Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 20, 2024 12:16 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Problem z wyborem części
PostWysłany: Nie Mar 06, 2011 9:53 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 03, 2010 5:56 pm
Posty: 42
Miejscowość: Olsztyn
Pojazd: Kingroad Chopper
Idzie sezon i postanowiłem ztuningować swój pojazd. Chce założyć silnik 110 zamiast 50. W moich zamiarach ma też założenie rury przelotowej by zdobyć fajniejszy brzmienie, tylko zastanawiam się nas nad 2 modelami nie wiem czy te oto modele są godne uwagi i proszę o to byście pomogli mi wybrać dobrą.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=1493018703
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=1461215025
Chciałbym też zmienić zawieszenie z tyłu na twardsze tylko niestety nie wiem zkąd je wziąść i czy będzie dobre. Stąd proźba o nakierowanie co do mojego motoru pasu, słyszałem że np można wstawić z wsk lub chinskiego quada.

_________________
Quad ? Nie
Cross ? Nie
Enduro ? Nie
SumerMoto ? Nie
Trial ? Nie
Turystyk ? Nie
Zabytkowy ? Nie
Skuter ? Nie
Naked ? Nie
Streetfight ? Nie
Ścigacz ? Nie
Zdecydowanie Chopper. 40 km/h przez miasto, czarna skóra, wszystkie oczy na Ciebie. TO JEST TO !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problem z wyborem części
PostWysłany: Wto Mar 08, 2011 9:10 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 15, 2010 9:13 pm
Posty: 112
Pojazd: romet 50 t 1
Bardzo wielu, zwłaszcza niedoświadczonych technicznie motocyklistów zakłada tłumiki przelotowe w celu zwiększenia mocy swojego motocykla. Niestety bardzo często tracą moc, a do tego psują sobie silniki, których naprawa może by bardzo kosztowna.

Ile razy słyszymy od znajomych ''Założyłem przelot i jaki teraz sprzęt jest mocny''. Po pierwsze należy zwróci uwagę, że większa ilość decybeli wydobywających się z tłumika nie jest metodą bezpośrednią mierzenia mocy. Byc może mieliśmy niebywałe szczęście, że nasz motocykl wykrzesał z siebie kilka dodatkowych koników, ale najczęściej koniki poszły sobie siną w dal. Przyczyną tego stanu rzeczy jest prędkość wylotowa spalin z cylindra i ciśnienie jakie się generuje za zaworem wylotowym, ale od początku.


Kiedy spojrzymy na proces spalania w silniku czterosuwowym okaże się, że nie jest tak jak większość myśli:
1. otwarcie zaworu dolotowego
2. suw ssania i zasysanie mieszanki paliwowo powietrznej
3. zamkniecie zaworu i sprężanie
4. iskra i zapalenie się mieszanki
5. ciśnienie działające na tłok pcha go dolne martwe położenie
6. otwiera się zawór wylotowy
7. tłok poruszający się ku górnemu martwemu położeniu wypycha spaliny
8. zamyka się zawór wylotowy
9. zaczynamy wszystko od początku.

Gdyby tak było moglibyśmy zakłada sobie przelotówki, puszki po piwie albo jeździć bez tłumika i byłoby dobrze. Niestety w rzeczywistości kiedy zawór wylotowy jest otwarty tuż przed jego zamknięciem otwiera się zawór dolotowy. W tym momencie następuje przepłukanie cylindra. Wpadająca do cylindra mieszanka paliwowo powietrzna wypycha dodatkowo resztę spalin aby w nowym procesie było ich jak najmniej.

Tutaj jest zgryz dla inżynierów, którzy starają się tak dopracować czas otwierania i zamykania zaworów aby całe spaliny opuściły cylinder i zostały w 100% zastąpione przez świeżą, energetyczną mieszankę, dającą nam to co lubimy najbardziej: moc.

Podczas wyliczania tego czasu (czyli de fakto faz rozrządu) bierze się wszystko pod uwagę: pojemność, prędkość tłoka, ciśnienie powietrza, ..., i prędkość wylotową gazów z cylindra.
Oznacza to, że nasze seryjne tłumiki stawiają spalinom ściśle określony opór. W nowoczesnych sport bikach ten opór jest regulowany w zależności od obciążenia silnika i jego prędkości obrotowej, ale to jako ciekawostka.

