Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[Honda NSR 50] Blokady, tuning
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/blokady-tuning-t19423-135.html
Strona 10 z 13

Autor:  boski_dzik [ Czw Wrz 24, 2009 10:22 pm ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

Kolego hondansr70 pamiętaj, że to 2T. Jeżeli chcesz założyć dolot 26 mm, a to dużo to wiedz, że ważny przy tym jest także wydech. Zbyt "ciasny" wydech powoduje zdławienie silnika spalinami i dlatego lata tyle a nie 120km/h. Być może, chodź nie koniecznie musisz zwiększyć okno wydechowe cylindra, ale chyba 70ccm ma już odpowiednie. Na pewno fabryczny dyfuzor i tłumnik z 50ccm nie może zostać, kup, zrób lub dobierz z innego moto dyf i tłumnik. Poszukaj programu ExhaustCalculator, pomocna sprawa. W 2T dobra praca na wydechu doda okolo 30% mocy i podniesie max speed. Musisz sam eksperymentować, dwusuwy to wymagający przedstawiciel jednośladów, a zarazem najbardziej chętny do współpracy przy "tunie". Moja rada, CZYTAJ, CZYTAJ, MYŚL, KOMBINUJ, CZYTAJ, CZYTAJ, OBLICZAJ, KOMBINUJ, wyciągnij wnioski kiedy będziesz prawie pewien i dopiero bierz się do pracy. 100% pewności da ci wynik twoich prac. Nie przesadź z wyżyłowaniem silnika, zrobi się bardziej wymagający. Pozostań przy kompromisie osiągi=wygoda obsługi=żywotność. Torowe NSR50 latają 150km/h ale żyją tylko na torze i ssą najdroższe i najlepsze paliwa i oleje, gorsze po prostu je zarzynają. Powodzenia i rozsądku życzę.

Autor:  DJMETRIX [ Śro Wrz 30, 2009 1:04 pm ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

Witam!
Ja mam NSR 50 i leci mi 85-90kmh na modyfikacjach:
- gaźnik HM183 19mm (to najważniejsze)
- odgiety zawor membranowy
- zebatka zdawcza 16z tylnia 47
- magneto w prawo

Najwiecej daje gaznik a mam taki na sprzedanie http://www.allegro.pl/show_item.php?item=758306652

Autor:  Pumba [ Śro Wrz 30, 2009 2:11 pm ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

Oczywiście przelot gaźnika ma tu swoje(montując większy gaźnik, zyskałeś lepszą "krzywą" momentu obrotowego, dlatego uczucie pewnie przypływu mocy). Lecz nie na tym bym się skupiał. Kąty okien jakiś wydech i cieszyć się jazdą można. Odginanie ograniczników też kiepski pomysł, szybko pojawiają się nieszczelności w niektórych membranach.

lokurva

Autor:  DJMETRIX [ Czw Paź 01, 2009 3:03 pm ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

Z tego co wiem gaźnik jest 2 najważniejszą rzeczą przy tuningu po cylku i tłoku.
Dlatego warto inwestować w gaźnik.

Autor:  nsr 5044 [ Nie Paź 04, 2009 3:59 am ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

hondansr70 napisał(a):
Witam nieche zakładac nowego tematu więc pisze tutaj. otuż chciałem założyć gaznik 26mm do mojej hondy nsr po przerubce na 70 i czy niebedzie za duży bo natym na 5 biegu zgóry przy 100/h mi gaśnie a po prostej buja się tylko do max 85-95 prosze o pomoc ;>


A gdzie masz w seryjnej nsr 50 5 biegów bo o tym to ja nie słyszałem

Autor:  Jasio125 [ Śro Paź 14, 2009 8:47 pm ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

Elo! <lol>
jestem nowy na forum i wznawiam stary temat.Mam Hondę MBX Chłodzoną cieczą i chcę przerobić wydech tzn odblokować.Widziałem że była tu o tym mowa ale to było 50ccm i w nsr jest ładny dyfuzor a w MBx jest takie **jowe cygaro <stiupid> Tak więc odciąłem tył wydechu gdzie znajdują się te wszystkie przegrody i rurki.Lecz zamiast spawać to z powrotem chciałbym zrobić właśnie taki stożek końcowy i końcówkę tłumiącą jak to jest właśnie w nsr 50.Tylko właśnie nie wiem jaki zrobić ten stożek,bo jak tu wyczytałem kąt,długość i średnica wylotu jest bardzo ważna dla mocy i charakterystyki silnika.Więc prosiłbym uprzejmie o pomoc w tej sprawie :) Jakąś podpowiedź o wymiarze(mniej więcej oczywiście). Tutaj daję foto.pzdr

---- Połączono -----

http://www.bankfotek.pl/view/420227

Autor:  Pumba [ Czw Paź 15, 2009 4:00 pm ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

Ten wydech jest nieźle zmasakrowany wyklep go aby był bardziej równy i można myśleć o ostatnim stożku coś. Kąt możesz poeksperymentowac i dać jakeiś 11*.

