Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 7:00 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 8:22 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 15, 2010 5:15 pm
Posty: 56
Pojazd: 997ccm & 76ccm
Cześć.
Niektórzy z tego forum już jakiś czas temu słyszeli o moim projekcie z racji jego długiego czasu realizacji. Brak czasu i ograniczone fundusze jednak bardzo opóźniają prace, ale ciągle one idą do przodu.. Pomysł sam nie wiem skąd się wziął, ale coś mnie natchnęło. Zacząłem od tulei, ze stali chromowej o średnicy zew 50mm, czyli akurat pasującej w rozstaw szpilek silnika 223. Tuleja ze względów bezpieczeństwa poszła do chromowania technicznego (za co dziękuję Tomkowi, o ile kiedyś przeczyta ten post). Roztoczyłem kartery pod tuleję.. Zrobiłem mapkę (która pierwszym razem była totalnym niewypałem, druga zaś już była całkiem odpowiednia) Wyciąłem okna, kanały w cylindrze powiększyłem na tyle ile tylko się dało. Niestety jest to wartość nie wystarczająca szerokości okien, wiec radiator za jakiś miesiąc będzie miał wyrwane 4 żeberka po każdej ze stron i kanały zostaną napawane a następnie frezowane ponownie, aż do uzyskania wysokości początkowej 20mm kanału. To samo stanie się z karterami. Zapłon leci z włoskiej wyczynówki (koło magnesowe pasuje na styk w kartery jawki- 98mm średnicy), ale zanim jego nie przetestuję nie zdradzę nikomu marki moto. Zasilanie oczywiście z rozrządem membranowym, gaźnik 21mm. Wydech strojony na 12 400 rpm, spawany przeze mnie. Jako skrzynię biegów pierw obrałem na cel 4 biegową z simsona, ale jednak zdecydowałem się na skrzynię 6-cio biegową. Trwają właśnie prace testowe nad wstawieniem tej skrzyni do innych karterów. Całkiem zadowalająco mi to idzie. Skrzynia ta ma zmienny kierunek obrotów, więc sprzęgło na łańcuszku idzie w odstawkę, a zastępuje je sprzęgło na kołach zębatych. Czyli dobrałem przełożenie i wymiary odpowiednie od kół zębatych z charta, zaś kosz sprzęgłowy poleci z simsona. Myślę, że wszystek osprzęt podoła wyzwaniu i nie powie 'do widzenia' za kilka kilometrów. Czeka mnie jeszcze dużo spawania aluminium, frezowania i toczenia, ale teraz juz mam taką możliwość za darmo, a spawaniem aluminium będę się zajmował osobiście za niecały miesiąc już.
Główne założenia- moc około 20KM, strojenie silnika na 12 000 rpm, prędkość max, jaka wyszła mi w teorii (max na 1 biegu- 28, max na 6 biegu- 124km/h), brak startera (nie zmieścił się), w miarę wytrzymały silnik (aby pojeździł te 5-10k bez większych awarii)..

Image

Image

Image

Image

Image

Pozdro.


Ostatnio edytowany przez plusminus, Pią Sty 11, 2013 8:59 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 8:50 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 16, 2012 3:29 pm
Posty: 124
Pojazd: c
Na twoim miejscu gdybym zabierał się za taki projekt to odrazu bym zmienił gar na jakiś nowocześniejszy z większym rozstwaem szpilek, bo w tym coś czuje będą sie wyrywały szpilki z karterów, bo ścianki zostały jak żyletki.
Lepiej przemyśl swoje działania nad tym silnikiem i poszukaj jakiegos gara lc, bo taki będzie najłatwiej zadaptować, bo b.mało jest cylków gdzie żeberka ida tak jak w jawce ;)
A jak już i tak masz zamiar robić konkret to nic na przeszkodzie nie stoi :]
Co do skrzyni biegów to jak wypali ten koncept z 6b to będzie magia :P
I jedno małe zastrzeżenie co do zdjęć, daj je zmniejszone o conajmniej połowe, bo sie normalnie nie da tego oglądać, bo trzeba zmniejszać na 50% w przeglądarce żeby to jakoś oblukać ;)
Pozdro.


Ostatnio edytowany przez janusz94, Pią Sty 11, 2013 8:52 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 8:50 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
łoo, żeś dowalił te zdjęcia :P
zmniejsz je do 800x600 albo wrzuć w miniaturki bo oglądać nie idzie taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 8:54 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 15, 2010 5:15 pm
Posty: 56
Pojazd: 997ccm & 76ccm
Nie chcę pakować tam innego radiatora, bo chcę aby ten silnik chociaż trochę pozostał swoim wyglądem jak oryginał. Szpilek wyrwać nie powinno, najwyżej się przegwintuje na większy gwint.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 8:58 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 16, 2012 3:29 pm
Posty: 124
Pojazd: c
Niewiem jak ty chcesz to przegwintować na większy gwint, skoro tam już żyletka od strony tulei została :P


