Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
zaplon bateryjny https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/zaplon-bateryjny-t209.html |
Strona 1 z 5 |
Autor: | Artur [ Śro Lip 06, 2005 9:05 pm ] |
Temat postu: | zaplon bateryjny |
czy do zaplonu bateryjnego potrzebny jest kondensator ?? ostatnio jak podlaczalem akusia zamiast cewki zaplonowej to sie kabelki grzaly niewiem czemu |
Autor: | KrzysieK [ Śro Lip 06, 2005 10:02 pm ] |
Temat postu: | |
a podlaczales tak jak napisane w tym dziale?? Kondensator potrzebny!! |
Autor: | marcinpc [ Nie Lip 10, 2005 10:23 am ] |
Temat postu: | |
kondensator musi być, inaczej ładunek nie bedzie sie miał gdzie gromadzić |
Autor: | marcinpc [ Pon Sie 01, 2005 9:08 pm ] |
Temat postu: | |
dzisiaj zrobiłęm sobie zapłon bateryjny, no i sa same plusy: teraz moge idelanie ustawić zapłon bo wiem kiedy dokładnie przeskakuje iskra, która jest PRZEOGROMNA - takiej to ja w życiu nie widziałem no i najważniejsze, czego można sie było spodziewać - silnik jest szybszy, mocniejszy i zrywniejszy RĂĆ⏜BCIE ZAPłON BATERYJNY A NIE POżAłUJECIE !! |
Autor: | JĂÂŞdrek [ Wto Sie 02, 2005 4:17 pm ] |
Temat postu: | |
Jak???? Może masz jakiś prosty schemacik? |
Autor: | marcinpc [ Wto Sie 02, 2005 4:47 pm ] |
Temat postu: | |
po pierwsze, musisz mieć akumulator odłączasz cewke zapłonową od przerywacza (możesz ją wykorzystać na ładowanie) i odłączasz wszystkie kabelki od cewki wysokiego napęcia oraz ze stacyjki odłączasz przewód służący do gaszenia zapłonu (patrząc z przodu ten z tyłu po prawej), następnie z przerywacza ciągniesz przewód i podłączasz go pod zacisk nr 1 na cewce wysokiego napięcia, z zacisku 15 ciągniesz przewód poprzez wyłacznik prądu (nie moze to być stacyjka bo w niej gaszenie polega na dotknięciu z masą - jeżeli to zastosujesz to spalisz elektryke przy wyłączeniu, dlatego teraz gaszenie będzi epolegało na rozłączeniu obwodu) na + z akumulatora, - z aku oczywiscie podpinamy na masę... proste, co nie ? |
Autor: | doger [ Wto Sie 02, 2005 5:05 pm ] |
Temat postu: | |
Albo to jest trudne albo ja jestem |
Autor: | marcinpc [ Wto Sie 02, 2005 7:30 pm ] |
Temat postu: | |
moze ja to tak przedstawiłem... ale sprawa jest prosta |
Autor: | apollan [ Wto Sie 02, 2005 8:00 pm ] |
Temat postu: | |
mniej wiecej kapuje |
Autor: | marcinpc [ Wto Sie 02, 2005 8:40 pm ] |
Temat postu: | |
tu macie schemacik prosto z książki o Fiacie 125 |
Autor: | marcinpc [ Śro Sie 03, 2005 8:05 am ] |
Temat postu: | |
kurde ja mam problem z moim zapłonem, i to dosyć ciekawy: otóż jeżeli zrobie stary zapłon (oryginalny, z cewki) to wiadomo że silnik gorzej się odpala, gorzej wchodzi na obroty, kiepsko radzi sobie z niskimi obrotami ale na wysokie obroty wchodzi i nie dusi mi się... za to kiedy przestawie na bateryjny, to wtedy silnik zapala jak rusze kope ręką, ma takie wolne obroty jakich jeszcze w życiu nie widziałem - normalnie to silnik juz by dawno zgasł, a on dalej pracuje ! najgorsze jednak jest to, że nie potrafi mi się wkręcić na wysokie obroty na tym bateryjnym, wchodzi na średnie, a jak dam manetke do oporu to obroty się nie zmieniają tylko słychać, jakby ktoś zdjął gumę z gaźnika i jest po prostu głośniejszy i nic więcej... ehh próbowałem wszystkiego - przestawiałem zapłon, zmieniałem przerwe, sprawdziłem kondensator, wyczyściłem gaźnik, zmieniałem świece, klepałem elektrody, czyściłem kranik, wymieniałem cewke HV i nic ! akumulator jest naładowany, 6V 10 Ah ma ktoś jakieś sensowne rozwiązanie mojego problemu ? może trzeba większy kondensator czy co ? męczę się z tym od dwóch dni |
Autor: | apollan [ Śro Sie 03, 2005 8:08 am ] |
Temat postu: | |
kondessator masz z malucha? no to jest dobry, ja bym sprawdil swiece |
Autor: | marcinpc [ Śro Sie 03, 2005 8:11 am ] |
Temat postu: | |
no przecież sprawdzałem, na Iskrze 80 i 100 oraz na zielonym Boshu... na każdej świecy to samo jak sklepałem elektrode to tylko trochę się poprawiło... a wątpię zeby do bateryjnego było jakieś inne ustawienie zapłonu... po prostu już nie wiem co a iskra jest taka bycza że konia by zabiła z miejsca, takiej to w życiu nie widziałem |
Autor: | apollan [ Śro Sie 03, 2005 8:28 am ] |
Temat postu: | |
hmm wyglada na to ze akumulator nie wytzrymuje takiego obciazenia na wysokich obrotach |
Autor: | szkart [ Śro Sie 03, 2005 9:36 am ] |
Temat postu: | |
A nie lepiej zastosowac akumulator 12v 7ah i do tego cewke 12v o oporze 3,2 ohma dodatkowo przewod wysokiego napiecia o opoze 0,1ohma kapturek NGK a na konicec wkrecic swiece samochodowa do gazu ( krutki gwint) Brisk Nr15s. To da ogromnego kopa SPRAWDZONE |
Strona 1 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |