Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

Profesjonalny tuning silnika
http://motokirc.pl/tuning-tech-f27/profesjonalny-tuning-silnika-t317.html
Strona 1 z 21

Autor:  DaN [ Sob Sie 06, 2005 8:55 pm ]
Temat postu:  Profesjonalny tuning silnika

Witam... Mam propozycję dla wszystkich userow tego forum, zeby napisali modyfikacje swojego ogarka, ale modyfikacje majace na celu zwiekszenia mocy i/lub predkosci... W opisie dobrze by bylo wytlumaczyc jak sie to wykonalo, jakim kosztem i co najwazniejsze jaki to dalo efekt... Moznaby ten topic przykleic zeby byl na wierzchu, czy cos... Kto wie, moze uda nam sie obalic powszechny mit, ze z ogara nie zrobimy scigacza? (a wiem ze to mozliwe, widzialem ogara co scigal simsony, jezdzil jakies 85km/h) Pozdro for all !

[ Dodano: 7 Sierpień 2005, 20:35 ]
Widze ze nikt sie tym topiciem za bardzo nie interesuje, a szkoda, bo wspolnymi silami moglibysmy duzo zrobic z naszymi ogarkami, zamiast tyluporad na kilkuinnych topicach dobrze by bylo zgromadzic wszystko tu noirobic jak kaza :) POzdro...

Autor:  szkart [ Pon Sie 08, 2005 3:58 pm ]
Temat postu: 

Na pocatek proponuje wypolerowac na lusterko komore korbowa zeby mieszanka swobodnie przeplywala. Wystarczy wziasc papier scierny 200 i usunac wszystkie nierownosci. Nastepnie 400, potem 1000 ( z woda oczywiscie) a na koniec uzyc pasty polerskiej ( tempo lub automax).

Autor:  DaN [ Pon Sie 08, 2005 4:13 pm ]
Temat postu: 

niom fajnie, tylko gdzie jest ta cala komora korbowa :D bo raczej nie kojarze.... W ktorym miejscu ja znajde :> A propo, skoro tak dobrze sie znasz to napisz jeszcze kilka porad, bo na pewno jeszcze cos wiesz... I dzieki za ta pierwsza porade... Pozdro!! a rozbierałeś kiedyś silnik ? to ta przestrzeń w której obraca się wał korbowy, piszę tutaj żeby nie pisać kolejnego postu i nie robić bałaganu, piszcie dalej o przeróbkach - marcinpc

Autor:  szkart [ Pon Sie 08, 2005 6:27 pm ]
Temat postu: 

MOzna jeszcze obnizyc glowice i cylinder od gory o 1mm zwiekszy to sprezanie. Mozna terz wiecej lecz bedzie konieczna zmiana konta w glowicy. Trzeba go troche zaokraglic lecz bez zwiekszania sprezania lepiej tego nie robic. Glowica od srodka oczywiscie tez wypolerowana.

Autor:  DaN [ Pon Sie 08, 2005 7:44 pm ]
Temat postu: 

qrde, zdaje sie nieraz rozbieralem i skladalem silnik, ale nie zabardzo rozumiem jak mozna obnizyc to wszystko, a zdawalo mi sie ze dobrze sie znam na mechanice :( Widze ze Ty sie bardzo dobrze znasz na tym, ale moglbys jeszcze napisac jak to mozna zrobic,bo widze ze te przerobki sa na bardzo zawansowanym poziomie... Pozdro!!

Autor:  szkart [ Pon Sie 08, 2005 9:33 pm ]
Temat postu: 

Wkoncu profesjonal tuning :) jest kilka sosobow 1 . Cylinder przetoczyc na tokarce stosujac specjalny uchwyt do tuleji.
2. Wziasc prosty stul przymocowac papier scierny (240) i pociierac doi uzyskania porzadanego efektu. Glowica tak samo.
3 Moz na uzyc szlifierki tasmowej ( z papierem sciernym) reszta tak samo jak pkt2
4. Uzyc pasty do docierania zaworow i trzec az bedzie dobrze - nabardziej dokladny ale zajmue bardzo bardzo bardzo durzo czasu :)

Autor:  DaN [ Wto Sie 09, 2005 10:02 am ]
Temat postu: 

eeech,dalej niewiele rozumiem :( Co do pkt 2, mam szlifierke tasmowa, ale to jest duze bydle, czyli chodzi ci zeby ten cylinder zeszlifowac od gornej czesci, tam gdzie sie przykreca gaznik? Sluchaj, a moze bys tak pokusil sie o napisanie dokladnego poradnika, najlepiej zes zdjeciami? Ja bym coś takiego chętnie kupił <lol>

Autor:  szkart [ Wto Sie 09, 2005 12:40 pm ]
Temat postu: 

iedys jak bede mial czas to napewno cos takiego zrobie, teraz pracuje nad planami budoiwy karta. A cylinder nalezy slifowac od te ztrony gdzie przykreca sie glowice.

Autor:  DaN [ Wto Sie 09, 2005 9:08 pm ]
Temat postu: 

Aha, no to raczej trudne nie bedzie.... Sluchaj szkart, ja te wszystkie przerobki bede robil w zime, kiedy ogar stanie w garazu, bo teraz to on non stop jezdzi (brat do pracy) a brat sobie chce kupic co innego i wtedy ja sie bede juz na serio z nim bawil, to czy do zimy bys zdazyl napisac ten poradnik, i ile on mnie bedzie kosztowac, jesli juz go zrobisz? (licze na w miare niska cene <lol>) Pozdro!!! Aha, jak bedziesz pisalten poradnik to pisz dokladnie co gdzie i jak, od ktorej strony :D

Autor:  szkart [ Śro Sie 10, 2005 1:53 pm ]
Temat postu: 

nie wiem moze mi sie uda :)
zobaczymy:)

Autor:  apollan [ Śro Sie 10, 2005 1:56 pm ]
Temat postu: 

zrobie konkurencje darmową-wejdź na stronę Marcina i poczytaj-ZA DARMO

Autor:  szkart [ Śro Sie 10, 2005 5:39 pm ]
Temat postu: 

to napisz tu jakies propozycje tuningu

Autor:  apollan [ Śro Sie 10, 2005 6:07 pm ]
Temat postu: 

1. zebatki 2.gaznik 3.kolanko 4.lozyska i zimmeringi nowe, 5. wszystkie czesci na ktorych daloby rade jeszcze pojeździć wymieniam na nowe zostawiam tylke te ktore sa w bdb stanie 5. skladanie silnika w czystości i dokladnie, idealne uszczelnienie 6. takie tam jeszcze tajemnice <cfaniak>

Autor:  szkart [ Czw Sie 11, 2005 7:26 am ]
Temat postu: 

Wyiana wszystkich czesci to podstawa. My mowimy o tuningu a nie o poskladaniu wszystkiego zeby dzialalo. A propo lozysk to mozna zastosowac lozyska wysoko obrotowe przez co silnik bedzie uzyskiwal wieksze obroty.

Autor:  apollan [ Czw Sie 11, 2005 7:41 am ]
Temat postu: 

nie kolego to nie przez lozyska silnik uzyskuje wieksze obroty. lozyska wysokoobrotwe wytrzymuja wyzsze obrotu w odroznieniu od zwyklych. ;P

Strona 1 z 21 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/