Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

[Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
http://motokirc.pl/problemy-tech-f29/remont-silnika-jawa-223-cz-3-ost-sk-adanie-t21121-15.html
Strona 2 z 4

Autor:  marcintroc01 [ Wto Wrz 29, 2009 5:48 am ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

cze mam jeszcze jedno pytanie na temat zapłonu bo u mnie wychodzi tłok poza tuleje cylindra i teraz nie wiem czy mam z mierzyć odległość do tulei i później dodawać wyprzedzenie zapłonu

Autor:  Olo [ Wto Wrz 29, 2009 6:22 am ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Tłok nie może wychodzić poza tuleję, grozi to zniszczeniem wału, cylindra i tłoka, bo tłok wtedy uderza o krawędzie głowicy. Podejrzewam, że dałeś za cienką uszczelkę pod cylindrem, minimalna grubość musi być mniej więcej równa kartonikowi z ostatniej strony bloku rysunkowego :)

Autor:  cross2900 [ Pią Paź 09, 2009 6:01 pm ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Mam problem składam silnik wszystko mam już prawie ale mam problem ze starterem
gdy ustawie sprężynę itp na swoim miejscu to półksiężyc ostatnimi dwoma ząbkami zachacza o grzechotkę i to za mało co z tym zrobić jest podobnie jak na foto
http://img237.imageshack.us/i/dscf0361tt2.jpg/

Autor:  apollan [ Pią Paź 09, 2009 6:25 pm ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Przecież trzeba sprężynę naciągnąć.

Autor:  cross2900 [ Sob Paź 10, 2009 6:08 pm ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

A jak tego dokokonać ?

Autor:  Olo [ Sob Paź 10, 2009 6:21 pm ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Czytaj pierwszy post, punkt 5.

Autor:  cross2900 [ Sob Paź 10, 2009 7:37 pm ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Olo napisał(a):
Gdy przerwa pomiędzy karterami wynosi 1,5-2cm należy naciągnąć kopkę, poprzez obrócenie ją o 360 st. do przodu, do pozycji na ukos w przód. W takim położeniu należy wsadzić śruby w otwory w karterze, jeżeli nie łapią gwintów trzeba jeszcze zbić kartery, tak, aby śruby były trochę ponad otworami, wtedy można zacząć skręcać silnik śrubami, do momentu zejścia się połówek silnika.

To tak mam założyć aby było tak jak mam że dwoma ząbkami zazębia
a gdy będe składał wtedy okręcic w koło i będzie git ?

Autor:  Olo [ Sob Paź 10, 2009 7:57 pm ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Tak, bo blokada znajduje się w lewym karterze i musi być skręcony silnik ;)

Autor:  kamilbob [ Pią Gru 11, 2009 10:53 pm ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Olo napisał(a):
Jeżeli używamy wału z oryginalnym łożyskiem w postaci panewki z fosfobrązu sworzeń tłokowy musi siedzieć ciasno w otworze w tłoku, w przypadku używania wału z łożyskiem igiełkowym musi być to tzw. sworzeń pływający, czyli musi on być umieszczony w otworze na tyle ciasno, by sam się nie przesuwał, ale na tyle luźno by dało się go wcisnąć kciukiem w oporem

Co się stanie jeśli rozpiłuje otwór na sworzeń, a będę miał to łożysko "w postaci panewki"?

Autor:  Olo [ Sob Gru 12, 2009 12:30 am ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Ciężko powiedzieć, taką się stosuje zasadę, ale mogą to być trzaski, lub szybciej zużywające się łożysko :)

Autor:  Kamis [ Śro Lut 17, 2010 5:56 pm ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Mógł by ktoś podać wymiary małego popychacza sprzęgła ?? zgubił mi się a w sklepie nie mają i muszę dorabiać

Autor:  berckov [ Sob Mar 06, 2010 10:03 pm ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Co daje jedno pierścieniowy tłok?

Autor:  Olo [ Sob Mar 06, 2010 10:34 pm ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Ogólnie rzecz biorąc: mniejsze tarcie przy podobnej kompresji (pierwszy pierścień przyjmuje ok 3/4 uszczelnienia). Ogólnie takie tłoki są przeznaczone do silników o charakterze wysokoobrotowym, ponieważ praca odbywa się z taką szybkością, że sprężana mieszanka nie ma na tyle czasu, by "uciec" przez szczelinę w pierścieniu. Do oryginalnego silnika bardziej nadaje się 2 pierścieniowy, 3 to już przesada.

Autor:  kamilbob [ Pią Mar 12, 2010 11:40 pm ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Jakiej grubości mają być podkładki pod zabezpieczenia sprzęgła?

Autor:  Olo [ Sob Mar 13, 2010 3:51 am ]
Temat postu:  Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.

Nie jest to określone. W sprzedaży są całe komplety zabezpieczeń do sprzęgła lecz tamte podkładki wyginają się jak plastelina. Ja używam standardowych podkładek M6.

Strona 2 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/