Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Projekt turbo
https://motokirc.pl/tuning-tech-f27/projekt-turbo-t8159.html
Strona 1 z 2

Autor:  Grzesiek12 [ Czw Wrz 27, 2007 11:30 am ]
Temat postu:  Projekt turbo

Witam tu będę pisał o moim projekcie turbo wiem zew niedługo zmieniam silnik od wski 175cmm ale później to przemontuje.Każdy zdaje sobie sprawę co to turbo jest to urządzenie zwane turbiną wtłaczające powietrze za pomocą spalin jeśli chodzi przykładowy polonezowski silnik to wyliczyliśmy z mechanikiem że podczas 5tys obrotów musi wtłaczać 15444l powietrza na minute!Co do 50 trwają obliczenia dopiero zacząłem na oko powinno przybyć koło 9 do 10 koniaków w samochodach o silniku 1500 przybywało nawet do 100koni dobra mniejsza oto narzazie o planie.Turbinka z chłodzeniem własnym czyli bez intercoolera obieg oleju zrobić mały zbiorniczek i kilka spawów mała turbina w tej kwestii zastanawiam się nad wsadzeniem kompresora o mocy 0,5 bara na 12v lecz też kłopot z ładowaniem kolanko musi być pod spawane pod małą turbinkę.Na razie same projekty ale niedługo zaczną sie roboty ustaliliśmy że programator jeśli użyjemy kompresora eturbo turbo uruchomi się przy2tyś obrotów zobaczymy jak nam pójdzie każde przeróbki będą opisywane i robione foto oczywiście wiąże sie z tym większe spalanie koło 5l lub do 6 nawet ale warto się pobawić aby nie marnować weekendu i zrobić coś co nikt jeszcze nie zrobił w ogarku.

Autor:  LuMeL [ Czw Wrz 27, 2007 11:44 am ]
Temat postu: 

Grzesiek12 napisał(a):
Co do 50 trwają obliczenia dopiero zacząłem na oko powinno przybyć koło 9 do 10 koniaków
coś mi się wierzyć sie chcę że tyle KM

Grzesiek12 napisał(a):
eturbo turbo uruchomi się przy2tyś obrotów

czyli na wolnych obrotach 1500 rpm pojade sobie bez gazu na 1 i puszczonym sprzęgłem i potem dam gazu na maxa i mnie przewróci do tyłu

Autor:  tomek1212 [ Czw Wrz 27, 2007 1:09 pm ]
Temat postu: 

Grzesiek12, te wszystkie przeróbki owszem sprawdzają się ale nie w silnikach 2-sówowych. Wątpie żeby zamontowanie takiej turbiny dodało ogarowi mocy. Zastanawiam się również jak chcesz zrobić obieg oleju do chłodzenia turbiny, poza tym nic nie pisałeś o interculerze powietrza (któy jest niezbędny przy silnikach doładowanych turbiną). Nie wiem też jakim patenetem chcesz wycisnąć z ogara 10KM. Ogólnie (wg mnie) ten projekt z góry jest skazany na niepowodzenie.

Autor:  Laszlo [ Czw Wrz 27, 2007 3:38 pm ]
Temat postu: 

Poza tym ja nie wyobrażam sobie aby silnik 2T działał prawidłowo gdy coś mu na siłę wpycha mieszankę do komory korbowej. W takiej sytuacji tłok powinien zatrzymać się w GMP i tam zostać.

Autor:  Michal200 [ Czw Wrz 27, 2007 3:46 pm ]
Temat postu: 

10 KM w ogarze?? :0
Zakładając ze by było 10 KM (w co szczerze wątpie) to ten silnik prawdopodobnie by nie wytrzymał takiej mocy. Cały układ napędowy jest za słaby i by nie wytrzymał. Tylko nie wiem co poddałoby sie pierwsze.

Oczywiscie popieram wszystkie naprawde oryginalne i odwazne przeróbki ale efekty napewno nie będą az takie.

