Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/poradnik-romet-chart-z-50ccm-na-70ccm-t15086.html
Strona 1 z 9

Autor:  adaś [ Czw Sie 21, 2008 10:02 pm ]
Temat postu:  Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Przeróbka polega na tym, aby do Charta wstawić cylinder od simsona s70.

A wiec, co jest potrzebne i za ile(tyle ja płaciłem):
- cylinder, tłok, pierścienie (s70) -150zł
- głowica (s70) -50zł
- gaźnik 21mm -100zł
- kolanko zwykłe -25zł lub enduro z osłonką 25+25= 50zł
- poxilina -13zł
- miniszlifierka lub wiertarka (miniszlifierką łatwiej, bo jest lżejsza)
- frezy do miniszlifierki lub wiertarki
- inne pierdoły, które wyjdą w trakcie prac

A więc jeśli mamy znajomego lub sami spawamy aluminium można sobie nad spawać kartery, ale jeśli nie możemy tego zrobić z różnych przyczyn trzeba to jakoś rozwiązać. Ja to zrobiłem poxiliną łatwo się obrabia jest tania itp.
No to zabieramy się do pracy należy umyć kartery odtłuścić w miejscach nakładania poxiliny, czyli koło kanałów płuczących.
Jeśli wszystko jest umyte itp. nakładamy poxiline Image potem (nie koniecznie, ale dla względów bezpieczeństwa) jeszcze nałożyłem Image i Image.
Jak poxilina wyschnie po ok 30min. zabieramy się za "ścieranie" poxiliny do odpowiedniej jej wysokości (tak żeby była płaska) Image a tak Image powinno wyglądać po skończeniu "ścierania" poxiliny.

Kanały nadlane poxiliną i wyszlifowane, więc można się zabrać za rozwiercenie karterów pod większą tuleje. Są na to 2 wyjścia. 1 to zanosimy kartery do zakładu gdzie nam to roztoczą, a 2 to rozwiercamy sami. Ja rozwiercałem sam kartery potrzebne są do tego miniszlifierka i frez albo wiertarka i frez. Użyłem miniszlifierki, bo jest lżejsza. A więc odrysowujemy na karterach uszczelkę od cylindra s70 Image i frezujemy otwór pod większą tuleje i powiększamy kanały płuczące. Nie mam zdjęć w trakcie frezowania, ale tego chyba nie trzeba tłumaczyć. Tak wygląda po wyfrezowaniu Image

Kartery roztoczone wszystko ładnie pasuję można się wziąć za króciec pod większy gaźnik Image. Ucinamy piłką mocowanie starego gaźnika, ale nie całe. Ciąć należy pod kątem około 30* Image żeby gaźnik dobrze przylegał do króćca Image. Po obcięciu należy z zew. i wew. zebrać trochę materiału frezem Image. Wewnątrz po to aby powiększyć króciec na fi 21mm żeby mieszanka lepiej przepływała a na zewnątrz fi 25mm żeby guma łącząca króciec z gaźnikiem dobrze przylegała. Po frezowaniu Gaźnik z króćcem łączymy za pomocą węża i dwóch opasek Image Gaźnik będzie trochę pod kątem ale benzyna nie będzie się przelewała ani nic z tych rzeczy Image

Po takiej przeróbce należy ustawić zapłon na 1,6mm +-0,2mm przed GMP

Wszystko już jest prawie skończone w sumie już można by silnik złożyć i jeździć, ale dla polepszenia efektów można jeszcze zrobić kilka zabiegów;
- wypolerować skrzynie korbową, kanały (płuczące, wydechowy, ssący)Image
- zrobić uszczelkę pod głowice z blachy miedzianej 0,2mm
- kupić układ wydechowy fi 32mm

No i to by było na tyle. Teraz wystarczy złożyć silnik włożyć w ramę Image, dotrzeć i cieszyć się jazdą Rometem Chartem 70ccm

Image Image

UWAGA: Przy przeróbce na 70ccm należy wał oddać do regeneracji, jeśli nie był on regenerowany, ponieważ będą działały większe siły niż przy 50ccm.
UWAGA: Patent jest w fazie prób autor nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia silnika. <lol>

Poradnik nie jest przeznaczony do sprzedaży i zabrania się kopiowania treści jak i zdjęć, bez zgody autora.

