Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Wto Kwi 16, 2024 10:23 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Foch jawki
PostWysłany: Sob Kwi 27, 2013 10:05 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Witam

Nie pisałem już w dziale usterki przez jakiś czas ponieważ znałem moją jawke na tyle dobrze że wiedziałem co jej dolega. Ale teraz mnie zaskoczyła. Więc to było tak.
Na początku zaczęła mieć focha na oryginalny filtr, założyłem jej stożka (gąbkowy nie byle ...) wyregulowałem gaźnik pod niego no i super chodziła. Chociaż słabo odpalała, ale to przez zapłon. Pojeździłem tak z ok. 100km. (chodzi o odległość, nie prędkość). I przez kilka dni nie mogłem na niej jeździć z powodów zdrowotnych. Przez ten czas gdy nie mogłem jeździć wziąłem się za regulacje zapłonu, i mycie. W miedzy czasie zalałem paliwo 98 oktanowe, wcześniej jeździłem na benzynie 95. Kilka dni później chciałem sobie pojeździć, no to odpalam odpaliła po kilku kopnięciach. Wyjeżdżam a tu nie chce się zbierać. Jest tak że jak odkręcę manetkę na maxa to najbardziej przerywa. Dam trochę mniej gazu to jakoś tam się rozpędza, ale tylko na jedynce, później katorga. Dodam że mam zapłon CDI zbudowany na chińskim module, i impulsatorze, może to któryś z nich zawodzi ? Nie mam na razie pomysłu na przyczynę mojego problemu.

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Sob Kwi 27, 2013 12:59 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
Zacznij od wyczyszczenia gaźnika i sprawdzenia drożności bak - gaźnik, sprawdź poziom paliwa. Od tego bym zaczął. Chociaż kto wie co siedzi w tym zapłonie

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Sob Kwi 27, 2013 1:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Albo źle wyregulowałeś zapłon, albo Ci moduł strzelił :P

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Sob Kwi 27, 2013 1:17 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Największym problemem wszystkich osób z tego typu pytaniami i problemami, które budują i/lub regulują zapłon elektroniczny CDI jest to, że nie posiadają lampy stroboskopowej. Ciekawe jak dojdziesz do tego czy ten zapłon pracuje poprawnie i czy kiedykolwiek pracował jak należy. Nie wiem czy wiesz, ale wystarczy odwrotnie podłączyć impulsator albo zbyt daleko go umieścić od elementu wyzwalającego albo też zbyt blisko i już będzie inaczej przeskakiwała iskra na świecy.

Nie wyobrażam sobie serwisowania tego typu zapłonu bez lampy, bo bez niej nigdy nie będziesz wiedział czy zapłon pracuje poprawnie w całym zakresie obrotów. Ja miałem np w swojej prądnicy taki przypadek, że kąt wyprzedzenia zapłonu opóźniał się wraz ze wzrostem obrotów! Wyobraź sobie - dodajesz gazu, a silnik wraz ze wzrostem obrotów ma opóźniany zapłon o kilka stopni. Jak dojdziesz do tego bez lampy?


Polecam zaopatrzyć się w taki sprzęt, bo możesz kręcić przy gaźniku miesiącami, a przyczyna będzie gdzie indziej...

PS. Oczywiście istnieje możliwość zbudowania sobie lampy na diodzie led, najlepiej dużej mocy, są schematy w internecie.


Ostatnio edytowany przez bigsoft, Sob Kwi 27, 2013 7:46 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Sob Kwi 27, 2013 2:15 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Mam lampę właśnie zbudowaną na mocnej diodzie.
Tylko jak ustawia się to z lampą ? Zaznaczam sobie na karterze i magnecie punkt zapłonu odpalam silnik i patrzę czy się zgrywają ?
Bo już się trochę pogubiłem z ustawaniem z lampą.

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Sob Kwi 27, 2013 3:53 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1841
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Korektorem, czy czymś się to kreśli, gdy iskre masz powiedzmy 2mm przed GMP to ustawiasz tak zapłon i walisz kreske na magnecie i karterze, czy jak tam w jawce na stojanie i krzywce, odpalasz i patrzysz czy się pokrywają świecąc :P

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Sob Kwi 27, 2013 5:11 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
dzięki, a myślicie że to zapłon. Co może być jeszcze takie wredne, wymieniłem uszczelki między gaźnikiem, a króćcem, cylindrem i gaźnikiem, i karterami a cylindrem i to samo ciągle. Na luzie to jak jej coś odbije to się wkręci, ale i tak coś czuje że to nie to. A jeszcze jedno ile wytrzymują chińskie moduły zapłonowe (bo na moim jeżdżę od wakacji) ? I czy to może być jego wina ? A i dzisiaj jeszcze jak dałem gaz do oporu to strzeliło w tłumik.

