Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 27, 2024 8:27 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Jak sprawdzic Moduł zapłonu
PostWysłany: Sob Sty 06, 2007 9:32 pm 
Offline

Rejestracja: Sob Sty 06, 2007 9:19 pm
Posty: 9
Miejscowość: Pomorze
Siemano!!!


Ostatnio zakupiłem skuter (używany SYM RED DEVIL 50) nie posiadał on akumulatora. Zalatwilem sobie akumulator i wszystko podlaczylem. I nie dziala mi elektryczny starter. Nie wiem co nawalilo czy rozrusznik czy Moduł zapłonu. Chciałbym sie dowiedzieć czy jest możliwość w jakis sposób sprawdzenia czy Moduł zapłonu działa poprawnie (Moduł zapłonu po nacisnięciu startera wydaje dzwiek pykania). Oraz chciałbym sie dowiedzieć czy w razie potrzeby wymiany modułu to czy moze to byc jakikolwiek Moduł zapłonu o tych samych parametrach czy konkretnie od tego samego skutera??


POZDRO <faja>


P.S dla zainteresowanych podje zdjecia tego modułu

Image

Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 07, 2007 12:02 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
To łatwo sprawdzić czy to wina rozrusznika czy modułu.Skoro naciśniesz przycisk start i chcesz odpalić i rozrusznik kręci to znaczy że jest dobry.Moduł musi być od tego samego skutera :).Jeśli mówisz że wydaje dziwny dźwięk przy odpalaniu to podejrzewam że to wina rozrusznika.

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 07, 2007 1:25 pm 
Offline

Rejestracja: Sob Sty 06, 2007 9:19 pm
Posty: 9
Miejscowość: Pomorze
Siemka!!!

Na forum elektronicznym powiedziano mi ze to może być jakikolwiek przekaźnik (może być samochodowy) byle żeby miał te samo napięcie czyli 12V. Radża wziąć mocniejszy około 30A - 40 A . A dziwny dźwięk nie wydaje rozrusznik tylko przekaźnik (jest to dźwięk pykania lub tykania jak kto woli)


Pozdro <spoko>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 07, 2007 1:48 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Mocniejszy możesz założyć ale radziłbym jednak te 20A.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 07, 2007 2:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Cze 04, 2005 2:55 pm
Posty: 1152
Miejscowość: Poznań
Pojazd: F20 Mpack
A odpala z kopy? Bo jeśli sqt pali z kopy to to nie wina modułu.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 07, 2007 2:40 pm 
Offline

Rejestracja: Sob Sty 06, 2007 9:19 pm
Posty: 9
Miejscowość: Pomorze
Skuter nawet po odlaczeniu przekaznika odpala na kopa Przekaznik sluzy chyba tylko do rozruchu z rozrusznka elektrycznego.


Pozdro :D

P.S Po złączeniu przewodów ktore byly podlaczone do przekaznika rozrusznik się zakręcił ale kręcił się bardzo powoli (chyba za slaby akumulator ) wiec myślę że rozrusznik jest sprawny.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 07, 2007 2:57 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Lis 04, 2006 6:42 pm
Posty: 423
Miejscowość: Łódź
Rozrusznik masz pewno dobry. W motorach przynamniej tych co znam jak jest słabe aq to tak pyka zamiast krecic.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Sty 07, 2007 3:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
Sąsiad twierdził że przekaźnik zawsze musi być od tego samego modelu.

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sty 08, 2007 6:45 pm 
Offline

Rejestracja: Sob Sty 06, 2007 9:19 pm
Posty: 9
Miejscowość: Pomorze
No dobra to już coś wiemy. Tylko teraz mam inny problem skuter po dwóch dniach nie chce zapalić probuje na kopa i nic. Świeca wyczyszczona daje iskrę pompka pompuje paliwo a nie chce zapalić nawet po wstrzyknięciu benzyny do cylindra nie chce zapalić , gaźnik sprawny. Mój kumpel mówi ze jest zła kompresja. A tak w ogóle to z pod spodu wycieka olej z rury wydechowej tam gdzie się łączy z silnikiem lub z tej głowicy (cylindra) czegoś takiego w kształcie radiatora(ma pełno blaszek i podłączona jest do tego świeca.) Czy jest możliwe ze zła kompresja powoduje ze nie chce zapalić??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sty 08, 2007 6:56 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
Oczywiście że kompresja ma wpływ na odpalenie jeśli będzie ona słaba to nie zapalisz.Olej wycieka razem z benzyną ponieważ pompka pompuje do cylindra idzie w końcu nie przepalona benzyna gdzieś sie musi wycisnąć :D i dlatego tam leci <z jezorem> .Kompresje można zmierzyć miernikiem wtedy będzie wszystko jasne czy to wina kompresji :P

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sty 09, 2007 8:40 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
C-oolt napisał(a):
A tak w ogóle to z pod spodu wycieka olej z rury wydechowej tam gdzie się łączy z silnikiem lub z tej głowicy (cylindra) czegoś takiego w kształcie radiatora(ma pełno blaszek i podłączona jest do tego świeca.)



