Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Typy polskich silników motorowerowych https://motokirc.pl/inne-f30/typy-polskich-silnikow-motorowerowych-t24141.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | skiba_ziom [ Śro Mar 24, 2010 9:19 pm ] |
Temat postu: | Typy polskich silników motorowerowych |
Witam. W internecie można znaleźć wiele informacji o silnikach popularnych jak 023, 019, 027 czy S38ZB4, ale jest mało o takich jak np. 010, 022, a nawet 025. W tym temacie chciałbym zrobić taki wykaz tych wszystkich modeli i krótkie ich opisy. Od siebie mogę dać: S38ZB4 - "okrągły", 2 biegi ze zmianą w rączce, moc 1,4 KM, odpalany na kopkę, stosowany m. in. w Komarze 2350 , 2351, 2360 i 2361. 023 - "kwadratowy", 2 biegi w nodze, moc 1,4 KM, bardzo popularny, długo produkowany, stosowany m. in. w Motorynkach M-2 i 301, w Stelli, w Ogarze 205. 019 - "kwadratowy", 3 biegi w nodze, moc 2,5 KM, stosowany w 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3. 027 - bardzo nowoczesny silnik, 3 biegi, zapon elektroniczny, moc 2,8 KM, stosowany w Charcie i Dantomie. To takie chyba 4 najpopularniejsze, proszę jednak kogoś, kto wie więcej, żeby tu napisał, szczególnie o wczesnych modelach kwadraciaków, np. 017, 022 i 010 i jeżeli były jakieś jeszcze to też, obiło mi się o uszy kiedyś 020 czy 021, nie wiem nawet, czy taki był... Wiem, że temat może wydawać się głupi i bezsensowny, ale po prostu nie wiem prawie nic o ww. modelach i dużo osób na forum pewnie też... |
Autor: | kamilbob [ Śro Mar 24, 2010 9:52 pm ] |
Temat postu: | Re: Typy polskich silników motorowerowych |
025 - to samo co 023 z tą różnicą, że okrągły, stosowany m.in w motorynkach M3 taki jak na zdjęciu http://www.bikepics.com/pictures/1730226/ |
Autor: | apollan [ Śro Mar 24, 2010 10:23 pm ] |
Temat postu: | Re: Typy polskich silników motorowerowych |
Było na forum, o silnikach Sm01 Sm01b i SM02 się kiedyś dużo rozpisaliśmy. |
Autor: | szkp [ Śro Mar 24, 2010 10:28 pm ] |
Temat postu: | Re: Typy polskich silników motorowerowych |
S38- okrągły 2 biegi w rączce, na pedały. Stosowany w Komarze 231 i Żaku Mr. 2 S38B- okrągły 2 biegi w rączce, na pedały. Stosowany w Komarze 231B i 232 S38B4- okrągły 2 biegi w rączce, na pedały. Stosowany w Komarze 2320 i 2330 S38SH- okrągły automat, na pedały. Stosowany w Komarze 2328 i 2338 S38ZB4- okrągły 2 biegi w rączce, na kopniak. Stosowany w Komarze 2350, 2351, 2360, 2361 010- kwadratowy, automat, na pedały, stosowany w Pegazie 700 i 710 017- kwadratowy, 2 biegi w rączce, stosowany w Romecie Polo, Komarze 2352 i Pegazie 750 019- kwadratowy, 3 biegi w nodze, stosowany w Romecie 50T-1, 50TS-1 i 50T-3 022- kwadratowy, 2 biegi w rączce, stosowany w Motorynce Pony 50-M1 023- kwadratowy, 2 biegi w nodze, stosowany w Komarze 2352W, Ogarze 205, Motorynce Pony 50M-2, Pony 50M-301, Stelli, Kadecie M780 025- okrągły, 2 biegi w nodze, na kopniak. Stosowany w Motorynce Pony 50-M3 i Romecie 100 027- kwadratowy, 3 biegi w nodze, na kopniak. Stosowany w Chartach 210 i 211 i w Dantomie. + jeszcze SM ileś w Rysiach i sprowadzanie 223 i 225. To co wypisałem to tak z pamięci. Nie było czegoś takiego jak 020/021 |
Autor: | apollan [ Czw Mar 25, 2010 8:43 am ] |
Temat postu: | Re: Typy polskich silników motorowerowych |
SM01 i SM01b w rysiach i SM02 w komarze 230. |
Autor: | skiba_ziom [ Czw Mar 25, 2010 9:13 am ] |
Temat postu: | Re: Typy polskich silników motorowerowych |
Ok, dzięki za informacje. Mam jeszcze kilka pytań: -czym różnił się 017 od 022? -czy prawdą jest, że każdy "kwadraciak" miał 1,7 KM (z wyjątkiem 019, który miał 2,5), a każdy "okrąglak" 1,4 KM? -czy silniki dwubiegowe S38, S38B, S38B4, S38ZB4, 017, 022, 023, 025 różniły się przełożeniami? |
Autor: | szkp [ Czw Mar 25, 2010 9:34 am ] |
Temat postu: | Re: Typy polskich silników motorowerowych |
017 różnił się od 022 tym że 022 miał dodaną puszkę tłumika szmerów ssania za gaźnikiem, a 017 jej nie miał. |
Autor: | fryta48 [ Czw Mar 25, 2010 4:09 pm ] |
Temat postu: | Re: Typy polskich silników motorowerowych |
a wie ktoś coś o silniku 029 ? Kiedyś było o nim mówione ale to był chyba prototyp. |
Autor: | skiba_ziom [ Pią Mar 26, 2010 9:08 am ] |
Temat postu: | Re: Typy polskich silników motorowerowych |
No też o tym słyszałem, ale nie wiele o nich wiem... Może ktoś coś o nich napisze xD |
Autor: | skiba_ziom [ Sob Lut 12, 2011 10:59 pm ] |
Temat postu: | Re: Typy polskich silników motorowerowych |
Mały odkop, żeby nie robić nowego tematu. szkp napisał "Nie było czegoś takiego jak 020/021" Po lekturze tego mam wątpliwosci http://www.jacomoto.wlasnastrona.com/romet750wozek.html Czy to jakaś lipa, czy był taki silnik? |
Autor: | szkp [ Sob Lut 12, 2011 11:01 pm ] |
Temat postu: | Re: Typy polskich silników motorowerowych |
Hmm.. ciekawe- pierwszy raz o tym słyszę. Mój błąd- na tej stronie lipy raczej by nie było. Wygląda to na coś jak 017 na pedały. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |