Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 9:25 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Wto Sie 11, 2009 12:22 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Witam w trzeciej części poradnika poświęconemu remontowi silnika typu Jawa 223, montowanego w popularnych Ogarach 200 i Jawach 50. Poradnik nie jest przeznaczony do sprzedaży i zabrania się kopiowania treści jak i zdjęć, bez zgody autora. Silnik przedstawiony na zdjęciach może się nie pokrywać ze standardowym silnikiem typu Jawa 223, ze względu na wprowadzone przez autora modyfikacje.

Jest to ostatnia część poradnika opisującego remont tego silnika, są tu zawarte informacje na temat złożenia silnika i podstawowej regulacji zapłonu, gaźnika oraz sprzęgła.

1. Przygotowanie części.
Wszystkie części potrzebne do złożenia silnika należy dokładnie wyczyścić i wytrzeć. Kartery i cylinder oczyścić ze starego uszczelnienia. Części oraz narzędzia należy mieć pod ręką by praca szła sprawniej.

Image

2. Wprawienie łożysk.
Na początek należy wprawić łożyska w kartery. W tym celu kartery należy podgrzać na płytce elektrycznej, bądź gazowej. Jeden karter grzejemy do temperatury ok. 100 st. Celsjusza, ściągamy z płytki, kładziemy drugi, a w tym czasie wkładamy łożyska do karteru. Powinny wejść bez użycia młotka (o ile włożone są prosto), ewentualnie możemy sobie pomóc drewnianym lub gumowym młotkiem, ważne by wchodziły prosto, inaczej możemy uszkodzić gniazda. Tak samo postępujemy z drugim karterem.

3. Wprawianie wałków.
Aby wprawianie wałków poszło sprawnie i też bez większego użycia młotka, wewnętrzne panewki łożysk należy podgrzać. Tutaj ogień nie zda egzaminu, ponieważ może się przypalić smar łożyska lub przegrać koszyk. Panewki trzeba ogrzać pośrednio przez inny przedmiot, który musi być masywny by trzymał w miarę długo ciepło. Ja do tego celu użyłem starego łożyska. Mocno nagrzany przedmiot kładziemy na łożysku tak, aby dotykał tylko wewnętrznej panewki.

Image

Gdy panewka już się nagrzeje wkładamy wałek, ważne by był prosto i nie ograniczał go blat stołu (najlepiej, aby karter był na jakimś podwyższeniu). Jeżeli są już opory to wał/wałek należy dobić drewnianym lub gumowym młotkiem, lub normalnym młotkiem przez drewienko. Wał korbowy oraz wałek zdawczy wprawiamy w prawy karter.

Image

4. Skrzynka biegów.
Poprawne złożenie skrzynki biegów zapewni prawidłowe działanie biegów. Kolejność składania jest pokazana na zdjęciach.

Image

- wkładamy wałek pośredni

Image

- wałek sprzęgłowy wraz z kołem zębatym Z20, z bolcami zwróconymi w stronę wałka zdawczego, oraz koło zębate Z18 z bolcami zwróconymi w stronę lewego karteru.

Image

- wodzik skrzyni (wycięciami na koła zwróconymi w stronę prawego karteru), oraz oś wodzika.

Image

- aparat zmiany biegów (tak by blokada weszła w wycięcie w karterze, od razu należy
przykręcić go od góry śrubą M6 do karteru, przed założeniem wcięcie należy uszczelnić), grzechotka oraz wałek startera z półksiężycem i sprężyną. Zakończenie sprężyny musi wejść w otwór w karterze. Na wałek należy od razu założyć kopnik i zablokować go klinem.
UWAGA! Na wałku startera musi znajdować się podkładka dystansowa od strony lewego karteru, inaczej półksiężyc nie będzie się całkowicie zazębiał z grzechotką.

