Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Lip 16, 2018 11:21 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Wto Mar 18, 2014 9:01 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 16, 2014 1:45 pm
Posty: 13
Pojazd: Simson s51
Siemanko :D chcę przerobić sima na 70/4 i mam sporo pytań.
1.jaki tłok bedzie lepszy 1p MZA toczony, czy 2p zwykły?
2. jakie strojenie dobrać? Na spawaka mnie raczej nie stać, a mam jakiś pseudo sport
3. jaki gaźnik amal 19, czy 21?
4. czy rozwiercając kartery trzeba też powiększać kanały?
Chce jeszcze w nim założyć:
- kosz sprzęgłowy s70
- wał z wypełniaczami s70
- docisk 1.6
- no i głowice s70
Simson ma 4b i zapłon elektronik :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Wto Mar 18, 2014 10:33 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
To tak:
1. Jeśli nie wysilony set, to możesz założyć 2p stoczony, albo jakiś inny tłok, np. honda dio, z tym, że podczas przeróbki cyla musiałbyś splanować go o 1mm np. na tokarce, 1p też może być, ale jest stosunkowo drogi
2. Nie dobiera się strojenia, a wysokości okien, jeśli nie masz spawaka, a jedynie pseudosporta + zapłon elektronik to nic więcej jak 26/35 nie trzeba kombinować, kiedyś jakbyś kupił spawaka na 9500rpm to powinno to fajnie śmigać, to taka popularna konfiguracja
3. Wielkość gaźnika dobiera się podczas przeróbki cylindra, ale myślę, że liczyć 70/4 pod gaźnik 19 to mija się z celem, a więc lepiej 21mm
4. Do normalnego cylindra s70 nie trzeba powiększać kanałów płuczących, a jedynie roztoczyć otwór pod większą tuleję, w przypadku 70/4 to już zależy od przerobionego cylindra (tak samo strojenie i wielkość gaźnika), najlepiej jest zgrać kanały cylindra z tymi w karterach podczas składania ;)
Wał polecam s70 zwykły, gdyż ten z wypełniaczami ma złe wyważenie, docisk 1,6 może nie dać rady przy 70/4 (choć z tym wydechem to :F ), co do kosza to nie mam pewności, ale powinien uciągnąć takie przełożenie saalutuj

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Wto Mar 18, 2014 10:52 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 16, 2014 1:45 pm
Posty: 13
Pojazd: Simson s51
http://www.jackmotors.pl/tlok-honda-dio ... -1346.html czyli ten tłok bedzie dobry tyko go splanować? Jeśli tak to dobrze nie bede musiał kupowac głowicy :D
Zobacze jak zostanie kasy to może kupie tłumik fi32 :D
a jaki docisk tak to inny? 1.8 nie za duży? :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Wto Mar 18, 2014 11:26 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Splanować należy cylinder o 1mm i do tego normalnie głowicę do 70ccm. Na aukcji napisane jest, że można go montować z głowicą 50ccm, to właśnie dlatego, że jest niższy o 1mm i mniejsza objętość w głowicy od 50ccm rekompensuje ten milimetr, jednak lepiej jest zamontować odpowiednią głowicę i przygotować do niego cylinder. Docisk 1.8 myślę, że będzie ok, tłumik fi32 to wg. uznania, chyba lepiej ta kase zainwestować w spawaka ;)

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Śro Mar 19, 2014 10:15 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 16, 2014 1:45 pm
Posty: 13
Pojazd: Simson s51
Ile może mnie wynieść takie splanowanie,roztłoczenie karterów i dopasowanie kanałów z cylkiem? :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Śro Mar 19, 2014 10:29 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Roztoczenie, a właściwie wykonuje się to frezarką ;) Jeśli ogarniesz sobie tanio warsztat z obróbką metali to myślę, że splanowanie cylka z 20-30zł, kartery do 50zł, dopasowanie to już musisz sam sobie poradzić, albo komuś zlecić. Cylinder będziesz kupował gotowy, czy oddajesz swój do przeróbki? Jeśli oddajesz, to możesz zażyczyć sobie dopasowanie go do tego tłoka :P

