Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

Silnik 019 -tuning
http://motokirc.pl/tuning-tech-f27/silnik-019-tuning-t35763.html
Strona 1 z 1

Autor:  crossowiec [ Nie Lut 02, 2014 8:46 pm ]
Temat postu:  Silnik 019 -tuning

Witam, tak jak w temacie co można zrobić w silniku 019 żeby poprawić jego osiągi. Mam Jeszce jeden cylinder do 019 z głowicą i tu pytanie co można zrobić z cylindrem aby go polepszyć tzn. podnieść kanały czy coś bo nie za bardzo się na tym znam.

Autor:  Cinuz [ Nie Lut 02, 2014 9:21 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

To bez sensu. :) Długo takim motorowerem (o ile cokolwiek zrobisz w silniku) nie pojeździsz, z tego względu że to raczej nie jest dobra baza do zabawy ;) Szybko się rozpadnie.

Autor:  SzyMZek [ Nie Lut 02, 2014 10:53 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

Jak się nie znasz i nie czujesz na siłach to zostaw ten cylinder w spokoju albo daj komuś do przerobienia... zresztą zabawa w tjuningi to na wstępie remont silnika bo tak to długo na tym nie pośmigasz ;)

Autor:  crossowiec [ Pon Lut 03, 2014 1:47 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

kurde chodzi o to że silnik niedawno został poskładany gdyż jak go kupiłem tryby w środku były pęknięte i nie było biegów i dlatego zostały wymienione wszystkie trzy trybiki biegów, łożyska, simeringi, i coś było jeszcze wymieniane tylko już nie pamiętam. Tam gdzie chodzi cały wał wypolerowałem mata na wiertarce i nigdzie nie było śladów żadnego starego oleju, tłok i pierścienie też były nowe po stary tłok był zatarty, był wypolerowany cylinder i głowica i nowa świeca NGK. dodam jeszcze że gaźnik jest od chińskiej piły spalinowej na gumowym króćcu i działa on lepiej niż na oryginalnym.
Przy czyszczeniu cylindra zobaczyłem tam parę rys ( około 5) czuć je pod paznokciem i dlatego pierwsze co chciałem zrobić to szlif cylindra tylko to się szlifuje na jakieś stopnie i mam pytanie ile można maksymalnie wyszlifować. A drugie pytanie to co można dorobić do takiego cylka po szlifie no wiadomo żeby był mocniejszy. Silnik jest dotarty. Lany olej motul

--------- Pon Lut 03, 2014 1:47 pm Połączono ---------

kurde chodzi o to że silnik niedawno został poskładany gdyż jak go kupiłem tryby w środku były pęknięte i nie było biegów i dlatego zostały wymienione wszystkie trzy trybiki biegów, łożyska, simeringi, i coś było jeszcze wymieniane tylko już nie pamiętam. Tam gdzie chodzi cały wał wypolerowałem mata na wiertarce i nigdzie nie było śladów żadnego starego oleju, tłok i pierścienie też były nowe po stary tłok był zatarty, był wypolerowany cylinder i głowica i nowa świeca NGK. dodam jeszcze że gaźnik jest od chińskiej piły spalinowej na gumowym króćcu i działa on lepiej niż na oryginalnym.
Przy czyszczeniu cylindra zobaczyłem tam parę rys ( około 5) czuć je pod paznokciem i dlatego pierwsze co chciałem zrobić to szlif cylindra tylko to się szlifuje na jakieś stopnie i mam pytanie ile można maksymalnie wyszlifować. A drugie pytanie to co można dorobić do takiego cylka po szlifie no wiadomo żeby był mocniejszy. Silnik jest dotarty. Lany olej motul

Autor:  Soka [ Pon Lut 03, 2014 4:02 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

Można dorobić dodatkowe kanały płuczące, splanować głowicę, wstawić większy gaźnik, spawak, skrócić nóżkę tłoka od strony ssącej o 1-3mm (będzie się lepiej zbierał na obroty na wyższych będzie mocniejszy a na niskich troszkę słabszy ), Polerka komory korbowej lub jak ktoś woli to skrzyni korbowej ale to i to objaśnienie jest prawidłowe ale to już wykonałeś, korygacja kanałów w radiatorze cylindra z kanałami w silniku. To co najważniejsze to wypisałem :D .

