Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 9:00 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 10:45 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2012 5:37 pm
Posty: 84
Pojazd: kaszlak.
Witam.
Temat z innego forum dlatego tak to wygląda..


17-12-2011

Jak pewnie wiecie lub i nie, jakiś rok temu zacząłem kolejny projekt silnika 223 tym razem chłodzonego cieczą 90ccm.
Później przyszedł mały kryzys i jakiś miesiąc temu wznowiłem prace, które teraz idą pełnym pyskiem..
Kupiłem cylinder z głowicą NSR125
Image
Image
Image

Tuleja
Image
Image
[mini]]http://p1.bikepics.com/2011%5C03%5C04%5Cbikepics-2162964-800.jpg[/mini]

Tłok MTX 51mm
Image

Gaźnik Mikuni 26mm
Image
Image

Membrane AM6
Image

Prace ruszyły.
Więc początkowo skupiłem się na cylindrze.
Zrobiłem mapkę, nawierciłem otwory w tulei i zacząłem robić okno wydechowe.
Image
Image
Cylinder został wyrównany z dołu, a góra została obcięta, w celu wyrównania wysokości okien. Całość czeka na spawanie
Image
Image
Image
Image
Image
Kolejna sprawa to kartery. Pierwotnie miały zostać nadlane ciekłym aluminium, jednak po nieudanej próbie sprowadziłem nowe i również czekają na spawanie.

Początkowo chciałem zastosować krótszy korbowód, dużo krótszy, bo aż o 25mm!! jednakże niesie to za sobą stoczenie przeciwwag o 20mm! Więc po burzliwych naradach odpuściłem sobie ten pomysł..
Całość wyglądała by trochę strasznie ;P
Image
Image
Image
Postanowiłem więc, że korbowód będzie o dł. 96mm a przeciwwagi zostaną stoczone na 95mm.
Oczywistą rzeczą jest, że będzie wypełnieni skrzyni korbowej.

To chyba na razie chyba tyle, proszę pytać w razie jakichś niejasności..
Na razie wszystko jest w fazie prac więc czekam na jakieś ciekawe propozycje z tym związane.
Jestem otwarty na konstruktywną krytykę. :)



+ 23-12-2011

Cyl napawany
Image
Image
Image
Będe musiał dać do roztoczenia a resztę chyba elektrodą napawam tzn na bokach okien, ale to dopiero po roztoczeniu..
Głowica muszę dać do napawania i będę toczył myślę po nowym roku..
Image
To są wały. Od góry seria, środkowy ten co ja będę miał (fi 95mm) trzeci od góry taki testowy (fi 80mm)
Wczoraj wieczorem również machałem nad wydechem..
Image
Na razie wygląda to tak, dzisiaj myślę że zrobię też płuki, jak nie będą stawiały oporu to może wszystkie..
Na koniec czopy stopy korbowodu.
Image
Materiał 34HNM. Teraz jeszcze tylko hartownia, szlifiernia i mogę wały składać.



+ 02-01-2012
Tydzień temu skończyłem okienka i dostałem głowice..

Image

Image
Image

Tuleja jest skończona, jednak z uwagi na to wszystko postanowiłem boss port poszerzyć z obecnych 15mm do 20mm i podnieść o 0.5mm.

Elektrody do aluminium ;)

Image
Image

Ciekawe czy zgadniecie czemu to służy ;>
Image



+ 14-05-2012
Więc tak napawałem kartery i odebrałem już od kolesia, który mi je równał na szlifierce do płaszczyzn.
Teraz wysyłam do frezowania gniazda na cylinder..