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 9:00 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 15, 2010 5:15 pm
Posty: 56
Pojazd: 997ccm & 76ccm
Znajdzie się miejsce. O to się nie martwię. ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 9:08 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 16, 2012 3:29 pm
Posty: 124
Pojazd: c
A tłok od czego zastosowałeś do tego silnika? I moim zdaniem to jak już zostajesz przy tym garze, to mógłbys do niego dospawać dodatkowe żeberka, tymbardziej, że pisałeś, że będzie dostęp do taniego spawania alu ;)
Podaj może linka do swojego bp to chętnie oblukam co tam jeszcze ciekawego dzialasz przy moto;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 9:18 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 15, 2010 5:15 pm
Posty: 56
Pojazd: 997ccm & 76ccm
Aha, zapomniałem napisać- tłok z silnika am6 na 47mm, korbowód z yamahy dt 80. Pewnie dospawam żeberka, pierw chcę ogarnąć kanały i skrzynię..

Link.. http://bikepics.com/members/plusminus/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 9:25 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 16, 2012 3:29 pm
Posty: 124
Pojazd: c
Wał też chciałeś jakis inny wsadzić, bo na bp jest w karerze jawki jakiś sporo mniejszy wał ;)
Jak popatrzyłem na te foty karterów, to przylgnie w nich też przydałoby się obspawać, albo chciaż poxilina nadkei żeby nieszczelności nie było, szczególnie od strony ssącego :]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 9:37 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 15, 2010 5:15 pm
Posty: 56
Pojazd: 997ccm & 76ccm
Wał jest od silnika 80ccm, więc na pewno da radę. Ścianki i tak będę robił nowe pod mniejszy wał, tak aby była jak najmniejsza pojemność komory korbowej, więc 5mm blacha da radę uszczelnić wszystko. Poxiliny nie używam! Skoro jest możliwość spawania to po co mi się bawić z klejem..


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 9:52 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Hoho skrzynia przednia. Pytanie czy dasz rade to ładnie spasować by tryby sie ladnie zazebialy.

Przy tak szerokiej tuleji musisz wykonać prog bo będzie napewno przepuszczać

Ogolnie bardzo mi sie podoba pomysł jak i zaangazowanie więc chetnie będe monitorował postepy :>

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 10:02 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 15, 2010 5:15 pm
Posty: 56
Pojazd: 997ccm & 76ccm
Skrzynię będę pasował aż do skutku. Nie dam za wygraną tutaj. Muszę ją wstawić i udowodnić sobie, ze potrafię. Właśnie boję się co do uszczelnienia styku cylindra z głowicą, ale już mam pewien pomysł. Wytoczyć stalowy krążek i wcisnąć w wytoczone miejsce między tuleją a radiatorem. Szpilkom nic się nie stanie, jak będą szły lekko pod kątem.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 10:25 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 25, 2011 12:32 pm
Posty: 377
Pojazd: Romet Chart 77/5/2/2M
MZ ETZ 250
Od czego masz tam skrzynie ?? Takich projektów pewnie nawet w czechach nie ma :D

_________________
http://bikepics.com/members/herobrine/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Pią Sty 11, 2013 10:29 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 15, 2010 5:15 pm
Posty: 56
Pojazd: 997ccm & 76ccm
Nie wiedziałem jeszcze tak dużej tulei w cylindrze jawki szczerze.. więc chyba mam największy cylinder do 223.
Skrzynia z am6.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Jawka mustang 76ccm.
PostWysłany: Sob Sty 12, 2013 12:21 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lis 21, 2005 9:16 pm
Posty: 1086
Miejscowość: Ozorków
Pojazd: Opel Astra 1.4
Suzuki RG 80
Wszystko jest umieszczone na lewym karterze, powiedzmy że ci sie uda nawiercić odpowiednie otwory, jednak prawy karter jest otwarty...

Nie myślałeś o tym by gniazda skrzyni totalnie zespawać, wyrownać , wszystyko ładnie wyliczyć i nawiercić dopiero nowe ?

_________________
http://www.bikepics.com/members/conqeror/

SUZUKI RG 125 YPVS
Opel Astra 1.4 MPI


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [Jawa 50] ->> Mustang <<-

Maker3

5

4615

Śro Kwi 15, 2009 5:05 pm

misiek_1221 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. JAWA MUSTANG KOLOR

cielak92

1

2672

Czw Mar 13, 2008 9:58 pm

R-Man Zobacz ostatni post

Brak nowych postów co polecicie jawa 50 mustang ??

pawkli

6

3910

Czw Maj 22, 2008 1:45 pm

pawkli Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. rozrusznik elektryczny w jawie 50 mustang

blis

1

2357

Sob Lip 21, 2007 8:49 pm

Jacek-J129 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Jaką zębatke w jawie 50 Mustang ???

Mikru$

8

4972

Pią Lis 07, 2008 12:22 pm

Semao Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 26 Queries | GZIP : Off ]