Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

ŁOŻYSKA SILNIKA ZMD 027 CHART , i OLEJ
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/o-yska-silnika-zmd-027-chart-i-olej-t35273.html
Strona 1 z 1

Autor:  rasiak145 [ Pon Kwi 29, 2013 10:47 pm ]
Temat postu:  ŁOŻYSKA SILNIKA ZMD 027 CHART , i OLEJ

Witam.
Po 3 latach niezawodnej jazdy przyszedł czas na remont silnika bo już kompletnie wszystko w nim stuka, a przed zimą jeszcze straciłem pierwszy bieg.
Jutro akurat pojadę do Rzeszowa i potrzebuje pilnie numery/rozmiary wszystkich łożysk w silniku ZMD 027, jeśli dobrze pamiętam było ich 6. Oraz rozmiary simmeringów, jak pamiętam było ich 3.
Simmeringi kosztują jakieś 2.5zł za sztukę. A jakie mniej więcej byłby koszt łożysk ?
I przy okazji. Silnik umyję , i po remoncie chcę zalać go jakimś porządnym olejem żeby znowu pracował niezawodnie kilka lat, zapewne jakimś przekładniowym z samochodu lub czymś w tym stylu.
Jaki będzie dobry i w średnim przedziale cenowym ? i najlepiej syntetyk, półsyntetyk czy mineralny ?

Autor:  Huberts [ Pon Kwi 29, 2013 11:19 pm ]
Temat postu:  Re: ŁOŻYSKA SILNIKA ZMD 027 CHART , i OLEJ

Olej tylko i wyłącznie LUX 10 - wałkowane 100000 razy

Łożyska (polecam SKF)

- wał korbowy - 6204 z luzem C3 (2 szt.)
- wałek główny : 6201, 6203 (każdego 1 szt.)
- wałek zdawczy: 6303, 6201 (każdego 1 szt.)
- wodzik- 6000 (1 szt.)

Simmeringi:

wał korbowy - 20x47x7 (2 szt.)
wałek zdawczy - 25x47x7 (1 szt.)
kosa zmiany biegów - 12x22x7 (1 szt.)

Autor:  Constantine [ Wto Kwi 30, 2013 6:05 pm ]
Temat postu:  Re: ŁOŻYSKA SILNIKA ZMD 027 CHART , i OLEJ

Nie tylko LUX10, Lux 10 to olej silnikowy, można go zastąpić silnikowymi olejami MOTULA czy Castrola do motocykli, które jak wiadomo też topią sprzęgiełka i przy dużo większych mocach nic nie ślizga.

Autor:  Huberts [ Wto Kwi 30, 2013 7:55 pm ]
Temat postu:  Re: ŁOŻYSKA SILNIKA ZMD 027 CHART , i OLEJ

Pytanie po co? Wydawać pieniądze na coś co i tak nie ma sensu, ten silnik jest przystosowany do tego oleju, ludzie leją go i lać będą (dostępny w każdej agromie) i tyle :)

Nie wpadajmy w przesadę, po co silnikowi w skrzyni olej za 50 zł, jeżeli można go kupić za 10 ;)

Autor:  kubabellic2 [ Wto Kwi 30, 2013 8:25 pm ]
Temat postu:  Re: ŁOŻYSKA SILNIKA ZMD 027 CHART , i OLEJ

racja do piździorka najlepszy lux albo superol na przekładniowym bedzie ci sprzęgło ciągło tam nie potrzeba nie wiadomo jakich olejów ma porostu smarować i nie być za gęsty . co do łożysk polecam fłt lub timken a uszczelniacze wg mnie najlepsze inco zakładałem ten zestaw do każdego piździorka i predzej mi sie korba na wale rosypała niż łożyska fłt

Autor:  rasiak145 [ Pon Maj 27, 2013 7:49 pm ]
Temat postu:  Re: ŁOŻYSKA SILNIKA ZMD 027 CHART , i OLEJ

Może zapytam jak laik ale akurat tego nie wiem..., dlaczego łożyska 6204 na wał mają mieć luz C3 ?
Dokonałem już zakupu wszystkich łożysk i simmeringów, łożyska kupiłem polskie, FŁT i PPL.

A teraz mam problem, ma ktoś jakiś sposób na wyjęcie z połówki wałka głównego skrzyni biegów ?
Rozebrałem silnik i tylko ten jeden wałek pozostał mi w lewej połówce. Łożysko siedzi bardzo mocno i wyjąc go nie idzie. A wybić się nie da bo z drugiej strony lewa połówka jest zalana i nie ma do niego żadnego dostępu.

Autor:  Patryk82 [ Pon Maj 27, 2013 8:11 pm ]
Temat postu:  Re: ŁOŻYSKA SILNIKA ZMD 027 CHART , i OLEJ

Łozyska wału korbowego kręcą duze obroty, a luz niweluje się po rozgrzaniu silnika, gdy masz normalne łozyska w serii to nic się nie dzieje, ale w wysilonych silnikach pewnie moze występować hamowanie tych łozysk :P

Autor:  Huberts [ Pon Maj 27, 2013 8:12 pm ]
Temat postu:  Re: ŁOŻYSKA SILNIKA ZMD 027 CHART , i OLEJ

Łożyska z luzem C3 bo to są łożyska na wał, znajdują się w komorze korbowej, w której panują wysokie temperatury, łożysko się nagrzewa i ma większą swobodę pracy, po drugie na wale są duże przeciążenia.

Czy polskie łożyska to dobry pomysł to nie wiem, przynajmniej na wał dałbym coś lepszego, ale to twoja robota :F

Choinkę wyciągnąć można za pomocą, podważenia jej dwoma kluczami 22 (z tego co pamiętam), połóż coś na kartery, zaprzyj dwa klucze i jednocześnie naciśnij, powinna wyskoczyć (uważaj żeby rantów karterów nie sponiewierać), jeżeli wyjdzie z łożyskiem to spoko, jeżeli nie to musisz np. dospawać kawałek pręta/śruby do łożyska, potem to co dospawasz do imadła, puknąć i wyskoczy :)

Autor:  Herobrine [ Pon Maj 27, 2013 8:41 pm ]
Temat postu:  Re: ŁOŻYSKA SILNIKA ZMD 027 CHART , i OLEJ

Podgrzej od zewnątrz palnikem i powinien wyjść razem z łożyskiem :P

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/