Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
http://motokirc.pl/zabytkowe-f36/4x-romet-50-t-1-1975-76-r-szatek-t36086-30.html
Strona 3 z 5

Autor:  Szatek [ Pią Lut 26, 2016 5:05 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Kilka poprawek:

Szatek napisał(a):
Rzadziej spotykany, jednoczęściowy, masywniejszy wspornik błotnika:

Image


Częściej spotykany - pomyłka.

Szatek napisał(a):
Do wyboru mam: żółty, zielony (groszkowy), pomarańczowy, czerwony i niebieski :)


Bez zielonego, czyli tylko: żółty, pomarańczowy, czerwony i niebieski.

Szatek napisał(a):
A tutaj używana głowica, pompka i pokrowiec (raczej nie oryginalny, ktoś wie jaki powinien być?).

Image


Ponawiam pytanie.

Szatek' napisał(a):
Na zakończenie dodam, że motorower pochodzi prawdopodobnie z serii próbnej wyprodukowanej przez Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Rometu (tak samo jak 50-TS-1). Świadczyć mogą o tym na przykład podobna i ręczna numeracja na główce ramy (OBR nie miał prasy do wybijania numerów), lakierowane pokrywy schowków narzędziowych z białego plastiku których fabryka nie produkowała oraz kilka innych ciekawych faktów o których wiem.

Myślałem że na mojej ramie numery były przebijane ze względu na brak rocznika (późniejsze wersje z 75-go roku go mają) i dlatego że są nierówno wybite (głównie "0"). Zainteresowałem się tematem, gdy pewna osoba wysłała mi zdjęcie główki ramy swojego 2370 z 75-go. Tutaj zdjęcie:

Image

Image


Ta sprawa jest trochę skomplikowana, ponieważ:

1. Numery są raczej oryginalne. Świadczyć o tym może, podobny ciąg liczb do numerów wybitych na pewno w fabryce, na moich 50-T-1 z 75-go roku. Wykluczam ich przebicie także dlatego, że po drugiej stronie główki ramy zostały nabite inne, a te zamalowane.
2. Zostały wybite krzywo. Możliwe że tego powodem była uszkodzona prasa, ale jest to jednak mało prawdopodobne. Raczej zostały nabite ręcznie.
3. Brak wybitego rocznika na główce ramy, który w tym roku już chyba powinien być.
4. Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Jednośladowych przeważnie nie nabijał numerów na prototypach. Nabijał je na przykład wtedy, gdy pojazdy były wysyłane na testy do Zakładów Metalowych Dezamet (kilka motorowerów).

Motorower może być pojazdem z serii próbnej, ponieważ:
- pochodzi z 75-go roku, a więc z pierwszego roku produkcji tego modelu;
- bardzo szybko zrezygnowano z plastikowej osłonki na kable i osadzenia pompki powietrza pod siedzeniem (już w 75-tym roku), które posiada;
- ma wspomniane wyżej specyficzne numery na główce ramy.

Mimo tego, ciężko mi w to uwierzyć. Ta kwestia na razie pozostaje nie rozwiązana.

Do ramy został jednak dospawany oryginalny, dolny ogranicznik stopki centralnej:

Image

Image

Image

Image

Image

Zakupiłem także inną stopkę centralną:

Image

I zostały dopasowane podkładki, aby wyeliminować jej luz na osi:

Image

Jednak został też przerobiony gwint na kranik baku, pod oryginalny wymiar:

Image

Image

Została też lekko naprostowana druga nóżka górna przedniego zawieszenia:

Image

Gwint na świecę, w głowicy od Rometa z Warki, został zregenerowany (wstawiona tulejka z brązu):

Image

Image

Ktoś wie, od czego ten tryb (chyba zdawczy)?:

Image

Kupiłem:

1. Kilka sztuk wcześniej wspomnianych kraników, do skompletowania:

Image

2. Dwie pary nóżek dolnych przedniego zawieszenia, do dwóch moich 50-T-1, w których są wyłamane ich wsporniki:

Image

3. Od Błażeja metalową pokrywę schowka narzędziowego. Może jest oryginałem (takie były w prototypach 50-T-1 i 50-TS-1) lub dokładną samoróbką:

Image

Image

Nie pasuje mi jej kolor, oraz to, że otwór na śrubę jest szerszy, jak w czarnych pokrywach.

4. Oryginalne, brązowe siedzenie od 50-T-1 z końcowych lat produkcji (do renowacji). Oczywiście, nie będzie w żadnym z moich obecnych 50-T-1, ale może w przyszłości się przyda ;)

Image

5. Zmieniacz biegów starego typu do 019:

Image

Był stosowany do 78-go roku. Zapis z Instrukcji Napraw Motorowerów Romet:

Image

Pełny rozmiar: http://images76.fotosik.pl/367/8b4ca0cf5949fb6c.jpg

6. Parę części do chromowania:

Image

7. Trochę innych części:

Image

8. Oryginalne klucze i śrubokręty (brakuje jeszcze dwóch kluczy płaskich):

Image

9. Kolejną instrukcję obsługi, razem z dowodem zakupu innego 50-T-1:

Image

Image

10. Repliki oryginalnych naklejek na bak (wykonanych na moją prośbę: http://motonaklejki.pl/naklejki/1/14/164/) oraz na pokrywy schowka narzędziowego:

Image

Oraz więcej części, które jednak nie zamontuje.

Pozdro ;)

Autor:  Szatek [ Czw Kwi 28, 2016 1:34 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Szatek napisał(a):
Ktoś wie, od czego ten tryb (chyba zdawczy)?:

Image


Ponawiam pytanie.

Do ramy została wspawana nowa rurka ośki stopki centralnej:

Image

Image

Image

Stopka nie ma teraz zbędnego luzu:

Image

Ktoś wie jakiej długości powinna być ta krótsza ośka? Wolałbym kupić oryginalną.

Image

Zleciłem naprawę przedniego błotnika:

Image

Image

Był pokrzywiony, popękany i miał wyrobione otwory. Naprostowany, pospawany i nawiercone nowe otwory.

Rozebrałem tylne amortyzatory od 50-T-1:

Image

Image

Image

Tutaj instrukcja jak to zrobić z "Jeżdżę motorowerem" Józefa Podlaskiego:

Image

Pełny rozmiar: http://images75.fotosik.pl/549/c33fa215785cf110.jpg

Kupiłem:

1. Trochę nowych i oryginalnych części:

Image

Image

2. Trochę używanych i oryginalnych części:

Image

Image

3. Chromowany błotnik tylny od Rometa:

Image

Image

Image

Image

Ktoś wie w jakim Romecie mógł być? Chyba tylko Kadety na eksport, prototypy 50-T-1 i 50-TS-1 takie miały. Ewentualnie ktoś go sobie pochromował. Tutaj porównanie z błotnikiem od mojego 50-T-1:

Image

Możliwe też, że błotniki w pierwszych 50-T-1 były inne.

4. Podnóżki kierowcy, już są w naprawie:

Image

5. Dwa klucze płaskie:

Image

Nie wiem jakie powinny być oryginalnie, ktoś wie?

Mam już skompletowaną całą narzędziówkę. Zastanawiam się tylko, czy aby na pewno są to narzędzia z takimi oznaczeniami i czy były pokryte takimi powłokami.

Czy ktoś wie, jakie oznaczenie (napis "ZZR" lub pegaz) były na narzędziach i na pompce powietrza do Rometów, oraz jakimi powłokami były zabezpieczane narzędzia (ocynk/oksyda/lakier proszkowy/nikiel) w 75-tym roku?

6. Korki wlewu oleju z białego plastiku:

Image

Występowały prawdopodobnie w silnikach 017 i 019, jako wersja przejściowa, pomiędzy metalowym (chromowanym) korkiem, a tym z czarnego plastiku:

Image

7. Górny wspornik tłumika:

Image

Oba zostały także odpowiednio zakrzywione (w dwóch miejscach).

