Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38
http://motokirc.pl/inne-f30/poradnik-relacja-sk-adanie-i-czyszczenie-silnika-s-38-t15121.html
Strona 1 z 3

Autor:  szkp [ Sob Sie 23, 2008 8:14 pm ]
Temat postu:  Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

Witam!
Z okazji remontu Komara postanowiłem zrobić poradnik na temat składania, czyszczenia i remontu silnika S-38. Być może niektórzy uznają to za banalne, i za marnowanie miejsca na serwerze, ale mówi się trudno :).
Fazę wymontowywania silnika z ramy i rozkładania pominąłem, gdyż wtedy jeszcze nie narodził się ten pomysł, a poza tym rozkładanie jest łatwiejsze niż składanie :).

Relację rozpoczynam od momentu gdy cały silnik jest w częściach i leży w pudle- Image
Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie karterów i głowicy. Czyściłem takim oto... druciakiem http://allegro.pl/item420793825_druciak ... flonu.html" target="_blank - jest tani a efekt jest podobny do np. szkiełkowania.
No, ale do rzeczy- głowica po wyczyszczeniu wygląda tak: Image . Aha, i tu porada- należy wybrać taką głowicę, która ma nie rozwalony gwint, w który wkręca się świecę. trzeba także uważać, ponieważ niektóre głowice mają rant wysoki na około 1mm w miejscu wewnętrznej krawędzi głowicy. Przez taki rant uszczelka głowica-cylinder będzie stykać się tylko z cylindrem i rantem, a nie z cylindrem i głowicą, przez co może gorzej spełniać swoją rolę. Jeszcze porady co do czyszczenia- przy czyszczeniu druciakiem należy uważać, aby nie zdeformować powierzchni, której dotykać będzie uszczelka głowica- cylinder, ponieważ może to pogorszyć uszczelnianie. Komorę spalania (to wgłębienie we wnętrzu głowicy) najlepiej jest jak najbardziej wypolerować, ponieważ zaqpobiega to osadzniu się w jej wnętrzu nagaru i poprawia przepływ mieszanki. "Żebra" głowicy można wyczyścić na dwa sposoby- albo używając miniwiertarki np. firmy dremel (lub innej zbliżonej), albo druciakiem, wkładając go między żebra i przesuwając w obie strony. Co do metody z użyciem wiertarki, najlepiej zastosować takie narzędzie http://www.nokaut.pl/oferta/dremel-szcz ... -2-mm.html" target="_blank .
W dalszej kolejności zająłem się karterami, i tu okazało się, że w jednym z karterów jest dziura spowodowana prawdopodobnie zerwaniem się łańcucha. Planuję zalepić ją poxipolem lub zaspawać. Kartery- Image Image. I omawiana dziura- Image . Jeśli oba kartery są z tego samego silnika, numery na dolnych występach powinny być identyczne. Numer wygląda tak- Image . Wyczyszczone druciakiem pokrywy wyglądają tak- Image . Przy remoncie silnika korzystam z chyba wszystkich książek serwisowych na temat komara- Image .
CDN.
Na dzisiaj kończę- następna odsłona relacji niedługo.

Jestem otwarty na wszelkie pytania i porady.

Autor:  baj-pas4 [ Nie Sie 24, 2008 11:56 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

ciekawy pomysł ;)

Autor:  kay [ Pon Sie 25, 2008 9:18 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

Dla początkujących napewno się przyda!!! ogólnie może ktoś kiedyś dokona tego, przydały by się instrukcje skladania i rozkładania silników od ogara 200,205,simsona napewno początkujący by mieli łatwiej <soczek> <soczek>

Autor:  baj-pas4 [ Pon Sie 25, 2008 12:53 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

Ja moge do Wsk 125 ;)

Autor:  Lipton [ Pon Sie 25, 2008 1:11 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

Super pomysł tylko trochę więcej zdjęć by się sprzydało, a totalną bombą by było jakbyś nagrał film jak rozłożyć i złożyć ten silnik <lol>

Autor:  szkp [ Wto Sie 26, 2008 10:46 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

