Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

Projektowanie cylindra!
http://motokirc.pl/tuning-tech-f27/projektowanie-cylindra-t22952-45.html
Strona 4 z 4

Autor:  spun [ Wto Lis 06, 2012 9:01 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Jest podpora z alu. Wgl. to cylek jest z hondy nsr125 LC. Moim zdanie 10k rpm to też trochę przegięcie xD przy 3b nawet przy poj. 90ccm no ale jak już robić to na hardcora. Membrana to chyba oczywista rzecz ;)

Autor:  Herobrine [ Śro Lis 07, 2012 9:17 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Śledzę ten temat i nieźle ci to idzie :P No rzeczywiście trochę duże strojenie ale raczej przy takiej pojemności i mocy powinno to ładnie jeździć i nie powinno być strasznych przeskoków między biegami. Jednak pojemność i membrana sprawiają że dolne partie obrotów są ok :F Przy mniejszej pojemności np jakieś 60ccm to było by słabo... przy oryginalnych przełożeniach pewnie nie chciał by na trójce jechać. Oczywiście dużo też zależy od wydechu jaki tam zastosujesz. Jak dasz łagodne kąty to dół powinien być ok. Zawsze przecież możesz wsadzić na przód mniejszą zębatkę. Jaki V max przewidujesz ?? :D

Autor:  spun [ Czw Lis 08, 2012 9:25 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Myślałem nad zrobienie trzech wydechów :P z różnymi stożkami.. na hardcora, delikatny i taki pośredni ;) ale to pod koniec roboty..
W przelotowych 100km/h na pewno się zmieszczę. Co do v-max nie mam pojęcia...

Autor:  Herobrine [ Pią Lis 09, 2012 4:08 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

No do testów by się takie przydały , żeby wszytko dobrze dopasować. Ja będę miał na kątach 1,6/3,5/5,5/7,5/10 i powinna być dobra elastyka do tego jeszcze okno wydechowe w kształcie pod elastykę i powinien być w miarę dobry v max i nie będzie trzeba strasznie kręcić silnika zeby jechał. U mnie teren nie jest równiny więc musi być dobry dół żebym nie musiał pod górki na jedynce męczyć silnika. I kiedy zamierzasz odpalić silnik ?? :P

Autor:  spun [ Pią Lis 09, 2012 7:25 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Niewiem kiedy.. -.- Nie ma czasu.. W temacie jet napisane że to hobby jest tylko, więc nie będę zawalał szkoły z tego powodu..

Autor:  Kamis [ Pon Lis 26, 2012 4:56 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Stroje jawke na 7500obr. Wydech to 170*owk, płuki zostawiłem oryginał 120*owk no i teraz ssący dla takiego strojenia przewiduje się 155* a w oryginale mam 135* więc według programu steuerzeiten muszę je obniżyć o 3,9mm nie za dużo ?

Autor:  Herobrine [ Pon Lis 26, 2012 7:26 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Wg programu porting calc wydech wychodzi na 27.33 mm. Moim zdaniem daj wydech na 27 mm i płuki na 35,5 mm tak jak się standardowo daję w simsonach. Dolot pod 155 owk wychodzi 20mm + wysokość płaszcza tłoka moim zdaniem będzie ok :P Standardowo to było by pod strojenie 9000 rpm ale moim zdaniem to nie jest do tak jak ma być... nie wiem skąd wzięły się te dziwne proporcje kąta otwarcia i strojenia w simsonach. Ty lepiej zrób tak jak jest w w bellu taak . Kolega będzie właśnie robił seta zgodnie z tabelkami w książce bella i będzie miał owk wydechu 190 stopni i strojenie 9000rpm ...zobaczymy co z tego wyjdzie.

Autor:  Kamis [ Pon Lis 26, 2012 7:39 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Wydech mam na prawie na 27 stąd wychodzi 170*. Płuki na 36 i bardzo nie chce ich ruszać bo słabe dojście jest. Czyli według ciebie wychodzi ssący 3mm w dół. No właśnie Bell podaje strasznie duże kąty na wydechu, przez co w ExhaustCalculator odległość ostatniego stożka dla 7500rpm wychodzi dalej niż oryginalna przegroda jawki... Długi ten tłumik jakiś

Autor:  Herobrine [ Pon Lis 26, 2012 8:32 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

No właśnie nie wychodzi to dobrze... to zrób normalnie na 9000 rpm i powinno być ok. Rozumiem że chcesz przerobić tłumik jawki na coś w stylu sp04 w simsonie ?? Długość walca powinna przy tej pojemności wynosić ok 8cm oczywiście możesz dać więcej np 12 cm :P

Autor:  Kamis [ Pon Lis 26, 2012 9:45 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Nie chce tyle bo to nie pojedzie. Jak dla mnie w jawce max to 7500. Robie właśnie sp04 i przy takich wymiarach wychodzi walec 20cm :) Musiałem dospawać końcówkę żeby przedłużyć cały wydech.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f5 ... 34b38.html

Autor:  Herobrine [ Pon Lis 26, 2012 10:59 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Moim zdaniem 7500 rpm to za niskie strojenie żeby to miało jakieś lepsze osiągi. Ja na twoim miejscu dałbym coś z przedziału 8000-8500 rpm do tego ostatni stożek 11 stopni dla elastyki i by jawka odżyła :D Walec jest stanowczo za długi jak dasz wyższe strojenie to skróci się do odpowiedniej długości, ok 8-12 cm. Jutro wymodzę schemat i ocenisz czy podoba ci się moja koncepcja tego wydechu :D

Autor:  Kamis [ Wto Lis 27, 2012 6:04 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Ładna lufa wyszła, ale tragedii nie ma. Zrobiłem ssący na 150* bo dalej mnie już ręka bolała od piłowania. Jedzie naprawdę fajnie zdawcza 11z to nie ma żadnej dziury między biegami. Pierwszy raz ogara mi wzięło na dęba z gazu więc git. Tylko ten gaźnik psuje zabawę bo przylewa na niskich, trzeba będzie z mniejszą dyszą zobaczyć bo mam 72. Najgorsze jest to że się nie bardzo do garażu mieści :P ale cicho chodzi i dźwięk jest fajny.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/945 ... 6f2bb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6b ... 5afc0.html

Autor:  Herobrine [ Wto Lis 27, 2012 9:23 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

Pobaw się jeszcze ze strojeniem tego wydechu. Jak wsuniesz bardziej stożek to strojenie się zwiększy. Na pewno odczujesz różnica. Przy małej zębatce zdawczej spokojnie możesz wyżej wystroić. Tak zmieniaj długość walca aby uzyskać najlepszy efekt :D Jaki masz gaźnik ?? Jikov ?? :P

Autor:  Kamis [ Wto Lis 27, 2012 10:29 pm ]
Temat postu:  Re: Projektowanie cylindra!

16N1-11 ale mocno dojebany ciągle coś muszę w nim regulować żeby to chodziło. Będzie kasa to kupie amala 19. Jutro muszę zobaczyć jak go pociągnie na 13z bo teraz to z 60km/h jedzie i gdzieś dalej to bym ten silnik zamęczył.

Strona 4 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/