Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Kwi 25, 2024 11:13 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 10:02 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 7:07 pm
Posty: 106
Miejscowość: Gliwice-Łącza
Pojazd: Motoryna,Simek,Romet,Jawa Babeta(3 kolowa) xD,Komar <3
Boze widzisz a nie grzmisz...

Wolisz cylinder almot? czlowieku naucz sie ze moc z cylindra wynika dopiero od pojemnosci 70 w gore.. no w przypadku simcza to juz 60/4 DDR jest znaczna roznica.

Caly tuning w pojemnosciach 50-60 polega na modyfikowaniu cylindra!! 5ccm nie robi naprawe roznicy.. moze inni ja odczuwaja bo mieli juz zjechana tuleja i pierscienie do wymiany...

edit@zauwazylem znow cos bez sensu

Cytuj:
Można również zainwestować w dużo droższy wydech. Jednak uważam, że danie 300zł za sam wydech to za dużo.


Czlowieku!! piszesz ten poradnik a nie wiesz ze tlumik to najwazniejsza czesc w 2t..wole wydac nawet 500zl i miec pewnosc ze doda mi mocy, niz kupowac cylki almotu, w ktorych tlok puchnie i wogule szkoda pisac...

Ludzie z samego tlumika wyciagaja do 7KM, oczywiscie tanszym kosztem mozna wykonac licozny wydech, w ktorym rezonans moze wychodzic wg, wlasnych upodoban.

edit@
Sry, ale co sekunde cos zmieniasz i temu sie gubie, ale wczesniej tak nie miales napisane.

_________________
Nie wiek sie liczy, lecz doswiadczenie.


Ostatnio edytowany przez Zigus Śro Sie 13, 2008 10:12 am, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 10:08 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
... Naucz się czytać! W wcześniejszych postach napisałem, że jeśli mielibyśmy ZMD to najwyżej robimy szlif, jednak jeżeli jesteś zdecydowani na wymianę cylindra to bardziej się opłaca kupić 55cmm niż 50cmm.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 10:41 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 18, 2008 2:41 pm
Posty: 303
Miejscowość: Dynów/Rzeszów
W tym poradniku jest wiele błędów :(

_________________
W zimie skuter :)

POZDRO DLA CAŁEGO MOTO KIRC

Knypek's Dj...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 1:55 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Zigus żyjemy w wolnym kraju, będziesz chciał kupić lepszy tłumik to kupisz, tylko ile ludzi by włożyło tyle kasy w sam tłumik dla rometa!? Myślę, że nie wielu chociaż mogę się mylić.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 2:50 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 18, 2008 2:41 pm
Posty: 303
Miejscowość: Dynów/Rzeszów
Jest troche tłumików od simsona w romecie :P

_________________
W zimie skuter :)

POZDRO DLA CAŁEGO MOTO KIRC

Knypek's Dj...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 4:22 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
Panownie ale nie ma po co tutaj robić takiego bałaganu i obniżać poziomu forum.

Faktycznie tuningiem mechanicznym zdziałamy wiele ale jeśli zostawimy stary układ zapłonowy i zasilania (gaźnik) to dużo nie zdziałamy. Ja bym tam dał moduł z mapą zapłony czujnikiem podciśnienia w układzie ssącym i do tego jeszcze zrobić elektroniczną dysze. Wiem że wielu napisze że to nie możliwe ale jednak da się to zrobić choć nie prubowałem. Zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu pozwoli w pełni wykorzystać możliwości naszego silniczka. Czujik podciśnienia ustawi przestawi zapłon według obciążenia silnika elektroniczna dysza dostarczy odpowiednią dawke bęzyny.

Wiem że do tego to trzeba mieć zakład ślusarsko-elektroniczny i hamownie w domu ale może się ktoś pokusi albo kogoś ten tekst zainspiruje. Gażnik 19mm plus membrana jest realny w 023 tylko trzeba mieć duże umiejętności i dostosować reszte silnika do takiego gaźnika.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 7:19 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Ten poradnik miał być dla nowicjuszy, którzy się pewnie nie pokuszą na takie przeróbki :D Ale dobrze, że dodałeś swój pomysł.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Śro Sie 13, 2008 9:51 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 7:07 pm
Posty: 106
Miejscowość: Gliwice-Łącza
Pojazd: Motoryna,Simek,Romet,Jawa Babeta(3 kolowa) xD,Komar <3
Zaczys, mi chodzi tylko o to, ze jak zrobic tuning to ma to byc tuning i cos nowego, a nie pomysly klepane x razy...]=

Dodam ciekawostke ze rekord predkosci dla komara to 86km/h. I to jest tuning!. Wkurzaja mnie takie tematy co kazdy opisuje jedno i to samo, dzien w dzien czytac jedno i to samo.

