Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 20, 2024 2:24 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 121 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 10:16 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Witam wszystkich, gdyż jestem tu nowy :)

Adaś jestem pełen podziwu dla tego co robisz z tym silnikiem, widzę, że masz spore pojęcie o tym więc postanowiłem, że zadam tu pytanie. Otóż jestem w trakcie przeróbki silnika 027 pod cylinder 70cm3, z polskiej kosiarki. Jest to taki sam cylinder jak u góry na zdjęciu (btw: ten zestaw był parę dni temu na aukcji). Pisałeś wcześniej, że wyważasz wał pod tłok 70cm3, czy mógłbyś udzielić porady w jaki sposób to wykonałeś bądź wykonujesz?

Tylną zębatkę założysz z innego motoroweru, czy będziesz obliczał i robił nową, mniejszą?


Ps. Taki mały offtopic, myślę, że się nie obrazicie.
Pisaliście wcześniej, o Chartach 70 i 50cm3, wyjaśnię Wasze wątpliwości co do tego.
Otóż, rozmawiałem z pewnym Panem parę dni temu na ten temat i faktycznie wały korbowe były identyczne, z tym, że sam cylinder 70cm3 był zadławiony na wydechu (w 1/3 przysłonięte okno wydechowe), na sprzęgle i zębatce, która była inna, dla podniesienia mocy a nie prędkości.

Ps2. Do fotki tego zestawu. Wał jest inny, ale powinien spasować do Charta (jestem w trakcie przeróbek), jest minimalnie krótszy czop na magneto, i z drugiej strony wału tam gdzie jest stożek na zębatkę, to jest dodatkowo umieszczony klin. Korbowód jest dłuższy jak i sama tuleja (większy skok tłoka). Aby umieścić taki zestaw na oryginalnym wale, trzeba by skrócić tuleję od dołu. Iskrowniki w silniku z kosiarki i Charta wraz z magnetem są identyczne, tylko, że w kosiarce nie ma cewek świetlnych i ładowania, to chyba jasne ;], aha co ważne, silnik z kosiarki kręci się w drugą stronę (Impulsator umieszczony jest w tym drugim miejscu na podstawie iskrownika).

Pozdrawiam.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 3:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Zapłony są inne, wiem bo przekładałem z kosiarki do charta :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 5:50 pm 
Offline
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Jestem Majstrem od Painta! ;]
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Cze 01, 2007 10:38 pm
Posty: 542
Miejscowość: Łódź
Pojazd: CBR 600, LowWagen Golf II
bigsoft napisał(a):
Pisałeś wcześniej, że wyważasz wał pod tłok 70cm3, czy mógłbyś udzielić porady w jaki sposób to wykonałeś bądź wykonujesz?
Wał się wyważa pod tłok, a jak wiadomo tłok od 70 jest cięższy niż 50.
Artykuł Sałka z którego korzystałem. Cz.1 Cz.2

bigsoft napisał(a):
Tylną zębatkę założysz z innego motoroweru, czy będziesz obliczał i robił nową, mniejszą?
Najprawdopodobniej na stałe będzie ta, ale w zapasie będzie też mniejsza dla większego v-maxu.

_________________
Image
Romet Chart 210 70ccm na Polska Jazda
Romet Chart 210 70ccm na Bike Pics


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 8:20 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Dzięki za info, na pewno się przyda.

przem578 napisał(a):
Zapłony są inne, wiem bo przekładałem z kosiarki do charta :P


Nie wiem, może mam silnik z jakiejś innej polskiej kosiarki (nie wiem z jakiej on jest, mam tylko silnik), ale u mnie jest identyczne magneto, identyczny iskrownik i moduł Telpod GL133 taki jak w Charcie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 9:09 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Zapewne mówisz o kosiarce WUKO Stąporków.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 11:09 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Zapłon od kosiarki ma inną podstawkę-mniejszą ;-)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Czw Lip 16, 2009 11:36 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 16, 2008 1:14 pm
Posty: 958
Miejscowość: Waganiec [CAL]
Pojazd: Romet Ogar 200 '87
Suzuki GSXR 600 SRAD '97
Opel Vectra B 2.0 16V '99
Mały odkop ;]

Co myślicie o tym tłoku od zazika http://allegro.pl/item683613458_romet_c ... m_zmd.html, tylko skąd pierścienie skołować, lub dać od simka, przeszlifować i mamy 70ccm na cylku od charta ;]

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Czw Lip 16, 2009 11:44 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 18, 2007 3:30 pm
Posty: 842
Miejscowość: Nakło
Pojazd: GOLF III TDI , Polonez Caro 1.4GLI,
Simson SR50, WSK 125, Chart, CZ Cross 250
Oryginalny cylinder Charta 50ccm chcesz przeszlifować na 70ccm? To raczej tulei nie starczy :D.

_________________
Simson SR50 PolskaJazda.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pon Wrz 14, 2009 3:43 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Witam!

Czy ten zestaw nada się do takiej przeróbki charta jak ta z tematu?
http://www.allegro.pl/item730477564_tun ... dysza.html" target="_blank"
On ma jakoś przerabianą tą głowice? Bo taki tylko, że sam cylek podają 95km/h i 4,5KM (i tak nie wierze, że aż tyle, no ale). to link do tego cylka bez głowicy http://www.allegro.pl/item732070215_tun ... c_3km.html" target="_blank

Opłaca sie kupić któryś z tych zestawów?
Nie mam zamiaru już powiekszać kanałów, wystarczy mi jak będzie jechał na max 75-80km/h, a tak normalnie 65-70. Więcej mi nie trzeba.