My zakładając tłumik przelotowy niwelujemy prawie całkowicie opory spalin co ma katastrofalny skutek dla silnika. Spaliny uciekają za szybko, a przecież (zwłaszcza w silniku gaźnikowym) czas dostarczania mieszanki paliwowo-powietrznej jest taki sam. W tym momencie paliwo wpadnie do cylindra, wypłucze go ze spalin, ucieknie przez zawór wylotowy, który dopiero się zamknie. Oczywiście nie całe paliwo ucieka lecz jego cześć, ale to już jest strata. Moc spada, moment spada a silnik ''zaczyna strzela w tłumik''.

Strata mocy jeszcze mogłaby być zrozumiana - no cóż, wolę mieć głośny motor kosztem mocy. Ok, ale należy wziąć od uwagę jedną małą rzecz. Ta cześć paliwa (mieszanki), która uciekła bardzo często spala się zaraz za zaworem, a ponieważ paliwo wybucha możemy zrobić motocyklowi kuku. Niestety jest jeszcze gorzej. Paliwo które ucieka potrafi się zapalić choćby o nagar na zaworze i zamienia się w palnik, który po troszku przepala nasze zawory i gniazda zaworowe. Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć ile kosztuje naprawa gniazd zaworowych.

Jeśli już nie możemy powstrzyma się od zmiany tłumika to musimy zrobi kilka rzeczy:
1. Wykonać to w specjalizowanych zakładach z dobrą opinią, a nie u pana Czesia, którego doświadczenie motocyklowe kończy się na MZ ETZ 251
2. Kupować tłumiki dedykowane do danego silnika znanych firm, a nie kupować na aukcjach przeloty firmy Megahałas
3. Pozmieniać dysze w gaźnikach i je wyregulować

Odnoście tych co myślą że "mam wtrysk to mnie problem nie dotyczy...". Byc może, jeśli jeździsz sprzętem o wtrysku wyposażonym w sondy i inne czujniki nie będzie z tym problemu - komputer sam dopasuje sobie czas wtrysku, skład mieszanki itd. Jeśli tego nie mamy (a większość nie ma) to wypadałoby zmienić sterowniki zarządzające wtryskiem. Te najtańsze wtryski nie myślą o możliwości automatycznej regulacji - mają za zadanie wtrysnąć odpowiednią ilość paliwa w zależności od prędkości obrotowej i położenia przepustnicy. Oczywiście efekt uciekania mieszanki może być zdecydowanie mniejszy, ale nie oznacza ze zniknie. Zawsze jednak należy zapytać się specjalisty a najlepiej wszystko pomierzyć na hamowni.









Jest to notka z innego forum. Chińska 110 może nie jest jakaś super wytrzymała(zresztą jak większość chińskich silników) ale po co przelotówka jak może pogorszyć stan silnika.

_________________
____________________________________________________________

Z rury ogień, w oczach łzy, na liczniku 3. :P



arts66 napisał(a):
tuning jawki moim zdaniem to jak urabianie gówna w betoniarce lokurva


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Problem z wyborem części
PostWysłany: Pon Mar 21, 2011 8:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 08, 2008 3:22 pm
Posty: 1235
Miejscowość: Łowin
Pojazd: Romet chart 210
Golf IV 1.9 tdi AHF
wątpie żeby ktoś z chin, produkował się i obliczał fazy rozrządu. myślę też jak kolega wyżej, że ten tłumik nie da ci jakichś osiągów, ponieważ to nie wydech najbardzie blokuje te chinskie popierdzielacze, tylko kolanko, zauważ jakie jest cienkie. a dzwięk takiego wydechu, hmm przystaw sobie rure pustą prostą krótką do kolanka i odpal, efekt ten sam, tzn na wolnych obrotach 'pul pul pul' co nie jest zbyt efektowne gdy chce się przyświrować przy kolegach.

_________________
Cytuj:
23:04 apollan
bierz mnie jeszcze ogierze

lokurva


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów malowanie niektorych czesci....

michal4329

11

3397

Nie Lis 20, 2005 2:42 pm

michal4329 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Części od Mini Pocketa

Hlebo

6

3696

Pon Kwi 02, 2007 8:56 pm

Frezze Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ogar 200/205] Czy te części będą pasowały ?

robert93

7

2871

Wto Wrz 01, 2009 8:01 pm

Matej Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [motorynka] Remont, nowe części.

Mozal

10

5108

Sob Lut 12, 2011 4:46 pm

Mozal Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Problem

Pdudi

7

2843

Śro Lis 30, 2005 3:00 pm

guzik116 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.048s | 20 Queries | GZIP : Off ]