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

To jest plan tego wszystkiego..
Image



+ 06-08-2012
W czwartek dostałem kartery z frezowania i wytoczony cylinder..
Cylinder jeszcze jakoś ujdzie..
Image
Image

Ale kartery to jest porażka... Była podkładka 5mm grubości. kartery miały być sfrezowane tylko 2mm na styku z cylindrem, no ale gdzieś tam był błąd w obliczeniach brakowało 3mm, a paczka już została wysłana. Chciałem zebrać te 3mm z cylindra, jednak zapomniałem że jest tam ta rurka.. no i kartery zostały sfrezowane 5mm z czoła.. cała podkładka niepotrzebnie tam poszła ;p dziury wyskoczyły ..=D masakra jednym słowem.
Image
Image
Image

Teraz muszę podnieść zawór o jakieś 5-6mm żeby tą dziurę załatać.. napawam te ubytki jeszcze raz zrobię fajne zasilanie kanałów, spasuje okienka w tulei z tymi w cylindrze, wprasuje tuleje i wyśle do szlifu/honowania razem z karterami do ponownego wyrównania powierzchni po tym łataniu dziur i będzie git malinka...
Image

Ale całość jak dla mnie się zajebiście prezentuje!! =D
Image
Image
Image
Image

+ 06-01-2013
Kosz z hondy nx125. Powinien wytrzymać. ;)
Image
Image
Image
Image

Co do karterów, to strasznie mi sie nie podobały, więc kupiłem cały silnik, z którego kartery pójdą do spawania już tigiem ;)
Image
Image
Image
Image

Wypełnienie komory korbowej.
Image
Image
Image

Głowica po toczeniu.
Image
Image


+ 02-06-2013
Nowe kartery nowo napawane i wyrównane.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez mojej wiedzy i zgody!

_________________
Dorabianie króćców do różnych motorów, pod membranę i nie tylko.. - spawane metodą TIG.
Kostki pod membranę, wypełniacze komory korbowej - podkowy, wg. własnego pomysłu!!

Kontakt tylko i wyłącznie GG: 8313103


Ostatnio edytowany przez spun, Sob Sty 25, 2014 2:49 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 12:48 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Brawo <brawo> Wreszcie coś ciekawszego niż tylko simson i simson :P Strasznie to wszystko wygląda jak tak na to popatrzeć lokurva

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 1:02 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2012 5:37 pm
Posty: 84
Pojazd: kaszlak.
Co strasznie? Strasznie że strasznie czy strasznie że spawy xD?

_________________
Dorabianie króćców do różnych motorów, pod membranę i nie tylko.. - spawane metodą TIG.
Kostki pod membranę, wypełniacze komory korbowej - podkowy, wg. własnego pomysłu!!

Kontakt tylko i wyłącznie GG: 8313103


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 2:28 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Zajebioza !! Szczególnie końcowe zdjęcia, teraz silnik wygląda jakoś bardziej agresywnie takk

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 3:58 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Cze 13, 2009 1:11 pm
Posty: 109
Miejscowość: Bądkowo
Pojazd: Romet Kadet , Kingway Coliber Classic ;)
Gratki kolego za włożoną dotychczas pracę w ten projekt, czekam na postępy <spoko>

_________________
Trzeba ciąć metal i krzesać iskry :D

Urwis -> Project In Progress <-


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 4:39 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 07, 2010 9:48 pm
Posty: 481
Miejscowość: Odolanów
Pojazd: Komar 2351 '79
Romet Ogar 205 '86
WSK 125 M06B3 '81
Simson S51 '86
Czekam na relacje z osiągów :D

_________________
Komar: dwa koła, jedna pasja!

ROMET pod znaku czerwonego Pegaza

Komar 2351 - http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Komar/124552

WSK 125 - http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/124998


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 4:50 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2012 5:37 pm
Posty: 84
Pojazd: kaszlak.
Szacowana moc to ~20KM. Są to wyliczenia na podstawie programu więc zawsze +-3KM.. Zobaczymy może się wybiorę na hamownie =D

_________________
Dorabianie króćców do różnych motorów, pod membranę i nie tylko.. - spawane metodą TIG.
Kostki pod membranę, wypełniacze komory korbowej - podkowy, wg. własnego pomysłu!!

Kontakt tylko i wyłącznie GG: 8313103


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 5:11 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lut 27, 2011 11:07 am
Posty: 261
Miejscowość: Rzeszów
Pojazd: coś tam jest...
Co ze skrzynią? Przecież fabryczna się rozleci.