Image

5. Zbijanie karterów.
Najpierw grzejemy łożyska tak jak w przypadku wprawiania wałków. Jeżeli ranty karterów są w bdb. stanie nie musimy stosować dodatkowego uszczelnienia poza uszczelką, jeżeli są uszkodzenia należy je uszczelnić silikonem lub hermetykiem. Ustawiamy wałki naprzeciwko otworów i nasadzamy lewy karter na prawy, poprawiamy ustawienie wałków i w razie napotkania oporów dobijamy karter normalnym młotkiem przez kawałek drewna, lub młotkiem gumowym bądź drewnianym. Gdy przerwa pomiędzy karterami wynosi 1,5-2cm należy naciągnąć kopkę, poprzez obrócenie ją o 360 st. do przodu, do pozycji na ukos w przód. W takim położeniu należy wsadzić śruby w otwory w karterze, jeżeli nie łapią gwintów trzeba jeszcze zbić kartery, tak, aby śruby były trochę ponad otworami, wtedy można zacząć skręcać silnik śrubami, do momentu zejścia się połówek silnika.

Image

Image

Na tym etapie trzeba dodatkowo dobić kartery i dokręcić śruby, lecz nie za mocno, gdyż łatwo można zerwać gwinty w karterze. Jeżeli kartery są skręcone należy wkręcić drugą śrubę mocującą aparat zmiany biegów, który jest jednocześnie odbojnikiem. Musi to być oryginalna śrubka, lub o oryginalnych wymiarach. Inaczej mogą nie wchodzić biegi, lub można uszkodzić aparat.

Image

Należy również sprawdzić wycentrowanie wału w karterach – jeżeli jest przesunięty w jedną ze stron, należy go przesunąć za pomocą znanych już młotków, tak, aby odległość przeciwwag od karterów była taka sama.

6. Montaż simmeringów.
Gniazda simmeringów należy uprzednio przesmarować, tak samo jak ich wewnętrzne strony. Simmeringi 17x30x7 umieszczamy na wale korbowym, wbijając je przez drewienko lub jakiekolwiek przedłużenie, nic im się nie stanie, gdyż guma zamortyzuje uderzenie, ważne, by wchodziły prosto w gniazda i nie rozcinały się oraz wywijały o gniazda. Tulejkę na wałku zdawczym umieszczamy tak, aby kołnierz był po wewnętrznej stronie simmeringu 25x42x7, jak na zdjęciu. Simmering 15x35x7 wbijamy do prawego dekla, na łożysko zębatki zdawczej.

Image

7. Montaż sprzęgła.
Zaczynamy od założenia zębatki na wał, należy ją uprzednio nagrzać. Następnie nabijamy ją na stożek wału, nakładamy podkładkę sprężynującą i dokręcamy nakrętkę kluczem 19mm. Należy użyć oryginalnej nakrętki, lub kupnej z identycznym skokiem (M12x1,5 - jest to tzw. gwint drobnozwojowy czy też niesymetryczny, nakrętka o standardowym skoku nie pasuje). Jeżeli łańcuch jest nowy nie mamy szans założyć osobno kosza i tarcz z łańcuchem, trzeba je założyć razem z koszem. Dlatego montujemy taki zestaw jak na zdjęciu (kosz sprzęgła, tarcza, przekładka, tarcza i łańcuch, tarcze muszą być założone tak, aby ich wklęsła część była zwrócona do siebie, pomiędzy nimi ma się znajdować przekładka) i zakładamy łańcuch na zębatkę oraz kosz z tarczami na wałek, następnie zakładamy zabezpieczenie kosza sprzęgła, nakręcamy nakrętkę kosza sprzęgła kluczem nasadowym 14mm, ten gwint jest ciężko zerwać, więc dokręcamy na ile pozwoli nam przytrzymanie kosza.

Image

Image

Zaginamy podkładkę zabezpieczającą i nakładamy docisk kosza, w otwory wkładamy miseczki sprężyn. Teraz najtrudniejsza część składania sprzęgła, czyli założenie zabezpieczeń. Osobiście wkładam śrubokręt pomiędzy przedostatnie zwoje sprężyny, wciskam ją i jedną ręką przytrzymuję śrubokręt, a drugą nakładam podkładkę i wciskam zabezpieczenie w rowek, dobijając je lekko małym młotkiem, potem ewentualnie dobijam przez śrubokręt. Ważne jest, aby przy dociskaniu wziąć poprawkę na to, że musi być miejsce na podkładkę, sam widoczny rowek to za mało. Można zastosować tutaj inne patenty jak ręczne dociski lub klucze, co kto woli. Zakładamy tak wszystkie 5 zabezpieczeń.

