Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Tuning Ogar 200 [223]
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/tuning-ogar-200-t32199.html
Strona 1 z 1

Autor:  ogar205 [ Śro Paź 26, 2011 3:37 pm ]
Temat postu:  Tuning Ogar 200 [223]

Cześć! Mam pytanie. Gdzie dostanę taką głowicę i cylinder??? http://iv.pl/images/17704097288061188486.jpg Czytałem że na takim sprzęcie jawka jedzie do 90km/h. Mam jeszcze pomysł, żeby wychromować cylinder od środka, tłok, pierścienie no i oczywiście wał. Czytałem, że te części są dożywotnie. I tu mam pytanie. Jak wychromować te części? Czy może są gdzieś na necie takie??? Proszę o pomoc.

Autor:  Lukaaas [ Śro Paź 26, 2011 4:14 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

Było.. przeszukał cały dział. 90km/h widzę ambitnie, ale nie realnie.. Chyba że w silniku zostanie zmienione 90% części, co wiąże się z ogromnymi kosztami.

Autor:  ogar205 [ Śro Paź 26, 2011 5:03 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

No a z tym chromem na cylindrze, pierścieniach i wale???

Autor:  melo999 [ Śro Paź 26, 2011 7:01 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

ale czym chcesz pochromować sprejem ?

Autor:  Wojtek666 [ Śro Paź 26, 2011 7:07 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

melo ojapier Hm, w sumie sam się ostatnio zastanawiałem, 'co by było gdyby' lokurva gdyby tak pochromować tuleję?

Autor:  melo999 [ Śro Paź 26, 2011 7:41 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

wiem o jaki chrom chodzi tak tylko zażartowałem. Większość pierścieni są chromowane z oryginału,
bo w moim piaggio na pewno ostatnio nowe kupowałem i wiem.

Autor:  Artizzz [ Śro Paź 26, 2011 9:46 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

tłok z duraluminium do chromu? powodzenia :F
podobnie z wałem i pierścieniami - pozdro szejset! Chociaż co do pierścieni to się nie upieram, być może fabryka je czymś galwanizuje.

Kiedyś omskło mi się o uszy o chromowanej tuleji cylindra, a było to w jakimś rasowanym silniku z prawdziwego zdarzenia - ale nie w łogrze! Był to jednak chrom techniczny, który jest cholernie drogi i na pewno kilkukrotnie by przedrożył wartość Twojego Ogara.

Autor:  ogar205 [ Czw Paź 27, 2011 2:43 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

A wiecie gdzie można nabyć coś takiego jak na zdjęciu w pierwszym poście??? A to co do chromu to by było żeliwne ;>

Autor:  Artizzz [ Czw Paź 27, 2011 3:12 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

Ktoś to ponoć w czeskim necie / sklepie widział. Był kiedyś na forum podobny wątek.
Nadal jednak nie widzę sensowności chromowania wału :F

Autor:  plusminus [ Czw Paź 27, 2011 7:44 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

Cr techniczny wcale nie jest taki drogi. Wprawdzie jeszcze nie oddawałem swojego cylindra do chromowania, to w najbliższym czasie to uczynię i zdam relację i ile zapłaciłem. Chromem pokryjesz tylko tuleję cylindrową, pokrywanie innych części nie ma sensu. Cr techniczny zmniejszy o wiele tarcie oraz jest on dosyć twardy (70 hrc), więc wytrzymałość cylindra wzrośnie, maksymalna powłoka wynosi 1mm na całą średnicę tulei, więc nawet dosyć dużo. Chociaż nie widzę w jakim celu chromować cylinder z oryginalnego silnika..

Autor:  Garry1 [ Pią Paź 28, 2011 3:54 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

Artizzz, tłok jest siluminu a nie duraluminium ;p Pochromować, owszem, można ale nie ma to najmniejszego sensu. Lepiej na-anodować tłok, i pokryć dwusiarczkiem molibdenu (Mo2Si). Lub najprościej, dopasować z innego wysilonego silnika ;)

Chromowanie tulei, moim zdaniem kolejny bezsens, nie osiągniesz takiej mocy by było ci to potrzebne. W cylindrach na nikasilu chromuje się same alu, ale koszta, przynajmniej 600-700 zł...

Pierścienie są chromowane, zwiększa to ich trwałość ;)

Co do głowicy to planuje taką stworzyć, także obserwuj dział sprzedam na pewno się kiedyś pojawi, taniej niż w czechach ;)

Autor:  plusminus [ Pią Paź 28, 2011 4:10 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

Garry1 napisał(a):
Chromowanie tulei, moim zdaniem kolejny bezsens, nie osiągniesz takiej mocy by było ci to potrzebne. W cylindrach na nikasilu chromuje się same alu, ale koszta, przynajmniej 600-700 zł...


Chrom, to chrom, a nicasil, to nicasil. Nicasil jest o wiele droższy i jest to mieszanina niklu zawierającego rozproszone ziarna węglika krzemu. No i aluminium z tego co mi wiadomo nie da się pochromować, ponieważ chrom się na nim nie trzyma..

Autor:  Garry1 [ Wto Lis 01, 2011 11:06 am ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

Ok, moje nie doczytanie z tym nikasilem;) Co do chromowania aluminium to raczej jest to możliwe bo kiedyś w jakimś programie typu "operacja tuning" mówili właśnie że felgi alu chromowane ale było to cholernie drogie ;)

Autor:  Pelas [ Czw Lis 10, 2011 8:25 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

tak tylko to aluminium najpierw trzeba pokryć miedzią itd itd bo chrom się alu nie trzyma, i jest wielkie prawdopodobieństwo że alu się stopi czy coś jednym słowem mówiąc ryzykowna operacja.. do tego luzy montażowe się zmniejszą i to tez trzeba ogarnąć nie ?

Autor:  Garry1 [ Czw Lis 10, 2011 10:44 pm ]
Temat postu:  Re: Tuning Ogar 200 [223]

"...alu się stopi czy coś..." no właśnie czy coś... alu się topi przy około 600 stopniach, gdyby tyle było w silniku to sory ale nie pojeździlibyśmy wcale...

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/