_________________
[color=#FF0000]Piszę poprawnie [/color] [color=white]po polsku![/color]
FSM Syrena 105L 1980
FSM Syrena 105L 1977
Romet Ogar 205 1988
Romet Pony 301 1989
MZ TS 150 1984
WSK M21W2S2 1975
ZZR Komar 2320 1969


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 6:08 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2012 5:37 pm
Posty: 84
Pojazd: kaszlak.
młody1996 napisał(a):
Co ze skrzynią? Przecież fabryczna się rozleci.

Rozleci się? hmm.. To jak się rozleci, to będę się martwił .. lokurva


slawek90 napisał(a):
Widać, sporo czasu nad tym poświęciłeś, aby wszystko grało jak należy <spoko> Cały silnik mógłbyś pomalować na czarno, najlepiej proszkowo, wtedy wyglądało by jeszcze lepiej taak

Raczej nie będę go malował ;) jak już coś to dam do szkiełkowania =D

_________________
Dorabianie króćców do różnych motorów, pod membranę i nie tylko.. - spawane metodą TIG.
Kostki pod membranę, wypełniacze komory korbowej - podkowy, wg. własnego pomysłu!!

Kontakt tylko i wyłącznie GG: 8313103


Ostatnio edytowany przez spun, Sob Sie 18, 2012 6:09 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 6:09 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
spun napisał(a):
Co strasznie? Strasznie że strasznie czy strasznie że spawy xD?

Ogólnie całość wygląda strasznie :F

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 6:16 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lut 27, 2011 11:07 am
Posty: 261
Miejscowość: Rzeszów
Pojazd: coś tam jest...
http://www.jawa50speed.wz.cz/j50s.html

Tu przy 10 KM im kurwneła, wiec chce zobaczyć co zostanie z Twojej przy 20 :D Sprzęgło też chyba niebardzo wyrobi :D

_________________
[color=#FF0000]Piszę poprawnie [/color] [color=white]po polsku![/color]
FSM Syrena 105L 1980
FSM Syrena 105L 1977
Romet Ogar 205 1988
Romet Pony 301 1989
MZ TS 150 1984
WSK M21W2S2 1975
ZZR Komar 2320 1969


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 7:13 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2012 5:37 pm
Posty: 84
Pojazd: kaszlak.
Co im kurwneło przepraszam bardzo? Tłok czy skrzynia? Pożyjemy zobaczymy..
Sprzęgło? oczywista sprawa że nie wyrobi.. będzie inne lokurva

_________________
Dorabianie króćców do różnych motorów, pod membranę i nie tylko.. - spawane metodą TIG.
Kostki pod membranę, wypełniacze komory korbowej - podkowy, wg. własnego pomysłu!!

Kontakt tylko i wyłącznie GG: 8313103


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 8:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Cze 24, 2010 9:11 am
Posty: 714
Pojazd: Aprilia rs 125
Simson S51
był:
Romet ogar 205 70/4 4b
Romet pegaz 750
Majster jaki zapłon i wydech chcesz tam dać?

_________________
Romet Pegaz 750 ---> Romet Ogar 205 ---> Romson ---> Aprilia GS 125 ---> Simson S51 ---> ?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 8:19 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sty 16, 2012 5:37 pm
Posty: 84
Pojazd: kaszlak.
wydech na pewno liczony. chyba logiczne jak już takie coś się robi.. lokurva Nad zapłonem też myślałem.. pewnie będzie coś na halu.. brat elektryk jeszcze się okaże.. na razie to muszę poskładać, potem będę się o osprzęt martwił :D

_________________
Dorabianie króćców do różnych motorów, pod membranę i nie tylko.. - spawane metodą TIG.
Kostki pod membranę, wypełniacze komory korbowej - podkowy, wg. własnego pomysłu!!

Kontakt tylko i wyłącznie GG: 8313103


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: 223 LC 90ccm...
PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 8:21 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
spun napisał(a):
Sprzęgło? oczywista sprawa że nie wyrobi.. będzie inne lokurva


Inne znaczy jakie, będziesz modził coś z tarczami ?

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 23 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 25 Queries | GZIP : Off ]