Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 12:09 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 65 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Wto Maj 01, 2012 2:29 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lis 24, 2010 11:14 pm
Posty: 61
Pojazd: komar kadet
wsk 125
ogar 200
Komar 232 (w remoncie)
Witam wszystkich zmotoryzowanych, na forum jestem nowy, wiec proszę o wyrozumiałość jeśli coś nie tak z moim tematem. Mam takie pytanie, wybieramy się z kilkoma kolegami na taką "małą" wyprawę w duchu prl-u w sierpniu tego roku, naszymi pojazdami mają być komarki, razem z powrotem trasa ma wynieść około 400 km, więc nie tak mało jak na kieliszki, dodam iż końcówka trasy jest dość górzysta. Chcialem wiec zasiegnać porady bardziej doświadczonych moturzystów co do przygotowania technicznego tych pojazdów na tą okazję. Z góry dzieki za odpowiedzi


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Wto Maj 01, 2012 3:21 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 07, 2010 9:48 pm
Posty: 481
Miejscowość: Odolanów
Pojazd: Komar 2351 '79
Romet Ogar 205 '86
WSK 125 M06B3 '81
Simson S51 '86
Najważniejsze są świece, pompka, zestaw kluczy, silnik najlepiej żeby był sprawny i oczywiście kasa i dobre chęci!

_________________
Komar: dwa koła, jedna pasja!

ROMET pod znaku czerwonego Pegaza

Komar 2351 - http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Komar/124552

WSK 125 - http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/124998


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Wto Maj 01, 2012 7:02 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lut 12, 2012 9:31 pm
Posty: 411
Miejscowość: Waganiec
Pojazd: Garbus, E34 i stara Polówka. Ponad 20 jednośladów.
Tak jak kolega wyżej napisał. Weź klucze, pompkę, łatki do wulkanizacji dętek. Przejrzyj cały motorek i pamiętaj żeby go nie przegrzewać ;)

_________________
Jeśli masz jakieś wraki motocykli, zbędne cześć, dokumenty- pisz, na pewno się dogadamy ;) (Za części do Ogarów i Komarów dziękuje, mam sporo, mogę sprzedać na kilogramy ;)

Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Wto Maj 01, 2012 7:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Paź 25, 2011 8:29 pm
Posty: 743
Miejscowość: Wilczkowice
Pojazd: Romet chart typ 210
Nissan Sunny 1,4 16v
Chopper SAM

byłe pojazdy:
Jawa CZ 350
Simson s51
Simson s51
Mz ETZ 250 z silnikiem TS
Jawa 50 Sport
Skuter Monsun
Renault Clio I
Jedz ze stałą prędkością i nie na ful gazie oczywiście jakieś przerwy też by się przydały :-) - wszędzie dojedziesz jak nie będziesz go katował :] weź sobie komplet żarówek.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Śro Maj 02, 2012 6:10 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 08, 2010 7:31 pm
Posty: 134
Miejscowość: okolice Bielska Białej
Pojazd: ogar 200 i romet c1 via city
dokładnie jak koledzy wyżej:) jakiś zestawik naprawczy:D swieca żarówki klucze pompka łatki :)stała prędkośc bez katowania ,jakieś postoje i dojedziecie:)powodzenia

_________________
"szumi las płynie czas słowa płyną są,
miną,niektórzy z nas zginą,inni nas miną,jedni coś stracą drudzy się wzbogacą"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Śro Maj 02, 2012 4:40 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Lis 11, 2011 6:20 pm
Posty: 91
Miejscowość: Gębice / Czarnków
Pojazd: Romet Ogar 205
Na Pewno przygotuj sobie kliny na magneto :D U mnie lubią się zjeżdżać. Tak jak pisali koledzy wyżej, komplet kluczy i kasa ;]

_________________
Piszę poprawnie po polsku!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Śro Maj 02, 2012 7:36 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2984
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
Bez dokumentów to raczej zbyt daleko nie zajedziesz przy kontroli ;)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Śro Maj 02, 2012 8:05 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Zapasowy kondensator (i ewentualnie przerywacz, no chyba, że masz oryginalny w dobrym stanie). Wyżej ktoś pisał o klinach - więc jak już kliny wziąć to i ściągacz do magneta by się przydał.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Czw Maj 03, 2012 8:06 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 07, 2010 9:48 pm
Posty: 481
Miejscowość: Odolanów
Pojazd: Komar 2351 '79
Romet Ogar 205 '86
WSK 125 M06B3 '81
Simson S51 '86
Najprościej weź cały garaż