Nie wydmuchało ci czasami uszczelki?? Zdejmij głowice i zobacz, ponieważ to może być przyczyną "słabej kompresji", co powoduje, że nie możesz odpalić.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sty 09, 2007 10:24 am 
Offline

Rejestracja: Sob Sty 06, 2007 9:19 pm
Posty: 9
Miejscowość: Pomorze
Z tego co widzialem to zamiast uszczelki w glowicy jest ona zaszczelniona takim czarnym sylikonem. Cos mi sie wydaje ze nalzey wymienic te uszczelki tylko gdzie ja takie dostane. Czy znacie moze material z jakiego wykonane sa takie uszczelki oraz jak on sie nazywa moze gdzies dostane kawalek i wytne sam sobie uszczelki. Jest umnie sklep junak ale zajebiscie drogi za glupi filt powietrza chcieli 25 zl a okazalo sie ze to kawalegk gabki wiec za uszczelki to zaplace po 150zl za sztuke jak nie wiecej.


Pozdro <faja>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sty 09, 2007 10:40 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
150 zł na pewno nie zapłacisz możesz być spokojny.Uszczelki powinny być dostępne w każdym serwisie motorowerowym a jeśli ich nie mają to powinni sprowadzić na zamówienie.Albo wklej od nowa tam silikon albo wytnij z papieru.

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sty 09, 2007 4:13 pm 
Offline

Rejestracja: Sob Sty 06, 2007 9:19 pm
Posty: 9
Miejscowość: Pomorze
Siemka!!!!

Ostatecznie odkrecilem tlumik by sprawdzic czy uszczelka jest cala gdyz wycieki oleju wygladaly jak by ciekly wlasnie z tlumika a dokladnie w miejscu laczenia sie z silnikiem. Wyjolem tlumik i uszczelka jak na moje oko byla zmasakrowana plaska , porozrywana i opalona. Czy to moze byc to?? Zdiolem jeszcze plastikowa oslone oslaniajaca glowice (cylinder) łaczenie z blokiem silnika bylo chyba dobre nie widzialem zadncych wyciekow. Bylo widac ze ktos zamiast uszczelki zastosowal ten czarny sylikon. Wiec mysle ze ten wyciek mogł byc tylko w miejscu laczenia tlumika z silnikiem. Co w na to czy to moze byc przyczyna??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sty 09, 2007 6:44 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 16, 2006 10:49 am
Posty: 5858
Miejscowość: Krotoszyn
Pojazd: Był :
Simson SR-50
Jawa 50 typ 23p
Jawa 50 Mustang
Romet Ogar 200 - 3 sztuki
Peugeot Trekker - 97r
Na samym końcu Piaggio Typhoon 2000 r.

Obecnie :
Ford Escort 1.6 16 V ;]
Keeway Matrix 2007 r.
Zrób tam nową uszczelkę to że olej tam leciał to swiadczy tylko o nie przepalonej mieszance która gdzieś musiała się wyciskać a przeważnie dzieje się to na łączeniu cylindra z kolankiem.I powiem Ci szczerze że to nie jest przyczyną ale na wszelki wypadek zapodaj tam nową uszczelkę i spróbuj ;)

_________________
UWAGA !! JEŻELI NIE CZYTASZ REGULAMINU POWITALNI, TO NIE PISZ SWOJEGO TEMATU BO I TAK CI GO USUNĘ ;]


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów jak sprawdzić moduł zapłonowy w sisonie skuterze ?

artuditu24

0

1574

Sob Maj 29, 2010 6:50 pm

artuditu24 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów jak sprawdzić??

tommo

1

1604

Pon Lut 15, 2010 12:19 am

kroczus Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewka jak sprawdzic ?

Skellen

7

2929

Śro Lut 14, 2007 10:32 pm

kroczus Zobacz ostatni post

Brak nowych postów jak sprawdzic cewke W/N

krzysiek-gdansk

4

3921

Pon Maj 12, 2008 9:05 am

Laszlo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zapłon komar 023, jak sprawdzić?

elwis2

2

4339

Śro Lut 13, 2013 8:36 pm

elwis2 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 25 Queries | GZIP : Off ]