Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 27, 2024 6:57 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 103 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: odchudzanie tłoka
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 12:40 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Wziąłem sobei stary tłok na próbę zeby go odchudzić. Narazie stoczyłem płaty do gróbości 0,9mm. jak myślicie nie przesadziłem za bardzo? Myśle czy by jeszce frezem nie przejechać tak przez środek tłoka, górę i dól.

[img]http://www.maszyna386.republika.pl/tłok.jpg[/img]

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 12:48 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
MaximusResetus napisał(a):
jak myślicie nie przesadziłem za bardzo?



Raczej nie.


MaximusResetus napisał(a):
Myśle czy by jeszce frezem nie przejechać tak przez środek tłoka, górę i dól.


Chodzi Ci o to aby go od środka odchudzić?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 12:56 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
tak, z góry i z dołu, pomiędzy tymi otworami. Bo po bokach, tam gdzie sa te otwory to chyba nie powinno sie, bo odległość między bocznymi ściankami jest taka jak szerokość korbowodu chyba nie? Nie zwróciłem na to uwagi nigdy...

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 1:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
MaximusResetus, możesz... Weź jeszcze wypoleruj go.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 3:48 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
A wziąłem teraz jeszcze 2 stary tłok i odchudziłem go podobnie jak ten pierwszy z tym ze teraz zważyłem go przed i po zabiegu. jego masa spadła z 70 na 65 gram :) Niewiele ale zawsze coś. Myśle ze jak odchudze go jeszce w środku to jego waga spadnie gdzieś do ok 55 , może nawet 50 gram. :] Oby tylko taki cieniutki tłok nie rozleciał się w cylindrze... :P

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 5:33 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
MaximusResetus, raczej się nie rozleci... Na pewno silnik będzie lepiej wkręcał się na obroty i będzie żwawszy.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 9:56 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Jeszce troche go podtoczyłem od środka :) te uchwyty po bokach tak żeby tulejka trzymała sie na 2 mm z każdej strony, a głębiej zrównałem wszystko do grubości górnej i dolnej części tłoka jaka jest na wysokości otworów. Później moze dam zdjęcie. Teraz tłok waży 53 gramy :-] A jak by nie patrzeć już jest 25% mniej niż orginalnie :D Choc musze przyznać ze w miejscu mocoweania tulejki troche przesadziłem... dobrze że to tylko stary tłok a nie ten na którym jezdze ;)

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 10:07 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
To i moja fotka Znalazłem jak szukałem do tematu kanały płuczące
Oczywiście fotka z pewnego etapu prac (jak miałem jeszcze sprawną kamerkę, tak ze dwa lata temu) Tłok zeszlifowany po wewnętrznej stronie przy pomocy pilników iglaków. Później wszystko zostało wypolerowane do lustra tak jak cylek. Ja wzorowałem się na tuningu T. Sałka ale nie do końca - dlaczego? Bo z opisem mistrza nie zgadzały się wymiary nominalne ukladu cylek - tłok. Skupiłem się raczej na poprawieniu szybkości całegu ukladu (jak japońskie szlifierki <brawo> ) Nigdy nie brałem wagi cześci ale widac wyraźnie, że są lżejsze i lepiej pracują


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 12:01 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
A tak wygląda mój tłok teraz. Tzn ten testowy bo nadawłą się już tylko na złom więc miałem na czym testować,ale podobnie zrobie ten na którym własnie jeżdzę. Na 2 zdjęciu porównanie do tłoka w którym zeszlifowałem tylko końcówki tłoka.

