Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Mar 19, 2024 4:22 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: "Tuning" Szczęk Hamulcowych Simson.
PostWysłany: Pon Mar 09, 2009 2:45 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
"Tuning" Szczęk Hamulcowych Simson.

Myślisz dlaczego Simson słabo Ci hamuje? Chcesz aby simson hamował nieco lepiej? W tym temacie znajdziesz na to odpowiedź.

Miałem materiały od dawna, ale jakoś nie było czasu aby za to się zabrać i napisać. Jest to przeróbka szczęk hamulcowych "seryjnych" na coś ala takie Szczęki z AKF.

1.Zaczynamy od ściągniecia bębnów tył i przód.Chyba nie musze pisać, że stawiamy simka na podpórce centralnej itp.

*Przód:

Pierwszym krokierm jest ściągnięcie linki hamulca z bębna. W tym celu popuszczamy linkę na naciągaczu koło manetki. Następnie wyciagamy z dźwigni rozpieraka.Odkręcamy nakrętke na klucz 19 widoczną na zdjęciu. (na zdjęciu nie ma rozpieraka z przodu).

Image

Następnie odkręcamy śrubkę, która trzyma oś koła przedniego.

Image

Wyciągamy oś. UWAGA! na koło w tym momencie. Wyciagamy koło z bębnem i dekielkiem, który znajduje się z drugiej strony koła.

*Tył:

Popuszczamy naciągacz koła, (tak aby nie utrudniać sobie pracy). Odkręcamy z pręta hamulca nakrętke m6, wyciągamy pręt z dźwigni rozpieraka. Odkręcamy oś. Wyciągamy. UWAGA! na koło w tym momencie. Wyciągamy ogranicznik następnie bęben i koło.(ośkę napinacz łańcucha widać na zdjęciu)

Image

2.Gdy mamy wyciągnięte bębny trzeba wyciagnąć szczęki hamulcowe. W tym celu musimy sie "pozbyć" sprężyny i zabezpieczeń. (widoczne na zdjęciu poniżej).

Image

To tak weźmiemy się za zabezpieczenia. Potrzebny do tego będzie do tego płaski śrubokręt. Robiąc to w sposób widoczny na zdjęciu. Wyciągamy zabezpieczenie.

Image

Sprężyne wyciagłem w taki sposób. Po sciągnięciu zabezpieczeń podnosiłem do góry szczęki powoli na wystajacych mocowaniach i na rozpieraku. Gdy szczęki zeszły z mocowań i rozpieraka problem wyciągniecia sprężyny zniknął.

3.Gdy mamy wyciągniete szczęki kontrolujemy ich stan. Stopień zużycia, stan czy nie ma jakiś górek, zanieczyszczeń itp. Jeżeli szczęka już praktycznie nie ma okładziny tylko z nią na śmietnik i inwestujemy w nowe.
Jak są zanieczyszczenia możne wypalić szczękę nad płomieniem lub przetrzeć drobnym pepierem ścierny, ostrożnie aby nie zetrzeć okładziny za dużo.
Gdy są nierówności na szczękach widać w niektórych miejscach, że szczęka nie pracuje wyrównać wszystko papierem ściernym. Tak przygotowane szczęki można ponacinać.

4. Nacinanie szczęk. Na celu ma odprowadzanie zanieczyszczeń, które osadzaja sie na szczęce(to jest moja teoria). Do nacinania użyłem pospolitego brzeszczota. Tak wyglądają ponacinane szczęki.

Image

5. Składanie bębnów, robimy wszystko w odwrotnej kolejności do poprzednich.

Image

6. Nie zapominamy o piastach. Również dokonujemy oględzin czyścimy z zanieczysczeń. Dla pewności można przetrzeć papierem ściernym(używałem 240). Nie za bardzo tak przetrzeć gdzie są nierówności.

Image

7. Tak przygotowany układ hamulcowy można poskładać.

8. Odpowiednie naciągniecie hamulcy również ma wpływ na efektywność hamowania nie zapominajmy o tym.

Zrobiłeś wszystko co było opisane Simson dalej słabo hamuje ?

Widocznie stan szczęk hamulcowych był już kiepski i wypadało by kupić nowe. Więc nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie. Kolejną przyczyną może być zużycie piast zbyt wielkie. Czasami nowa szczęka nie będzie dobrze hamować. W tym celu trzeba by udać się do tokarza wytoczyć redukcje do piasty, bądź wymienić piastę.

Wszelkie sugestie co do tematu proszę tu pisać, to poprawie.

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Ostatnio edytowany przez Pumba, Pon Mar 09, 2009 3:33 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: "Tuning" Szczęk Hamulcowych Simson.
PostWysłany: Pon Mar 09, 2009 2:52 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 28, 2008 6:14 pm
Posty: 254
Miejscowość: Osie
Pojazd: Romet Chart 210
Cagiva Cocis 50
fajny poradnik,na pewno się przyda.dużo dało ci to nacinanie szczęk??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Tuning" Szczęk Hamulcowych Simson.
PostWysłany: Pon Mar 09, 2009 2:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2231
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
To daje to ze ci sie ten syf starty tak nie zbiera.
Ogólnie poradnik majster gitowski zrobiłeś <piwo>

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: "Tuning" Szczęk Hamulcowych Simson.
PostWysłany: Pon Mar 09, 2009 2:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Cze 21, 2007 8:36 am
Posty: 1617
Miejscowość: Ostrołęka
Pojazd: Audi A4 B5 1.6 '95

Poprzednie pojazdy:
Romet Ogar 200 '89
Romet Ogar 200 '83
Romet Ogar 200 '86
Romet Ogar 205 '82
Romet Komar 2350 '72
MZ TS 150 '82
WSK B3 125 '80
WSK B3 125 '81
Malaguti F-10 '92
Poradnik fajny, wszystko dobrze opisane i zilustrowane, na pewno się komuś przyda ;-)

_________________
Było, minęło.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Simson S51 czy Simson S51 Enduro

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

LuMeL

26

12753

Wto Mar 04, 2008 7:35 am

kaban94 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Ogar 900 czy Simson ?

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

baciar1

28

11802

Śro Paź 17, 2007 7:02 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów yamaha vs. simson

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Abardus

17

6938

Czw Maj 22, 2008 7:23 am

TaTarka! Zobacz ostatni post

Brak nowych postów komar/simson

TaTarka!

8

4744

Wto Maj 27, 2008 9:47 am

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Silnik do motoroweru simson

Sliwek

1

2674

Śro Lis 22, 2006 1:30 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.058s | 24 Queries | GZIP : Off ]