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Sob Kwi 27, 2013 7:45 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Sprawdź ten zapłon....

Po pierwsze - czy na pewno występuje te 2mm przed GMP. Po drugie - czy jak dodajesz gazu to iskra jest w tym samym momencie. Może się okazać, że zaczyna sobie przeskakiwać kiedy sobie chce i stąd problemy.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Nie Kwi 28, 2013 11:05 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Dobra sprawdzałem jest tak. Jak kopie się nogą to iskra pojawia się gdy, element wyzwalający jest zaraz za czujnikiem w impulsatorze. I tak ustawiałem zapłon, na odpalonym silniku gdy poświecę na impulsator widać element wyzwalający w każdej pozycji względem czujnika.

* Czujnik chodzi mi tu o ten okrągły metalowy punkt.
Daje jeszcze filmik nakręcony jakiś czas temu, żeby pokazać jak wygląda ten zapłon.

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Nie Kwi 28, 2013 1:13 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Jeżeli sama iskra występuje w odpowiednim momencie, to zmierz jeszcze napięcie zasilania modułu CDI na wolnych obrotach i po dodaniu gazu. Możliwe, że to uszkodzony moduł lub cewka zasilająca moduł.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Czw Maj 02, 2013 5:48 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
A jeszcze takie pytanie, czy da się regulować zapłon za pomocą potencjometru w tym module ? http://allegro.pl/modul-zaplonowy-4t-regulacja-king-los-atv-50-70-11-i3199680884.html

I czy brać ten moduł czy normalny odblokowany ?

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Czw Maj 02, 2013 9:17 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Chcesz moduł przeznaczony do silników 4T stosować do 2T? Nie tędy droga. Co do regulacji - pewnie się da, skoro sprzedawca tak twierdzi.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Czw Maj 02, 2013 11:28 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 06, 2010 10:51 pm
Posty: 1005
Miejscowość: Trzebcz/Kraków
Pojazd: Romet Chart 210
Ciągnik SAM, 1 HC 102, Lublin 51, Star 28, Żuk
Audi A4 B5 1,9 TDI '98
Romet Mińsk 125 400A '89
Suzuki GSF Bandit 600N '96
Próbowałem w robocie się tym bawić kiedyś i w sumie nic nie daje :F

_________________
Bieganie to coś więcej niż pasja, to styl życia, miłość, oddanie...


DIESEL KOPCI, DIESEL CZADZI, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Pią Maj 03, 2013 9:58 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 27, 2012 6:44 pm
Posty: 279
Miejscowość: Wrocław okolice.
Pojazd: Jawa 50
Ponoć w chińskich modułach to jeden wuj czy jest 2t czy 4t. Bo tam iskra jest za każdym obrotem wału, niezależnie czy to faza wydechu czy sprężania.

_________________
Silnik 223, nigdy więcej tego wynalazku taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Foch jawki
PostWysłany: Pią Maj 03, 2013 10:31 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lis 06, 2010 10:51 pm
Posty: 1005
Miejscowość: Trzebcz/Kraków
Pojazd: Romet Chart 210
Ciągnik SAM, 1 HC 102, Lublin 51, Star 28, Żuk
Audi A4 B5 1,9 TDI '98
Romet Mińsk 125 400A '89
Suzuki GSF Bandit 600N '96
Nie jest tak obojętne, są nawet inne wtyczki, ale czasem 4t działa na 2t i na odwrót :F

_________________
Bieganie to coś więcej niż pasja, to styl życia, miłość, oddanie...


DIESEL KOPCI, DIESEL CZADZI, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI takk


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów silnik jawki w o 205

murzyn1996

5

2239

Czw Paź 08, 2009 10:58 am

Addadko Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tylni wachacz jawki

sumarek

0

1332

Pon Kwi 28, 2008 8:27 am

sumarek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów lancuch od jawki do rometa.

przemko

4

2110

Śro Sie 06, 2008 12:52 pm

przemko Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [50-T-1] cewka butelkowa z jawki

adik93

10

3689

Nie Sty 11, 2009 8:57 am

adik93 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Prądnica 30W z Jawki.

Michal57

5

3073

Czw Lut 12, 2009 11:14 am

Olo Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.047s | 26 Queries | GZIP : Off ]