Image
Image

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 7:07 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
MaximusResetus, w drugim zostaw troszeczkę miejsca na mocowanie dla sworznia. Bo trochę w tym jest za mało...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 7:41 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
A może warto też usunąć nieco materiału z wewnętrznej strony denka tłoka (po uprzednim zmierzeniu grubości denka)? Mam na myśli sprawę wzdłużnego wyważenia tłoka, na pewno zaiważyliscie że przednia część tłoka jest dużo cięższa niż ta od strony "nóżek". Przypuszczam, że może to mieć też pewien wpływ na zużywanie się tłoka i generowane wibracje układu. Oczywiście, z pewnością nie można spiłowac za dużo aby uniknąć wypalenia dziury w denku, ale te 1,2-1,5mm usuwam w zasadzie w każdym z moich tłoków. Do tej pory z pozytywnym efektem.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 8:46 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Kolego leśnik Ja nie ruszam dna tłoka - dlaczego? Już tłumacze.
Robiliśmy - rasowaliśmy - z kolegą silnik jawki na sezon Wszystkie pomysły dozwolone! Oprócz zaprezentowanych dotychczas metod postanowiliśmy zrobić jak najlżejszy tłok
Najpierw tłok został wygotowany w oleju (dwa razy po 2h od czasu zagotowania tj. raz 2h, pozostawiony do ostygnięcia i ponownie) Cylek dopasowany do wygotowanego tłoka przez szlif Normalnie wszystko z zasadami sztuki
Ponieważ wydawało się nam, że tłok jest nadal za ciężki a wszystko już zostało zrobione - czyli wał rozmontowany, korba skrawana na tokarce u kumpla ojca, polerowana etc. Sworzeń odchudzany po przez stoczenie ścianek wewnątrz Podczas składania - finalnego wpadliśmy na pomysł by jeszcze dremelem na giętkim łączeniu zjechać dno tłoka. Argument podstawowy - tłok kosztuje 6 PLN, trochę roboty, to się założy nowy. Później wszystko wypolerowaliśmy, złożyliśmy i w ramę.

Silnik kręcił pięknie. Myślę, że miał więcej niż 6 tys. obrotów (silnik jawki z założenia jest wysokoobrotowy, wszystko w rygorach docierania, bez katowania) Dwa dni później, podczas kręcenia na wysokich obrotach silnik zatrzymał się w ułamku sekundy. Po ostygnięciu i rozebraniu całości diagnoza była prosta. Wewnątrz tłoka w okolicach dna zatopione są zamki pierścieni. Podczas szlifowania naruszyliśmy tez zamki. Efekt był taki, że podczas kręcenia na wysokich obrotach zamki wyczepily się z odlewu i zrobiły z pierścieni i gładzi cylindra sieczkę.

Nie wiem jak to jest podczas skrawania na tokarce, ale nam się udało to za pierwszym razem
Dziś kolo jeździ na szlifierkach, ja nie mam prawka i jestem wzbogacony o nowe doświadczenia

Ale się rozpisałem STOP


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 9:46 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Maj 28, 2007 6:10 pm
Posty: 61
Miejscowość: Barlinek
Z konieczności też jestem skazany na Dremelka - nie mam dostępu do tokarki a w Barlinku za taką przyjemność facet sporo sobie życzy, przy czym jakość usługi sama z siebie też pozostawia do życzenia...no, sporo. Dlatego robię sam co tylko mogę. Do Gorzowa mam niedaleko, więc pozostaje mi opcja by tam ewentualnie zlecić przeróbkę - jak tylko zajdzie potrzeba; na razie choć w tym względzie jestem samowystarczalny (niech żyją mikroszlifierki!). Cóż, myślę że po prostu mieliście paskudnego pecha, posunęliścia się "o jeden most za daleko", ale nie myli się tylko ten co nic nie robi.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 02, 2007 4:31 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
omnia2005, skoro wam wypadły te bolce od pierścieni tzn że za bardzo przyszlifowaliście ścianki tłoka zaraz za dnem, a nie denko tłoka. Denko mysle można by szlifnąć z deka bo ze 4 mm to ma na bide, zresztą co tam bede szacował. Rozetne ten stary tłok na pół i już bede widział ile ma :) przy okazji sprawdze jeszce jak zatopione są bolce od pierścieni, zeby wiedzieć ile mozna zjechać żeby ich nei naruszyć.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Cze 02, 2007 4:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
MaximusResetus, tylko nie zapomnij podzielić się tą informacją na forum :P.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 103 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Odchudzanie, skracanie tłoka - Chart

ufosi

4

2811

Sob Paź 09, 2010 10:30 am

Jasio125 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów odchudzanie magneta

kamild17

10

4449

Pon Gru 19, 2005 3:10 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Odchudzanie

Lukaaas

6

2673

Pią Lut 06, 2009 10:40 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Obcinanie tłoka?

Diabloo

8

4342

Nie Gru 10, 2006 7:47 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Skracanie tłoka

paabson

14

5952

Sob Lut 03, 2007 9:11 pm

dido1214_ Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.070s | 27 Queries | GZIP : Off ]