Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Membrana w 027
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/membrana-w-027-t16235-135.html
Strona 10 z 13

Autor:  ślonzok [ Pon Wrz 27, 2010 2:04 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Ewentualnie mogę się tego podjąć gg 1225145. Na kiedy to potrzebujesz?
Chyba że yazim chce to ustępuje pierwszeństwa ;_)

Autor:  przem578 [ Pon Wrz 27, 2010 9:42 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Heh ale pierdzielicie :D Normalnie będzie to chodzić, podobne patenty już dawno robili niektórzy producenci w swoich silnikach. Sam wykonałem w cylindrze od charta coś podobnego. Chyba jedyny pożytek z takiego rozwiązania to, to, że może być deko lepiej gdyż membrana będzie bezpośrednio zasilać komorę korbową przez płuki podczas zasysania mieszanki.

Autor:  yazimoo [ Pon Wrz 27, 2010 10:19 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Dobra już chyba łapie :D Spać mi się już chce to nie myśle. Te 2 okna mają być zasilane i ze skrzyni korbowej i z dolotu jak boost port? Jeśli tak to już wiem jak to wykonać. Tylko warunek jest taki, że musi to być na membranie, bez membrany będzie jeden wielki szrot.

Autor:  Mastakilla121 [ Wto Wrz 28, 2010 3:13 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

No na membranie. Dokładnie tak jak mówisz.

--------- Wto Wrz 28, 2010 4:15 pm Połączono ---------

przem578 napisał(a):
Heh ale pierdzielicie :D Normalnie będzie to chodzić, podobne patenty już dawno robili niektórzy producenci w swoich silnikach. Sam wykonałem w cylindrze od charta coś podobnego. Chyba jedyny pożytek z takiego rozwiązania to, to, że może być deko lepiej gdyż membrana będzie bezpośrednio zasilać komorę korbową przez płuki podczas zasysania mieszanki.



Więc można dojść do wniosku, że dziury w tłoku nie będą potrzebne (ofc, jeśli kanały będą dosyć duże). Dobrze mówię?
Ja zrobie te dziury dodatkowo, więc napełnianie komory będzie dobire, no nie?

Autor:  przem578 [ Wto Wrz 28, 2010 4:05 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Dziury to też jest kwestia co kto lubi, nie jest to konieczność, jednak dobrze jest je zrobić.

Autor:  ślonzok [ Czw Wrz 30, 2010 12:13 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Mastakilla121 cylinder doszedł, zaraz rozpoczynam pracę. :) Jeśli pozwolisz będę umieszczał zdjęcia z przebiegu prac.

Autor:  Mastakilla121 [ Czw Wrz 30, 2010 5:47 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Pewnie.

Autor:  adami [ Wto Paź 19, 2010 9:03 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Wy chcecie robić przestrzały ze ssącego do płuków i jeszcze boost porty? jakiś żart? przecież tam mieszanka będzie wpływać i sie cofać zaraz. W rotaxach od aprilii jest mały kanał centralny i te przestrzały ale ten centralny jest odseparowany od ssącego (a właściwie gniazda membrany) jakby ściankami. Jak robić przestrzały to najlepiej zostawić mały ssący gdyż jest on tylko odpowiedzialny za napełnienie troche do komory korbowej (głównie w celu smarowania dołu). A podczas ssania mieszanka od razu napełnia komorę korbową przez kanały płuczące. To rozwiazanie jest dobre w wysokim strojeniu (minimalnie 10 tys) więc może sie średnio spisywać w nisko strojonym charcie, ale róbcie zobaczymy co z tego wyjdzie.

Autor:  yazimoo [ Śro Paź 20, 2010 9:27 am ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Jak to i jeszcze boost porty? Normalnie cylek będzie miał cztery okna płuczące i z tych dwóch dodatkowych będzie dodatkowo przestrzał do okna ssącego, czyli okno płuczące i boost port w jednym. Jeśli będzie membrana to będzie ok, nie będzie membrany nie ma prawa to jeździć bo to tak jakbyś za nisko dał okno ssące i wybił się ponad ożebrowanie - ci co tak mieli wiedzą jak to się zachowa bez membrany :D Cylek szrot, chyba że się to zalepi albo wpakuje membranę.