_________________
Nie wiek sie liczy, lecz doswiadczenie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Czw Sie 14, 2008 7:28 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Gru 20, 2006 12:40 pm
Posty: 1084
Miejscowość: Bochnia
Pojazd: Komar 2320
Ford Focus Mk1 Face Lifting :))
Masz rację, ale przynajmniej jak wejdzie ktoś nowy na forum nie będzie musiał szukać coś o tuningu bo będzie miał taki poradniczek:P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Czw Sie 14, 2008 11:15 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 18, 2007 9:02 pm
Posty: 541
Miejscowość: żyraków
I odrazu lepsza atmonsfera na forum :)
A ja jeszcze domam jak łatwo można zrobić coś co działa tak jak zmiana wysokości okien. Wkładamy tłok do cylindra markerem zaznaczamy gdzie sa okna robiąc trapez równoramienny do środka tłoka wyciągamy tłok i piłujemy denko tłoka w tym miejscu ( niestety nie można piłować więcej niż 1mm) To też tak dla ludzi którzy nie chcą zniszczyć cylindra bo tłok jest tańszy.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Czw Sie 14, 2008 11:21 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Zigus napisał(a):
Dodam ciekawostke ze rekord predkosci dla komara to 86km/h. I to jest tuning!

Na zwykłym komarowskim silniku? <wow> Dawaj go tu!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Czw Sie 14, 2008 11:59 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 7:07 pm
Posty: 106
Miejscowość: Gliwice-Łącza
Pojazd: Motoryna,Simek,Romet,Jawa Babeta(3 kolowa) xD,Komar <3
Wiesci pochodza z forum yamadadt.info <nie traktowac jako reklamy>

Dokladniej z tematu http://yamahadt.info/viewtopic.php?t=3568" target="_blank

Administrator potwierdza jego doswiadczenie wlasnie tym rekordem.

Cytuj:
szymam - to prawdopodobnie koleś, który pracował przy projekcie tuningu rometa(komara chyba), który przez profesjonalne pomiary czasu(na płaskim terenie) wyciągnął 86km/h. Powaga


Do teraz szukam wszedzie tego proejktu :P pomozcie :D

_________________
Nie wiek sie liczy, lecz doswiadczenie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Sob Mar 13, 2010 10:45 pm 
Offline

Rejestracja: Sob Mar 13, 2010 9:06 pm
Posty: 1
Pojazd: v8 mercedes
Do Liptona wpadłem na to forum przez przypadek i po przeczytaniu wszystkich postów postanowiłem napisać do ciebie małą podpowiedz do tuningu twojego silnika i jeszcze pare słów do ciebie zacznę może najpierw od tuninngu.


Twoje założenie nie za dużo wydać kasy przecież to Romet w pełni się z tym zgadzam i tak naprawdę to tylko jedną rzecz trzeba będzie kupić i to co i tu powiem da wiele bardzo wiele .


Bierzesz silnik na stół i kierujesz go świecą do pionu odkręcasz świecę , ustawiasz tłok w najwyższym położeniu i zalewasz go nafta do połowy gwintu najlepiej użyć do tego naczynia z podziałem objętości (sprawdzasz ile mililitrów weszło do twojej komory spalania ) powiedzmy 1,52 mililitra oczywiście te dane są nie prawdziwe

Mamy 1 wartość 1,52 objętość


Odkręcasz głowicę i (narzędzia które będziesz potrzebował do wykonania pomiarów to suwmiarki mikrometr wysokości)

Po odkręceniu głowicy przesuniesz tłok w martwe położenie i policzysz kanały powiedzmy ze mamy kanał ciśnienia 2 płukania i wydech

Mierzymy kanał wydechu przesuwasz tłok do górnej krawędzi wydechu w tulei i mierzysz odległość od tłoka do krawędzi tulei wartość piszesz sobie w notesie , mierzymy tak samo kanał ciśnienia i kanały płuczące po zmierzeniu tych wartości prześlij mi je na email podam ci czasowania z których będziesz zadowolony ze żaden Simson i inne badziewia nie dojada do ciebie.

Teraz parę wskazówek na dostrojenie i ustawieniach stopnia sprężania itd.

