Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 7:27 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Projekt turbo
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 11:30 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 4:53 pm
Posty: 34
Miejscowość: Wrocław
Witam tu będę pisał o moim projekcie turbo wiem zew niedługo zmieniam silnik od wski 175cmm ale później to przemontuje.Każdy zdaje sobie sprawę co to turbo jest to urządzenie zwane turbiną wtłaczające powietrze za pomocą spalin jeśli chodzi przykładowy polonezowski silnik to wyliczyliśmy z mechanikiem że podczas 5tys obrotów musi wtłaczać 15444l powietrza na minute!Co do 50 trwają obliczenia dopiero zacząłem na oko powinno przybyć koło 9 do 10 koniaków w samochodach o silniku 1500 przybywało nawet do 100koni dobra mniejsza oto narzazie o planie.Turbinka z chłodzeniem własnym czyli bez intercoolera obieg oleju zrobić mały zbiorniczek i kilka spawów mała turbina w tej kwestii zastanawiam się nad wsadzeniem kompresora o mocy 0,5 bara na 12v lecz też kłopot z ładowaniem kolanko musi być pod spawane pod małą turbinkę.Na razie same projekty ale niedługo zaczną sie roboty ustaliliśmy że programator jeśli użyjemy kompresora eturbo turbo uruchomi się przy2tyś obrotów zobaczymy jak nam pójdzie każde przeróbki będą opisywane i robione foto oczywiście wiąże sie z tym większe spalanie koło 5l lub do 6 nawet ale warto się pobawić aby nie marnować weekendu i zrobić coś co nikt jeszcze nie zrobił w ogarku.

_________________
Grzesiek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 11:44 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 24, 2007 6:14 pm
Posty: 109
Miejscowość: Rybnik
Grzesiek12 napisał(a):
Co do 50 trwają obliczenia dopiero zacząłem na oko powinno przybyć koło 9 do 10 koniaków
coś mi się wierzyć sie chcę że tyle KM

Grzesiek12 napisał(a):
eturbo turbo uruchomi się przy2tyś obrotów

czyli na wolnych obrotach 1500 rpm pojade sobie bez gazu na 1 i puszczonym sprzęgłem i potem dam gazu na maxa i mnie przewróci do tyłu

_________________
raz motór był chory i leżał w łóżeczku, i przyszedł pan doktór
-co jest motóreczku
-a wspornik mnie boli i swędzi mnie rura i gaźnik mam chory i dzwonią zawory


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 1:09 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
Grzesiek12, te wszystkie przeróbki owszem sprawdzają się ale nie w silnikach 2-sówowych. Wątpie żeby zamontowanie takiej turbiny dodało ogarowi mocy. Zastanawiam się również jak chcesz zrobić obieg oleju do chłodzenia turbiny, poza tym nic nie pisałeś o interculerze powietrza (któy jest niezbędny przy silnikach doładowanych turbiną). Nie wiem też jakim patenetem chcesz wycisnąć z ogara 10KM. Ogólnie (wg mnie) ten projekt z góry jest skazany na niepowodzenie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 3:38 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
Poza tym ja nie wyobrażam sobie aby silnik 2T działał prawidłowo gdy coś mu na siłę wpycha mieszankę do komory korbowej. W takiej sytuacji tłok powinien zatrzymać się w GMP i tam zostać.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 3:46 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 16, 2006 10:17 am
Posty: 118
Miejscowość: Radom
10 KM w ogarze?? :0
Zakładając ze by było 10 KM (w co szczerze wątpie) to ten silnik prawdopodobnie by nie wytrzymał takiej mocy. Cały układ napędowy jest za słaby i by nie wytrzymał. Tylko nie wiem co poddałoby sie pierwsze.

Oczywiscie popieram wszystkie naprawde oryginalne i odwazne przeróbki ale efekty napewno nie będą az takie.

_________________
Imposible is nothing :D


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 4:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Pomysl nawet fajny ale zobaczymy co z niego wyjdzie... Jak bedzie chodzic ogarek z tym fajnie to pomysle o czyms takim do mojego charta...

