Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Efekty kilkunastu ciężkich godzin pracy
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/efekty-kilkunastu-ci-kich-godzin-pracy-t785.html
Strona 1 z 1

Autor:  omnia2005 [ Pon Lis 21, 2005 8:02 pm ]
Temat postu:  Efekty kilkunastu ciężkich godzin pracy

---------- 20:26 16.11.2005 ---------- Dziś porobiłem fotki szlifowanego cylindra Chodzi przede wszystkim o kanały płuczące
Niestety jeszcze ich nie mam (nie mój aparat) ale już zapowiadam odsłone ---------- 19:02 21.11.2005 ---------- mam już zdjęcia
niestety mimo najszczerszych chęci nie potrafię wysłać ich na forum - zaznaczam, że są w odpowiednim formacie i nie mają zbyt dużo mega

Autor:  omnia2005 [ Pon Lis 21, 2005 9:04 pm ]
Temat postu: 

Dobra jadą Szczególny opis dla zdjęcia cylinder5.jpg Jest to widok cylindra od strony głowicy z tłokiem w środku
Otóż w tym cylinderku zrobiona jest połowa roboty to znaczy wyszlifowany (ale nie wypolerowany) jest tylko jeden kanał płuczący
Praca polegała na spiłowaniu tulei (progu) do wysokości odlewu aluminiowego przez co powiększone zostało okno ale tylko od góry to znaczy, że dolny wymiar okna (cały czas patrząc od strony gdzie przychodzi głowica) pozostał bez zmian - tak by nie zmienić czasów otwarcia okien kanału płuczącego i ssącego. Tłok wewnątrz cylindra wysunięty jest na tyle by zakrywał całe okno nie szlifowanego kanału płuczącego - szczelina która widoczna jest na zdjęciu to różnica między wysokościami okien przed i po obróbce
Mam nadzieje, że to jasne
Oczywiście do zrobienia jest druga strona ale to już połowa sukcesu
Cylinder jest nowy - ALMOT, 60 czyli 55 ccm
Jeśli ktoś czegoś nie kuma walcie na maila omnia2005@wp.pl
Na życzenie też więcej zdjęć

Autor:  omnia2005 [ Wto Lis 22, 2005 5:36 pm ]
Temat postu: 

Foty tutaj: zdjęcie: cylinder5 http://img268.imageshack.us/my.php?imag ... er51ji.jpg cylinder3 http://img493.imageshack.us/img493/2821 ... er36gg.jpg cylinder http://img493.imageshack.us/img493/6332/cylinder3go.jpg zdjęcie cylinder - kanał przed szlifowaniem (dno)
To jest tak zwany cylinder tuningowy z "fabrycznie polerowanymi kanałami" Haha tłok http://img339.imageshack.us/img339/7808/tok0xs.jpg po szlifowaniu (na razie jednostronnie) w celu obniżenia masy i zwiększenia szybkoobrotowości całego układu

Autor:  Conqeror [ Pon Sty 16, 2006 9:12 am ]
Temat postu: 

wiesz malo widze o ile podniosles

Autor:  Kamis [ Pon Sty 16, 2006 6:02 pm ]
Temat postu: 

Dobra robota stary <ok> Widze ze wszystko jest barrrdzo dokladne ;-)

Autor:  omnia2005 [ Śro Sty 18, 2006 9:03 pm ]
Temat postu: 

Ok Ile podniosłem
Zeszlifowałem do wymiarów wg. Sałka (chyba 36 mm od górnej krawędzi, nie pamietam)
I co? okazało się, że nadal jest próg około 1 mm No to zeszlifowałem do zera (jak na foto)
To znaczy, że jst około 35 mm od góry, to jest od krawędzi gdzie przychodzi głowica
Co to zmienia
Czasy otwarcia - kiedy tłok sunie w dół
Czas zamknięcia - (dolna krawędź) - nic nie ruszałem
Okno jest rzeczywiście około 2 mm większe i bez progów no ale co było zrobić kiedy z opisem "mistrza" się nie zgadzało

To co widzać na zdjęciu z tłokiem w cylindrze to różnica w wysokości okien - tłok jest przystawiony tak by idealnie zamykał okno niepiłowane - to dobrze obrazuje jaką wykonałem robotę.

