Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 27, 2024 9:04 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Romet Chart
PostWysłany: Wto Sie 07, 2007 7:00 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Cze 26, 2007 12:58 pm
Posty: 52
Miejscowość: Poznań
Witam

Jeżeli na forum już był wątek to sorry.
Wiem, że jest pełno stron o tym ale na forum to zawsze inaczej :]

Będę za kilka dni rozbierał silnik aby pospawać karter. Korzystając z okazji chcę go lekko podrasować w warsztatowych warunkach. Moje plany to:
- zeszlifowanie i polerka tłoka
- polerka polerka skrzyni korbowej i kanałów dolotowych w cylindrze
- Planowanie głowicy

I teraz pytanie: Co jeszcze mogę zrobić? Bo jak rozbieram silnik na pół to chcę odrazu wszystko zrobić :)

Tłok, wał i pierścionki były pół roku temu wymieniane. Simmeringi miesiąc temu.

_________________
3. Romet Chart 211
2. Romet Ogar 200
1. Romet Ogar 205
-----------------------


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 07, 2007 8:13 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
zrób sobie szlif cylindra, wypełnij wał korbowy, i dorób sobie dodatkowe kanały dolotowe

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 07, 2007 8:52 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Cze 26, 2007 12:58 pm
Posty: 52
Miejscowość: Poznań
Szlif to odpala z powodów takich, że nie mam tokarki a chcę to zrobić wszystko w swoim warsztacie :] O wypełnianiu wału korbowego też myślałem, ale czym to zrobić? Silikonem? Mam uniwersalny(przezroczysty) i taki czerwony do uszczelek.

_________________
3. Romet Chart 211
2. Romet Ogar 200
1. Romet Ogar 205
-----------------------


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 07, 2007 9:17 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
to juz lepiej tym czerwonym bo pewnie jest wysokotemperaturowy nie możesz zrobic tego zwykłym. aha i wypełnianie wały najlepiej zrobić tak: w dziury które wypełniasz wluż korek jak bedzie cos odstawać to spiłuj troche tego korka i całość zabezpiecz silikonem ale musi być idealnie gładkie a korek niech bedzie krótszy nić dziura żebyś miał gdzie jeszcze upchać silikon . tak to tłumaczył sprawdzony mechanik wiec metoda z korkiem jest raczej dobra

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 08, 2007 12:24 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Wypełniacz zakłada sie na korek od wina i zywice epoksydową ;) jak cos to GG 10063575


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 08, 2007 3:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 18, 2007 3:30 pm
Posty: 842
Miejscowość: Nakło
Pojazd: GOLF III TDI , Polonez Caro 1.4GLI,
Simson SR50, WSK 125, Chart, CZ Cross 250
Wypełnienie swoją droga, ale najlepiej by było, jakbyś założył cylinder 55ccm tuningowy, wraz z większym tłokiem.

_________________
Simson SR50 PolskaJazda.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 08, 2007 7:11 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Teoretycznie i praktycznie cylek 60ccm (55cmm) to gówno lepiej zrobic rasowanie na oryginalnej 50ccm...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 08, 2007 8:27 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
tak jak już wczesniej powiedziałem lepiej zrób szlif za nic nie kupuj tego tuningowego cylindra są kiepskiej jakości, tłok jest za ciężki i puchnie a moze ci sie zdazyc tak jak ja miałem dwa razy pod rząd że cylinder był za krótki i tłok uderzał o głowice więc bardziej opłaca sięszlif starego cylindra i dokupienie tłoka

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 09, 2007 7:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lip 20, 2006 3:04 pm
Posty: 640
Miejscowość: Łódź
Pojazd: Romet Chart 210:
Tu nie mogę się zgodzić, przejechałem już na tym cylindrze "pseudotjuning 60 ccm" 150 km. i nic się nie dzieje (tłok nie puchnie, a robie trasy po 20 km. bez przerwy, chłodzę go tylko co jakiś czas podczas jazdy zimną mieszanką). Wiem, ze 150 km to mało, ale jak na razie nic się nie stało (po remoncie, może raz odpalałem Charta z popychu :P ).

_________________
Dawniej ChaRCik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 09, 2007 9:14 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
Ale nie ma co sie oszukiwac cylek 60ccm(55ccm) to jest badziew w poruwnaniu do oryginalnego <Czytaj>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 09, 2007 9:59 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Cze 26, 2007 12:58 pm
Posty: 52
Miejscowość: Poznań
Dzięki. Narazie nie bede nic wymieniał. W przyszłości dam cylinder do tokarza aby mi go powiększył. Jaka jest średnica cylka "60cm"?

Mierząc swój cylek co mam teraz stwierdzam, że już kiedyś był u szlifu. Ma średnice 38,5mm.
Tłok jest grubości na dole 0,5mm a u góry(przed pierścionkami) 2,5mm, wyrównany i wypolerowany na lusterko. Jedna nóżka skrócona o 1mm, wał pozatykany korkiem i zalany siikonem.

_________________
3. Romet Chart 211
2. Romet Ogar 200
1. Romet Ogar 205
-----------------------


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 09, 2007 11:37 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Mar 11, 2007 1:35 pm
Posty: 1313
Miejscowość: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart 210 89r
silnikon moze sie zrobic sparciały jak guma i korek wypadnie:( lepiej trzeba było to zrobic na zywice <spoko> ja mam tak zrobione na swoim testowym wale i trzyma sie jak... prubowałem to wywalic to trudno było....


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 10, 2007 11:56 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
jak chcesz zrobić szlif to cylinder musi mieć 40mm średnicy w tedy uzyskujesz pojemność 55cm3

[ Dodano: 10 Sierpień 2007, 12:59 ]
aha taki tuningowy cylinder to ja też mam i niby tez sie nic nie dzieje poza tymi przygodami z jego długością przejechałem już na nim jakie 300KM i dziala bez zarzutu ale tłok jest wg mnie za ciężki. ...gdyby go roztopić to można by zrobić z niego jeszcze 3 takie same :P:P

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 10, 2007 7:57 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Cze 26, 2007 12:58 pm
Posty: 52
Miejscowość: Poznań
A do ilu można maksymalnie powiększyć cylinder? Z moich wyliczeń wynika, że jak się ma tłok 38mm to pojemność tak naprawdę jest 52cm3. Jeżeli by było 40mm to faktycznie jest 55cm3. Jak bym mógł powiększyć do 45mm to bym miał 62cm3 :D :D

_________________
3. Romet Chart 211
2. Romet Ogar 200
1. Romet Ogar 205
-----------------------


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sie 10, 2007 9:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
tylko wątpie żebyś dostał gdzieś taki tłok


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Romet Kadet z silnikiem Romet Chart

jurek-673

12

5508

Śro Lis 17, 2010 6:44 pm

jurek-673 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Romet Chart 210 ;)

Pelas

8

2718

Sob Sie 23, 2008 10:11 am

Pelas Zobacz ostatni post

Brak nowych postów ROMET CHART LICZNIK WSK??

rodak

7

3776

Pon Maj 26, 2008 6:03 pm

rodak Zobacz ostatni post

Brak nowych postów ROMET CHART CYLINDER

chart96

4

2353

Śro Wrz 15, 2010 4:50 pm

BEBAK Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Siedzenie Romet Chart/Ogar

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

vorbis

22

9685

Sob Lut 03, 2007 2:25 pm

jaroszek91 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.059s | 22 Queries | GZIP : Off ]