Autor:  MVVS [ Czw Wrz 27, 2007 4:07 pm ]
Temat postu: 

Pomysl nawet fajny ale zobaczymy co z niego wyjdzie... Jak bedzie chodzic ogarek z tym fajnie to pomysle o czyms takim do mojego charta...

Autor:  Wojtek_17. [ Czw Wrz 27, 2007 5:09 pm ]
Temat postu: 

kiedyś dodawano sprężarki do silników ale nie turbo, turbo jak wiadomo jest napędzane spalinami co za tym się wiąże w silniku dwusuwowym wydech musi być płynny i nie można tam zamontować turbo a sprężarkę można zamontować tylko trzeba zapewnić jej napęd inny niż z wydechu najlepiej z wału to wtedy moc możliwe ze wzrośnie jeżeli przerobi się układ dolotowy

Autor:  tomek1212 [ Czw Wrz 27, 2007 5:19 pm ]
Temat postu: 

Wojtek jak już to kompresor (tzw. odkurzacz- taki jak np miały silniki G60 z koncernu VW) tylko oczywiście dużo mniejszej mocy. Ale i tak to nie ma prawa działać w silniku 2-sówowym.

Autor:  =XawiD= [ Czw Wrz 27, 2007 5:23 pm ]
Temat postu: 

tomek1212 napisał(a):
2-sówowym.



Na początek zacznij od poprawnego pisania tej świętej nazwy, a potem komentuj. Pisze się dwusuwowy albo T2.

Autor:  Wojtek_17. [ Czw Wrz 27, 2007 5:27 pm ]
Temat postu: 

ma to prawo działać ale musi być zmieniana dawka paliwa kiedyś doładowywano silniki dwusuwowe i działało to z dobrym efektem a tak na boku sprężarka w silniku to to samo co kompresor

Autor:  =XawiD= [ Czw Wrz 27, 2007 5:32 pm ]
Temat postu: 

Wojtek_17. napisał(a):
sprężarka w silniku to to samo co kompresor



Nie! Kompresor załącza się przy niskich obrotach, a sprężarka przy wysokich - tylko przy takich obrotach funkcjonuje "normalnie".

Autor:  Grzesiek12 [ Czw Wrz 27, 2007 6:46 pm ]
Temat postu: 

Witam spokojnie sporo żeczy niopisałem moge zrobić równie obrze kompresor z programatorem do obrotka na 2 tyś jk i podspawa c kolektor pod turbo projekt w fazie roboczej pierwsze prace będą w następną sobote powiem że firma uturbiająca powiedziała mojeu mechanikowi że może się udać a więc czekamy

Autor:  mandos [ Czw Wrz 27, 2007 9:40 pm ]
Temat postu: 

1. Każdy 2suw jest w pewien sposób doładowany, inaczej by nie działał!!! W małych dwusuwach sprężanie następuje w skrzyni korbowej, w większych stosuje się sprężarki zewnętrzne.
2. Z czego dałbyś turbinę i zawór wastegate??

=XawiD= napisał(a):
Wojtek_17. napisał(a):
sprężarka w silniku to to samo co kompresor



Nie! Kompresor załącza się przy niskich obrotach, a sprężarka przy wysokich - tylko przy takich obrotach funkcjonuje "normalnie".

Kompresor i sprężarka (a właściwie doładowanie mechaniczne i turbodoładowanie) działają od obrotów jałowych, tylko turbo nie daje wtedy ciśnienia użytecznego, a sprężarka mechaniczna już może takie ciśnienie podawać.

Autor:  tomek1212 [ Czw Wrz 27, 2007 11:18 pm ]
Temat postu: 

No właśnie Mandos, albo wastegate albo blowoff.

Autor:  mandos [ Czw Wrz 27, 2007 11:47 pm ]
Temat postu: 

Wastegate musi być , bo nim reguluje sie ciśnienie doładowania, Blow Off może być, ale nie jest niezbędny.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/