Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 19, 2024 11:38 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Przestroga przed szlifowaniem cylindrów
PostWysłany: Czw Cze 19, 2008 10:24 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Maj 26, 2008 12:09 pm
Posty: 28
Miejscowość: Gdynia
Przeglądając forum zauważyłem, że niektórzy twierdzą by lepiej zrobić szlif niż zakładać nowy cylinder. Jakiś czas temu też tak myślałem, lecz po paru przypadkach twierdze, że lepiej jest kupić nowy. Przynajmniej ma się pewność że w ogóle odpali. Jakiś czas temu robiłem szlify w miejscowości Złotniki Kujawskie w Mechamot-Kwapich dwa zrobione szlify od jawy 50 oraz jawy 175 jakimś cudem im wyszły. Natomiast kiedyś upolowałem stary oryginalny cylinder do silniczka 023 dałem tłok i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że oddali mi inny cylinder oraz tłok niby też na ten szlif, ale innej firmy. Jako że miałem do nich 20 km olałem to no bo w końcu jest i tak po szlifie. Jak wsadziłem pierścienie miały już przerwę 0,2 mm w poprzednich przypadkach nie miały jej wcale przez co mogłem sobie ją zrobić na te 0,2 i wszystko było ok.
trochę mnie to zaniepokoiło więc wszystko złożyłem i nic nawet nie zapalił. Oczywiście wszystko było ustawiane idealnie. Ciekawe było to, że jak założyłem inny cylinder to palił od kopa a z tym nie, wiec wniosek jest prosty spieprzyli szlif . Nie polecam ich. Po jakimś czasie się przeprowadziłem do Gdyni i kupiłem sobie ogara 200 wciąż miałem nadzieje, że szlif jest lepszy
więc dałem cylinder do przeszlifowania w zakładzie na ulicy Kazimierza Tetmajera. Mówię gościowi żeby mi tak zrobił szlif by pierścienie były zamknięte i nie miały przerwy, a on na to , że wszystko wie i musi dać 0,06 mm luzu .Myślę sobie specjalista to wie o co chodzi. Na drugi dzień odbieram cylinder przed montażem sprawdzam szczelinę oczywiście znów 0,2 montuje wszystko ustawiam iiiiiiiiii nic nie da rady odpalić więc kupiłem nowy tym razem 60 cm montuje i pali od kopa. Po tych perypetiach nie polecam robić szlifów bo niema dobrych fachowców co umieli by to zrobić. Jeśli chodzi o jakieś większej pojemności silniki to może te ich szlify coś dają . Ale jeśli chodzi o komarki no to niestety. Ogólnie jak by ktoś umiał zrobić szlif to na pewno bzyk jest mocniejszy. Lecz w związku z tymi fachowcami proponuje kupować nówki cylindry. Pisze to dlatego by ktoś nie miał potem problemów z odpaleniem silnika bo wiem co znaczy zrobić dobry remont wydać kupę kasy a potem nie móc się cieszyć z jazdy. Naprawdę może to zniechęcić, więc nie piszcie tym co się nie znają by robili szlify bo można się naciąć.


PS
Jeśli szlif jest dobrze zrobiony to tłok powinien przesuwać się w cylindrze z lekkim oporem jeśli przeleci przez niego to znaczy że jest spieprzony szlif.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 19, 2008 10:44 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Nie chciałbym kolegi obrażać i niech nie ma do mnie pretensji ale wiem jak się robi szlify na szlifierce do otworów ( sam sobie robiłem) i szlifa nie robi się na pierścienie tylko na tłoka. A ta przerwa na pierscieniach to ma być po szlifie a nie masz ją sobie sam robić. Jeśli tłok chodzi tak jak ma chodzić to może dali Ci złe pierścienie w sklepie. Pomyłki czasem się zdażają.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 19, 2008 11:00 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Maj 29, 2008 7:57 pm
Posty: 164
Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Ja mam po szlifie i jest ok.