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Czw Mar 20, 2014 7:25 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 16, 2014 1:45 pm
Posty: 13
Pojazd: Simson s51
Cylek biore nowy od Chyla i chciałbym do niego wysłać kartery, żeby mi wszystko elegancko zrobił :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Czw Mar 20, 2014 8:00 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Wrz 05, 2013 6:28 pm
Posty: 80
Miejscowość: W.Z
Pojazd: Romet Ogar 200
Nie radziłbym Ci wysyłać do Chyla ponieważ wielu się skarży że spier*ala on robotę :D

_________________
Temat o Ogarku : wasze-sprzety-f31/by-soka-t35744.html

Projekt Silnika 223 z Cylindrem Simsona : tuning-tech-f27/silnik-jawa-223-z-cylindrem-simsona-50ccm-narazie-t35743.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Czw Mar 20, 2014 8:17 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 16, 2014 1:45 pm
Posty: 13
Pojazd: Simson s51
ja własnie przeciwnie :D jedyne co słyszałem to, że wały słabe robił, ale nic więcej :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Czw Mar 20, 2014 10:52 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Nie to, że źle robi, sam o tym nie słyszałem, a jego prace wyglądają bardzo dobrze, cylindry jak fabryka, z tym, że ma straszne opóźnienia. Jeśli kupujesz cyl, to powiedz, żeby go stoczył pod ten tłok, a kartery zrób sobie gdzieś w okolicy, albo u innego majstra, tak będzie szybciej ;)

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Pią Mar 21, 2014 8:22 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 16, 2014 1:45 pm
Posty: 13
Pojazd: Simson s51
To jakoś w weekend postaram sie zamówić cylek. Takie pytanko z ciekawości, czym sie różni kosz s70 zwykły od s70 ten taki lżejszy. Taki o: http://www.jackmotors.pl/kosz-sprzegla- ... d-131.html co ta lekkość da? :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Sob Mar 22, 2014 12:59 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Mniejsza waga el. napędzanych myślę, że skutkuje lepszym wkręcaniem na obroty i jakoś wpływa na sprawność silnika, z tym, że podczas jazdy to moim zdaniem dużo nie da, a same te kosze widziałem połamane od mocy :P

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Wto Mar 25, 2014 11:01 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 16, 2014 1:45 pm
Posty: 13
Pojazd: Simson s51
http://jackmotors.pl/wal-korbowy-simson ... d-117.html ten wał bedzie dobry? Jakoś wydaje mi sie tani, ale s70 bez wypełniaczy :D
Cylka jeszcze nie zamówiłem, ponieważ od czerech dni nie miałem internetu :/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Wto Mar 25, 2014 11:16 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Czemu miałby być zły, wał to wał. Przynajmniej silnik Ci drżał nie będzie ;)

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [simson s51] przeróbka na 70/4
PostWysłany: Wto Mar 25, 2014 11:18 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Mar 16, 2014 1:45 pm
Posty: 13
Pojazd: Simson s51
jakoś mi sie zakodowało w głowie, że wały do simsona to około 200zł kosztują :D ale to bardzo dobrze 70zł w kieszeni :P


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Przeróbka Yamaha dt 50 na 80

ekcaj88

5

2695

Pon Maj 28, 2007 7:17 pm

gwh Zobacz ostatni post

Brak nowych postów przeróbka siedzenia

Wojterr

10

1633

Pią Cze 29, 2007 5:43 pm

Scorpio Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Przeróbka baku

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

koki92nr

25

3985

Pią Sty 11, 2008 9:15 pm

MarciN__ Zobacz ostatni post

Brak nowych postów przeróbka na sciga

javke

4

1103

Sob Gru 15, 2007 6:52 pm

smyk Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [019]Przeróbka cylindra.

Zepik19

5

1350

Wto Sie 18, 2009 7:21 pm

BEBAK Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.067s | 22 Queries | GZIP : Off ]