Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 10:16 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Pon Lut 18, 2013 6:41 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Są takie programy ale to i tak nigdy tak nie wyjdzie dokładnie. Kątomierz na wał i mierzysz


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Pon Lut 18, 2013 8:18 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 13, 2010 12:32 pm
Posty: 215
Miejscowość: Petra
Pojazd: Charcique 70 => 77 LC
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b2 ... 17760.html taka prowizorka raczej, BO:
po 1. duży kąt otwarcia okna wydechowego-nie wiem po co tak wysoko te okno wydechowe, ale ok, polecam boczne jego krawędzie zowalizować, teoretycznie większa elastyka, w praktyce? Różnica wyczuwalna.
po 2. zmniejszyłem obroty mocy maks. gdyż, ciężko będzie się miała jawka dźwignąć tak wysoko(i tak będzie miała ciężko, przykładowo takie 6 biegowe AM6 czy EBS na serii ciągną od 6 tys.)
po 3. zmniejszyłem kąt ostatniego stożka, co też wpłynie na większą elastykę, niestety kosztem rezonansu.

Podsumowując, jeśli odpowiada Ci jazda w miarę elastyczna, żeby na tych 3 biegach dawać radę bez redukcji na prostej to ten wydech powinien być ok, choć specem tu nie jestem. Jak pewnie zauważyłeś wydech się trochę wydłużył. Zachęcam do kombinowania samemu, wrzucaj swoje projekty, będziemy oceniać. Stosuj się do rad w tym temacie i powinieneś dać radę.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Pon Lut 18, 2013 8:55 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Kwi 01, 2012 1:40 pm
Posty: 8
Pojazd: Jawa 50, Honda Tact
Herobrine co do obrotów to czesi zrobili wydech na 7,5k rpm więc 8k jest w miarę i silnik spokojnie tyle kręci w serii. Co do schematu do serii to specjalnie wyrzuciłem 2 stożek bo jak widzisz 1 i 3 mają 6 stopni czyli jakby nie patrzeć to jeden podzielony na pół, dzięki czemu konstrukcja jest bardziej uproszczona. Co do walca w drugim schemacie to są różne szkoły i jedni dadzą 100mm a niektórzy nie dadzą wcale:D ogólnie to jego długością stroimy obroty wydechu ale żeby wydłużyć go to przy tych stożkach trzeba by kolanko jeszcze skrócić i wtedy spokojnie osiągniemy przynajmniej te 80mm:D Ale w sumie to wyliczyć wydech wzorami Bella albo z innej książki o tuningu 2t wtedy będzie nawet lepiej niż ec2.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Wto Lut 19, 2013 10:09 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Tylko takie uproszczanie tego nie ma nic do rzeczy w tym schemacie, ponieważ jak masz taki sam kąt dwóch stożków to tak na prawdę jest jeden stożek i równie dobrze przy spawaku enduro mogę sobie taki stożek podzielić na kilka części żeby ładnie zawinąć i wyjdzie na to samo. I jak chciałeś to uprościć to mogłeś wyliczyć spawaka na jeden stożek dyfuzora na kąt 3,5 (taki jest w oryginalnych wydechach do jawek 50 i chartów 210) :P Oczywiście na takim wydechu rezo było by słabsze i w sumie nie opłaca się czegoś takiego robić bo i tak trzeba dzielić taki stożek mający przypuśćmy 300mm na kilka części żeby to jakoś zawinąć. Wydech ten na większy kąt otwarcia wydechu jeszcze by jakoś jeździł :P Małe poprawki i byłby git :D

Co do wydechu zapodanego przez Michał217 to po pierwsze Dav6030 będzie robił spawaka na prostym kolanku ,w ogóle kąt 2 stopnie rozszerzania się kolanka to brak jakiejkolwiek elastyki lecz bardzo mocne rezo raczej na hardcore'a. Po drugie walec ma strasznie dużą średnice pod jakieś 80ccm co najmniej :P Do 50ccm to jakieś 85 mm to max oraz kolanko trochę za długie. Poza tym wszystko ok. Jutro coś wrzucę na pewno. Gadałem z Dav6030 przez gg i już mam długość na jaką mogę skrócić kolanko to coś się wymyśli :P

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Wto Lut 19, 2013 11:34 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 23, 2008 1:25 pm
Posty: 95
Miejscowość: Radziechowy
Pojazd: Ogar 200
Zrób spawaka z czeskich schematów, on już w serii podnosił moc do tych 4KM. I jest strojony mniej więcej na 7500-8000 około

_________________
http://www.youtube.com/user/muciekk500
Układy zapłonowe, regulatory napięcia, instalacje elektryczne, diagnostyka
http://www.motocdi.com ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Śro Lut 20, 2013 10:17 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 13, 2010 12:32 pm
Posty: 215
Miejscowość: Petra
Pojazd: Charcique 70 => 77 LC
To jest wg Ciebie duża średnica? Nie ;) O tym kolanku nie wiedziałem, kąt rozszerzania, hm no taki standardowy jak na takie wymagania jak kolega chciał. Co do kolanka-takie wychodzi, jak już wcześniej wspomniałem. Najlepiej taki wydech wyliczyć wzorami jednak ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Czw Lut 21, 2013 9:01 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Mam ten schemat :P Wyliczony razem z majstrem Januszem94 ,który się dobrze na wydechach zna :P Będzie w miarę mocne rezo przy dobrej elastyce :P
http://www.gg.pl/dysk/dfKYQlxek2pMdPKYQ ... av6030.jpg

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 7:48 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
A jak by do tego dołożyć tak jeszcze rozszerzając kolanko 1,6* to jak by to wyglądało ? Zawsze mnie to ciekawiło co trzeba zmienić


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Sob Lut 23, 2013 8:58 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Jak dołożysz rozszerzające się kolanko to wtedy mocno wydłuży się walec i przy takim strojeniu trudno jest uzyskać sensowną jego długość. Kąt 1,6 byłby za duży żeby to dało się sensownie wyliczyć. Jak liczyłem ten wydech na prostym kolanku to trudno było zbliżyć się do odpowiednich dla tego wydechu 9cm a co dopiero na rozszerzającym się kolanku. Lecz jak byśmy zwiększyli strojenie i zastosowali np kąt 1,2 to wtedy jakoś sensowniej by to wyglądało. :P

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Nie Lut 24, 2013 1:08 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Kwi 01, 2012 1:40 pm
Posty: 8
Pojazd: Jawa 50, Honda Tact
Jeśli chcecie to macie linka do tłumaczenia rozdziału o wydechach z książki Bella. Nie jest idealne ale o wiele bardziej czytelne od translatora:D.
rodział 4 wydech.pdf


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Wto Lut 26, 2013 4:36 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Dzięki, przyda się <spoko> Masz może tłumaczenia innych działów ?? :D

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Spawak"
PostWysłany: Śro Lut 27, 2013 5:52 pm 
Offline

Rejestracja: Nie Kwi 01, 2012 1:40 pm
Posty: 8
Pojazd: Jawa 50, Honda Tact
Wiesz to tłumaczenie było wynikiem nudy w ferie:D ale jak będę mieć jakieś wolne to pewnie się zabiorę za inne działy prawdopodobnie najpierw płukanie cylindra przetłumaczę a potem gaźniki. Wdzięczny byłbym jakby ktoś pomógł w wyłapywaniu błędów przy tłumaczeniu.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.073s | 19 Queries | GZIP : Off ]