Image

Następnie zakładamy uszczelkę pod lewy dekiel (ewentualnie uszczelniamy) i dokręcamy sześć śrub M5 oraz jedną M8. Należy uważać, aby nie zerwać gwintu w karterach, gdyż gwinty małych śrub jest najłatwiej uszkodzić ze wszystkich w silniku, a niedociśnięta pokrywa może przepuszczać olej.

8. Montaż tłoka oraz cylindra.
Zaczynamy od założenia tłoka. Jeżeli używamy wału z oryginalnym łożyskiem w postaci panewki z fosfobrązu sworzeń tłokowy musi siedzieć ciasno w otworze w tłoku, w przypadku używania wału z łożyskiem igiełkowym musi być to tzw. sworzeń pływający, czyli musi on być umieszczony w otworze na tyle ciasno, by sam się nie przesuwał, ale na tyle luźno by dało się go wcisnąć kciukiem w oporem. W tym celu szlifujemy papierem o gradacji 300-400 otwór, do momentu uzyskania pożądanego efektu. Pierścienie jest najlepiej założyć na tłok, póki jest w stanie wolnym, najłatwiej założyć je przez żyletki przyłożone do tłoka (robią one za prowadnice). Pierścienie zakładamy od tego, który jest najniżej. Wciskamy sworzeń przez pierwszy otwór, tak, aby nie wyszedł poza gniazdo, przystawiamy do korbowodu (strzałką w dół) i wciskamy, gdy otwory są naprzeciw siebie.

Image

Do wciskania powinno się używać specjalnej opaski na tłok, lub zastosować inny patent, nie wolno wbijać sworznia młotkiem, w ten sposób można uszkodzić łożysko wału lub złamać korbowód. Sworzeń wciskamy do chwili uzyskania takiej samej odległości krawędzi sworznia od rowków zabezpieczeń.

Image

Zabezpieczenie najlepiej stosować oryginalne, kilkukrotnie słyszałem, że zabezpieczenia w postaci segera (takie jak w simsonie) lubi się odkształcać i wypadać, oryginalne jest na tyle sprężyste i dobrze siedzi, że nie trzeba go zmieniać. Umieszczamy zabezpieczenia w rowkach, należy się upewnić, że wszedł cały, choćby mały kawałek, który jest poza rowkiem może spowodować wypadnięcie całego zabezpieczenia i uszkodzenie silnika.

Image

Następnie zakładamy dopasowaną uszczelkę, musi się ona pokrywać z kanałami, aby nie zakłócać przepływu mieszanki. Możemy dodatkowo uszczelnić powierzchnie styku na karterach i cylindrze, ale musi być to wykonane zaraz przed dociśnięciem cylindra, aby uszczelnienie nie zaschło. Tuleję cylindra smarujemy olejem, tłok wyciągamy najdalej w przód, wsuwamy cylinder na szpilki. Pierścienie ustawiamy tak, aby wycięcia zachodziły na zamki tłoka, ściskamy pierścień i nasuwając cylinder wkładamy tłok nadal ściskając pierścień. Postępujemy tak z każdym pierścieniem. Teraz można dodatkowo nałożyć uszczelnienia. Nie może być go za dużo, gdyż wypływając mógłby przysłonić część kanału płuczącego. Dociskamy cylinder za pomocą 6 nakrętek M8 wsadzonych na szpilki po przekątnej (po 3 na szpilkę, pierwszą trzeba oszlifować z jednej strony żeby zmieściła się pomiędzy kołnierz tulei, a szpilkę), dokręconych nakrętkami M6, najlepiej używać wysokich nakrętek M6, gdyż mamy pewność, że nie zerwie nam gwintu.

Image

9.Magneto, zapłon, regulacja.
Przed założeniem koła magnesowego należy umieścić klin w postaci wałeczka w wale. Klin można zrobić z trzpienia wiertła o przekroju 4mm, długość klina wynosi 5mm.

