Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

Sprzęgło i wał i inne.
http://motokirc.pl/tuning-tech-f27/sprz-g-o-i-wa-i-inne-t28244.html
Strona 1 z 2

Autor:  MarGo [ Śro Gru 15, 2010 9:27 pm ]
Temat postu:  Sprzęgło i wał i inne.

Małe pytanko odnośnie kosza sprzęgła w 027 i 019 oraz 023... Czy kosz sprzęgła i przełożenie kosza sprzęgła(w nie których katalogach części spotkałem się z nazwą "koło zamachowe") 019 i 027 oraz 023 są takie same??
Czy jest jakiś wał który można wsadzić do karterów 019 tak aby coś uzyskać?? (np. dłuższą żywotność wału przy lepszych cylindrach)
Jakie można wprowadzić modyfikacje?? myślałem nad cylindrem z Minarelli Vertical lub też horizontal...
Czy idzie jakoś odchudzić lekko magneto? wypełnić wał?

Autor:  crzano [ Śro Gru 15, 2010 9:37 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

027 niema nic wspólnego z 019 ,023 s38 itd
to jest silnik od charta który został zaprojektowany żeby był zupełnie inny niż ogar,komar,kadet itp.
który w tamtym czasie miał straszną reputacje , no i 027 jest nowocześniejszy i lepiej wykonany

najlepszą modyfikacją do t3 będzie silnik 027

Autor:  MarGo [ Śro Gru 15, 2010 9:38 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

Nie chcę iść na łatwiznę i zmieniać silnik...

Autor:  crzano [ Śro Gru 15, 2010 9:41 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

jak będziesz próbował zmienić na 027
to wcale nie będzie łatwizna

Autor:  tombo22 [ Śro Gru 15, 2010 9:48 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

Silniki 019 oraz 023 są wykonane z marnych materiałów, przeróbki mające na celu zwiększenie mocy znacznie skracają żywotność tego silnika :] Jeżeli już to proponował bym 027 lub silnik z simsona :]

Autor:  crzano [ Śro Gru 15, 2010 9:57 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

lepiej kupić 027 bo nie jest tyle gorszy ile od simsona droższy
konkretnie od simsona ma większe dysze w gaźniku i kanały dolotowe
ale 027 jest bardziej elastyczny i w praktyce simson jest naprawdę naprawdę nie jest szybszy ani niema wiele lepszego kopa

Autor:  MarGo [ Śro Gru 15, 2010 9:59 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

Pytanie... tryby np. skrzyni dorabia się na tokarce czy frezarce? czy też sa to odlewy?? Mam całą nową skrzynie ZMD zakupioną jeszcze w latach 80... czy są jakieś możliwe przeróbki sprzęgła?? mam dwie przekładki i dwie tarcze sprzęgła, czy tarcze są takie same w 027 i 019?? nie chce zmiany silnika! to zbyt proste! mocowania wystarczy przespawać i dorobić... A ja chcę pobawić się tym silnikiem...

Autor:  crzano [ Śro Gru 15, 2010 11:23 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

ale jesteś oporny ojapier napisałem że 027 niema nic wspólnego starszymi produktami zmd a w ogolę w charcie jedyna jest chyba tylko kranik taki sam jak w starszych rometach
jak chcesz zmienić sprzęgło to od 027 ale musiał byś być magikiem żeby je zamontować
bo porostu na chłopski lep" w komorze i ogoże zembotka doża jest na wole a w chorcie na odwrota ".(No dobra ,możne trochę bardziej po góralsku niż po chłopsku)
w charcie jest sprzęgło 3 tarczowe papierowe bez zapinek
odczep się od 027 nawet jednej zębatki z niego nie podpasujesz do 019
możesz podmienić zapłon z charta bo jest bezstykowy czyli taki jak się obecnie montuje w moto
Koła zębate "Dorabia się" na frezarce obwiedniowej z podzielnicą, ze względu na korekcje uzębienia ( wymiary zębów ) koła zębate produkuje dla danego zespołu.

