Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Kwi 29, 2024 10:22 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: alternator w romecie 205
PostWysłany: Śro Sty 24, 2007 4:19 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Sty 23, 2007 10:28 am
Posty: 102
Miejscowość: kluczbork
moim zdaniem najskuteczniejszym sposobem jest zastosowanie małoego alternatora zewnętrznego, przerywacz platynkowy<standart> moze narazie zostac, podlaczyc wszystko podobnie jak w wsk 175 czyli ceka butelkowa wtedy pewnie 12 volt, akum jakies 15 ah i mamy gotowe ladowanie i całą elektrykę.chyba się na to skuszę, magneto bym wyeliminował jak i te wszystkie cewki co tam są.zostawiłbym tylko środek z magneta czyli krzywkę do zapłonu i przerywacz, zyskalby pewnie troszke na mocy dzieki braku tego magneta.czy to nie jest glupi pomysl? jest szansa to zrealizowac?

_________________
Chwała na wysokości osi!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sty 24, 2007 4:22 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
bul szit .żadnej mocy nie zyskasz.jeżeli moto ma 1,25 kW a magneto 30 W tzn to magneto tyle mocy z silnika zabiera.tzn faktycznie jest 1220 W mocy.a jak dasz alternator co wyciąga ok 200 W to jest jeszcze mniej.of kors jakieś przełożenia itp,ale poza tym nie lepiej przewinąć cewki?

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sty 24, 2007 4:27 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Magneto wyrównuje pracę silnika(dokładnie koło magnesowe, które wyważa. Gdy tego nie ma moto szarpie)

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sty 24, 2007 5:57 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Sty 23, 2007 10:28 am
Posty: 102
Miejscowość: kluczbork
rozumiem ale widziałe kiedyś takie rozwiązanie iż był przykręcony dysk ok 0.5 kg wytoczony w taki sposob aby wywazal podobnie jak magneto.moi zdaniem to nie jest zły pomysł, na wał dotoczyć koło pasowe na pasek klinowy, paskiem napedzac alternator albo z przodu motoru albo z tyłu tak jak w junaku, nie uwazam aby to był zły pomysł

_________________
Chwała na wysokości osi!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sty 24, 2007 6:29 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
a nie łatwiej magneto zostawić w spokoju tylko wyciągnąć cewki ?a używać tylko platynek?



.a jeśli można wiedzieć to w jaki sposub wyważa magneto wał?nie za bardzo to kumam ;] chodzi o to że z jednej strony jest zamontowane sprzęgło to magneto wyważa ciężar sprzęgła?

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sty 24, 2007 6:50 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Sty 23, 2007 10:28 am
Posty: 102
Miejscowość: kluczbork
nie do konca to tak dziala.jest to takie cudo jak kolo zamachowe w samochodzie.napędza wał.swoim ciężarem 'ciagnie' wał dalej.taki bajer firmy zbig. ja bym wywalil magneto jakbym robil u siebie ze wzgledu na jedna rzecz.ustawienie przerwy na przerywaczu.ale powinno to wszystko chodzic równiez z magnetem jak i bez.jeden bajer :)

_________________
Chwała na wysokości osi!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 26, 2007 1:04 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Im cięższe magneto, tym stabilniejsza praca silnika np. jadąc pod górę... (myślę nad dociążeniem magneta).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 26, 2007 1:07 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Sty 23, 2007 10:28 am
Posty: 102
Miejscowość: kluczbork
moim zdaniem lepszym sposobem byloby zamontowanie koła ciężkiego ok. 0.5 kg, nie wiem ile wazy magneto ale tyle by starczyło, ewentualnie moznaby obciążyć troszkę sprzęgło ale to ewentualność.zobaczę co będzie sie dzialo po zamontowaniu alternatora

_________________
Chwała na wysokości osi!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Sty 26, 2007 2:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
hmnmn,od strony pokrywy jest jeszcze troche miejsca obok magneto
te miejsce mozna by wykorzystać i np. ołowiem zalać tą część.ołów jest ciężki,więc nadlew będzie cienkoi,co nie przeszkodzi w założeniu pokrywy.magneto trzeba będzie mocniej wkręcać :P

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 07, 2007 5:33 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Sty 23, 2007 10:28 am
Posty: 102
Miejscowość: kluczbork
na wiosne zakładam ten alternator, zdam wam relacje jak chodzi :)

[ Dodano: 7 Luty 2007, 16:39 ]
a mam pytanie.czy alternator ma obojetną sprawę w ktora strone sie kreci? czy zalozyc prądnicę i elektroniczny regulator napięcia? w alternatrorach jest prąd 3-fazowy, przemienny z 3 diodami krzemowymi a w prądnicy prąd jest jednofazowy, jak dynamo, zakladam elektroniczny regulator i gra ale bardziej niezawodne są alternatory.Co o tym sądzicie?

_________________
Chwała na wysokości osi!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Lut 07, 2007 10:49 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Maj 16, 2006 7:10 pm
Posty: 620
Miejscowość: Słupsk
Szef1990 napisał(a):
na wiosne zakładam ten alternator, zdam wam relacje jak chodzi :)

[ Dodano: 7 Luty 2007, 16:39 ]
a mam pytanie.czy alternator ma obojetną sprawę w ktora strone sie kreci? czy zalozyc prądnicę i elektroniczny regulator napięcia? w alternatrorach jest prąd 3-fazowy, przemienny z 3 diodami krzemowymi a w prądnicy prąd jest jednofazowy, jak dynamo, zakladam elektroniczny regulator i gra ale bardziej niezawodne są alternatory.Co o tym sądzicie?


pitolenie o szopenie,alternator jest gotowy do jazdy,zakładasz i jest! w alternatorach prąd z 3 faz łączy sie w jeden dając większy prąd,jest wyprostowany i z regulatorem V

_________________
brum x100/s=mÃłj tłumik


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Lut 08, 2007 9:31 am 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Sty 23, 2007 10:28 am
Posty: 102
Miejscowość: kluczbork
no skoro tak mówisz, wiem ze w prądnicy jest obojetne w ktora sie strone kreci ale w alternatorach sie nie bawilem, dzieki za pomoc

_________________
Chwała na wysokości osi!


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Alternator czy prądnica?

plusminus

1

1526

Wto Sty 10, 2012 7:10 pm

pawzl Zobacz ostatni post

Brak nowych postów stacyjka od wsk w romecie

o_O

3

1691

Czw Lip 26, 2007 2:09 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Elektryka w romecie

pawel1323

6

1947

Sob Lis 20, 2010 1:05 pm

DJGiXER Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Klin w Romecie

Dexter18

4

1664

Pon Maj 16, 2011 8:20 pm

Bartas Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Cewki swietlne w romecie

Zigus

1

1764

Nie Lis 05, 2006 6:31 pm

ALBAN09 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 40 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.070s | 24 Queries | GZIP : Off ]