Witam!
Dzisiaj wstawiam następną część relacji.
Wczoraj wyczyściłem cylinder, i żeberka głowicy Image . Tu mała przymiarka Image . Następnie zająłem się wymianą oringu wałka kopniaka. Znajduje się on w zaznaczonym na zdjęciu miejscu, w lewym karterze- Image . Oryginalny oring był już zużyty i trzeba go było wymienić. Problem polegał na tym, że oryginalny oring był cieńszy niż najbardziej podobny do niego, kupiony w sklepie. Tu fotka porównawcza Image . Jako, że mniejszych oringów nie dało się dostać, trzeba było coś z tym zrobić- jeśli oring był za gruby, wałek kopniaka nie wchodził. Postanowiłem wyfrezować (miniwiertarką) szparę, w którą wchodził oring (w czym pomógł mi znajomy). Nie było tak łatwo- frezowanie trwało ok. 20 minut, ale w końcu się udało Image . Do frezowania było używane takie narzędzie- Image . Po dostatecznym wyszlifowaniu wałek- Image - wchodził dość ciężko, więc nasmarowałem go lekko olejem silnikowym. Po tej operacji wszedł z lekkim oporem (tak jak powinien) Image . Następnie wyjąłem go, aby oddać karter do spawania. Jako, że nie wszyscy mają wałek już złożony, zamieszczam adres strony internetowej, z której można ściągnąć katalog części od Komara- http://www.polskiemotocykle.mik.pl/warsztat.html" target="_blank" target="_blank .
Podsumowując, jak dotąd w karterach znajdują się: oring wałka kopniaka Image , dwie tuleje ustalające w prawym karterze (których nie wyjmowałem) Image , i dwie tuleje łożyskowe, znajdujące się po jednej w obu karterach (także nie wyjmowane) Image Image . Jeżeli chce się koniecznie wymieniać tuleje łożyskowe, należy pamiętać, aby te nowe miały szczeliny do smarowania (zaznaczone na zdjęciach na biało). Następnie trzeba wymienić simmering w prawej pokrywie Image Image . Z tym simmeringiem raczej nie będzie żadnych niespodzianek- udało się dokupić taki sam. wczoraj go wydłubałem i wyglądają tak- Image .

baj-pas4, kay - dzięki za dobre opinie :)
Zaczysio - Postaram się dawać więcej zdjęć, a filmu niestety nie będzie, bo byłby on za długi i zajmowałby za dużo miejsca na serwerze.

CDN.
Następna część relacji niedługo.
I oczywiście jestem otwarty na wszystkie pytania i porady.

EDIT:
Pomyliło mi się- ten drugi "oring" w pokrywie to simmering- ma bardziej kwadratowy przekrój i sprężynkę w środku, ale już to poprawiłem.

Autor:  zazikupl [ Wto Sie 26, 2008 11:12 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

dobre :D ja niedługo bede składał silnik charta :D tez moge takie cos zrobic :)

Autor:  szkp [ Wto Sie 26, 2008 12:35 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

zazikupl - Jeżeli tylko możesz to zrób- na pewno się przyda

Autor:  Lipton [ Wto Sie 26, 2008 10:25 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

zazikupl jak najbardziej zrób coś takiego tylko o Charcie.

szkp świetna robota i przede wszystkim świetny pomysł! Oby tak dalej <spoko>

Autor:  zazikupl [ Śro Sie 27, 2008 8:26 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

w nastepnym tyg bede skladal silnik to pocykam troche zdjec

Autor:  Lipton [ Śro Sie 27, 2008 8:59 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

Ja może napiszę poradnik krok po kroku ze zdjęciami jak złożyć 019 bo w najbliższym czasie będę składał <lol>

Autor:  BEBAK [ Pią Sie 29, 2008 8:38 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

zazikupl rob rob :D

A tobie szkp radze polaczyc wszystko w całośc i bedzie miod :D Bo bedzie wszystko w jednym poscie pieknie napisane ;)

Autor:  zazikupl [ Pią Sie 29, 2008 10:37 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

we wtorek chyba bede składał :]

---- Połączono -----

w sumie mam takie zdjecia odnosnie składania 027, mam oryginały, to sa fotki z Nowej Dęby, wykorzystano je pozniej do ksiązki tej zółtej o rometach, mam tu zdjęcia których tam nie publikowano to jedno z nich, nie ma go w ksiażce
Image

I prosze NIE KOPIOWAC ;)

Autor:  Linux [ Pią Sie 29, 2008 11:15 am ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

szkp bardzo fajny pomysł.

zazikupl zrobisz furorę tym do Charta :-) Najlepiej nakręć film jak to robisz ;D

Autor:  kay [ Pią Sie 29, 2008 1:23 pm ]
Temat postu:  Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38

xKubax napisał(a):
Najlepiej nakręć film jak to robisz ;D

No to by było idealnie.. wchodzi sobie newbie na forum i chce złożyć silnik który ma w kawalkach - zgrywa filma na koma i robi to co pokazują :)

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/