_________________
Komar: dwa koła, jedna pasja!

ROMET pod znaku czerwonego Pegaza

Komar 2351 - http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Komar/124552

WSK 125 - http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/124998


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Czw Maj 03, 2012 8:27 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Sob Lut 02, 2008 8:12 pm
Posty: 1175
Pojazd: Sei
makso napisał(a):
Najprościej weź cały garaż



Takie komentarze sobie odpuść ojapier

Najważniejsze klucze, kondensator proponuję przełożyć do przedniego reflektora, gdyż lubią się w dłuższych trasach przegrzewać, a w reflektorze jest znacznie prostsza i szybsza wymiana. ;-)

Sprawne hamulce i światła podstawą, koła z dobrymi gumami, zapasowa dętka, ewentualnie komplet łatek, opony w komarze są na tyle miękkie że nawet ściągniesz ją w rękach. ;-)

A jeśli jesteś pewien na sprzęt, to też nie widzę powodów by miał się perfidnie rozlecieć na drodze.

I najważniejsze, komplet dokumentów, ważne oc, ewentualnie karta motorowerowa - bez tego nie masz się co ruszać po za granicę swojej wioski. taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Czw Maj 03, 2012 10:43 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lis 24, 2010 11:14 pm
Posty: 61
Pojazd: komar kadet
wsk 125
ogar 200
Komar 232 (w remoncie)
Hah, dzieki za przydatne na pewno porady. dokumenty, oc mamy w porządku, karty motorowerowej nikt z nas już nie potrzebuje bo mamy od 20 do 27 lat, maszyny przechodzą (w częściach) myśle że drobiazgowy przegląd z pomocą naszych ojców i dziadków, którzy byli swiadkami czasów świetności komarów, ale póki co każdy z nich podchodzi do tego pomysłu z uśmiechem, dobrze wiedzieć że ktoś prócz nas wierzy że sie nam uda.
Czyli podsumowując trzeba...
Kondensator do lampy +zapasowy
przerywacz
kliny do magneta i ściągacz
klucze
wiadro świec
dętki i łatki
żarówki
pompka
kasa.
To już jasne mam, jeszcze pytanko co do tych przerw jakieś konkretne km czy wyczuć temp. Silnika? A i co z konfiguracją zębatek bo jak już pisałem końcówka trasy przebiega w górach (dołżyca, cisna, ogólnie bieszczady). Jeszcze dwa pytanka słyszałem kiedyś o wymianie dyszy w gaźniku na inną ale nie znam żadnych szczegułówg, podobno większe spalanie ale silnik ma lżej i sie tak nie grzeje. Noi jaka świeca najlepsza na taką okazję?

--------- Czw Maj 03, 2012 11:47 pm Połączono ---------


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Pią Maj 04, 2012 11:15 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 20, 2009 7:56 pm
Posty: 770
Miejscowość: okolice Chojnic
Pojazd: Motorynka 50-M-1 (1979r,)
Pojazd 2:Romet Kadet 780 (1984r.)
Pojazd 3:Romet Ogar 200 (1987r.)
Pojazd 4: Simson S51 E (1988r.)
Pojazd 5: Yamaha XS400 12E (1989r.)
Pojazd 6: Nissan Sunny N13 1.7D (1988r.)
Osobiście jakbym jechał to wziąłbym:

-linka sprzęgła,
-kondensator,
-spinka łańcucha,
-ściągacz magneta, klin,
-przerywacz,
-żarówki,
-klucz do świec, 3-4 świece, fajka, kabel WN,
-dętka,
-narzędzia (8,10,13,17 + jakiś rurkowy 8 i 10, małego szweda, kombinerki, 2szt. śrubokręt płaski(przyda się też do zdejmowania opony) i krzyżowy),
-pompka + wężyk(w razie czego podłączysz do pompki i przedmuchasz gaźnik lub kranik),
-trochę kabla,
-olej do mieszanki,
-opaski zaciskowe i drut(jeden cieńszy drugi grubszy) - zawsze się przyda,
-taśma izolacyjna,
-strzykawka z wężykiem(do podlania),
-kilka śrubek średniej długości M5, M6, M8 z podkładkami i nakrętkami, - nigdy nie wiadomo co się odkręci),


Ja robiłbym przerwy co jakieś 30-40km chociaż na te 10-15min.
Jak chcesz mieć wskaźnik temperatury to polecam:
http://allegro.pl/termometr-panelowy-tablicowy-50c-do-150c-bialy-i2260247721.html

30zł a może bardzo się przydać w upalne dni.

