Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Mar 29, 2024 3:23 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Wały do Charta
PostWysłany: Śro Lis 28, 2012 8:31 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 04, 2009 2:46 pm
Posty: 372
Miejscowość: Suwałki
Pojazd: Romet Pony 50 M-2 '85, Romet Komar 3 2350 '76, Romet Chart 210 '89
Fiat Punto 55 SX '96
Witajcie. Mam pytanie dotyczące zakupu wału do charta.
Mianowicie nowy ZMD to raczej rzecz nie do dostania, trzeba by mieć na prawdę wielkiego farta a poza tym pewnie nie głupie pieniądze...
Regeneracja to z tego co się orientuję wydatek 45zł na korbę (oczywiście podróba, oryginały nie dostanę) i drugie tyle na wymianę jej w zakładzie, bo we własnym zakresie nie zrobi się tego dobrze... Więc w tej opcji mamy wał który jest w zasadniczej części podróbą, tylko czopy ma ZMD, w dodatku używane... Czyli ani stożki ani gwinty ani powierzchnia na której działa simering, nie są już na pewno idealne... Według mnie to się mija z celem.

Mam pare pytań dotyczących wałów nowych dostępnych w internecie. Oglądając zdjęcia, stwierdziłem , że są dwa lub więcej typów tych podróbek. Czy może mi ktoś powiedzieć, które są gdzie produkowane i które są lepsze??? Chciałbym też wiedzieć, jak sprawa wygląda z tulejką sworznia wtedy. Nowe sworznie z tego co wiem nie mają grup selekcyjnych, więc czy tulejki w nowych wałach są już zrobione pod ten jednolity sworzeń? Czy może trzeba to rozwiercać we własnym zakresie?

Więc z tego co zauważyłem:
1. Typ to wał z korbowodem wyglądającym jak ZMD. Foto: http://www.aukcjoner.pl/gallery/010391784-.html#I1
2. Typ ma czarne czopy i "kanciaty" korbowód. Dostępny m.in u Wronki19 na allegro. http://allegro.pl/romet-chart-50cm3-nowy-fabrycznie-wal-korbowy-i2825391271.html
3. Typ korby jest jeszcze inny... http://allegro.pl/wal-korbowy-romet-3-biegowy-komar-chart-nowy-i2826934460.html

Czy ktoś ma jakąś wiedzę na temat tych wałów lub jakieś doświadczenia z nimi? Czekam na odp.
Pozdro :]

_________________
Polska Jazda
Motoalbum
Mój chart
GG 640752


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wały do Charta
PostWysłany: Śro Lis 28, 2012 11:21 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lis 06, 2010 7:24 pm
Posty: 58
Miejscowość: Lubaczów
Pojazd: Zipp Basic,
Romet Chart 210
Sądzę że lepiej ci wyjdzie kupić używany wał ZMD na pewno taniej wyjdzie niż nowy " chiński" stary zZMD dłużej pożyje niż nowy chiński, do motorynki kupiłem nowy wał chiński który po miesiącu czasu zaczął stukać dostał luzy itp postanowiłem kupić używany ZMD i służy mi do dziś :D

_________________
Kupię gaźnik do charta pisać PW !!!

Chart jest Moim Bogiem, a Zabawa nałogiem :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wały do Charta
PostWysłany: Czw Lis 29, 2012 4:00 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
1. Nie znam.
2. Mam obecnie i polecam.
3. Miałem takich kilka - badziew totalny.

W kilku silnikach, które rozbierałem, a także w kilku, na których jeździłem miałem wały 3 typu. Nie wiem jak obecnie, ale rok czy dwa temu długo to nie jeździło. Tulejka to oczywiście porażka. Materiał do bani.

W tym sezonie postanowiłem kupić nowy wał, ten czarny, typ 2. Wykonanie już na oko budzi większe zaufanie, np to, że rzemieślnikowi chciało się zrobić fazę w tulejce. Zawsze coś. Jak na razie przejechałem na tym wale blisko 6 tys km. Może to nie dużo, ale biorąc pod uwagę, że wał ma się nadal dobrze, to myślę, że nie ma źle.

Jedyna jego wada to to, że mimo ładnie wykonanej tulejki to... najzwyczajniej w świecie nie pasuje ona do sworznia. Co gorsza ona ma za duży otwór i sworzeń po prostu ma luzy. Przynajmniej w moim przypadku tak było. W sumie może to i dobrze, bo kupiłem nową tulejkę, którą dopasowałem na tokarce do sworznia. Dzięki temu mam dobre pasowanie, a nie "uniwersalne". Czopy są dobrze wykonane, u mnie magneto "siedzi" idealnie, tak samo zębatka atakująca kosz sprzęgła. Polecam ten wał.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wały do Charta
PostWysłany: Czw Lis 29, 2012 6:52 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 04, 2009 2:46 pm
Posty: 372
Miejscowość: Suwałki
Pojazd: Romet Pony 50 M-2 '85, Romet Komar 3 2350 '76, Romet Chart 210 '89
Fiat Punto 55 SX '96
hari123 Mam używany wał ZMD z mojego silnika. Czopy bdb, tylko korbowód ma już lekki luz na boki (góra dół nie ma). Nie wiem jednak, czy jest na 100% prosty, oraz tulejce przydałaby się wymiana. Dlatego rozważam zakup nowego wału...

bigsoft Wielkie dzięki za porady ;)

_________________
Polska Jazda
Motoalbum
Mój chart
GG 640752


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wały do Charta
PostWysłany: Czw Lis 29, 2012 7:21 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lis 06, 2010 7:24 pm
Posty: 58
Miejscowość: Lubaczów
Pojazd: Zipp Basic,
Romet Chart 210
Wiem że można "Rozpołowić wał i pozbyć się takich luzów mój kuzyn nie raz tak robił i to domowym sposobem :D sam mam wał od niego w jednej z moich motorynek i jak dotąd śmiga elegancko tylko troszkę krzywy ;/ myślę że jak byś poczytał na necie jak się rozpoławia wał to na pewno sam dał byś, radę spróbować możesz mam wał od charta w miarę dobrym stanie brak luzów itp tylko nie wiem czy nie jest krzywy bo kupiłem go wraz z częściami do silnika :P Ale raczej bym nie sprzedał zawsze się przyda jak w moim charcie coś pójdzie nie tak :P

_________________
Kupię gaźnik do charta pisać PW !!!

Chart jest Moim Bogiem, a Zabawa nałogiem :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wały do Charta
PostWysłany: Czw Lis 29, 2012 7:23 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 20, 2009 7:56 pm
Posty: 770
Miejscowość: okolice Chojnic
Pojazd: Motorynka 50-M-1 (1979r,)
Pojazd 2:Romet Kadet 780 (1984r.)
Pojazd 3:Romet Ogar 200 (1987r.)
Pojazd 4: Simson S51 E (1988r.)
Pojazd 5: Yamaha XS400 12E (1989r.)
Pojazd 6: Nissan Sunny N13 1.7D (1988r.)
Ja bym zostawił ZMD. Daj nową tulejkę i pochodzi jeszcze kilka kkm.

_________________
SIMSON S70 ENDURO
TEMAT:
wasze-sprzety-f31/simson-s70-enduro-1988r-grune-perle-t32919.html
FILM GOPRO!(str. 14)

YAMAHA XS400
wasze-motocykle-f90/yamaha-xs400-12e-dohc-1989r-27km-t35548.html
NOWY LAKIER!(str. 3)


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów tlok do charta z allegro

frytek

8

15276

Śro Lut 29, 2012 7:58 pm

Patryk82 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.050s | 24 Queries | GZIP : Off ]