Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 26, 2024 12:57 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Wto Sie 21, 2012 1:43 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 23, 2011 1:33 pm
Posty: 292
Miejscowość: Bieżuń
Pojazd: Yamaha Neos, Wsk 125, VW Golf MKII 1,3
Tak.

--------- Wto Sie 21, 2012 2:58 pm Połączono ---------

Tak.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Wto Sie 21, 2012 2:32 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
A może tak dobrze ?
http://imageshack.us/photo/my-images/3/dscf2017ri.jpg/
Jak nie trzymam to się przyciąga bo nie przykręcone :|
http://imageshack.us/photo/my-images/27/dscf2018y.jpg/

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Wto Sie 21, 2012 7:25 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Sty 23, 2011 1:33 pm
Posty: 292
Miejscowość: Bieżuń
Pojazd: Yamaha Neos, Wsk 125, VW Golf MKII 1,3
taak Tak może być ale ta blaszka musi być bliżej tego cypka. I zamocuj porządnie ten impulsator. lokurva

--------- Wto Sie 21, 2012 8:27 pm Połączono ---------

A wiesz może jak podłączyć transformator do tego całego układu??? W którym miejscu?? Ty robisz z akumulatorem czy bez???


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Wto Sie 21, 2012 7:36 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
będę miał akumulator :F ale z tego co wiem to nie da się akumulatora do samego cdi podpiąć.

--------- Wto Sie 21, 2012 8:39 pm Połączono ---------

Impulsator wbrew pozorom trzyma się mocno, to blaszka jest nie przykręcona. Gdyż ponieważ nie ma sponsora na łożyska i szlif cylindra + tłok lokurva

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Wto Sie 21, 2012 8:31 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Blaszkę, daj grubszą bo ta się rozprostuje, odległość od rdzenia impulsatora raczej nie większa jak 1mm. Magnesu żadnego nie trzeba bo rdzeń jest namagnesowany, tak samo jak i aku nie jest potrzebne. CDI potrzebuje napięcia około 200-300V i dlatego daje się transformator, bo cewka zapłonowa w silniku daje około 8V. Schemat podłączenia jest banalny:
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Wto Sie 21, 2012 8:38 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Lub można przewinąć cewkę ;)

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Pią Sie 31, 2012 10:02 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
UP.
Tutaj moje postępy...

Image

Image

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Pią Sie 31, 2012 11:29 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lut 14, 2012 9:26 am
Posty: 358
Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Pojazd: Xsara VTS
<spoko>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 6:58 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Jest, jest jest... :F
Odpaliła, to jeszcze nie to co powinno być ale jest już dobrze <rotfl> .
Jak odpaliła to ja gaz na max i było tak jak rox ze złą regulacją(?) który startuję w wyścigach na 1/4 mili.
Było tak bleblyblu i nagle obroty na max skoczyły, chociaż nie było to jeszcze szczytem możliwości, ale już się szybko wkręcała.
Tak jak mówiliście, blaszka już się pokrzywiła. <szampan> .

Teraz tylko muszę, pomyśleć czym ją zastąpić <zniesmaczony>


Pozdrawiam

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Wto Wrz 18, 2012 4:21 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Już jeździłem, wyregulowałem to tak o. Możecie mi powiedzieć jak dokładnie ustawia się zapłon cdi o ile się ustawia ? Bo już się trochę pogubiłem. Resumując zapłon działa. Sorry że gadam jak potłuczony ale co zrobić. :)

PS.
To jest mój 100, lub 101 post tak czy tak polać wszystkim poolej

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Sob Wrz 22, 2012 9:59 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Powinieneś wyposażyć się w lampę stroboskopową. Następnie należy zaznaczyć cechy. Na magnecie, oznaczającą GMP i na karterze silnika. Na karterze możesz sobie zaznaczyć GMP i drugą cechę np 2,5mm przed GMP. Potem za pomocą lampy stroboskopowej musisz tak wyregulować wyprzedzenie zapłonu (podstawką prądnicy), aby cechy na magnecie i karterze (ta przesunięta o x mm przed GMP, np 2,5 dla charta) pokrywały się.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 8:50 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
dzięki za odpowiedz, wydaję mi się to jeszcze trochę niezrozumiałe, ale się nauczę.

--------- Nie Wrz 23, 2012 4:35 pm Połączono ---------

A macie jakiś pomysł jak to wyregulować tak na razie bez lampy stroboskopowej ?

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 3:54 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Teoretycznie nie można tego dobrze ustawić bez lampy, bo nie wiesz w którym momencie występuje iskra na świecy. Musisz wiedzieć kiedy dokładnie to się dzieje, bo wcale nie jest powiedziane, że impuls wystąpi dokładnie wtedy gdy np krzywka jest idealnie na środku rdzenia impulsatora. U mnie w Charcie mam ten sam impulsator co Ty i impuls występuje już na początku pojawienia się magnesu przy rdzeniu. Co ciekawe, wystarczy, że zamienisz kabelki z impulsatora (kolejność) i już zapłon będzie występował w innym miejscu. U mnie np podłączenie odwrotnie impulsatora do modułu gl133 spowodowało opóźnienie zapłonu a co gorsza po lekkim dodaniu gazu ten zapłon opóźniał się jeszcze bardziej, dopiero zamiana kabelków (odwrotne podłączenie) wyeliminowała ten problem, zapłon się przesunął "do tyłu" i stoi w miejscu w funkcji obrotów. Tego nie sprawdzisz bez lampy i możesz mieć trochę problemów z ustawieniem tego.

Na ten moment ustaw to po prostu tak, że gdy krzywka pokrywa się ze środkiem rdzenia impulsatora, to tłok wtedy ma być ustawiony te 1,8 czy 2mm przed GMP. Najwyżej potem to lekko skorygujesz jeżeli będzie słaba, albo pojawi się strzelanie w gaźnik/tłumik.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 4:10 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Dzięki, nie mam dostępu do stroboskopu. Czytałem że można go jakoś zrobić. Myślisz że by podołał wyzwaniu ? Może sam takiego używasz ? A i mógłbyś mi podać link do jakiegoś dobre sklepu elektronicznego internetowego (chyba że nie można wklejać tu takich linków) że tak powiem :F, chciał wiedzieć jakby co skąd można zamówić potrzebne materiały.

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Składamy CDI
PostWysłany: Pon Wrz 24, 2012 5:48 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Zapłon mi coś za szybko odcina. Jakim drutem powinienem przewinąć moje cewki świetle te większe bo je powiększyłem, żeby uzyskać ładowanie na 12v i około 40watt mocy ? Te cewki są moim poście na górze, te większe to świetle przerobione, ta mała zapłonowa to jest cewka nie przerabiana. Na ten moment są przewinięte drutem 0.70 nie wiem czy dobry.

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.050s | 20 Queries | GZIP : Off ]