Jeżeli nie ruszasz konta wydechu nie waż się nigdy zmiejszać objętości spalania
Robi się to tylko wtedy kiedy zwiekszamy kąt wydechu i aby uzyskać moment obrotowy zmiejszamy objętość

Zwiekszać kąt wydechu też nie możemy w nieskaczoność granica to dla ciebie 215 stopni

Powiedzmy ze ruszasz sam wydech co się dzieje zwiększasz obroty silnika ale i zmiejszasz czas wypływu spalin co to znaczy zaczy to ze spaliny zostaja nie dokońca opruznione z komory spalania , gubisz moment obrotowy kolanko będzie się grzało i wkąńcu się przepali

Bezpieczny stopień nie objętość żebyś nie pomylił to dla ciebie 12,5 albo12,4

Nie poleruj mi kanałów mieszanka ma się rozpylać a nie skraplać głowica tak i okno wydech dlaczego tylko okno wydechu dlatego ze tam powstaje fala dzwiękowa i ma prędkość powiedzmy połowę prędkości dzwięku (zastosujesz tu rurę rezonansową tak zwany zawór niektórzy mówią na to turbo jak to działa a tak czasie napełniania komory paliwem rurka wpycha tam poprzednio spalone gazy no to już wiesz.

Następne obniżenie temperatury tłoka zrobisz dwa otwory w tłoku na ¾ wysokości mierzonej od dołu tłoka na stronach płukania mieszanka będzie dobrze schładzać tłok i jak zrobisz jeszcze dwa otwory w tulei o namieszamy jeszcze trochę w powierzchni szkodliwej ale to na emailu nie na forum ogólnym

Następne w tulei na stronie wydechu poniżej zrobisz duży x to znaczy wyryjesz dwie duże krzyżujące się kreski. Co to daje inf. na maila .

Jeżeli chodzi o odchudzanie korby tłoka to ile się da co to daje mniejsze masy wirujące wał nie musi tyle do góry podnosić jeżeli chodzi o wywarzenie to oryginalne jest na 50% ty musisz mieć 55% co to daje będziesz szybszy ze startu i to cholernie trzeba będzie dać troszkę inny łańcuch a nie słuchaj ludzi którzy mówią że korba powinna być grubsza to bzdura większej nie słyszałem na dowód powiem że 25% siły działa na sworzeń górny reszta na email następne damy inny sworzeń oczywiście lżejszy podpowiedz jaki na email.

Następne zmniejszenie powierzchni szkodliwej na meila

Rura rezonansowa zaraz za kolankiem a później tłumik regulacja rury na email i powiem ci jaka

Świeca damy zimniejszą

Nie mam więcej czasu na pisanie jak to będzie ci mało to mam jeszcze parę patatów jak będziesz zainteresowany to napisz email
Jeżeli chodzi o literaturę to angielska najlepsza (tuning) jeżeli chodzi o budowę silników to Italia

A zmienimy kształt tłoka i głowicy to na tyle czekam na info


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Nie Mar 14, 2010 11:54 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Lipton napisał(a):
Jeżeli posiadamy oryginalny ZMD to lepiej oddać go do regeneracji po czym dokupić łożysko igiełkowe i zamontować je zamiast tulei.


I co jeszcze? Jak korba jest do tulejki to nie daje się łożyska igiełkowego - potem nie dziwcie się, że się rozsypuje wszystko. Sam tego doświadczyłem.

Lipton napisał(a):
2.Cylinder 60(55cmm) – zestaw tuningowy o większej pojemności znacznie zwiększającej moc silnika. Myślę, że to podstawa każdego tuningu. Do tego zestawu polecam założenie wyżej wymienionego wału. Sytuacja jest tu podobna jak w przypadku wału. Mamy ZMD zostawiamy ewentualnie robimy szlif.


Powiem Ci palnąłeś głupotę chyba największą na całym forum. 5cm3 totalnie nie robi różnicy to raz, dwa cylinder jest fatalnie wykonany, nie równo zamykające się okna, czasem nawet mniejsze niż w oryginale, tuleja i tłok to też z super materiałów nie są - ogólnie cyl lipa. Najbardziej rozbawiło mnie zdanie "to podstawa każdego tuningu" ojapier

Lipton napisał(a):
3.Pseudo sportowy tłumik Simson – tłumik ten wpływa korzystnie na pracę silnika, ponieważ powoduje lepszy przepływ spalin, dzięki czemu wzrasta moc. Można również zainwestować w dużo droższy wydech. Jednak uważam, że danie 300zł za sam wydech to za dużo.


A właśnie, że nie. Tylko pogarsza pracę silnika bo nie występuje rezonans, a to dlatego że pacan który to projektował dał blachę z 4 otworami przed ostatnim stożkiem i nie spalone cząsteczki mieszanki nie wracają się z powrotem do cyla. Jakie 300zł? Lepiej zrobić spawaka, wyjdzie to dużo taniej i może być nawet lepiej niż na takim za 300zł (koszt spawaka to zazwyczaj 150zł na prostym kolanku).