Autor:  tombo22 [ Czw Gru 16, 2010 3:46 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

MarGo napisał(a):
nie chce zmiany silnika! to zbyt proste!

Bez doświadczenia to ty nawet nie przystępuj do jakich kolwiek przeróbek ojapier
Jeżeli chcesz się pobawić to proponuje piaskownice lokurva
Z rzeczy które możesz wykonać to ewentualnie 60 cm, przerobienie okien, zapłon od 027 jak wspomniał kolega, k60b dobre łożyska na silnik i powinno być <spoko>

Autor:  MarGo [ Czw Gru 16, 2010 7:20 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

MarGo napisał(a):
Pytanie... tryby np. skrzyni dorabia się na tokarce czy frezarce? czy też sa to odlewy?? Mam całą nową skrzynie ZMD zakupioną jeszcze w latach 80... czy są jakieś możliwe przeróbki sprzęgła?? mam dwie przekładki i dwie tarcze sprzęgła, czy tarcze są takie same w 027 i 019?? nie chce zmiany silnika! to zbyt proste! mocowania wystarczy przespawać i dorobić... A ja chcę pobawić się tym silnikiem...



Sory miałem na myśli 023 i 019... a napisałem 027... mój błąd... doświadczenie mam jeśli chodzi o budowę silników minarelli i P/G w skuterach... Biegówki to dla mnie bajka... Choć złożyłem już to 019 na sucho i wszystko obracało się jak należy... biegi troszkę opornie wchodziły ale myślę że można to na automacie ustawić...
Czy idzie dopasować tarcze sprzęgła z mocniejszych 50cc?? np z simsona, silników AM Minarelli??
czy każde łożyska 6203 mają identyczne wymiary?? z jakim luzem łożyska kupować C4 czy C3??

Autor:  Wojtek666 [ Czw Gru 16, 2010 7:40 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

6203 to wymiar łożyska ojapier Tarcze od innego sprzęgła nie pasują, chłopie!

Nie masz nawet za co się zabierać, więc się nie zabieraj... taak

Autor:  Cinuz [ Czw Gru 16, 2010 8:18 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

Cytuj:
Czy idzie dopasować tarcze sprzęgła z mocniejszych 50cc?? np z simsona, silników AM Minarelli??

Co ty kombinujesz? Załóż to co masz i nie gadaj, z niczego innego nie podpasuje, amen.
Cytuj:
czy każde łożyska 6203 mają identyczne wymiary??

Jezus Maria. A Twoim zdaniem robiliby dowolne łozyska i na każdym grawerowaliby to samo oznaczenie ?

Autor:  crzano [ Czw Gru 16, 2010 9:46 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

MarGo napisał(a):
myślałem nad cylindrem z Minarelli Vertical lub też horizontal...
Czy idzie jakoś odchudzić lekko magneto? wypełnić wał?

chłopie zapomnij
a jak ztuningujesz 019 do stopnia gdzie seryjne sprzęgło nie wytrzyma to wszystko inne się rozleci <jupi> <jupi>
jak zbliżysz się do 027(ale bez tej elastyczności i momentu) to myślę że po tym wszystko trafi w pizd*****
te silnik na seryjnych osiągach nie mają za dużej wytrzymałości .
to że umiesz rozkręcić parę śrubek i z powrotem skręcić to nie zjadłeś wszystkie rozumy
jak widzę że chcesz robić koła zębatkę na tokarce to się załamuje
chyba nie wiesz co to tokarka no chyba że chcesz walce tworzyć

Autor:  MarGo [ Sob Gru 18, 2010 7:01 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

mam pytanie, czy z jakiegoś starszego sprzętu można dopasować obrotomierz do tego silnika??

Autor:  tombo22 [ Sob Gru 18, 2010 8:55 pm ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło i wał i inne.

Do obrotomierza trzeba mieć akumulator :] A potem można myśleć o przerobieniu go na 6v. Gdzieś widziałem przerobiony w ten sposób obrotomierz z poloneza ;)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/