Image

Następnie nagrzewamy wewnętrzną część koła i nabijamy na stożek wału. Jeżeli krzywka nie była ruszana, a przed rozłożeniem dało się wyregulować zapłon (nie brakowało obrotu iskrownika) po prostu przykręcamy całość długą śrubą M5 z podkładką sprężynującą. W przypadku, gdy krzywka jest wyciągnięta musimy najpierw założyć iskrownik, umocować go przy pomocy klinów/łap na górze i na dole, ustawić wał w położeniu GMP, ustawić iskrownik na środku (równa odległość cewki od krawędzi wycięć w karterach), podnieść młoteczek przerywacza i wsadzić krzywkę tak, aby punkt podparcia młoteczka (ta część, która normalnie opiera się o krzywkę), był na największym wybrzuszeniem na krzywce. W takim położeniu krzywki można ją wbić w koło magnesowe i dokręcić całość.
Regulacja zapłonu jest stosunkowo prosta. Na początek należy ustawić przerwę na przerywaczu za pomocą listka szczelinomierza o grubości 0,4mm. Odległość ta powinna być zawarta pomiędzy młoteczkiem a kowadełkiem przerywacza, w jego najszerszym rozwarciu. Regulacji dokonuje się poprzez popuszczenie śrubki mocującej kowadełko do podstawy iskrownika, wsadzenie paska szczelinomierza pomiędzy styki i przesuwania kowadełka tak, aby młoteczek się nie podniósł, ale szczelinomierz był ciasno pomiędzy stykami, w takim położeniu możemy dokręcić śrubkę. Jeżeli przerwa się powiększyła po dokręceniu, może to być spowodowane wykrzywieniem kowadełka. Należy wtedy podczas ustawiania przerwy przybrać mniejszą wartość na listku (np. 0.3 lub 0,35mm) i po dokręceniu skontrolować odległość.

Image

Gdy mamy już ustaloną przerwę można przejść do ustawienia wyprzedzenia zapłonu. Powinno ono się zawierać w przedziale od 1,8 do 2mm przed GMP, ja zawsze ustawiam na 1,8 i nie ma problemów z pracą silnika oraz odpaleniem. Na początek należy zmierzyć odległość denka tłoka od krawędzi tulei w jego najwyższym położeniu. Kręcimy wałem w prawo (za pomocą klucza 8mm nasadzonego na śrubę krzywki), ustawiamy tłok w najwyższym położeniu i mierzymy odległość w sposób przedstawiony na zdjęciu.

Image

Do otrzymanego wyniku dodajemy wyprzedzenie, jakie chcemy ustawiać i ustalamy taki wymiar na suwmiarce (u mnie było to 0,3mm+1,8mm=2,1mm mierzone od krawędzi tulei). Cofamy tłok kręcąc wałem w lewo do momentu otrzymania odległości ustawionej na suwmiarce (zdjęcie).

Image

W tym momencie na iskrowniku powinny zacząć rozwierać się styki przerywacza, najlepiej sprawdzić do miernikiem lub podłączyć żarówkę do silnika, gdzie przerywacz będzie robił za wyłącznik, gdy żarówka gaśnie to oznacza, że prąd nie płynie i styki zaczęły się rozwierać. Jeżeli styki są za bardzo rozwarte (zaczęły się rozwierać wcześniej), należy popuścić śruby mocujące podstawę i obrócić ją w prawo (opóźnienie zapłonu), jeżeli styki nadal przewodzą prąd podstawę obracamy w lewo (przyspieszenie zapłonu). W ten sposób ustawiamy zapłon idealnie, dokręcając na końcu śruby mocno, ale bez przesady, gdyż można równie łatwo zerwać gwinty w karterze, co w przypadku śrub lewej pokrywy. Jeżeli zapłon został ustawiony można ściągnąć dociski cylindra i założyć głowicę, pamiętając o zasadzie dokręcania na krzyż. Zastosowanie uszczelki pod głowicą wg. uznania.