8. Inną instrukcję obsługi do Rometa 50-T-1 i 50-T-3:

Image

Image

Jeśli ktoś chce kupić poprzednią (brak pierwszych siedmiu stron), to proszę o kontakt.

Okazało się też, że niepotrzebnie odcinałem te dolne uchwyty sprężyn z nóżek dolnych przedniego zawieszenia. Nóżki można jednak pochromować w całości i plastikowym uchwytom nic się nie stanie.

Rezygnuje z nóżek dolnych w których wyciąłem uchwyty sprężyn, tulejek teflonowych przedniego zawieszenia oraz dorabianych ze stali nierdzewnej A2: uchwytów sprężyn dolnych i górnych, sprężyn przedniego zawieszenia i osi wahacza. Jeśli ktoś jest zainteresowany kupnem w.w. części, to proszę o kontakt.

Pozdro ;)

Autor:  WorseBoy [ Czw Kwi 28, 2016 8:25 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

śledzę temat na bieżąco, fajnie że pasja nie umiera :) pozdro

Autor:  Szatek [ Śro Cze 22, 2016 2:03 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Cytuj:
(28-04-2016 13:16:15)Szatek napisał(a):
Ktoś wie jakiej długości powinna być ta krótsza ośka? Wolałbym kupić oryginalną.

[...]



Cytuj:
(28-04-2016 13:16:15)Szatek napisał(a):
3. Chromowany błotnik tylny od Rometa:

[...]

Ktoś wie w jakim Romecie mógł być? Chyba tylko Kadety na eksport, prototypy 50-T-1 i 50-TS-1 takie miały. Ewentualnie ktoś go sobie pochromował. Tutaj porównanie z błotnikiem od mojego 50-T-1:

[...]

Możliwe też, że błotniki w pierwszych 50-T-1 były inne.



Cytuj:
(28-04-2016 13:16:15)Szatek napisał(a):
5. Dwa klucze płaskie:

[...]

Nie wiem jakie powinny być oryginalnie, ktoś wie?

Mam już skompletowaną całą narzędziówkę. Zastanawiam się tylko, czy aby na pewno są to narzędzia z takimi oznaczeniami i czy były pokryte takimi powłokami.

Czy ktoś wie, jakie oznaczenie (napis "ZZR" lub pegaz) były na narzędziach i na pompce powietrza do Rometów, oraz jakimi powłokami były zabezpieczane narzędzia (ocynk/oksyda/lakier proszkowy/nikiel) w 75-tym roku?



Podnóżki kierowcy zostały pospawane:

Image

Wgniotki na rantach baku zostały w miarę możliwości usunięte:

Image

Do tylnego błotnika został przynitowany brakując uchwyt tablicy rejestracyjnej:

Image

Wszystkie widoczne części zostały przygotowane do piaskowania:

Image

Image

A następnie w końcu wypiaskowane:

Image

Image

Niestety, piaskowanie pokrzywiło niektóre blachy i musiałem je naprostować. Pojawiły się też uszkodzenia, które nie można zaspawać (za cienka blacha), więc będę musiał je zacynować, bądź zaszpachlować:

Image

Image

Image

Tutaj cyna albo szpachla też będzie konieczna:

Image

Image

Jutro zawożę wszystkie widoczne elementy do cynkowania galwanicznego.