Lipton napisał(a):
4.Filtr stożkowy – poprawia dynamikę silnika, powoduje, że silnik wkręca się na nieco wyższe obroty, niekiedy powoduje delikatny przyrost mocy. Przed zakupem należy zmierzyć średnice gaźnika, po czym dobrać do niego filtr.


Do oryginalnego gaźnika głupota, on przepuści więcej powietrza, a gaźnik nadal będzie podawał tyle samo paliwa, więc tylko silnik zmuli. Te filtry dużo lepsze zastosowanie mają np. w 50/4 z gaźnikiem 21mm to wtedy tak.

Lipton napisał(a):
- wszystkie kanały w cylindrze wypolerować najlepiej jak się da
- jeśli dacie radę możecie podpiłować okno wydechowe o 1mm do góry i 1,5mm z dwóch stron(nie więcej!!)


Polerowanie na lustro ojapier Denko tłoka, komora spalania owszem, ale kanały w cylu, króćce itd. wcale się nie poleruje na lustro gdyż mieszanka się skrapla, pogarsza to mieszanie cząsteczek paliwa z powietrzem.

Lipton napisał(a):
UWAGA! Nie w każdym polskim cylindrze da się wybić tuleje bez specjalnych maszyn, gdyż posiada ona próg w wewnątrz cylindra.


Jakich maszyn...?! Jeżeli tuleja jest zlana razem z ożebrowaniem albo jest próg to nie ma szans tego niczym wybić.

Lipton napisał(a):


Ten cyl który podałeś jest do dupy wykonany.

Lipton napisał(a):
- nóżkę tłoka od strony kanału ssącego należy spiłować o 1mm(okno ssące jest dłużej otwarte co skutkuje lepszym napełnieniem skrzy korbowej mieszanką)


Jeżeli jest możliwość, a jest na pewno bo co to jest 1mm (nic praktycznie) to się obniża okno w cylindrze przy okazji robiąc kąt w dół w celu lepszego nakierowania mieszanki w skrzynię korbową. Tak w ogóle to nie jest tak, że się obniża 1 czy 2mm. W Bellu są podane kąty otwarcia okna ssącego do danego strojenia i tak się to oblicza.

Lipton napisał(a):
3.Ciężki tuning(nie polecam, ponieważ silnik po kilku minutach ostrej jazdy się rozsypie)

- aby efektywnie zwiększyć mocno silnika, a zarazem drastycznie skrócić jego żywotność można zastosować wypełniacz wału.


Co ty to pieprzysz? Jaki ciężki tuning, wypełniacze mają na celu zmniejszenia szkodliwej objętości skrzyni korbowej, jedna z pierwszym rzeczy, które się wykonuje przy tuningu szczególnie gdy powiększamy kanały płuczące i dowiercamy 2 okna płuczące.

Lipton napisał(a):
b)cylinder
- zrobić podkładkę pod cylinder o wysokości 1,5mm po czym należy splanować cylinder od góry o tą wartość(zmienia to czas otwierania okien)


A po uja tak kombinować? Lepiej w cylu okna podnieść.

P.S. Wszystkie te uwagi/poprawki pisałem raz, dwa na szybko więc też mogą być błędy.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Tuning polskich silników DEZAMET [PORADNIK]
PostWysłany: Nie Mar 14, 2010 1:41 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 11:51 am
Posty: 739
Miejscowość: Grodzisk Maz.
Pojazd: .
ZID PTAHA 36cc `94,
Simson Sperber Sr 4-3`67,
Mr. 2 Żak,
Komar 3 2350`71,
Hercules KX5 `87,
Ogar 200`88,
WSK M06-L`64,
Penta Dakarino 50LC `98
Aprilia ETX 125 `00
yazimoo, odnośnie tej polerki kanałów, to jak mieszanka się "skrapla"? nie może pogarszać mieszania się powietrza z paliwem bo to mieszanie zachodzi w gaźniku a nie w kanałach czy króćcach...

_________________
Sprzedam nowe elementy gumowe do motocykli i motorowerów.

Na warsztacie: Ducati Dakarino 50LC

GG:5573098


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Tuning cylka dezamet 019

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

spider15

24

8799

Wto Lip 29, 2008 8:12 pm

Lipton Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning Motorynka Dezamet 023

Wzlot

8

5703

Wto Paź 18, 2011 7:47 pm

szkp Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning silnika Dezamet 019

kanilox

5

4868

Sob Mar 23, 2013 6:33 pm

kanilox Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tuning Romet 205 2 biegowy Dezamet:)

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

sOfx

24

11014

Pią Sty 20, 2012 6:14 pm

przemek5535 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów romet ogar 2 świece tuning <dezamet 023>

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

bobber96

21

9011

Czw Sty 05, 2012 9:33 pm

Garry1 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 17 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.053s | 21 Queries | GZIP : Off ]