Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

Jawka mustang 76ccm.
http://motokirc.pl/tuning-tech-f27/jawka-mustang-76ccm-t34902.html
Strona 1 z 3

Autor:  plusminus [ Pią Sty 11, 2013 8:22 pm ]
Temat postu:  Jawka mustang 76ccm.

Cześć.
Niektórzy z tego forum już jakiś czas temu słyszeli o moim projekcie z racji jego długiego czasu realizacji. Brak czasu i ograniczone fundusze jednak bardzo opóźniają prace, ale ciągle one idą do przodu.. Pomysł sam nie wiem skąd się wziął, ale coś mnie natchnęło. Zacząłem od tulei, ze stali chromowej o średnicy zew 50mm, czyli akurat pasującej w rozstaw szpilek silnika 223. Tuleja ze względów bezpieczeństwa poszła do chromowania technicznego (za co dziękuję Tomkowi, o ile kiedyś przeczyta ten post). Roztoczyłem kartery pod tuleję.. Zrobiłem mapkę (która pierwszym razem była totalnym niewypałem, druga zaś już była całkiem odpowiednia) Wyciąłem okna, kanały w cylindrze powiększyłem na tyle ile tylko się dało. Niestety jest to wartość nie wystarczająca szerokości okien, wiec radiator za jakiś miesiąc będzie miał wyrwane 4 żeberka po każdej ze stron i kanały zostaną napawane a następnie frezowane ponownie, aż do uzyskania wysokości początkowej 20mm kanału. To samo stanie się z karterami. Zapłon leci z włoskiej wyczynówki (koło magnesowe pasuje na styk w kartery jawki- 98mm średnicy), ale zanim jego nie przetestuję nie zdradzę nikomu marki moto. Zasilanie oczywiście z rozrządem membranowym, gaźnik 21mm. Wydech strojony na 12 400 rpm, spawany przeze mnie. Jako skrzynię biegów pierw obrałem na cel 4 biegową z simsona, ale jednak zdecydowałem się na skrzynię 6-cio biegową. Trwają właśnie prace testowe nad wstawieniem tej skrzyni do innych karterów. Całkiem zadowalająco mi to idzie. Skrzynia ta ma zmienny kierunek obrotów, więc sprzęgło na łańcuszku idzie w odstawkę, a zastępuje je sprzęgło na kołach zębatych. Czyli dobrałem przełożenie i wymiary odpowiednie od kół zębatych z charta, zaś kosz sprzęgłowy poleci z simsona. Myślę, że wszystek osprzęt podoła wyzwaniu i nie powie 'do widzenia' za kilka kilometrów. Czeka mnie jeszcze dużo spawania aluminium, frezowania i toczenia, ale teraz juz mam taką możliwość za darmo, a spawaniem aluminium będę się zajmował osobiście za niecały miesiąc już.
Główne założenia- moc około 20KM, strojenie silnika na 12 000 rpm, prędkość max, jaka wyszła mi w teorii (max na 1 biegu- 28, max na 6 biegu- 124km/h), brak startera (nie zmieścił się), w miarę wytrzymały silnik (aby pojeździł te 5-10k bez większych awarii)..

Image

Image

Image

Image

Image

Pozdro.

Autor:  janusz94 [ Pią Sty 11, 2013 8:50 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Na twoim miejscu gdybym zabierał się za taki projekt to odrazu bym zmienił gar na jakiś nowocześniejszy z większym rozstwaem szpilek, bo w tym coś czuje będą sie wyrywały szpilki z karterów, bo ścianki zostały jak żyletki.
Lepiej przemyśl swoje działania nad tym silnikiem i poszukaj jakiegos gara lc, bo taki będzie najłatwiej zadaptować, bo b.mało jest cylków gdzie żeberka ida tak jak w jawce ;)
A jak już i tak masz zamiar robić konkret to nic na przeszkodzie nie stoi :]
Co do skrzyni biegów to jak wypali ten koncept z 6b to będzie magia :P
I jedno małe zastrzeżenie co do zdjęć, daj je zmniejszone o conajmniej połowe, bo sie normalnie nie da tego oglądać, bo trzeba zmniejszać na 50% w przeglądarce żeby to jakoś oblukać ;)
Pozdro.

