Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

zaplon bateryjny
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/zaplon-bateryjny-t209.html
Strona 1 z 5

Autor:  Artur [ Śro Lip 06, 2005 9:05 pm ]
Temat postu:  zaplon bateryjny

czy do zaplonu bateryjnego potrzebny jest kondensator ?? ostatnio jak podlaczalem akusia zamiast cewki zaplonowej to sie kabelki grzaly niewiem czemu :/

Autor:  KrzysieK [ Śro Lip 06, 2005 10:02 pm ]
Temat postu: 

a podlaczales tak jak napisane w tym dziale?? Kondensator potrzebny!!

Autor:  marcinpc [ Nie Lip 10, 2005 10:23 am ]
Temat postu: 

kondensator musi być, inaczej ładunek nie bedzie sie miał gdzie gromadzić

Autor:  marcinpc [ Pon Sie 01, 2005 9:08 pm ]
Temat postu: 

dzisiaj zrobiłęm sobie zapłon bateryjny, no i sa same plusy: teraz moge idelanie ustawić zapłon bo wiem kiedy dokładnie przeskakuje iskra, która jest PRZEOGROMNA - takiej to ja w życiu nie widziałem :D no i najważniejsze, czego można sie było spodziewać - silnik jest szybszy, mocniejszy i zrywniejszy RÀśBCIE ZAPłON BATERYJNY A NIE POżAłUJECIE !! :D

Autor:  Jêdrek [ Wto Sie 02, 2005 4:17 pm ]
Temat postu: 

Jak???? Może masz jakiś prosty schemacik?

Autor:  marcinpc [ Wto Sie 02, 2005 4:47 pm ]
Temat postu: 

po pierwsze, musisz mieć akumulator odłączasz cewke zapłonową od przerywacza (możesz ją wykorzystać na ładowanie) i odłączasz wszystkie kabelki od cewki wysokiego napęcia oraz ze stacyjki odłączasz przewód służący do gaszenia zapłonu (patrząc z przodu ten z tyłu po prawej), następnie z przerywacza ciągniesz przewód i podłączasz go pod zacisk nr 1 na cewce wysokiego napięcia, z zacisku 15 ciągniesz przewód poprzez wyłacznik prądu (nie moze to być stacyjka bo w niej gaszenie polega na dotknięciu z masą - jeżeli to zastosujesz to spalisz elektryke przy wyłączeniu, dlatego teraz gaszenie będzi epolegało na rozłączeniu obwodu) na + z akumulatora, - z aku oczywiscie podpinamy na masę... proste, co nie ?

Autor:  doger [ Wto Sie 02, 2005 5:05 pm ]
Temat postu: 

Albo to jest trudne albo ja jestem <stiupid>

Autor:  marcinpc [ Wto Sie 02, 2005 7:30 pm ]
Temat postu: 

moze ja to tak przedstawiłem... ale sprawa jest prosta :P

Autor:  apollan [ Wto Sie 02, 2005 8:00 pm ]
Temat postu: 

mniej wiecej kapuje <faja>

Autor:  marcinpc [ Wto Sie 02, 2005 8:40 pm ]
Temat postu: 

tu macie schemacik prosto z książki o Fiacie 125 :P

Autor:  marcinpc [ Śro Sie 03, 2005 8:05 am ]
Temat postu: 

kurde ja mam problem z moim zapłonem, i to dosyć ciekawy: otóż jeżeli zrobie stary zapłon (oryginalny, z cewki) to wiadomo że silnik gorzej się odpala, gorzej wchodzi na obroty, kiepsko radzi sobie z niskimi obrotami ale na wysokie obroty wchodzi i nie dusi mi się... za to kiedy przestawie na bateryjny, to wtedy silnik zapala jak rusze kope ręką, ma takie wolne obroty jakich jeszcze w życiu nie widziałem - normalnie to silnik juz by dawno zgasł, a on dalej pracuje ! najgorsze jednak jest to, że nie potrafi mi się wkręcić na wysokie obroty na tym bateryjnym, wchodzi na średnie, a jak dam manetke do oporu to obroty się nie zmieniają tylko słychać, jakby ktoś zdjął gumę z gaźnika i jest po prostu głośniejszy i nic więcej... ehh próbowałem wszystkiego - przestawiałem zapłon, zmieniałem przerwe, sprawdziłem kondensator, wyczyściłem gaźnik, zmieniałem świece, klepałem elektrody, czyściłem kranik, wymieniałem cewke HV i nic ! akumulator jest naładowany, 6V 10 Ah ma ktoś jakieś sensowne rozwiązanie mojego problemu ? może trzeba większy kondensator czy co ? męczę się z tym od dwóch dni :/

Autor:  apollan [ Śro Sie 03, 2005 8:08 am ]
Temat postu: 

kondessator masz z malucha? no to jest dobry, ja bym sprawdil swiece

Autor:  marcinpc [ Śro Sie 03, 2005 8:11 am ]
Temat postu: 

no przecież sprawdzałem, na Iskrze 80 i 100 oraz na zielonym Boshu... na każdej świecy to samo :| jak sklepałem elektrode to tylko trochę się poprawiło... a wątpię zeby do bateryjnego było jakieś inne ustawienie zapłonu... po prostu już nie wiem co ;/ a iskra jest taka bycza że konia by zabiła z miejsca, takiej to w życiu nie widziałem

Autor:  apollan [ Śro Sie 03, 2005 8:28 am ]
Temat postu: 

hmm wyglada na to ze akumulator nie wytzrymuje takiego obciazenia na wysokich obrotach

Autor:  szkart [ Śro Sie 03, 2005 9:36 am ]
Temat postu: 

A nie lepiej zastosowac akumulator 12v 7ah i do tego cewke 12v o oporze 3,2 ohma dodatkowo przewod wysokiego napiecia o opoze 0,1ohma kapturek NGK a na konicec wkrecic swiece samochodowa do gazu ( krutki gwint) Brisk Nr15s. To da ogromnego kopa SPRAWDZONE :)

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/