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 5:09 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 8:48 pm
Posty: 61
Miejscowość: Konotop
kiedyś dodawano sprężarki do silników ale nie turbo, turbo jak wiadomo jest napędzane spalinami co za tym się wiąże w silniku dwusuwowym wydech musi być płynny i nie można tam zamontować turbo a sprężarkę można zamontować tylko trzeba zapewnić jej napęd inny niż z wydechu najlepiej z wału to wtedy moc możliwe ze wzrośnie jeżeli przerobi się układ dolotowy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 5:19 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
Wojtek jak już to kompresor (tzw. odkurzacz- taki jak np miały silniki G60 z koncernu VW) tylko oczywiście dużo mniejszej mocy. Ale i tak to nie ma prawa działać w silniku 2-sówowym.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 5:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
tomek1212 napisał(a):
2-sówowym.



Na początek zacznij od poprawnego pisania tej świętej nazwy, a potem komentuj. Pisze się dwusuwowy albo T2.

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 5:27 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Sie 30, 2007 8:48 pm
Posty: 61
Miejscowość: Konotop
ma to prawo działać ale musi być zmieniana dawka paliwa kiedyś doładowywano silniki dwusuwowe i działało to z dobrym efektem a tak na boku sprężarka w silniku to to samo co kompresor


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 5:32 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Wojtek_17. napisał(a):
sprężarka w silniku to to samo co kompresor



Nie! Kompresor załącza się przy niskich obrotach, a sprężarka przy wysokich - tylko przy takich obrotach funkcjonuje "normalnie".

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 6:46 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 4:53 pm
Posty: 34
Miejscowość: Wrocław
Witam spokojnie sporo żeczy niopisałem moge zrobić równie obrze kompresor z programatorem do obrotka na 2 tyś jk i podspawa c kolektor pod turbo projekt w fazie roboczej pierwsze prace będą w następną sobote powiem że firma uturbiająca powiedziała mojeu mechanikowi że może się udać a więc czekamy

_________________
Grzesiek


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 9:40 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
1. Każdy 2suw jest w pewien sposób doładowany, inaczej by nie działał!!! W małych dwusuwach sprężanie następuje w skrzyni korbowej, w większych stosuje się sprężarki zewnętrzne.
2. Z czego dałbyś turbinę i zawór wastegate??

=XawiD= napisał(a):
Wojtek_17. napisał(a):
sprężarka w silniku to to samo co kompresor



Nie! Kompresor załącza się przy niskich obrotach, a sprężarka przy wysokich - tylko przy takich obrotach funkcjonuje "normalnie".

Kompresor i sprężarka (a właściwie doładowanie mechaniczne i turbodoładowanie) działają od obrotów jałowych, tylko turbo nie daje wtedy ciśnienia użytecznego, a sprężarka mechaniczna już może takie ciśnienie podawać.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 11:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Mar 07, 2007 4:33 pm
Posty: 766
Miejscowość: Tarnów
No właśnie Mandos, albo wastegate albo blowoff.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Wrz 27, 2007 11:47 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Wastegate musi być , bo nim reguluje sie ciśnienie doładowania, Blow Off może być, ale nie jest niezbędny.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów małe turbo

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

biohack

35

11419

Śro Lut 07, 2007 8:01 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów 027 Turbo, set 65/5/2 LC membrana do skrzyni k. 15k RPM

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3, 4 ]

ślonzok

54

19084

Pon Kwi 25, 2011 10:29 am

ślonzok Zobacz ostatni post

Brak nowych postów modyfikacja ogara (LC) + turbo

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

ArcWolFF

25

9246

Wto Lut 19, 2013 10:54 pm

WorseBoy Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Załącznik(i) Pomysł na projekt

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

peteero

25

8762

Wto Mar 10, 2009 1:52 pm

robklok Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Mój projekt

kanion

5

3044

Sob Wrz 05, 2009 11:30 am

Tigra2,2 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 27 Queries | GZIP : Off ]