Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 2:25 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Działanie silnika JAWA 50 I SPRZĘGŁO
PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 1:53 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 06, 2009 9:14 pm
Posty: 213
Miejscowość: Gdynia
Pojazd: Romet Kadet M780
Cześć. Jeśli gdzieś była o tym mowa to nie znalazłem, a chodzi mi jak działa silnik w jawa 50. Chodzi mi w jaki sposób powstaje w nim iskra, bo nie ma koła magnesowego nad iskrownikiem, więc w jaki sposób wytwarza się w nim napięcie w cewce butelkowej. Może to pytanie wydawać się dziwne ale znam konstrukcję silnika 023 a w tym jawowskim to nie wiem jak co działa. A drugi problem mam taki, jak już obejrzałem sobie ten silnik to zaniepokoiła mnie sprawa sprzęgła. Co powinno być za tą dużą zębatką na której jest łańcuch, bo ja mam za tą zębatką, zębatkę wypukła i to wszystko, wiem że brakuje sprężyn i zawleczek, ale czy coś jeszcze powinno przed nimi być? I jeszcze jeden problem, jak wychodzi ta dźwignia od sprzęgła tam z pokrywy silnika u góry na zewnątrz to czy przez ten brak sprężyn w sprzęgle może ona luźno latać i dodam jeszcze, że nie ma ona tej śrubki od boku silnika.


Ostatnio edytowany przez RKDom Czw Lip 08, 2010 9:19 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Działanie silnika JAWA 50
PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 3:15 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Magneto jest "pod" iskrownikiem ojapier

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Działanie silnika JAWA 50
PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 3:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2984
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
W dezametach masz na zewnątrz, a w jawie wewnątrz :P


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Działanie silnika JAWA 50
PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 4:21 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 06, 2009 9:14 pm
Posty: 213
Miejscowość: Gdynia
Pojazd: Romet Kadet M780
Ok, nie wiedziałem dzisiaj dopiero dostałem ten silnik i nigdy nie miałem z nim nic do czynienia. A co z pozostałymi problemami?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Działanie silnika JAWA 50 I SPRZĘGŁO
PostWysłany: Sob Lip 10, 2010 5:38 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Ja opisze sprzęgło. To tak masz kosz sprzęgłowy, na to tarcza, przekładka, tarcza i "pokrywka". Potem te takie "koszyczki" na sprężny, nastepinie sprężny właśnie, podkładki i zabezpieczenia.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Działanie silnika JAWA 50 I SPRZĘGŁO
PostWysłany: Pon Lip 12, 2010 12:46 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
RKDom napisał(a):
(...) Chodzi mi w jaki sposób powstaje w nim iskra, bo nie ma koła magnesowego nad iskrownikiem, więc w jaki sposób wytwarza się w nim napięcie w cewce butelkowej. Może to pytanie wydawać się dziwne ale znam konstrukcję silnika 023 a w tym jawowskim to nie wiem jak co działa.


Działa na tej samej zasadzie jak w 023, z tym, że zamiast magnesów po zewnętrznej stronie umieszczonych na kole z wytłoczonej blachy - są magnesy zamontowane w specjalnym wirniku. Cewki są na zewnątrz, czyli sytuacja odwrotna do rozwiązania w 023.

Tak wygląda wirnik: http://db.tt/iMJgNr

RKDom napisał(a):
A drugi problem mam taki, jak już obejrzałem sobie ten silnik to zaniepokoiła mnie sprawa sprzęgła. Co powinno być za tą dużą zębatką na której jest łańcuch, bo ja mam za tą zębatką, zębatkę wypukła i to wszystko, wiem że brakuje sprężyn i zawleczek, ale czy coś jeszcze powinno przed nimi być?


Wypiszę wszystko to co znajduje się pod pokrywą sprzęgła i jego dotyczy:

- zębatka na wale, umieszczona na stożku;
- na wałku głównym skrzyni biegów - kosz sprzęgłowy posiadający pięć bolców;
- dwie tarcze sprzęgłowe, korkowe
- jedna tarcza sprzęgłowa, stalowa (tzw. "przekładka")
- tarcza dociskowa sprzęgła (ta z dziurami);
- pięć kieliszków, sprężyn, specjalnych podkładek i zabezpieczeń. Kieliszki to te takie "gniazda", które umieszcza się w otworach tarczy dociskowej, i w których siedzą sprężyny.
- łańcuszek sprzęgłowy;

Tutaj trochę zdjęć sprzęgła w moim silniku: http://db.tt/7L3I0R


RKDom napisał(a):
I jeszcze jeden problem, jak wychodzi ta dźwignia od sprzęgła tam z pokrywy silnika u góry na zewnątrz to czy przez ten brak sprężyn w sprzęgle może ona luźno latać i dodam jeszcze, że nie ma ona tej śrubki od boku silnika.


Oczywiście, że tak. Do tej blaszki zakłada się linkę sprzęgła. Po jej pociągnięciu, blaszka naciska na popychacze sprzęgła umieszczone w wałku zdawczym skrzyni biegów. Wałek zdawczy to ten, na którym umieszczona jest zębatka na łańcuch (przy silniku oczywiście). W wałku tym jest specjalny otwór, w którym umieszczone są kolejno trzy elementy: krótszy popychacz sprzęgła, kulka, dłuższy popychacz sprzęgła. Przechodzą one przez cały silnik, do kosza sprzęgłowego. Gdy pociągniesz linkę sprzęgła naciskając za klamkę sprzęgła na kierownicy - ona naciska na ten dłuższy popychacz. Dzięki temu kolejno ten dłuższy popychacz dociska do kulki i krótszego popychacza. Krótszy popychacz opiera się o tarczę dociskową sprzęgła. Gdy na nią naciśnie, sprężyny zostają ściśnięte - a tarcze sprzęgłowe dzięki temu dostają luzu i sprzęgło rozłącza napęd z wału korbowego silnika na skrzynię biegów.

Dodam, że popychacz, to taki bolec, wałeczek odpowiedniej długości. Kulka oczywiście musi się znajdować pomiędzy krótszym, a dłuższym, gdyż pełni ona rolę łożyska i zapobiega nadmiernemu wycieraniu się popychaczy.

Jeśli chodzi o tę śrubkę, która powinna być z boku pokrywy - przykręcona do tej blaszki sprzęgłowej - musisz taką dorobić/dokupić. Ona służy do ustawienia tej blaszki względem popychacza - do regulacji.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Działanie silnika JAWA 50 I SPRZĘGŁO
PostWysłany: Pon Lip 12, 2010 11:25 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lip 06, 2009 9:14 pm
Posty: 213
Miejscowość: Gdynia
Pojazd: Romet Kadet M780
Super odpowiedz, dzięki, teraz już wiem wszystko to co chciałem.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Rozpoławianie i składanie silnika Jawa 223

Adaśko

5

4490

Wto Maj 05, 2009 3:25 pm

Conqeror Zobacz ostatni post

Brak nowych postów sprzęgło

html

13

3134

Sob Lip 07, 2007 6:52 pm

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Sprzęgło

krachu_93

5

1790

Nie Mar 30, 2008 5:05 pm

Driver Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Sprzęgło

MateuszW

8

2235

Sob Kwi 19, 2008 7:51 am

smyk Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Sprzęgło

MateuszW

10

2427

Sob Kwi 26, 2008 1:18 pm

Konrad Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 24 Queries | GZIP : Off ]