Kupiłem:

1. Nowy i oryginalny ślimak:

Image

Image

2. Trochę używanych i oryginalnych części:

Image

3. Instrukcje obsługi:

Image

Image

Tutaj porównanie trzech różnych instrukcji do 50-T-1 (w kolejności wydań):

Image

Oraz porównanie dwóch różnych głowic - druga na pewno była montowana w 50-T-1 (i 50-TS-1):

Image

4. Trochę potrzebnych narzędzi:

Image

Zleciłem także wykonanie specjalistycznych przyrządów potrzebnych do silnika:

Image

Wykonałem też replikę oryginalnej kedry na bak 50-T-1 i 50-TS-1:

Image

Image

Image

Image

Image

Poza tym, ustawiłem biegi w 50-T-1 z 76-go roku, według drugiego sposobu z "Instrukcji napraw motorowerów Romet: 50-T-1, 50-T-3, 50-M-2, 50-M-3, M-780, M-781, 100, 200, 201", ponieważ zaczęła wyskakiwać mi "dwójka" (poprzedni właściciel ustawił biegi "po swojemu").

Obecnie nie ma problemu z biegami. Może jedynym problem jest to, że aby zredukować bieg z "trójki" na "jedynkę", trzeba zrobić to na dwa razy, ale to raczej nie jest kwestia regulacji.

Image

Image

Pełny rozmiar:

http://images78.fotosik.pl/698/add1ae2cb165a091.jpg
http://images75.fotosik.pl/696/a5124650cec9aaee.jpg

Ustawiłem też w nim zapłon (lampa stroboskopowa + czujnik zegarowy + szczelinomierz) oraz wyregulowałem gaźnik, ponieważ zdarzało mu się "dusić" w czasie jazdy (to także poprzedni właściciel ustawił mniej-więcej). Po takiej regulacji widać różnicę w pracy silnika.

Zdjąłem też z niego w końcu tą stopkę boczną (która była razem z innymi napinaczami łańcucha) i założyłem oryginalne napinacze.

Kolejna aktualizacja gdy przywiozę części z galwanizerni.

Pozdro. ;)

Autor:  Szatek [ Sob Lip 09, 2016 1:12 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Szatek napisał(a):
Jutro zawożę wszystkie widoczne elementy do cynkowania galwanicznego.


A jednak wybrałem kadm, a nie ocynk, dlatego że:

1. Kadm jest lepszą powłoką antykorozyjną niż cynk.
2. Kadm wnika lepiej w szczeliny niż cynk.
3. Można go bez problemu lakierować. Lakier może odpaść nawet z ocynku galwanicznego po chromianowaniu (po nałożeniu barwnej warstwy zabezpieczającej cynk przed utlenianiem i zwiększającej przyczepność lakierów).
4. Brak wanien do ocynku o odpowiedniej wielkości w zakładach galwanicznych.

Kadm jest droższy niż cynk galwaniczny. Jest matowoszary, najlepiej wychodzi na płaskich powierzchniach - dlatego widać przebarwienia:

Image

Image

Niestety, w trakcie procesu stopiły się aluminiowe nity od wspornika tablicy rejestracyjnej na tylnym błotniku i trzeba będzie go przynitować jeszcze raz :-/

Tutaj wszystko w nowym miejscu przechowywania:

Image

Pokrywy schowka przygotowane do lakierowania:

Image

Image

Na przyszłość pokrowiec zapobiegający osiadaniu kurzu:

Image

Chemia do konserwacji zbiornika paliwa i profili zamkniętych:

Image

Bak mógłbym ocynkować, ale ocynk może jednak reagować z benzyną. Co prawda nie wiem czy będzie w nim benzyna, ale wolę założyć że będzie.

Dodatkowo, żadna galwanizernia się tego nie podejmie - robi to jedna osoba która to sobie wymyśliła.

Bak w takim wypadku byłby ocynkowany cały, a więc musiałbym lakierować ocynk.

Także, wole zastosować farbę, która została specjalnie opracowana do zbiorników.

Kolejne specjalistyczne przyrządy do silnika:

Image

Kupiłem też prawie wszystkie śruby, nakrętki, podkładki i zawleczki ze stali nierdzewnej A2:

Image

I jeszcze jeden ślimak:

Image

A tutaj żółty lakier/podkład na zbiorniku paliwa 50-T-1 z 76-go:

Image

Ktoś wie co to dokładnie jest?