_________________
SIMSON S70 ENDURO
TEMAT:
wasze-sprzety-f31/simson-s70-enduro-1988r-grune-perle-t32919.html
FILM GOPRO!(str. 14)

YAMAHA XS400
wasze-motocykle-f90/yamaha-xs400-12e-dohc-1989r-27km-t35548.html
NOWY LAKIER!(str. 3)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Pią Maj 04, 2012 1:43 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 07, 2010 9:48 pm
Posty: 481
Miejscowość: Odolanów
Pojazd: Komar 2351 '79
Romet Ogar 205 '86
WSK 125 M06B3 '81
Simson S51 '86
Możesz wziąć linki biegów i gazu bo lubią się zrywać, te co masz to dobrze nasmaruj, jeszcze by się przydało z 2l oleju do skrzyni jak by był ubytek w trakcie jazdy.

_________________
Komar: dwa koła, jedna pasja!

ROMET pod znaku czerwonego Pegaza

Komar 2351 - http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Komar/124552

WSK 125 - http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/124998


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Pią Maj 04, 2012 2:17 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Sob Kwi 11, 2009 9:31 pm
Posty: 533
Miejscowość: Gdynia [GA]
Pojazd: -
Romet Kadet M-780
Romet Chart 210
Ja bym jeszcze radził wziąć zawleczki sprzęgła. Mnie się już 2 razy któraś zerwała podczas jazdy. Raz skończyło się tym, że musiałem wymieniać tarcze sprzęgła, bo się sprzęgło ślizgało, a do domu jakoś musiałem dotrzeć.

--------- 04 Maj 2012, 15:21 Połączono ---------

Aha, i jeszcze jedno. Dziwię się, ze nikt tu nie wspomniał o tym, ale ważną rzeczą jest zapasowy pływak gaźnika. Jak ci się przedziurawi, to nie naprawisz go w żaden sposób, a świece będzie ciągle zalewało taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Długa trasa komarem jak na to przygotować tą maszyne?
PostWysłany: Pią Maj 04, 2012 4:52 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 20, 2009 7:56 pm
Posty: 770
Miejscowość: okolice Chojnic
Pojazd: Motorynka 50-M-1 (1979r,)
Pojazd 2:Romet Kadet 780 (1984r.)
Pojazd 3:Romet Ogar 200 (1987r.)
Pojazd 4: Simson S51 E (1988r.)
Pojazd 5: Yamaha XS400 12E (1989r.)
Pojazd 6: Nissan Sunny N13 1.7D (1988r.)
Skyer napisał(a):
Ja bym jeszcze radził wziąć zawleczki sprzęgła. Mnie się już 2 razy któraś zerwała podczas jazdy. Raz skończyło się tym, że musiałem wymieniać tarcze sprzęgła, bo się sprzęgło ślizgało, a do domu jakoś musiałem dotrzeć.

--------- 04 Maj 2012, 15:21 Połączono ---------

Aha, i jeszcze jedno. Dziwię się, ze nikt tu nie wspomniał o tym, ale ważną rzeczą jest zapasowy pływak gaźnika. Jak ci się przedziurawi, to nie naprawisz go w żaden sposób, a świece będzie ciągle zalewało taak


Osobiście jakbym miał w domu drugi gaźnik to bym też wziął. Dużo nie zajmuje miejsca a może się przydać.

_________________
SIMSON S70 ENDURO
TEMAT:
wasze-sprzety-f31/simson-s70-enduro-1988r-grune-perle-t32919.html
FILM GOPRO!(str. 14)

YAMAHA XS400
wasze-motocykle-f90/yamaha-xs400-12e-dohc-1989r-27km-t35548.html
NOWY LAKIER!(str. 3)


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 65 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Najdłuższa trasa

kmisnik

4

3073

Pią Lut 01, 2008 6:38 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 25 Queries | GZIP : Off ]