Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

[Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa
http://motokirc.pl/zabytkowe-f36/cewka-zap-onowa-t28707.html
Strona 1 z 1

Autor:  Dukes [ Czw Sty 13, 2011 7:17 pm ]
Temat postu:  [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa

Witam,
posiadam takie o to cudo z epoki

Image

Image

Image

http://www.youtube.com/watch?v=g-0aTbYBG-o

I mam problem z cewką zapłonową. Otóż ma zwarcie do masy na uzwojeniu niskiego napięcia.
Da się to w jakiś prosty sposób naprawić? Bez tego nie mam iskry. A jeśli to odłącze od platyn, zadziała?
Dodam, że to oryginalny silnik S38 z epoki, dwie cewki, linka sprzęgła wchodzi od przodu, razem z przewodem W/N i przełącznika zapłonu.

Autor:  Dukes [ Czw Sty 13, 2011 7:29 pm ]
Temat postu:  Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa

Dwie cewki, jedna zapłonowa druga świetlna. Jak znajdę zdjęcie całego statoru to wrzucę. Szukałem ale to dość nietypowa cewka i inne nie bardzo podchodzą.
A najgorsze jest to, że miał iskrę zanim go rozkręciłem, a chciałem tylko wymienić kondensator... Musiałem ją jakoś uszkodzić mechanicznie przez przypadek bo nie przypominam sobie żebym w nią uderzył czy obtarł gdzieś.

Autor:  apollan [ Czw Sty 13, 2011 7:30 pm ]
Temat postu:  Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa

Sławek, w s38 w żakach był iskrownik z jedną świetlną i jedną zapłonową. Możesz spróbować przewinąć, lub poszukać innej. Ładny żak <spoko>

Autor:  Dukes [ Czw Sty 13, 2011 7:32 pm ]
Temat postu:  Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa

A może ktoś miałby taką sprawną cewkę na sprzedaż? :) Wiem, że to nie odpowiedni dział, mam nadzieje, że nikt nie będzie krzyczeć, ale jeśli ktoś by miał to prosiłbym o kontakt na PM ;)

Niestety nie znam żadnych parametrów fabrycznej cewki aby dać ją do przewinięcia, a na oko to podobno jeden zmarł :P

Autor:  apollan [ Czw Sty 13, 2011 7:41 pm ]
Temat postu:  Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa

Hmm, ja niestety wszystkie te cewki mam wykorzystane. Czasami się trafiają na alledrogo, musisz poszukać. Jesteś pewien, że kable są w porządku?

Autor:  Dukes [ Czw Sty 13, 2011 7:53 pm ]
Temat postu:  Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa

Kable tak. Odkryłem to gdy ustawiłem miernik elektryczny na pomiar przejścia i gdy podłączyłem jeden przewód do masy, a drugi do tego cienkiego przewodu który wychodzi z cewki zapłonowej i podłącza się go do izolowanego trzpienia platyn miernik zaczął pikać, oznaczając przejście do masy. Później zmierzyłem oporność cewki względem masy. Dla uzwojenia W/N wynosiła ona 6,8 KOhm, a dla N/N tylko 1,1 Ohm więc sprawa wydaję się jasna...

Autor:  Dukes [ Wto Sty 18, 2011 7:31 pm ]
Temat postu:  Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa

Mam prośbę do kogoś kto posiada cewkę zapłonową do WSK 125 aby zmierzył wymiary które zaznaczyłem na zdjęciu cewki od Żaka.
Kolor zielony oznacza rozstaw śrub mocujących cewkę do statoru. Czerwony to szerokość rdzenia cewki z izolatorami. Żółty to szerokość tych dwóch półokrągłych profilów, nie widziałem jak to zaznaczyć dokładnie na zdjęciu, mam nadzieje, że wszyscy będą wiedzieć o co mi chodzi :)

Tak wyglądają wymiary oryginalnej żakowskiej cewki:
Image

Ogólnie myślę o takiej cewce w zastępstwie, dzisiaj oglądałem taką w sklepie ale sprzedawca był zajęty, a ja nie wziąłem ze sobą suwmiarki i nie pomierzyłem dokładnie, a głupio mi tak co chwile latać do niego mierzyć tymbardziej, że raczej i tak zamówię w internecie ponieważ ma astronomiczną cenę 45 zł <wow>

Image

Na oko wygląda podobnie. Wiem, że na pewno będę musiał przyciąć trochę te półokrągłe metalowe profile (może ktoś wie jak to się fachowo nazywa?) bo są za szerokie, ale rozstaw śrub jest bardzo zbliżony do żakowskiej cewki :)

Autor:  jacor [ Czw Wrz 29, 2011 9:17 pm ]
Temat postu:  Re: [Żak MR2 1962] Cewka zapłonowa

Wiem ze odswierzam stary temat ale niestety cewka od WSK jest duzo dłuższa - choc sie zastanaiam jak by ja mocno podciać?

|Mam tez silnik S38 i ten sam problem co u ciebie:(

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/