Image

10. Gaźnik
Do cylindra należy przymocować króciec ssący, umieszczając pod nim grubą uszczelkę (zazwyczaj dołączona do zestawu uszczelek, ewentualnie można dorobić z klingeritu, polonitu itd.), do króćca mocujemy gaźnik, stosując pomiędzy tymi elementami uszczelkę pokrywającą się z przelotem. Gaźnika nie da się ustawić idealnie przed odpaleniem, dlatego na początek należy ustawić zapinkę iglicy na środkowym rowku, wkręcić śrubę wolnych obrotów tak by przepustnica lekko się podniosła, poziom paliwa musi zostać taki jak był, jeżeli silnik odpalał na takim ustawieniu. Dopiero po odpaleniu i rozgrzaniu silnika można ocenić ustawienie gaźnika i je skorygować. Jeżeli świeca będzie siwa/biała należy zapinkę na iglicy ustawić na niższym rowku, jeżeli silnik będzie się zalewał, świeca będzie mokra to na wyższym. Poziom paliwa w komorze trzeba ustawić doświadczalnie – tak, aby gaźnik się nie przelewał, ale też, aby nie brakowało mu paliwa podczas jazdy. Mniejszy poziom ustawia się przez dogięcie blaszki przymocowanej do pokrywki komory w dół, większy – w górę.

11. Zębatka zdawcza, popychacze sprzęgła.
Zębatkę wsadzamy na wałek, na to podkładka zabezpieczająca i nakrętka zębatki. Dokręcamy ją kluczem 27mm najmocniej jak jesteśmy w stanie, po założeniu silnika do ramy możemy spróbować jeszcze ją dokręcić, na koniec zaginając zabezpieczenie.
Popychacze sprzęgła wchodzą w wałek zdawczy w kolejności: mały (jeżeli pracował to wyżłobieniem na kulkę w naszą stronę), kulka 5mm, długi (wyżłobieniem na kulkę do środka).

12. Prace końcowe.
Tak poskładany silnik wkładamy do ramy mocując go śrubami M8. Zakładamy łańcuch, zapinamy go, naciągamy (UWAGA! Naciągamy go obiema naciągami na tylnej osi koła! Koło musi być ustawione prosto wzgl. wahacza, a nie względem błotnika!). Luz łańcucha powinien być ustawiany przy obciążeniu (czyli siedzisko musi być obciążone osobą), luz ten powinien zawierać się w granicach 15-24mm mierzony na środku górnej części pomiędzy zębatkami (dokładniej opisuje to książka serwisowa). Następnie zakładamy wajchę zmiany biegów, wężyk paliwa, gumę gaźnika, linkę gazu, oraz podłączamy przewody do instalacji. Na końcu zakładamy linkę sprzęgła i prawą pokrywę dokręcając ją trzema śrubami M8. Wkręcamy korek spustowy oleju, zalewamy silnik olejem o lepkości SAE 30 (Lux10, Selektol, bądź inny olej mineralny o takiej klasie lepkości, Hipol się nie nadaje! Jeżeli ktoś stosował dodatkowe uszczelnienia w postaci silikonu lub hermetyku to dopiero po 24 godzinach!). Teraz można wstępnie wyregulować sprzęgło – wykonujemy to przez wkręcanie lub wykręcanie śruby w prawym deklu. Jeżeli po wciśnięciu klamki i kopnięciu w starter wał się obraca należy śrubę wkręcać, jeżeli przy niewciśniętej klamce starter ślizga, śrubę trzeba wykręcać. Dopiero po odpaleniu o rozgrzaniu oleju można wyregulować sprzęgło dokładniej, ale powinno być to zrobione tak, aby na zimnym silniku też dało się go odpalić ze startera. Na końcu śrubę kontrujemy nakrętką M6.


To już wszystko, silnik powinien pracować bez zarzutu, o ile zostały zastosowane odpowiednie części i praca została wykonana solidnie. Nie wspomniałem tutaj o o-ringach pod prawą pokrywą i pod wajchą kopki, ponieważ mało kto je zakłada z uwagi na ich zbędność lub szybkie wycieranie. Wszelkie uwagi proszę pisać tutaj lub kierować na PW.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Wto Sie 11, 2009 9:49 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Mar 07, 2008 10:54 pm
Posty: 1049
Miejscowość: miłoszyce
Pojazd: BMW e36 1,8
Romet Chart 210
Ogar 200
WSK 125 Kos
dobra robota <piwo>