Autor:  Jasio125 [ Pią Paź 16, 2009 3:08 pm ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

No trochę jest obity dobani Kąt 11* a jaka mniej więcej średnica rurki na końcu? Jeśli by ktoś miał spawaka do sima 70ccm,80ccm....
to prosiłbym o wymiary tego stożka ;p

Autor:  Jasio125 [ Pon Paź 19, 2009 3:11 pm ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

<help>

Autor:  r4g3 [ Pon Paź 19, 2009 7:28 pm ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

ok 16mm?

Autor:  Pumba [ Czw Paź 22, 2009 6:30 am ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

Zależy w.g czego się sugerować. 0.55 wlotu (w.g opracowania "holenderskiego"), bądź jak w EC dla 50cm3 - 16.5mm, 70cm3 - 18mm, 80cm3 - 19.5mm(można dostrzec, że średnica rurki zależy w.g tego opracowania tylko i wyłącznie od pojemności w stosunku dla każdego 10cm3 przypada 1.5mm średnicy rurki). Moim zdaniem lepiej sugerować się tym pierwszym ponieważ w.g mnie bardziej odpowiada to dla danego wydechu segregować w.g wlotu(który tam zależy od ilości ruchów tłoka, efektu jaki chcemy osiągnąć, "strojenia" i tak dalej. Segregacja w.g pojemności nie zawsze może być trafna dla każdej pojemności różnice miedzy wydechami często są ogromne i nie zawsze może nam się to "zgrać". Często "rezo" przy źle dobranej rurce po zamontowaniu końcówki znacznie ulega pogorszeniu. Co do tego jak zrobisz Twój wybór.

Autor:  Jasio125 [ Czw Paź 22, 2009 3:42 pm ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

naprawdę mówiąc to w tuningu 2t jestem zielony <sciana> wszystko co robię jest raczej na ślepo lokurva A czy długość tej rurki do puszki tłumiącej ma znaczenie? powinna być jak najkrótsza czy obojętnie,Chciałbym jeszcze prosić o jakiś schemacik lub zdjęcia z budowy takiej puszki, bo myślę że zrobienie jakiegoś syfu na oko nie zda egzaminu <nie>

Autor:  Pumba [ Sob Paź 24, 2009 8:40 am ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

Długość "rurki" również ma znaczenie. Jedno twierdzenie podaje 0.4 długości rezonansowej, EC 50-60cm3 190mm 70cm3 220mm 80cm3 230mm itd. Do czego się zastosujesz to już Twoja wolna wola. Podałem kilka wypadków.
Teraz co do końcówki. Opracowanie jedno podaje róznież 0.4l długości rezonansowej a przelot równy wlotowi wydechu, średnica zewnętrzna końcówki równa 2xśrednicy wlotu. W znanym powszechnie EC nic o końcówce tłumiącej nie jest wspomniane. Co do wykonania, nacinasz rurke i cała filozofia, wełny mineralnej troche i koniec. W innych wypadkach oderwania się od teori z zaleznosćiami pewnymi w EC nie jest nic wspomniane o takich danych. Masz wolną rękę. Tyle odemnie.

Autor:  DJMETRIX [ Pon Paź 26, 2009 6:17 pm ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

WItam!
MAM MEGA PROBLEM!
Ostatnio zamontowałem gaźnik w hondzie nsr 50 mojego kolegi HM183 19mm.Po odpaleniu dostaje dzikich obrotów... jakby bylo wlączone ssanie a nie jest.Obroty przykrecone na maxa a on nadal wyje.Co to może być?popsute ssanie?

Autor:  Pumba [ Wto Paź 27, 2009 7:14 am ]
Temat postu:  Re: [Honda NSR 50] Blokady, tuning

Raczej nieszczelności w dolocie całym gdzieś. Bądź coś ogranicza przepustnicy domknięcie się do końca.

Strona 10 z 13 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/