_________________
Tuning- I chce się żyć :D

Prace nad ogarem trwają <jupi>

Przerabiam Ogara 200 na Cafe Racera :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 19, 2008 11:50 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Maj 26, 2008 12:09 pm
Posty: 28
Miejscowość: Gdynia
Bardzo dobrze wiem, że szlif robi się według tłoka.Chodzi oto, że jak sie to dobrze wykona to tej szczeliny na pierscieniach nie powinno byc albo bardzo minimalna czyli 0,1 a nie tak że składasz odrazu bez dopasowania pierscieni . Jak sam robiłeś sobie szlif i ci wyszło to znaczy że wiesz jak to sie robi, niestety z tymi co ja miałem styczność to nie wiedzieli. Dla poparcia swojej idei ze szlifowaniem zamka pierscienia daje link http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Ins ... lokowe.htm

Prosze zajżeć na rozdział wymiana pierścieni tłokowych 5 linijka od dołu
cyt. ,,Właściwy luz na zamkach nowych pierścieni uzyskuje się zwykle dopiero po spiłowaniu czołowych krawędzi pierścienia cienkim pilnikiem gładzikiem. W przypadku pierścieni silników dwusuwowych należy zwracać uwagę na prawidłowe wypiłowanie zamka dla kołka ustalającego pierścień."

Pierscienie w obydwu przypadkach kupowałem w wielu sklepach na ten szlif co trzeba.
a propo ta szlifierka do otworów się nazywa HONOWNICA Mysle że również kolega sie nie obrazi że poprawiłem :) .

PS
King 109 Nie chodzi mi oto, że jak ktoś ma po szlifie cylka to że zrobił źle. Jak wyżej napisałem po szlifie silnik ma leprzego kopa .Problem w tym że jeśli dasz do zakłedu specjalizującego się w szlifach oraz wywalisz na to 50 zł, nie masz pewności czy ci to dobrze zrobią, bo ja już tej pewności nie mam. Ogólnie wystarczy że ci spieprzą szlif o 0,1 mm i już jest kicha


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 19, 2008 1:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Masz racje 0,1 to bład niewybaczalny. A dla mnie i tak bedzie to szlifierka do otworów (fajniej mi się kojaży).


P.S. A jeden z naszych kolegów opatentował coś łatwiejszczego do wykonania i bardziej praktyczne do wyciągania sworzni. A to widziałem w książce naprawa motocykli WSK.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 19, 2008 1:46 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Pon Maj 26, 2008 12:09 pm
Posty: 28
Miejscowość: Gdynia
możesz mi dac link do tego patentu kolegi :)?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Cze 19, 2008 2:08 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Maj 29, 2008 7:57 pm
Posty: 164
Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
No racja w tym jest że pewności się niema ale oryginał to oryginał.Ja kupie nowy jak ten się zepsuje-oby nigdy to się niestało.

_________________
Tuning- I chce się żyć :D

Prace nad ogarem trwają <jupi>

Przerabiam Ogara 200 na Cafe Racera :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 20, 2008 12:31 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
linku właśnie nie pamiętam i w tym problem . Ale wiem jak to dziaałało: porzebna była śruba Fi 8mm o długości około 9cm podkładki i dwie tulejki jedna troszkę mniejsza od sworznia druga taka żeby sworzeń w nią bez problemu weszedł. Dam rysunek z painta jak to ma wyglądać.

P.S. nie chce się załączyć jakiś błąd więc bede wysyłał na emaila kto chce pisać na PW.
Kolede który chciał już wysłałem.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Lip 05, 2008 8:44 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Paź 26, 2005 11:16 am
Posty: 496
Miejscowość: Galashiels / UK
Pojazd: Octavia 3 1.6tdi DSG/ KTM EXC 200
Wg mnie luz na pierscieniu rzędu 0,2mm to sprawa normalna. Nie rozumiem natomiast jak po szlifie silnik mógł nie odpalić. To jest nie możliwe jeżeli sprężanie było. Na starym ddrze w simsonie tłok miał luz w cylindrze ponad 1mm (ogromnie zajechany) przedmuchy takie że tłok po dniu jazdy do czyszczenia, nie było po co nawet 3 biegu włączać bo nie chciał przyśpieszać. Więc jak po szlifie spiepszonym nawet o 0,1mm mogło się stać coś takiego że silnik nie pali ? Jest jeszcze jedna opcja. To że świeca gubiła iskrę u Ciebie pod ogromnym ciśnieniem. Bez obrazy - wg mnie piszesz bzdury, a sprawa pracy silnika to tylko osobista kwestia.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: przestroga przed szlifowaniem cylindrów
PostWysłany: Śro Lis 19, 2008 6:38 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Lis 18, 2008 11:07 pm
Posty: 36
Pojazd: ogar 200
ja jestem za szlifowaniem cylindrow luz tloka w cylindrze poinien wynosic 0.05 mm a pierscienie nalezy dopilowac jesli istnieje taka potrzeba