I ten motorower po małych zmianach:

Image

Pozdro. ;)

Autor:  KABU [ Pon Lip 11, 2016 8:11 am ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Daj znać jak robiłeś z wnętrzem baku. Bo też coś takiego planuje w jawce

Autor:  Szatek [ Pon Lip 11, 2016 8:58 am ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Zbiornik będę dopiero zabezpieczał, tutaj jest wszystko opisane: http://fertan.pl/zastosowanie/motoryzac ... ki-paliwa/ :)

Autor:  Szatek [ Czw Lip 21, 2016 12:54 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Szatek napisał(a):
Do wyboru mam: żółty, pomarańczowy, czerwony i niebieski :)


Pomyliłem się - pomarańczowy i czerwony to jednak ten sam kolor, którym jest L614 z palety Fiata 125p: http://fiat125p.pl/kolo.html

Żółty to L60, a niebieski to F610.

Także, pierwsze 50-T-1 i 50-TS-1, wychodziły żółto-czarno-szare, pomarańczowo-czarno-szare i niebiesko-czarno-szare :)

Wszystkie profile zamknięte zostały zabezpieczone:

Konwerter rdzy "Fertan" -> Wosk wstępny "PREWAX" -> Wosk do profili zamkniętych "HT".

Bak także został zabezpieczony:

Image

Konwerter rdzy "Fertan" -> powłoka zbiornika "TAPOX-2K".

Kolejny specjalistyczny przyrząd do silnika:

Image

Szatek napisał(a):
A tutaj żółty lakier/podkład na zbiorniku paliwa 50-T-1 z 76-go:

[...]

Ktoś wie co to dokładnie jest?


Lakier czy podkład?

Zmierzyłem też kompresję w 50-T-1 z 76-go i wyszło 10 bar (instrukcja podaje 8). Mogło tyle wyjść czy mój manometr oszukuje? :F

Kupiłem już wszystkie lakiery:

Image

Czekam tylko na przynitowanie wspornika tablicy rejestracyjnej i zawożę wszystko do lakiernika.

Pozdro. ;)

Autor:  Szatek [ Śro Sie 24, 2016 11:24 am ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Zapomniałem dodać, że kadmowałem bez pasywacji, która może być oliwkowa lub bezbarwna (tak jak w przypadku cynku) i wtedy taki element wygląda ładnie.

Kolejny specjalistyczny przyrząd do silnika:

Image

Wspornik tablicy rejestracyjnej został na nowo przynitowany:

Image

Odebrałem wszystkie części od lakiernika:

Image

Image

Wyszło średnio, zawożę jeszcze wszystko do poprawek. Górna półka miała być czarna.

Pomarańczowy to L614 z palety Fiata 125p: http://fiat125p.pl/kolo.html

Metal: podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> naklejki -> lakier bezbarwny

Plastik: podkład na plastik -> podkład akrylowy + plastyfikator -> lakier akrylowy + plastyfikator -> naklejki -> lakier bezbarwny + plastyfikator

Zdecydowałem się na stoczenie śrub ze stali nierdzewnej, na te z drobnym gwintem (nie produkowane):

Image

Z M12 na M10x1 i M8 na M7. Zostały też zmniejszone łby i stoczone oznaczenia. Ale nie wiem czy będę je zakładał, bo łby nie wyszły idealnie.

No i kupiłem trochę części:

Image

Na razie tyle, pozdro. ;)

Autor:  Szatek [ Czw Wrz 15, 2016 11:21 am ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Lakier nie jest jeszcze poprawiony, dlatego na razie nie daję jego dokładniejszych zdjęć. Osłona łańcucha będzie jednak szara.

Przetoczonych śrub ze stali nierdzewnej nie będę zakładał.

Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:

Image

Image

Oraz parę przydatnych narzędzi:

Image

Zawiozłem większość elementów do galwanizerni:

1. Stal

Przed:

Image

I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:

Image

Image

Image

Image

Szprychy po kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (po ocynku zostawały czarne ślady):

Image

Przed:

Image

I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:

Image

Przed:

Image

I po kadmowaniu bez pasywacji:

Image

Przed:

Image

I po czernieniu:

Image

Nie wiem czy dobrze zrobiłem, można czernić takie elementy? Mogę to ponownie wytrawić jeśli nie.

2. Mosiądz

Przed:

Image

I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:

Image

3. Miedź

Przed:

Image

I po miedziowaniu z pasywacją:

Image

Niektóre elementy będą miały jeszcze zmieniane powłoki, ale to przy zawiezieniu do galwanizerni brakujących.

Poza tym, wszystkie 50-T-1 mają aktualnie gaźniki GM13F.

Romet z 76-go dostał także nowe dysze gaźnika (0,40 i 0,55 mm), oraz został wyregulowany przy pomocy świecy diagnostycznej.

Na razie tyle, pozdro. ;)

Autor:  WorseBoy [ Sob Wrz 24, 2016 1:02 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

pełny szacuneczek za konkretne podejście ;)

Autor:  Szatek [ Śro Wrz 28, 2016 12:59 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:

Image

I parę nowych i oryginalnych:

Image

Oraz trochę środków smarnych:

Image

Wysłałem widoczne niżej części do chromowania:

Image

ZnAl, przed:

Image

I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:

Image

Przepustnicę ocynkowałem przez pomyłkę - będzie bez powłoki.

Zrobiłem błąd, bo nie wymyłem wcześniej wszystkich elementów w myjce ultradźwiękowej. ZnAl przed cynkowaniem jest krótko trawiony i odtłuszczany, bo ma w sobie aluminium które w kwasie solnym i ługu się rozpuszcza. Wymyłem je tylko w miarę możliwości pędzelkiem z rozpuszczalnikiem NITRO i brud który był w środku pozostał (a nawet przyległ jeszcze bardziej). Myjka już tego nie doczyściła, pozostaje chyba jedynie czyszczenie mechaniczne, które sobie daruję.

Aluminium (a właściwie silumin), przed:

Image

Image

Image

Image

I po piaskowaniu, a następnie szkiełkowaniu:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Korpusu manetek, przed:

Image

I po piaskowaniu:

Image

I na koniec, element (jeden z wielu) który w przyszłym miesiącu pojawi się na Allegro (u retro19):

Image

Pozdro. ;)

Autor:  Szatek [ Wto Paź 18, 2016 11:27 am ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Szatek napisał(a):
Wysłałem widoczne niżej części do chromowania:


Zapomniałem dodać, że jest to dopiero pierwsza partia części która będzie chromowana.

Szatek napisał(a):
ZnAl, przed:


Oraz że przylgnia króćca gaźnika została splanowana przed cynkowaniem.

Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:

Image

Oraz trochę nowych i oryginalnych:

Image

Wszystkie elementy które były piaskowane a następnie szkiełkowane (oraz kilka dodatkowych), zostały wysłane do chromianowania (czyli pasywacji, nie mylić z chromowaniem).

Dzięki temu, na aluminium i jego stopach (nie dotyczy ZnAl'u), tworzy się bezbarwno-niebieska powłoka, która chroni przed korozją (utlenianiem), odciskami palców i jest odporna na wysoką temperaturę.

Powłoka chromianowa zwiększa też przyczepność farb, może być stosowana jako powłoka dekoracyjna oraz w celu zabezpieczenia efektu polerowanego aluminium (moim przypadku jest to zatapiacz pływaka).