Autor:  WorseBoy [ Pią Sty 11, 2013 8:50 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

łoo, żeś dowalił te zdjęcia :P
zmniejsz je do 800x600 albo wrzuć w miniaturki bo oglądać nie idzie taak

Autor:  plusminus [ Pią Sty 11, 2013 8:54 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Nie chcę pakować tam innego radiatora, bo chcę aby ten silnik chociaż trochę pozostał swoim wyglądem jak oryginał. Szpilek wyrwać nie powinno, najwyżej się przegwintuje na większy gwint.

Autor:  janusz94 [ Pią Sty 11, 2013 8:58 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Niewiem jak ty chcesz to przegwintować na większy gwint, skoro tam już żyletka od strony tulei została :P

Autor:  plusminus [ Pią Sty 11, 2013 9:00 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Znajdzie się miejsce. O to się nie martwię. ;)

Autor:  janusz94 [ Pią Sty 11, 2013 9:08 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

A tłok od czego zastosowałeś do tego silnika? I moim zdaniem to jak już zostajesz przy tym garze, to mógłbys do niego dospawać dodatkowe żeberka, tymbardziej, że pisałeś, że będzie dostęp do taniego spawania alu ;)
Podaj może linka do swojego bp to chętnie oblukam co tam jeszcze ciekawego dzialasz przy moto;)

Autor:  plusminus [ Pią Sty 11, 2013 9:18 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Aha, zapomniałem napisać- tłok z silnika am6 na 47mm, korbowód z yamahy dt 80. Pewnie dospawam żeberka, pierw chcę ogarnąć kanały i skrzynię..

Link.. http://bikepics.com/members/plusminus/

Autor:  janusz94 [ Pią Sty 11, 2013 9:25 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Wał też chciałeś jakis inny wsadzić, bo na bp jest w karerze jawki jakiś sporo mniejszy wał ;)
Jak popatrzyłem na te foty karterów, to przylgnie w nich też przydałoby się obspawać, albo chciaż poxilina nadkei żeby nieszczelności nie było, szczególnie od strony ssącego :]

Autor:  plusminus [ Pią Sty 11, 2013 9:37 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Wał jest od silnika 80ccm, więc na pewno da radę. Ścianki i tak będę robił nowe pod mniejszy wał, tak aby była jak najmniejsza pojemność komory korbowej, więc 5mm blacha da radę uszczelnić wszystko. Poxiliny nie używam! Skoro jest możliwość spawania to po co mi się bawić z klejem..

Autor:  Conqeror [ Pią Sty 11, 2013 9:52 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Hoho skrzynia przednia. Pytanie czy dasz rade to ładnie spasować by tryby sie ladnie zazebialy.

Przy tak szerokiej tuleji musisz wykonać prog bo będzie napewno przepuszczać

Ogolnie bardzo mi sie podoba pomysł jak i zaangazowanie więc chetnie będe monitorował postepy :>

Autor:  plusminus [ Pią Sty 11, 2013 10:02 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Skrzynię będę pasował aż do skutku. Nie dam za wygraną tutaj. Muszę ją wstawić i udowodnić sobie, ze potrafię. Właśnie boję się co do uszczelnienia styku cylindra z głowicą, ale już mam pewien pomysł. Wytoczyć stalowy krążek i wcisnąć w wytoczone miejsce między tuleją a radiatorem. Szpilkom nic się nie stanie, jak będą szły lekko pod kątem.

Autor:  Herobrine [ Pią Sty 11, 2013 10:25 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Od czego masz tam skrzynie ?? Takich projektów pewnie nawet w czechach nie ma :D

Autor:  plusminus [ Pią Sty 11, 2013 10:29 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Nie wiedziałem jeszcze tak dużej tulei w cylindrze jawki szczerze.. więc chyba mam największy cylinder do 223.
Skrzynia z am6.

Autor:  Conqeror [ Sob Sty 12, 2013 12:21 pm ]
Temat postu:  Re: Jawka mustang 76ccm.

Wszystko jest umieszczone na lewym karterze, powiedzmy że ci sie uda nawiercić odpowiednie otwory, jednak prawy karter jest otwarty...

Nie myślałeś o tym by gniazda skrzyni totalnie zespawać, wyrownać , wszystyko ładnie wyliczyć i nawiercić dopiero nowe ?

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/