Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

tuning silnika
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/tuning-silnika-t14763.html
Strona 1 z 1

Autor:  hubert723 [ Pią Sie 08, 2008 10:16 pm ]
Temat postu:  tuning silnika

Siemka, mam zamiar stuningować silnik do rometa 019 turlacz planuje zrobić takie rzeczy:

- planowanie głowicy 1,5 mm
- polerka głowicy
- polerka denka tłoka
- przycięcie stopki tłoka o 1 mm
- obniżenie okna wylotowego 1,5 mm
- wypolerowanie okna wylotowego i wlotowego <cfaniak>

Oczywiście silnik składam na nowych łożyskach, simeringach, uszczelkach, nowe tarcze sprzęgła, mam łożysko igiełkowe na korbowód, wydech simsona. I teraz tak, na ostatnim moim silniczku (też 019, cylek 60 ccm, wydech simson, zębatki: przód 12z, tył 35z) ogar poleciał ok 65 km/h <rotfl> (brałem skutera który ciął troszkę ponad 6 dyszek) teraz planuje polecieć nim ponad 7 dych. Zmienię mu przełożenia na przód 13z, tył 25z(od motorynki). Oryginalnie ten silnik ma max obr 5200, myślę że gdyby osiągnął 6500 może 7000 obr/min to spokojnie polece 7 dych;] co o tym myślicie???? wał jest w bdb stanie (oczywiście ZMD) wytrzyma to takie obroty?? może znacie jakieś inne pomysły aby zwiększyć osiągi??

a i jeszcze dodam że to będzie na cylku 60 ccm po szlifie ( fi 40,25mm) czyli będzie nowy tłok i pierścionki. :]

Autor:  baj-pas4 [ Sob Sie 09, 2008 10:33 am ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

dobrze sie zapowiada ;) może nawet wyjdzie <spoko>

Autor:  Lipton [ Sob Sie 09, 2008 11:32 am ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

Wał wytrzyma ;-) No zobaczymy co z tego wyjdzie, polecam jeszcze wypolerować skrzynie korbową.

Autor:  hubert723 [ Sob Sie 09, 2008 12:12 pm ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

no niestety już nie wypoleruje skrzyni korbowej bo złożyłem już kartery z skrzynią i wałem :D a bardzo może być słaby przy takich przełożeniach?? targnie gume na trawie?? :]

Autor:  Krzysiek14141 [ Sob Sie 09, 2008 2:56 pm ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

Moim zdaniem bez przełożeń było by ok 4,5 kM a z przełożeniami jakieś 1,8 albo 2,2

Autor:  pawelrys [ Sob Sie 09, 2008 3:05 pm ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

Moc silnika nie zależy od przełożeń spulany Tylko przy większej z tyłu a mniejszej z przodu jest bardziej odczuwalna

Autor:  hubert723 [ Sob Sie 09, 2008 3:36 pm ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

bardzo zmniejszy sie żywotność silnika??? długo na nim pojeżdże?? a znacie jakieś dobre sposoby polerki kanałów??? odrazu mówię że polerka mini szlifierką odpada ponieważ nie jej nie posiadam :/

Autor:  pawelrys [ Sob Sie 09, 2008 3:41 pm ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

Znowu nie tam bardzo jak wsadzali do rometa cylinder od simsona 70ccm i jezdzi tylko nie przesadzaj z tą głowicą, a polerka papierem 1000 1200 i 2000

Autor:  Mateusz529 [ Pon Sie 11, 2008 9:11 am ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

Plan głowicy.... Hmmmm ....... Rób jak chcesz, ale ja niegdy bym nie planował głowicy... Samobójstwo dla silnika a dokładniej dla wału... Takie jest moje zdanie ;-)

Autor:  Pumba [ Pią Sie 15, 2008 11:05 am ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

hmm jeżeli np powiększamy komorę spalania np przez szlifowanie denka tłoka przy płukach to jak zrobimy minimalny plan głowicy wychodzi jak w oryginale xD ;] Powiem ci tak u mnie jest prawie zero gładzi na głowicy prawie nei am czym uszczelniać jakie efekty wał nic po dupie nei dostaje tylko mam niby większe spręzanei co za tym idzie bardziej silnik się grzeje itp trzeba bardziej zapłon opóźnić xD :]

Mnie do tego zmusiła sytuacja ;]

Co do tuningów to trzeba terz zadbać o dobry osprzęt i regulację sprzetu ;]

Autor:  Ry$io [ Pon Sie 25, 2008 7:19 am ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

Twój Ogar nie pociągnie tyle i mógłby pociągnąć bez tuningu :<

Twój Wał długo nie wytrzyma, a komory papierem 1000. Takie jest moje zdanie :>

Autor:  adik93 [ Wto Sie 26, 2008 9:28 am ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

sranie w banie dobani wał wytrzyma. powiem więcej. mój kumpel miał 019 i jakieś tam inne zębatki i tylko na tym polegał cały tuning, we dwóch na liczniku pokazało na prostej 65, oczywiście samemu troszkę szybciej by doszedł. silnik miał remont raz w życiu za czasów wcześniejszego właściciela który dobral te inne przełożenia. przez 3 lata z silnika nic nie wyskoczyło, podobno jeździ do dzisiaj ale u kogoś innego bo kumpel kupił se jawke. a łatwo silnik nie miał. a no sprzęgło poszło ale jak miał ta jawkę.

Autor:  romek_s51 [ Wto Sie 26, 2008 11:43 am ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

adik93 napisał(a):
we dwóch na liczniku pokazało na prostej 65, oczywiście samemu troszkę szybciej by doszedł.

a do ilu km/h jest licznik w romecie 50t-1?

Autor:  adik93 [ Wto Sie 26, 2008 2:03 pm ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

chyba do 60 ale wskazówka wyszła za <spoko>
u mnie zaś licznik oryginał zepsuty więc bazuję na cyfrowym.

Autor:  romek_s51 [ Wto Sie 26, 2008 2:08 pm ]
Temat postu:  Re: tuning silnika

Jesli wskazowka wyszła za to nic nie znaczy ;] poza tym kazdy licznik zawyża ;] oprócz GPS

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/