Autor:  adaś [ Czw Sie 21, 2008 10:11 pm ]
Temat postu:  Re: Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Wydaje mi się że tak jest bardziej czytelne.

Autor:  Zigus [ Pią Sie 22, 2008 8:30 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Yy.. skok walu jest taki sam jak w simsonie?

Autor:  kay [ Pią Sie 22, 2008 8:38 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

adas - czytelne może bardziej, ale mniej męczące czytanie, nawet jeżeli się rozjeżdża to wszystko widzisz i nie musisz otwiwerac..

Autor:  ślonzok [ Pią Sie 22, 2008 9:08 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

SUPER :)

---- Połączono -----

zamontuj jeszcze membranę to silnik wyskoczy Ci z ramy :D

Autor:  kazik3193 [ Pią Sie 22, 2008 11:03 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Jak dla mnie przeróbka 1sza klasa!! <brawo> <brawo>

Autor:  zazikupl [ Pią Sie 22, 2008 11:06 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

oo w końcu cos porządnie zrobione od początku do końca :D brawo :)

Autor:  Zigus [ Pią Sie 22, 2008 11:11 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Odpowiedzcie na moje pytanie xD, czy skok walu jest taki sam jak od simsona? Autor powinnien cos wspomniec o szpilkach, no chyba ze sa takie same.

Autor:  Olo [ Pią Sie 22, 2008 11:16 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

A no i jeszcze jedno pytanie: Czy w seryjnych 70 ZMD też był taki wał, czy może taki jak w simsonach ścięty trochę? Bo prawidłowe wyważenie wału z tłokiem jest ważne ;)

Autor:  przem578 [ Pią Sie 22, 2008 11:18 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Skok wału jest ten sam, rozstaw szpilek też.Mi tu brakuje jeszcze jednej rzeczy :] Kanały w simsonie są większe i troche inaczej wyprofilowane to na pewno było trzeba powiększać w karterach.adas popraw to i bedzie <ok>

Autor:  kazik3193 [ Pią Sie 22, 2008 12:58 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Teraz trzeba czekać na Adasia i niech zda relacje z jazdy :D

Autor:  Lipton [ Pią Sie 22, 2008 6:31 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

No czadowy poradnik <lol> Gratuluje pomysłu i wspaniałego wykonania. Nic innego tylko bić <brawo>

Autor:  adaś [ Pią Sie 22, 2008 8:21 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Danielneo1, Membrane może założe po dotarciu.
Olo, Pytałem sławka powiedział że wał w 50 i 70 jest taki sam.
przem578, Ja kanały powiększałem widać to na tym zdjęciu Image nie miałem zdjęć kanałów od simka więc improwizowałem :P
kazik3193, Nie wiem kiedy nim bede jezdził chyba dopiero w niedziele, bo teraz pracuje do wieczora.

Silnik odpaliłem bez większych problemów :) . Jak narazie wszystko działa i nie mam zastrzeżeń, silnik fajnie się wkręca na obroty.

Autor:  kazik3193 [ Pią Sie 22, 2008 8:22 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Jeździłeś już ?! Zdaj relacje z jazdy jak coś :)

Autor:  Pumba [ Pią Sie 22, 2008 8:46 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik:Romet Chart z 50ccm na 70ccm

Jestem tego zdanai tak przechylony gaźnik będzie miał problemy z ustawiniem komory pływakowej poziomu spalania w większośći sprzetów jest poprostu prosto bo to jest optymalne ułozenie a y tu masz kat chyba ze 45 stopni ja sobie nie wyobrażam jak ty to wyregulujesz, albo przez cyl bedzie sie przelewac hektolitrami albo nie wiem :P

Strona 1 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/