_________________
BMW - Bawarskie Maszyny Wyścigowe


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Wto Wrz 01, 2009 8:47 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 09, 2009 3:11 pm
Posty: 367
Miejscowość: Biała Podlaska
Pojazd: Romet Chart 210
mam pytanie nie chce nowego tematu a ten najlepszy :D
w ogarze 200 mam poluzowaną zębatkę zdawczą i tak jeździłem bo nie wiedziałem o tym i coś zaczęło piszczeć tam i wtedy jak sprawdziłem to zobaczyłem to i nie wiem czy mogło się coś stać poważnego niby wszystko jest w porządku teraz tylko nie wiem czy jazda na poluzowanej zębatce mogła rozwalić coś w silniku np. jakąś przekładnie. z góry dzięki

_________________
Bo liczy się mieć tyle lądowań ile startów.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Wto Wrz 01, 2009 9:02 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Ja bym sprawdził czy łożysko w deklu nie jest rozwalone i czy wałek nie ma luzu za dużego, bo mogło siąść i to w karterze. Albo popychacz sprzęgła ociera o wałek.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Śro Wrz 02, 2009 4:54 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 09, 2009 3:11 pm
Posty: 367
Miejscowość: Biała Podlaska
Pojazd: Romet Chart 210
aha no dzięki to sprawdzę i już nie robię bałaganu dzięki :D

_________________
Bo liczy się mieć tyle lądowań ile startów.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Śro Wrz 02, 2009 8:25 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 19, 2008 6:09 pm
Posty: 357
Miejscowość: WROCŁAW-BROCHOW
Pojazd: Yamaha RXS 100 '97 <3
przeprasza,ze tutaj.Olo nagarałes moze juz film jaki chodzi moto na 1 P?

_________________
RXS 100 '97 <3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Śro Wrz 02, 2009 9:17 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Nie, ponieważ mam założony za mały gaźnik (na razie) i silnik nie chodzi tak jak powinien, skręce coś jak skończę całosć.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 12:09 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
To suwmiarka w łapę i szukasz czegoś odpowiedniego np. puszka po browarze itp. :P

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 12:44 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Podobno to sreberko co masz w paczce fajek ma 0,4mm, ale musisz to sobie sprawdzić.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 5:20 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Kwi 05, 2008 10:41 am
Posty: 256
Miejscowość: Krasnystaw
Pojazd: Romet Ogar 200
Simson s51
sorry ze tutaj ale muszę dorobić podkładki izolujące przerywacz ale nie wiem z czego je dorobić


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 6:32 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 09, 2009 3:11 pm
Posty: 367
Miejscowość: Biała Podlaska
Pojazd: Romet Chart 210
z dętki na 2 razy żeby grubsze były i powinno być dobrze albo cienka pleksa ewentualnie z tektury ale one lipne. i poza tym był o tym temat na forum i tam było wyjaśnione dokładnie z czego można zrobić był podany dziwny materiał którego nie pamiętam. :D

_________________
Bo liczy się mieć tyle lądowań ile startów.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 11:58 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Powinno być z laminatu, z tego materiału co się płytki elektroniczne robi.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Nie Wrz 06, 2009 10:17 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Również dobrze by było użyć do tego celu tekstolitu.

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Sob Wrz 19, 2009 5:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Lut 15, 2008 2:40 pm
Posty: 801
Miejscowość: Łęczna(lubelskie)
Pojazd: Kawasaki GPZ500S
A co się stanie jeżeli tarcze będą założone odwrotnie niż powinny, tzn. stroną wypukłą do siebie?

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Sob Wrz 19, 2009 5:16 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Łańcuch na nie nie najdzie.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.1 - rozpoławianie.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

Olo

44

48691

Pią Lut 11, 2011 6:56 pm

Olo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.2 - ocena części.

Olo

11

28798

Pią Lut 04, 2011 3:17 pm

dresiarz1995 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Jawa 50] Remont silnika

boski_dzik

1

4019

Czw Maj 14, 2009 3:46 pm

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [023] Składanie silnika.

wojtek

8

5364

Sob Kwi 11, 2009 12:05 pm

wojtek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Składanie silnika jaki

Toomi

3

3364

Pon Sty 25, 2010 7:43 pm

Womax Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.071s | 25 Queries | GZIP : Off ]