No ale teraz już nie ma różnicy ale nie mam aparatu by to pokazać Po prostu doszlifowałem całóść
" Świeci się jak psu ja..."


<spoko>

Autor:  szkart [ Czw Sty 19, 2006 1:07 am ]
Temat postu: 

ozna bylo jescze troche wybrac metalu z wlotu kanalow pluczacych oraz ustalic troche inny kat ktory spowoduje szybsze napelnianie komowy korbowej. Wykrece swoj cylinder i dam fotki... Ale ogólnie dobra robota i napewno ciezka:)

Autor:  omnia2005 [ Czw Sty 19, 2006 5:34 pm ]
Temat postu: 

Oczywiście Racja
Tylko, że ja nie chce modyfikować później karterów do powiększonych kanałów
Myśle o tym, że kiedyś ten dorabiany cylinderek może mi klęknąć a drugiego może nie chcieć mi się dorabiać
Dostateczną modyfikacją w katery są otwory (zacięcia) mocujące podkowę
Po za tym zależy mi na tym by zwiększyć ciśnienie w całości układu co powinno spełnić oczekiwania - dlatego wolę pobawić się z podkową i polerowaniem całóści tak by zwiększyć maksymlną liczbę obrotów (nie muszę dodawać, że wał albo nowy, albo regenerowany + nowe łożyska i profesjonalnie toczona głowica)

Autor:  tomek12 [ Śro Mar 29, 2006 4:28 pm ]
Temat postu: 

ale wypas ej jak myslicie tuleje z cylindra da sie wyjac bo bym sobie dorobił te okna sam i bez tuleji łatwo było by zrobic polerke kanałów a czy wylot spalin do kolanka tez poleruje sie i jakim papierem to robiłes odp

Autor:  Dawideq [ Śro Mar 29, 2006 4:32 pm ]
Temat postu: 

Niepotrzebnie się męczyłeś ręcznie z tym piłowaniem mi zrobił tokarz szlif cylindra za 10zł i Ogar lata jak błyskawica.

Autor:  omnia2005 [ Pią Mar 31, 2006 9:11 pm ]
Temat postu: 

Który tokarz zrobi Ci to co ja zrobiłem
Zdaje się chłopcze, że nic nie zrozumiałeś
Tuleja została idealnie dopasowana do odlewu alu. Wszystko jest symetryczne i równe, co do milimetra
Nigdy i nigdzie nie wybijajcie tulei w domowych warunkach, ani w szemranych warsztatach
Pozbawcie cylinder wad odlewniczych, Podnieście stopień sprężania, zmodyfikujcie układ dolotowy i gra gitara. Może jeszcze podkowa i to wszystko… Ja tak zrobiłem silnik kręci wysoko (nie zamierzam montować obrotomierza) ale jeszcze nie kręce na maksa bo się dociera

W związku z tym kierunki szaleją - !!!!!!!!!!!! Jak to załatwić – chodzi mi o rozwiązanie typu wymiana na elektroniczny przerywacz jak to robią właściciele etek.
Teraz jest tradycyjny bimetal + zapłon bateryjny

Chętnie zrobiłbym fotki ale maszyna wygląda żałośnie po prostowaniu ramy, uchwytów silnika i reszty zawieszki na stanowisku do prostowania motocykli Silnik cacy polerka - reszta złom poskładany bez piaskowania i lakierowania jak to było w zamiarach
Trzeba będzie przebujać sezon a potem się zobaczy - z resztą i tak nie mam czasu się bujać a i pogoda nie zachęcała jak na razie

[ Dodano: 31 Marzec 2006, 21:19 ]
Co do polerowania
POLEROWAłEM WSZYSTKO I TO CZYM SIE DAłO Wydech także - podobno mniej się syfu osadza + nowe kolanko z agmotu i tłumik ORYGINAŁ ze sklepu w Poznaniu za 100 PLN (mam sąsiada pałe z drogówki - bardzo na mnie cięty)
Papier ścierny, miniszlifierka, wiertarka
PALCE STARTE

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/