Pokrywa zapłonu została wcześniej wyszkiełkowana i chromianowana:

Image

Image

Image

Silumin (stop aluminium, głównie z krzemem) będzie po chromianowaniu troszkę ciemniejszy. Jeśli ma w sobie stalowe elementy, to pojawi się na nich lekki nalot rdzy:

Image

Ja stalowe elementy odrdzewiłem i zakonserwowałem konwerterem rdzy "Fertan'":

Image

Image

Na razie tyle, pozdro. :)

Autor:  Szatek [ Sob Lis 19, 2016 12:53 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Wróciła pierwsza partia części z chromowania:

Image

Image

Image

Image

Image

Jednak dobrze zrobiłem, usuwając plastikowe dolne uchwyty sprężyn w innych nóżkach dolnych. Plastik przetrwał proces, ale jeden uchwyt się lekko odkształcił. W galwanizerni mieli też przez to problem, bo z lag wydobywały się zanieczyszczenia, które trafiały do kąpieli. Także, następnym razem usunę te plastikowe uchwyty.

Bieżnie i nakrętka łożyska kierownicy są nowe i oryginalne.

Zleciłem wycięcie ploterem kilka uszczelek i podkładek które nie są w sprzedaży:

Image

Zleciłem także dotoczenie z teflonu tulei ślizgowych ślimaka i amortyzatorów tylnych, oraz ich osłon z czarnego poliamidu:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Dodatkowe podnóżki kierowcy po naprawie:

Image

Kosz sprzęgła dwutarczowego, przerobiony na kosz sprzęgła trzytarczowego (zwiększona wysokość o 2 mm). Mogłem dać do napawania kosz z wprasowanym (?) kołem zębatym, ale możliwe że i tak trzeba by było go przyspawać. Przerobiony na wypadek gdybym nie znalazł oryginalnego:

Image

Tarcza sprzęgła dwutarczowego, przerobiona na tarczę sprzęgła trzytarczowego (stoczona z 2 mm do 1 mm grubości). Miałem oryginalną, ale gdzieś się zgubiła. Przerobiona na wypadek gdybym nie znalazł oryginalnej:

Image

Kupiłem trochę nitów:

Image

Oraz komplet nowych i oryginalnych okładzin do szczęk hamulcowych:

Image

Zleciłem też wycięcie ze stali węglowej, wszystkich podkładek dystansowych skrzyni biegów 019:

Image

Oraz zabezpieczeń tylnej zębatki (pod śruby M10, bo ktoś niestety przerobił z M7 otwory w tylnym bębnie na taki gwint):

Image

A tutaj repliki gum przedniego mocowania baku do Rometa, wykonane przez retro19 (na dniach pojawią się na Allegro):

Image

Pozdrawiam ;)

Autor:  Szatek [ Pią Lis 25, 2016 12:23 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Szatek napisał(a):
Wróciła pierwsza partia części z chromowania:


Zapomniałem dodać, że chrom jest na miedzi i niklu.

Szatek napisał(a):
Zleciłem wycięcie ploterem kilka uszczelek i podkładek które nie są w sprzedaży:


Oraz że uszczelki i podkładki są wycięte z gumy NBR (olejoodpornej) i fibry technicznej.

Kupiłem też kilka rodzai podkładek izolacyjnych:

Image

I wróciły elementy z galwanizerni:

1. Stal

Przed:

Image

Image

I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:

Image

Nowe i oryginalne części:

Image

Nowe (i kilka używanych) i oryginalne wkręty z łbem kulistym (sprzedam):

Image

2. Stal przed:

Image

I po czernieniu:

Image

Nowe i oryginalne części:

Image

3. Stal przed:

Image

I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:

Image

4. Mosiądz przed:

Image

I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:

Image

5. Końcówki nowych i oryginalnych linek przed:

Image

Image

Image

Image

I po miedziowaniu, a następnie kadmowaniu z oliwkową pasywacją (będzie bezbarwno-niebieska):

Image

Image

Image

Image

Zmieniłem też te "żółte" puszki gaźników w dwóch Rometach, na te jak ta szara:

Image

Image

To chyba jednak nie była pierwotnie szara puszka, no chyba że zżółkła też od środka. Jak myślicie?

Pozdrawiam :)

Strona 3 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/