Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

Projektowanie cylindra!
http://motokirc.pl/tuning-tech-f27/projektowanie-cylindra-t22952-15.html
Strona 2 z 4

Autor:  ślonzok [ Czw Sty 14, 2010 7:47 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Z jednostek 1.2 1.4 jak już pisałem. Masz za małe okno wydechowe robisz dodatkowe tak aby pole okien było takie jakie Ci wyszło z obliczeń jednostek...

Autor:  BEBAK [ Czw Sty 14, 2010 9:10 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

marcintroc01 napisał(a):
Cześć. Jak obliczyć dodatkowe okna wydechowe ?


Poradnik. <Czytaj>

Autor:  yazimoo [ Pią Sty 15, 2010 1:26 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Daniel mylisz się, jednostki 1.2 i 1.4 nie mają nic wspólnego z oknem wydechowym. Powierzchnia wydechu powinna być ciut większa niż powierzchnia okien płuczących. Weźmy nawet takiego seryjnego cylka DDR, powierzchnia płuków (15x8x2=240mm2), wydechowe (12,5x22=275mm2) więc jest dobrze bo wydech ma trochę większą powierzchnię od okien płuczących.

Autor:  ślonzok [ Pią Sty 15, 2010 1:31 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

O to mi chodziło, z tych jednostek liczysz płuki a potem wydech dopasowujesz do płuków zawsze dawałem 1.2 dlatego że spalone paliwo zwiększa swoją objętość...

Autor:  BEBAK [ Pią Sty 15, 2010 1:50 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Józek dobrze mówi, DDR jest zrobiony z głową ;> Bo to też sprawdzaliśmy na lekcji geografii <lol> <lol>

Autor:  Conqeror [ Sob Sty 30, 2010 11:22 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Dajcie link do tego programu bo zaraz ocip.... > Steuerzeiten Berechnung V1.1. Wżyciu go znaleźć nie moge

Autor:  yazimoo [ Nie Sty 31, 2010 12:40 am ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

http://www.speedyshare.com/files/206613 ... zeiten.exe

Autor:  Conqeror [ Nie Sty 31, 2010 1:50 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Dzieki .

Mistrzu podpowiedz mi jeszcze czy to nie jest bezsensu :

Image

Tłok i tak otwiera okno ktore jest jakgdyby zablokowane . Czy dobrze by było podnieść ssace do konca nozki tloka ?

Autor:  BEBAK [ Nie Sty 31, 2010 3:42 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Conqeror Może i tak.
Ale po co? W górę podnosi się przecież tylko po to aby dobrać powierzchnie pod gaźnik :)
A w dół to już wiesz :)

Autor:  yazimoo [ Nie Sty 31, 2010 4:16 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Conqeror kąt otwarcia się nie zmieni przez podniesienie górnej krawędzi, to chodzi tylko o powierzchnie okna ;] A powierzchnia okna ssącego równa się powierzchni gaźnika razy 1.4.

Autor:  Conqeror [ Nie Sty 31, 2010 4:42 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

W sumie po wszystkich wyliczeniach mój cylinder przypomnia takiego jaki powinien być . Tylko niektore minimalnie elementy sie zmieniaja . Jednak chyba teoria ma co nieco racji bo na tym schemacie ktorym mam bardoz fajnie sie jezdzi ( mimo że cylinder był robiony na oko :P )

Autor:  kamilbob [ Czw Lut 11, 2010 6:01 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Powiedzcie jeszcze czy okno wydechowe musi być symetryczne? To znaczy czy musi być na środku, czy może być przesunięte trochę na bok(tak jak np. ssący w 223)?

Autor:  yazimoo [ Czw Lut 11, 2010 7:03 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Teoretycznie nic się nie stanie ale lepiej jak będzie na środku.

Autor:  Conqeror [ Czw Lut 11, 2010 7:33 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Ja miałem delikatnie przestawione gdyż zamek zachaczał o płuka . Na moc nie narzekałem . Oto chodzi by ładnie w kanał przechodził bez żadnych progów

Autor:  MarGo [ Śro Gru 15, 2010 10:06 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Warto dodać że okno wydechowe powinno mieć eliptyczny kształt...

Strona 2 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/