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przestroga przed szlifowaniem cylindrów
PostWysłany: Śro Sty 07, 2009 8:24 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Paź 21, 2008 9:09 pm
Posty: 22
Miejscowość: Jawiszowice
Pojazd: Romet Ogar 205 Komar MR 232 , Jawa typ 20
I ta maszyna do szlifów to honownica raczej nie jest. Z tego co mi wiadomo honownica to maszyna która w tulejach 4t robi takie drobniutkie ryski co polepsza smarowanie i zapobiega zatarciu.

_________________
Filmik o moim komarku :

http://pl.youtube.com/watch?v=ScuwJKypBms

Foty
http://www.bikepics.com/members/tracerblade


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przestroga przed szlifowaniem cylindrów
PostWysłany: Śro Sty 07, 2009 8:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Tracer, jak się nie znasz to nie pisz, proszę cię :| Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Honownicy używa się właśnie do szlifowania cylindrów.

EDIT: Tutaj masz opis honownicy na wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Honowanie

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przestroga przed szlifowaniem cylindrów
PostWysłany: Śro Sty 07, 2009 8:30 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Wto Paź 21, 2008 9:09 pm
Posty: 22
Miejscowość: Jawiszowice
Pojazd: Romet Ogar 205 Komar MR 232 , Jawa typ 20
Nie napisałem ze tak jest. Napisałem, ze z tego ci mi wiadomo czyli nie na 100 %

No to wiec powiedzy, ze dalej myśle po swojemu i mam pytanie...

Jeśli to jest ta honownica ( jestem pewny na 99 % ze ona zostawia ryski ) to dlaczego ja po szlifie miałem gładź jak lustro ? No przecież mi jej nie polerowali.

_________________
Filmik o moim komarku :

http://pl.youtube.com/watch?v=ScuwJKypBms

Foty
http://www.bikepics.com/members/tracerblade


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przestroga przed szlifowaniem cylindrów
PostWysłany: Śro Sty 07, 2009 8:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 05, 2005 12:41 pm
Posty: 1212
Miejscowość: Leżajsk
Pojazd: OGAR 200
FZR 600
Volvo V70XC
moze Ci ją pochromowali xD


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Przestroga przed szlifowaniem cylindrów
PostWysłany: Śro Sty 07, 2009 9:04 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
toczenie => szlifowanie => honowanie
przez takie mniej więcej procesy przechodzi cylinder, każdy z kolei jest dokładniejszy, nieraz są przypadki że się "poleruje" gładź cylindra. Skraca to czas docierania.

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Dane cylindrów LC

maras52

0

1852

Wto Lip 06, 2010 3:27 pm

maras52 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Pytanie dotyczące cylindrów

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

Domaniak

31

12795

Wto Kwi 22, 2008 3:09 pm

przem578 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Mapy tuningowe cylindrów

[ Idź do stronyIdź do strony: 1 ... 5, 6, 7 ]

Pumba

102

62692

Pią Mar 07, 2014 2:53 pm

Conqeror Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Pytanie w sprawie cylindrów.

Czarcik

8

3985

Sob Cze 25, 2011 9:48 am

yazimoo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów czy można tuningować przed dotarciem?

barton

2

2116

Nie Lis 07, 2010 5:36 pm

Lukaaas Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 20 Queries | GZIP : Off ]