Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Membrana w 027
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/membrana-w-027-t16235-15.html
Strona 2 z 13

Autor:  Zigus [ Pon Lis 17, 2008 11:07 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

<lol2>

Simson i tak wygra.. chocby niewiem co :P. Pamietajcie ze chart ma 3 biegi a simek 4..no ale wy wiecie lepiej.

Autor:  MVVS [ Pon Lis 17, 2008 11:42 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Zigus, nie byłbym taki pewien. Według mnie chart ma bardziej elastyczny silnik (simsona trzeba kręcić, żeby jakoś przyśpieszał, a chart ładnie już od niskich obrotów rusza). Simson ma przewagę 4 biegami (chociaż zależy bo jak ktoś nie potrafi dobrze przerzucać to go tylko ten 1 bieg spowalnia). Jak jadę sobie równo z kuzynem na średnich obrotach (ja mam cyl i tłok almot, a kuzyn full DDR) to jak na raz dodamy gazu to chart ma widocznie lepsze przyśpieszenie, ale niestety na trójce "kończy" mi się skrzynia a simek z zapasem obrotów mnie wyprzedza :/ "No, ale ty wiesz lepiej"...

Autor:  Pumba [ Wto Lis 18, 2008 6:48 am ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

To tak ostatnie przełożenie w charcie jest podobne jak 4 w simie simek ma chyba 1:51 jakoś tak nie pamiętam dokładnie ale chart wypadał podobnie. Simson ma bardziej elastyczny silnik mniejsze różnice między biegami. Co do cylindrów otwarcia okien bardzo podobne. Więć różni się tylko tym co wymieniłem jak y ktoś podął ostatnie przełożenie w charcie jakie jest to by było wiadomo coś koło 1:40 chyba było albo mniej :/

Autor:  yazimoo [ Wto Lis 18, 2008 2:48 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Ostatnie przełożenie to 1:03

Autor:  MVVS [ Wto Lis 18, 2008 3:17 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

yazimoo, ale to jest przełożenie skrzyni biegów :) Jeszcze trzeba uwzględnić przełożenie ze skrzynki biegów na koło :P

Autor:  adaś [ Wto Lis 18, 2008 3:22 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

I jeszcze z wału na sprzęgło. Ale simson ma gaźnik 16mm wieksze okna (ssące, płuczące, wydechowe) no i ma większe kanały płuczące co się wszystko przekłada na osiągi.

Autor:  yazimoo [ Wto Lis 18, 2008 4:06 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Akurat tą wartość którą podałem jest przełożona już z wału na sprzęgło i na koło chyba też ale nie jestem pewny. Wziąłem z tej żółtej książki.

Autor:  MVVS [ Wto Lis 18, 2008 7:10 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

yazimoo, ta wartość jest przełożeniem z wału na zębatkę zdawczą :P Zostaje jeszcze tylko przełożenie ze zdawczej na koło :)

Autor:  Pumba [ Wto Lis 18, 2008 9:12 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

W DDR cylu sa lepiej wykonane płuki wręcz idealnie kżda krawęć ma kąt taki jak ma być kanty zaokrąglone okno kształtu prostokąta. Kwadratowe okna są dobre ale podobno słabiej to dizała na elastyczność silnika, wzorując się na cylach DDR można sporo zdziałać w nowej tuleii..

Autor:  MVVS [ Sob Sty 17, 2009 8:49 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Kolejna część "poradnika" :)
Żeby membrana się zmieściła pod głowicą trzeba głowicę przefrezować :) Ja przefrezowałem o 9mm i w moim przypadku to wystarczyło, ale to takie raczej minimum :P Fotki przefrezowanej głowicy:
http://picasaweb.google.pl/MVVSpoland/R ... 3075690050" target="_blank" target="_blank
http://picasaweb.google.pl/MVVSpoland/R ... 3947788322" target="_blank" target="_blank

Górne 3 żebra zostały wycięte zachowując oryginalny kąt wycięcia niższych żeber (żeby to ładnie wyglądało i w miarę się ładnie prezentowało :)) Rurka do króćca została wklejona żywicą epoksydową "Epidian 53" i z moich modelarskich doświadczeń wydaje mi się że powinno to wytrzymać (jak nie wytrzyma to jakoś inaczej wykonam króciec :P) Fotka :):
http://picasaweb.google.pl/MVVSpoland/R ... 5463879922" target="_blank

Przy tej membranie gaźnik przesunie się do tyłu dość znacznie i lekko do góry. Dla lepszej wizualizacji zrobiłem fotki porównując z moim Almotem z oryginalnym króćcem:
http://picasaweb.google.pl/MVVSpoland/R ... 5084393426
http://picasaweb.google.pl/MVVSpoland/R ... 9754369074

No i na koniec kilka fotek jak to wszystko wygląda razem:
http://picasaweb.google.pl/MVVSpoland/R ... 0661299682
http://picasaweb.google.pl/MVVSpoland/R ... 4964208322

Muszę jeszcze poczyścić głowicę oraz cylinder oraz oddać do szlifu cylinder (mam już czarne pierścionki i tłok ZMD) i będę mógł zacząć to docierać.

Autor:  tomek1212 [ Sob Sty 17, 2009 9:22 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

No ale porównując charta 50/4 na membranie i simsona 50/4 na membranie to jednak simson będzie górą, choc to już wszystko jest zależne od osprzętu i jakości wykonanych przeróbek.

Co do samej przeróbki to zamiast płytek celulozowych zastosowałbym blachę miedzianą. Oczywiście nie będzie to to samo co aluminiowy króciec, ale dokładnie ta sama technologia co ty robiłeś a konstrukcja dużo mocniejsza.
Co do szczelnosci połączeń lutowanych to wydaje mi się ze jest wystarczająca. Przecież robi się instalacje wod-kan i CO właśnie z miedzianych rurek lutowanych i są szczelne.

Autor:  pawelz [ Sob Sty 17, 2009 9:24 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

a jak by dać w razie czego silikonu takiego do 1200 C to moze by zawsze było bezpieczniej ?

Autor:  tomek1212 [ Sob Sty 17, 2009 9:27 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Nie ma sylikonu do 1200 stopni Celsjusza.
A poza tym to gdzie ty chcesz ten sylikon upychać i jak, bo chyba nie po wierzchu ??

Autor:  ślonzok [ Sob Sty 17, 2009 9:33 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

Mvvs masz może jakieś schematy/rysunki poszczególnych części membranki? Jeśli tak prosiłbym o skan. :)

Pozdrawiam <piwo>

Autor:  MVVS [ Sob Sty 17, 2009 9:35 pm ]
Temat postu:  Re: Membrana w 027

tomek1212, nie mówię, że chart 50/4 na membranie będzie szybszy od simsona 50/4 na membranie bo pierwszy problem to masa charta (nie mówiąc już o silniku, bo w charcie jest mniej miejsca na na kanały płuczące). O sztywność tego "klocka" pod membranę się nie martwię, bo jest to bardzo sztywne. Jedynie obawiałbym się o sztywność tego króćca... Ale to "wyjdzie w praniu" i jak będą problemu to właśnie zrobię zamiast z tego laminatu z blachy miedzianej.
pawelz, silikonu użyję na razie tylko na połączeniach śrubowych, a jak będą problemy z lewym powietrzem to będę próbował zakleić to żywicą epoksydową (żeby to jakoś wyglądało i jak najmniej narażać silikon na paliwo).

---- Połączono -----

DjDanielo, nie mam żadnych rysunków do tego, bo robiłem to po kolei do poprzednich zrobionych już części :)

Strona 2 z 13 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/