kostki. Plus od baterii
dotknij do przewodu żółtego. Jeżeli wentyl zacznie się szybko obracać i poczujesz strumień
powietrza wydostający się na zewnątrz - to jest wszystko OK. Teraz zdemontuj oryginalny
tłumik szmerów ssania oraz filtr siatkowy i załóż na razie tylko połowę przerobionego z wentylem. Wcześniej po sprawdzeniu musisz odłączyć baterie. Umieść pojemnik z bateriami
w miejscu docelowym i poprowadź przewód od plusa do jednego styku wyłącznika na kierownicy. Od drugiego styku wyłącznika poprowadź przewód do kostki wentyla i podłącz
do żółtego przewodu. Podłącz minus od baterii do czarnego przewodu przy kostce wentyla.
Użyj wyłącznika na kierownicy i sprawdź czy wentyl działa. Jeżeli tak to go wyłącz.
Opisz albo zapamiętaj w której pozycji wyłącznika wentyl jest włączony. Owiń kostkę taśmą
izolacyjną tak aby nie dowarła do masy. Poukładaj przewody i zamontuj drugą połówkę
przerobionego tłumika szmerów ssania. Wyprowadź "potwora" na świeże powietrze i odpal
silnik bez włączania wentyla. Rozgrzej silnik - ruszaj do boju - jedynka - dwójka - pełny gaz
i jak silnik wejdzie na obroty to włącz wentyl. Powinieneś odczuć że silnik po włączeniu wentyla wchodzi na wyższe obroty - dostaje więcej powietrza. W mojej drynce musiałem
podnieść iglicę w gaźniku na 3-ie wycięcie i lekko wkrętem wzbogacić mieszankę.
Pozostaje tylko ustawić wolne obroty i po robocie. Dopiero gdy wymieniłem kolanko i tłumik
motorek ożył. Bardzo dobrze wkręca się na obroty i jest szybszy od nieprzerobionego.
Powodzenia w przeróbkach. Polecam to rozwiązanie. Praktycznie oddławia ono silnik.
P.S.
Tłumik i kolanko są od poczciwej WSK-i. Niedawno założyłem gaźnik 13mm od trzybiegówki. Ciekawe jak by ten patent zdał egzamin przy simsonie i jawce.
Gdyby trafił się egzemplarz z 12-to woltowym aku - niepotrzebne byłyby baterie.
Wentyl powinien dobrze współpracować z filtrem stożkowym.
Przy samym gaźniku powinien być wentyl, a za nim filtr stożkowy.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sie 19, 2007 1:05 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Sk@tty1, ze zamiast mosiężnej tulejki co masz w korbowodzie wkłada sie łożysko igiełkowe od sima:) i tłok lepiej sie rusza na korbowodzie i zmiejsza sie tarcie i silnik minimalnie wyzej kręci

_________________
Kupię Romet Chart


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Podniesienie tyłu w ogarze

R-Man

9

4225

Pon Cze 25, 2007 4:40 pm

Wojterr Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Podniesienie tłumika Ogar 200

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4, 5 ]

michu605

60

16166

Śro Sty 16, 2008 7:28 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Podniesienie mocy w ogarze 205

ZMDarek

0

1835

Wto Maj 17, 2011 9:48 am

ZMDarek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Pomysły :D

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Jacek-J129

26

8126

Pon Gru 18, 2006 10:30 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Wasze pomysły

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Morph

17

7762

Pią Lip 22, 2005 8:22 pm

marcu Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.046s | 20 Queries | GZIP : Off ]