Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/sprawdzanie-sprawno-ci-iskrownika-i-modu-u-romet-chart-210-t27685.html
Strona 1 z 1

Autor:  Dyjak [ Czw Lis 04, 2010 8:40 pm ]
Temat postu:  Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210

przyda się ;]

Autor:  Gajca [ Śro Lut 16, 2011 12:01 pm ]
Temat postu:  Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210

slawek90 napisał(a):
Bierzemy taki o to miernik (multimetr) i ustawiamy go na pomiar rezystancji (Ω), ustawiamy zakres na 200 Ω. Pierwszą końcówkę miernika (bez różnicy jakiego koloru) przykładamy do białego przewodu wychodzącego w kostce, którą wpina się do modułu, a drugi koniec miernika przykładamy do masy czyli najlepiej bezpośrednio do stojana (aluminiowa podstawa). Jeśli na mierniku nadal pokazuje nam się "1" to znaczy, że jest przerwa w obwodzie. W takim razie przykładamy pierwszą końcówkę miernika bezpośrednio do impulsatora (dolne wyjście w impulsatorze), jeśli otrzymamy jakiś opór np. ~28 Ω tzn. że przerwa występuje gdzieś w przewodzie, jeśli nadal pokazuje nam się "1" tzn. że mamy przerwę w obwodzie cewki (przyjmujemy, że impulsator zwany również cewką wyzwalającą jest spalony). Prawidłowa rezystancja impulsatora wynosi ~0,28 Ω.


Jedna uwaga co do tego:
Jeśli cały czas przykładamy do statora a na górnym wyjściu mamy zimny lut to zawsze będzie nam pokazywać 1.
Najlepiej na końcu jeden koniec przyłożyć do dolnego wyjścia a drugi do górnego i wtedy będziemy wiedzieli czy cewka jest sprawna.

Autor:  simarilla [ Wto Lut 22, 2011 10:43 am ]
Temat postu:  Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210

Można jakoś sprawdzić czy cewka butelkowa jest sprawna, czy działa poprawnie?

Autor:  Gajca [ Wto Lut 22, 2011 11:44 am ]
Temat postu:  Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210

matus napisał(a):
Sprawdzałem tez cewkę WN wg schematu z innego forum i takie wyniki mi wyszły:
- pomiędzy stykami 1 i 15 2 Ohm (zakres na multimetrze 2000)
- pomiędzy stykiem 1 i WN 6,38 (zakres na multimetrze 20k)
- pomiędzy stykiem 15 i WN 6,38 (zakres na multimetrze 20k)
Cewka miedzy stykami 1 i 15 przewodzi prąd.


Pełny opis jest na stronie o simsonach lecz teraz nie włącza się strona. Z tego co pamiętam to są wartości sprawnej cewki, ale najlepszym sposobem chyba jednak jest założenie cewki do innego moto.

Autor:  simarilla [ Wto Lut 22, 2011 3:01 pm ]
Temat postu:  Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210

Dzieki stary <piwo>

Autor:  simarilla [ Śro Lut 23, 2011 9:55 am ]
Temat postu:  Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210

Sprwadzilem swoja cewke i to jest dupnieta taak

Autor:  ufosi [ Pon Mar 14, 2011 2:32 pm ]
Temat postu:  Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210

Tam gdzie powinno być 330ohm, mam na jednym module 350ohm a na drugim 280ohm. Oba padnięte czy ten pierwszy wynik miesci sie jeszcze w granicach błędu pomiarowego? Iskra jest na obu, ale jest problem z pracą silnika dlatego podejrzewam właśnie oba moduły. Sprawdzałem miernikiem M890C.

Autor:  Gajca [ Pon Mar 14, 2011 3:00 pm ]
Temat postu:  Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210

Hmm ja na jednym z modułów miałem coś kolo 260 i wiem ze jeździł normalnie na nim. Bigsoft kiedyś pisał ze ten pomiar nie wyjaśnia do końca czy moduł jest sprawny czy nie. Najlepszym sposobem sprawdzenia jest sprawdzenie go w innym sprawnym silniku, oczywiście jeśli jest taka możliwość.

Autor:  tucznik [ Nie Kwi 24, 2011 4:16 pm ]
Temat postu:  Re: Sprawdzanie sprawności iskrownika i modułu - Romet Chart 210

Dzięki stary. Uratowałeś mi życie:D

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/