Autor:  Mastakilla121 [ Śro Paź 20, 2010 8:43 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

To ma wyglądać mniej więcej tak, że gdy tłok idzie do góry, to Skrzynia korbowa jest napełniana przez kanał ssący i przez te boost porty/kanały dolotowe (dziury w tłoku). Gdy zaś tłok idzie na dół komora spalania zasilana jest przez mieszanke znajdującą się w skrzyni korbowej wędrującą przez kanały dolotowe i do tego mieszanką prosto z gaźnika przez boost porty/kanały dolotowe. W sumie daje nam to tyle, że mamy boost porty i 50/4, jednak tuleja nie wygląda jak sito i pierścienie nie dostają tak po dupie, jakby dostały przy zastosowaniu osobnych okien z boost portami i z kanałami dolotowymi.

Btw. DjDanielo może wrzucisz jakieś foty? :)

Autor:  ślonzok [ Czw Paź 21, 2010 5:23 am ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Tak dzisiaj wieczorem już dodam ;)

Autor:  adami [ Sob Paź 23, 2010 10:51 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Takie rozwiązanie jest bez sensu. Połączenie ssącego z płukiem powinno być pod skosem do samego dołu kanału płuczącego żeby mieszanka odpowiednio się nakierowała. W tym co wyście zrobili mieszanka płynąca ze skrzyni korbowej jest kierowana w bok lekko pod skosem do góry (jeżeli cyl jest zrobiony z pomyślunkiem) i gdy tłok już otworzy okno dostaje się wprost do niego nakierowana wprost mieszanka z dolotu. Wychodzi na to ze albo zrobi się duże zamieszanie w komorze spalania albo nawet mieszanka ze skrzyni korbowej wróci się do kanału.

Autor:  Mastakilla121 [ Nie Paź 24, 2010 12:11 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Stary, za przeproszeniem, co ty pierdolisz... Co za różnica, czy mieszanka pójdze sobie pod ukosem, albo może w poprzek... Ba! Nawet równolegle do toru jazdy może sobie iść <facepalm>... Ona ma wejść do komory spalania i przesmarować tuleję. A czy to zrobi prosto, czy może pod zygzakiem nie jest ważne. Ważne są kąty zachowane w tulei, powierzchnia płuków i ich kształt i położenie. Co z tego, że mieszanka zrobi sobie jakiś ostry zakręt, ba, może się nawet wrócić... Jej to jest i tak wszystko obojętne, bo podciśnienie wciągnie ją do komory spalania...

Autor:  MVVS [ Nie Paź 24, 2010 12:22 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Mastakilla121, teraz to ty pojechałeś po bandzie...
Tor "lotu" mieszanki jest ważny, gdyż musi ona w jak największym stopniu wypchnąć spaliny z cylindra przez okno wydechowe. Dlatego też tak ważne są właśnie kąty w tulei, które nakierowują mieszankę w odpowiedni sposób.
Mastakilla121 napisał(a):
Jej to jest i tak wszystko obojętne, bo podciśnienie wciągnie ją do komory spalania...

A skąd tam weźmiesz podciśnienie, skoro "chwilę" wcześniej wybuchła mieszanka paliwowo-powietrzna i gazy powstałe w wyniku tego wybuchu wytworzyły nadciśnienie nad tłokiem (które poruszyło tłokiem w dół)... Mieszanka jest wpychana do cylindra przed nadciśnienie w komorze korbowej, które to nadciśnienie powoduje poruszający się w dół tłok.
To są podstawowe zasady pracy silnika 2T, a ty bez ich znajomości pchasz się w tuning...

Autor:  Kamis [ Nie Paź 24, 2010 5:13 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Mastakilla121 Chyba właśnie chciał napisać, że te kąty są ważne, lecz bez znaczenia jest jak mieszanka dojdzie do okna. W skrócie ważny jest kąt okna a nie kąt kanału. Jest to połowiczna prawda gdyż to czy mieszanka sobie swobodnie doleci czy będzie miała po drodze 100 zakrętów powoduje turbulencje i trudności w swobodnym przepływie.

Strona 10 z 13 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/