I tak spytam jeszcze.

1. Jaki do tego tani gaźnk polecacie? Bo przecież na moim 14MC z charta :P
Myślałem nad tym bo tani http://www.allegro.pl/item740969321_sim ... r_moc.html" target="_blank lub http://www.allegro.pl/item739530526_gaz ... aniej.html" target="_blank Pewnie i tak za mały, doradźcie jakiś lepszy i co by mniej kosztował niż 100zł.
2. Zwykły wydech z simaka albo charta wystarczy? Czy trzeba coś lepszego, albo przerobić?
3. Jak to jest z temperaturą takiego cylka? Chartowski ma jakieś 5tys obrotów i po długiej jeździe z max prędkością się grzeje, a przy prędkości ~70km/h wychodzi jakieś 7tys obrotów, czyli więcej ciepła jest wytwarzane.
4. Czy przy wyważaniu wału pod 70cm wyszły duże rozbierzności?
Może też bym wyważył.

To by było na tyle.

Proszę o pomoc.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Śro Paź 07, 2009 5:54 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Jeśli chodzi o te nowe gaźniki + dysza super moc, to słyszałem, że jest to lipa.

Gaźnik przynajmniej 19mm bądź większy.

Chart nie kręci jakichś tam 5 tys obrotów, tylko powinien wykręcić ok 6-6,5tys (mój fabryczny tyle kręcił). Moc maksymalna przy 5800rpm.

Co do grzania się, hmm, wiesz trudno się dziwić, że się grzeje, bo to praca na full gazie praktycznie i chłodzenie powietrzem, ale ja moim seryjnym chartem jeździłem na full manetce i żadnych problemów z przegrzewaniem/zacieraniem nie miałem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Śro Paź 07, 2009 6:43 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Może trochę nie na temat ale nie opłaca się zakładać nowego moim zdaniem.

Mam cylek w charcie 50/4 strojony dość wysoko, po szlifie (tłok zmd, pierścienie też chociaż rewelacyjne nie są), zrobiłem już ponad 500km i mam problemy z ciągłym przycieraniem. Dodam, że leję półsyntetyk i to już bardzo dużo. Np. na 2b dam pizdę, wejdzie w rezo i nawet 57km/h osiągnie bo dzisiaj tyle miałem, ale na 3b jadę 60 (mam lekką dziurę, rezo jest od 66-7km/h) i praktycznie za każdym razem w czasie tej dziury nawet nie zdąży dojść do rezo, a już buuu, zadzwoni i jak nie puszcze gazu to całkiem stanie normalnie się przyciera. Wątpię, że to od małej ilości km bo miałem już dużo cylków i potrafiłem żyłować po 100km i nic się nie działo.

Może to być przez to, że wydech mam jakby to powiedzieć o za małej powierzchni do powierzchni płuków? Bo czytałem, że ma być lekko większa powierzchnia okna wydechowego jak płuków, a ja mam za mały wydech jak liczyłem (zamki mnie nie puszczają). Jeżeli to od tego to mogę wydech poszerzyć tylko na jedną stronę? Bo i tak jeżdżę na 1 ringu więc w jeden zamek odpada.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Pią Paź 09, 2009 1:37 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
Poniżej rezo masz za sucho w cylku, mniejsze kąty dyfuzora + niższe strojenie skoro nie wpada w rezo na kolejnym biegu + mniejszy kąt ostatniego stożka + mniejszej średnicy stinger.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Nie Paź 11, 2009 9:31 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
No dzisiaj pooglądałem i pomierzyłem dokładnie te zamki i tragedii nie ma :D Wydech z 21mm poszerzyłem na 24 i jest na styk ale nie lata jeszcze po oknie więc jestem zadowolony. Teraz powierzchnia wydechu do płuków jest prawie idealna, ciekawe czy to coś da...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Śro Sty 06, 2010 3:43 pm 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 03, 2010 5:46 pm
Posty: 6
Miejscowość: Jasło
Pojazd: Motorynka Pony
Świetny poradnik.Ja robię Motorynke 70cm.Pozdrawiam


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
PostWysłany: Sob Mar 06, 2010 6:40 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Sob Wrz 26, 2009 5:18 pm
Posty: 18
Miejscowość: Proszowice
Pojazd: Romet Chart 210
Mam pytanie, czy dużo to mocy daje ? Chodzi mi tylko o cylinder, głowica 70ccm i gaźnik 21mm ? Ile wtedy będzie wynosiło spalanie ? I czy fabryczne sprzęgło wytrzyma bo adas91 pisał że ma mocniejszą sprężynę ?
Czy cylinder może być almot ? Czy trzeba coś kombinować z uszczelkami pod cylinder ? Czy taki sam jest skok tłoka ?

Chodzi mi głównie bez dodatkowych kanałów, membrany i dyfuzora.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 121 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Przeróbka cylindra 50ccm na 70ccm

DJMETRIX

10

5491

Nie Mar 28, 2010 4:14 pm

DJMETRIX Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Chart] Cylinder 70ccm a kartery ?

dambo12

4

4102

Pią Sty 22, 2010 11:53 pm

yazimoo Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Oryginał cylek 70ccm Chart i motorydwan

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4 ]

Hubu999

46

19718

Wto Lip 13, 2010 9:43 am

sylwek93 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 70ccm Vs 60/4

dzaro95

8

3825

Sob Gru 25, 2010 4:23 pm

dzaro95 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Poradnik] Czyszczenie cylindra

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

knypek

44

38509

Sob Cze 25, 2011 1:23 pm

LeśnikCMG Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 20 Queries | GZIP : Off ]