Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

Oddławianie silnika jawki
http://motokirc.pl/tuning-tech-f27/odd-awianie-silnika-jawki-t1762.html
Strona 1 z 5

Autor:  bosek3 [ Sob Cze 17, 2006 10:11 am ]
Temat postu:  Oddławianie silnika jawki

W związku z licznymi pytaniami pokaże w tym temacie co i jak przy oddławianiu. Zarówno jawki i ogara
Zacznijmy od zapłonu:
1.
Trzeba ustawić zapłon na ok 1,8-2,0mm
Przygotuj sobie:
-bibułkę albo siatke na zakupy :P
- klucz 10 na patyku albo takie fajne urządzonko które wkręca się zamiast świecy i ono ma podziałkę w milimetrach
-śrubokręt
-jeżeli nie masz tego "fajnego urządzonka" to suwmiarke
-szczelinomierz
1 opcja jeżeli nie masz "fajnego urządzonka"
Odkręcasz prawą pokrywe oraz zdejmujesz głowice, kręcisz śrubą przy magnecie, kołem itp.aby tłok był na samej górze(to miejsce zwane dalej GMP) odkręcasz wtedy przerywacz wpychasz miedzy platynki szczelinomierz o grubości 0,4mm po czym dokręcasz przerywacz. Następnie ustawiasz tłok 1,8mm przed GMP suwmiarką ofkoz, wsadzasz bibułkę między platynki, odkręcasz stojan na którym są cewki (3 śruby) dajesz go na maxa w lewo i powoli obracasz go w prawo patrząc w którym momencie bibułka zacznie wypadać. Gdy zacznie wypadać przestajesz obracać dokręcasz stojan,zakładasz głowice itd.
2.Gdy masz "fajne urządzonko" nie musisz zdejmować głowicy tylko wkręcasz je zamiast świecy ustawiasz tłok w górze zaznaczasz sobie na tej podziałce gdzie jest na samej górze i opuszczasz go ile tam trzeba. Reszta jest tak samo.
3.Dla różnych silników najlepsze są różne ustawienia tzn. nie jest tak że musi bdb działać na 1,8mm może działać lepiej na 1,95mm, dla tego trzeba prubować na różnych ustawieniach.Podpowiem że jak masz za wcześnie np2,0mm(akurat dla tego silnika) to ma moc na wysokich obrotach a na niskich to muł, oczywiście jak masz za późno to ma moc w niskich obrotach a na wysokie się nie chce wkręcić.

Następnie trzeba zrobić coś z krućcem cylinder-gaźnik:
Tu również mamy 2 opcje
1. odkręcamy króciec i piłujemy go pilnikiem aż będzie miał romiary takie jak w gaźniku.
2.Kupujemy nowy :P ok 10zł

Następnie trzeba się zająć wydechem
1. Trzeba uciąć kolanko w ogarkach wchodzi na ok 15cm a powinno 4-4,5cma w jawkach na 25cm iu też ma wchodzić na 4-4,5cm. Kolanko ucinamy np. szlifierką kątową/
2. Rozbieramy tłumik na części pierwsze. Są tam 3 części (w tym tej ostatniej się nie wyjmuje)Zdejmujesz końcówke i następną część(sprawi to troche problemów) ta następna część to dławik.
Patrz z tej strony gdzie masz 2 dziury.Przygotuj sobie wiertarkę i długie wiertło. Wierć dziury na wylot poprzez te 2 dziury tak że na drugiej stronie zamiast jednej będą teraz 3.
Przy okazji możesz wyczyścić dokładnie kolanko i wydech oraz przerzucić się na inny olej jeżeli przeraziła Cię ilość syfu.

Trzeba jeszcze wymienić dysze na przelot 68 i cieszyć się 3,5km
Wiem że musze jeszcze po poprawiać ten artykuł ale można go chyba przykleić bo pytań o oddławianie jest naprawde dużo.

Autor:  DaN [ Sob Cze 17, 2006 12:17 pm ]
Temat postu: 

good work, temat przyklejony :)

Autor:  bosek3 [ Sob Cze 17, 2006 3:08 pm ]
Temat postu: 

Później napisze jeszcze co potem robić aby zwiększyć moc. Dziś albo jutro.

Autor:  kruczex [ Sob Lip 01, 2006 11:55 am ]
Temat postu: 

jesio 1 pytanko: czy jak zwiększe przelot, to zwiększy sie spalanie??

thx, good work,

Autor:  bosek3 [ Sob Lip 01, 2006 5:42 pm ]
Temat postu: 

no pewnie:)

Autor:  Womax [ Sob Lip 01, 2006 8:48 pm ]
Temat postu: 

Ja oddławiłem silnik i zabardzo nie odczułem większego spalania :) (lepiej do mnie :P )

Autor:  PabloUA [ Sob Sie 05, 2006 2:27 pm ]
Temat postu: 

Gdy kupię na agmocie te kolanko : http://www.agmot.pl/foto/6577.jpg , ten tlok : http://www.agmot.pl/foto/9552.jpg i ten króciec : http://www.agmot.pl/foto/7244.jpg osiągi ulegną wyraźniej zmianie w mojej Jawce 50?
Pozdrawiam:)

Autor:  Womax [ Sob Sie 05, 2006 2:50 pm ]
Temat postu: 

Po 1 to kolanka sie nie kali kupować lepiej je samemu uciąć a po 2 to po co ci tłok ??

Autor:  kala2191 [ Nie Mar 04, 2007 6:51 pm ]
Temat postu: 

a to ucięte kolanka to napewno jakis efek da ??

Autor:  Dawideq [ Nie Mar 04, 2007 6:53 pm ]
Temat postu: 

kala2191 napisał(a):
a to ucięte kolanka to na pewno jakiś efekt da


Tak.

Autor:  Crush [ Nie Mar 04, 2007 7:58 pm ]
Temat postu: 

U mnie jak ucialem kolanko to spaliny takiego kopa dostaly, ze caly nagar sie w jedno miejsce zebral i zatkal tlumik :P Wiec przy okazji przeczysc tlumik ;)

Autor:  arni [ Wto Mar 06, 2007 6:56 pm ]
Temat postu:  Re: Oddławianie silnika jawki

[quote="bosek3"]
1. Trzeba uciąć kolanko w ogarkach wchodzi na ok 15cm a powinno 4-4,5cma w jawkach na 25cm iu też ma wchodzić na 4-4,5cm. Kolanko ucinamy np. szlifierką kątową/
nic z tego nie rozumiem czy moglbyś mi przybliżyć szczegulowo o co z tym kolankiem chodzi czy ono ma jakąś zaslepke oslabiającą silnik???

Autor:  =XawiD= [ Wto Mar 06, 2007 7:07 pm ]
Temat postu: 

Trzeba uciąć kolanko o 10cm... Jak zobaczysz kolanko, to się połapiesz...

Autor:  Dawideq [ Wto Mar 06, 2007 7:07 pm ]
Temat postu: 

Kolanko to jest element dławiący silnik Ogara 200. Jest ono dłuższe niż w Jawkach. Trzeba je tak uciąć aby wchodziło na 4-4.5 cm do tłumika :).

Autor:  1angel [ Wto Mar 06, 2007 7:57 pm ]
Temat postu: 

arni napisał(a):
moglbyś mi przybliżyć szczegulowo o co z tym kolankiem chodzi czy ono ma jakąś zaslepke oslabiającą silnik???

zaślepki nie ma ale moment odbicia spalin jest inny masz ogra 200 i nie znasz zasad działania silników 2T ??

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/