Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Regulator napięcia.
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/regulator-napi-cia-t13806-15.html
Strona 2 z 2

Autor:  korneliuszo [ Wto Lip 01, 2008 10:55 am ]
Temat postu: 

Co do diód i mostków to można zastosować jedną diodę, ze względu na to że to mały prąd.

Jedna dioda przy światłach to byłby zły pomysł ze względu nierównomiernego rozkładu poboru prądu (i korzystania tylko z połowy mocy (przy 2 diodzie do odzyskania))

Dla diody ważne jest natężenie więc proponuję zastosować regulator prądu

Czyli od kabla z lampy podłączasz diodę, regulator prądu i diody.

Poszukaj noty katalogowej układu lm317 (mały w obudowie 3 nóżkowej(jak tranzystory) i jak dasz mu rezystor to ogranicza prąd) - czyli lm317 i rezystor to regulator prądu.

Coś pisałem chyba już o diodach led to poszukaj mojego postu.

Autor:  Zigus [ Wto Lip 01, 2008 10:59 am ]
Temat postu: 

Z tym jedna dioda, zeby dac na swiatla, to sam Apollan napisal, ze to sie sprawdza :P wiec masz potwierdzenie praktyczne.



Najlepiej to zrob tak. Znajdz czerowny kabel ktory wychdzi z silnika, z reguly to taki kolor. Dopnij do niego kabelek, na dlugosc taka jaka chcesz. W tym kablu umiesc wlacznik/wylacznik. I teraz zalezy czy chcesz miec profesional czy taka se.. xD. Dobra jedziemy z profesional :P. Ten kabelek podlaczasz do mostka prostowniczego, na mostku masz takie odznaczenia ~ + ~ -, gdzie ~ to prad zmienny, a + i - to polaryzacja. Twoj kabel podlaczasz do ~ i jeden kabelek ciagniesz z ramy, najlepiej z jakies srubki czy cos i tez go podlaczasz do ~. Na mostku szukasz + i -. Teraz spradz czy dziala instalacja, podlacz do tego mostku jakas zarowka do + i -, jesli dziala to jedziem dalej. Kup diody na 12v, i opornik na 5600Ohm. Zastanawiam sie czyby jakis stabilizator sie zdal, ale w skelpie maja tylko do 1A chyba ;/, mozesz zaryzykowac i kupic stabilizator 7812, jesli nie bedzie to kup 7810 i tak w dol, 2 ostatnie liczby to napiecie jakie chcesz miec. Podpinasz wszystko, i + do dluzszej nozki diody a minus do tej drugiej. I wszystko :P




Jesli taka chcesz miec, zby byla to robisz tak, kabelek z silnika, drugi kabelek z ramy. Na obojetnie ktorym kabelku podpinasz opornik 5600ohm i podlaczasz do diody jak chcesz.. cala filozofia.

Autor:  korneliuszo [ Wto Lip 01, 2008 11:04 am ]
Temat postu: 

Zigus napisał(a):
Jesli taka chcesz miec, zby byla to robisz tak, kabelek z silnika, drugi kabelek z ramy. Na obojetnie ktorym kabelku podpinasz opornik 5600ohm i podlaczasz do diody jak chcesz.. cala filozofia.


z tym się nie zgodzę bo dioda może się spalić od napięcia wstecznego (lepiej dać w szereg zwykłą prostowniczą)

z tym rezystorem 5,6kOhm to jest to najprostrze rozwiązanie. Od za wysokiego napięcia może się spalić. (wyłączysz światła i wejdziesz w zbyt wysokie obroty i po diodzie).

Przy lm317 nie ma takich problemów.

Autor:  kamil_ziomek [ Wto Lip 01, 2008 1:57 pm ]
Temat postu: 

Panowie ale na małych obrotach jest około 5V więc proponyje 7805 i dać rezystor do diody na 5V bo diody i tak nie pobierają więcej niż 3,9V 10mA a czerwone 1,5V (albo 1,2) 10mA.

Autor:  korneliuszo [ Pią Lip 04, 2008 1:23 pm ]
Temat postu: 

kamil_ziomek, 7805 działa poprawnie od 8V (taki drobiazg).

Image

Rozwiązanie z LM317. Pytacie się na ile mA są diody i dobieracie rezystor (we wzorze używać Amper) (rezystor nie musi być dokładnie taki(dioda to zniesie)).

Można kilka różnych diód (byle na ten sam prąd) łączyć szeregowo. (tylko nie za dużo bo magneto daje niskie napięcie).

Takie same diody można łączyć równolegle tylko ich prąd się sumuje (i wtedy ile się chce można zastosować).

Tylko uważajcie by nie zewrzeć obudowy scalaka z czymkolwiek (przy małym prądzie można obwiązać taśmą)

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/