Autor:  crossowiec [ Pon Lut 03, 2014 9:06 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

Dzięki Soka a mógłbyś bardziej wytłumaczyć co i jak chodzi mi żeby tak dokładniej

Autor:  Herobrine [ Wto Lut 04, 2014 10:40 am ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

Jak chcesz sobie podnieść moc w silniku dwusuwowym to musisz sobie skompletować odpowiedni zestaw, którego elementy będą się razem zgrywały. Na taki zestaw składają się przerobiony cylinder, wyliczony pod niego wydech i odpowiednio większy gaźnik. Cylinder radzę oddać do jakiegoś majstra, który przerobi Ci cylinder, podniesie okna ,dorobi dodatkowe itp (Jak coś to mogę Ci przerobić). Co do wydechu to spawa się go z zawiniętej blachy. Żeby takowy wykonać musisz mieć wyliczony schemat pod ten silnik, poproś na forum na pewno ktoś Ci pomoże liczyć. Gaźnik dopiera się przy przeróbce cylindra.

Autor:  Conqeror [ Śro Lut 05, 2014 5:13 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

Ten silnik jest bardzo słabym materiałem na tuning. Jeśli wyciaga 60km/h to zostaw go juz w spokoju. W przeciwnym wypadku będziesz co jakiś czas oglądać takie widoki :

http://www.bikepics.com/pictures/2127995/

albo takie :

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/5 ... 465/290211

A to że wymieniłeś cała skrzynie to nic nie znaczy. Prędzej czy póżniej przez szarpiący automat zmiany biegów się coś rozsypie

Mój silniczek fajnie chodził, ale jak po 4 miesiacach skrzynia 3krotnie sie posypała, odpuściłem.

Autor:  crossowiec [ Pią Cze 06, 2014 12:20 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

Conqeror napisał(a):
Ten silnik jest bardzo słabym materiałem na tuning. Jeśli wyciaga 60km/h to zostaw go juz w spokoju. W przeciwnym wypadku będziesz co jakiś czas oglądać takie widoki :

http://www.bikepics.com/pictures/2127995/

.



Taki widok to ja miałem jak kupiłem ten silnik

--------- Pią Cze 06, 2014 12:21 pm Połączono ---------

Herobrine napisał(a):
Jak chcesz sobie podnieść moc w silniku dwusuwowym to musisz sobie skompletować odpowiedni zestaw, którego elementy będą się razem zgrywały. Na taki zestaw składają się przerobiony cylinder, wyliczony pod niego wydech i odpowiednio większy gaźnik. Cylinder radzę oddać do jakiegoś majstra, który przerobi Ci cylinder, podniesie okna ,dorobi dodatkowe itp (Jak coś to mogę Ci przerobić). Co do wydechu to spawa się go z zawiniętej blachy. Żeby takowy wykonać musisz mieć wyliczony schemat pod ten silnik, poproś na forum na pewno ktoś Ci pomoże liczyć. Gaźnik dopiera się przy przeróbce cylindra.



ile byś chciał za przerobienie cylindra?

Autor:  Herobrine [ Pią Cze 06, 2014 8:10 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

Standardowo 60 zł + przesyłka. Obczaj sobie galerię w podpisie :) Do rometów już robiłem kilka cyli także możesz sobie zobaczyć jak to wygląda. Jak coś to PW.

Autor:  Conqeror [ Sob Cze 28, 2014 6:08 am ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

Ja za 50/4 w cylu rometa wołam tylko 40pln + przesyłka :)

Autor:  crossowiec [ Nie Lis 16, 2014 6:19 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

Conqeror napisał(a):
Ja za 50/4 w cylu rometa wołam tylko 40pln + przesyłka :)



mógłybyś mi dokładniej wytłumaczyć te 50/4 ?
jak będę miał kase to w najbliższym czasie podeśle Ci cyla

Autor:  Patryk82 [ Nie Lis 16, 2014 10:18 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 019 -tuning

Dowierca się dodatkowe dwa kanały płuczące, powiększa resztę seryjnych, reguluje ich wysokość (podnosi, obniża), fajna sprawa :F

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/