Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
http://motokirc.pl/zabytkowe-f36/4x-romet-50-t-1-1975-76-r-szatek-t36086-45.html
Strona 4 z 5

Autor:  Szatek [ Czw Gru 08, 2016 1:57 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Szatek napisał(a):
To chyba jednak nie była pierwotnie szara puszka, no chyba że zżółkła też od środka. Jak myślicie?


Ponawiam pytanie.

Jeszcze jeden element stalowy przed:

Image

I po kadmowaniu bez pasywacji:

Image

Kupiłem trochę:

Używanych i oryginalnych części:

Image

Części z Gmoto:

Image

Części ze Skuter Dębicy:

Image

Nową i oryginalną linkę licznika:

Image

Większy palnik:

Image

Oraz oryginalny katalog części zamiennych do Rometa 50-T-1 i 50-TS-1:

Image

Do tej pory miałem reprint z motonaklejek, w którym brakuje strony głównej, oraz schematu i opisu sprzęgła: http://motonaklejki.pl/literatura/2/24/

Zleciłem wykonanie przyporów/nagłówników do nitów pełnych i rurkowego:

Image

Oraz nowych tulejek metalowych osi wahacza:

Image

Złożyłem też kilka elementów, które już mogłem:

Komplet oryginalnych narzędzi, wraz z pokrowcem:

Image

Zmieniacz biegów przed:

Image

I po złożeniu, na smar grafitowy i miedziany:

Image

Oprawka przedniej żarówki przed:

Image

I po złożeniu:

Image

Image

Pokrywa komory pływakowej przed:

Image

I po złożeniu:

Image

Następnym razem chyba jednak przyspawam punktowo tę blaszkę, bo było ciężko dobrze ją zakuć.

Tłumik drgań przedniego mocowania zbiornika paliwa, jest już dostępny w sprzedaży na: http://skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=5297 Niedługo ma się pojawić u innych sprzedawców nowych części do Rometów.

Na razie tyle, pozdrawiam :)

Autor:  Szatek [ Śro Gru 21, 2016 11:36 am ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Gwint kranika paliwa, nowo zakupionego baku, przed:

Image

I po naprawie:

Image

Kupiłem:

Trochę używanych i oryginalnych części:

Image

Części z Gmoto:

Image

Elementy do wykonania instalacji elektrycznej:

Image

Trochę chemii:

Image

I inne:

Image

Gaźnik przed:

Image

Nowa i oryginalna dysza 0,40 mm rozwiercona do 0,55 mm. Po złożeniu:

Image

Klakson przed:

Image

Zapomniałem dołożyć jego "cewkę" do zdjęcia :-/ Po złożeniu:

Image

Image

Uchwyt na baterie przed:

Image

Dałem inne podkładki izolujące. Po złożeniu:

Image

Zeskanowałem oryginalny cyferblat licznika, poprawiłem w programie graficznym, wydrukowałem na papierze samoprzylepnym i wyciąłem:

Image

Na razie tyle, pozdro :)

Autor:  Szatek [ Czw Sty 12, 2017 12:08 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Cyferblat licznika wysłałem jednak do motonaklejki.pl

Zeskanują go, obrobią w programie graficznym, wydrukują jako naklejkę, wytną ploterem i umieszczą w swojej ofercie :)

Lakier jest w końcu poprawiony. Zapłaciłem za to jeszcze raz tyle, co za lakierowanie :-/ No ale trudno, teraz wiem kto będzie mi lakierował inne Romety :)

Większość elementów została tylko wypolerowana maszynowo, niektóre trzeba było pomalować od nowa/przemalować. W porównaniu do tego co było, to te na nowo polakierowane to cudo:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Kranik przed:

Image

I po złożeniu:

Image

Trzeba dużej siły żeby zapiąć te osłony. Musiałem kupić i założyć nową i oryginalną uszczelkę kurka, bo ta nieoryginalna jest minimalnie za gruba i obejmy nie da się zapiąć :-/ Trzeba było ją i tak lekko przyciąć a kurek chodzi ciężko.

Kupiłem:

Trochę używanych i oryginalnych części:

Image

Nowy i oryginalny tłok oraz pierścienie R1 (mam nadzieję wystarczy jeden nadwymiar):

Image

Łożyska do silnika:

Image

To na wałek główny jest z gumowymi osłonkami, bo potrafi tam cieknąć olej, mimo dobrego simmeringu (ta od wewnątrz będzie zdjęta). Na wał są z luzem C3.

Łożyska do kół:

Image

Oraz uszczelniacze do silnika:

Image

Na razie tyle, pozdro ;)

Autor:  Szatek [ Sob Sty 28, 2017 1:16 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Stal, przed:

Image

I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:

Image

Przed:

Image

I po czernieniu:

Image

Przed:

Image

I po kadmowaniu bez pasywacji:

Image

Po miedziowaniu a następnie kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (obustronnie):

Image

Koła magnesowe przed:

Image

I po wklejeniu magnesów na Distal:

Image

Image

Magnesy ułożone biegunami na przemian. Mam nadzieję, że uda się wyważyć te magneta innym sposobem, niż wyważanie dynamiczne, którego cena za takiego koła zaczyna się od 200 zł....

Stacyjka przed:

Image

I po złożeniu:

Image

Zamienniki kluczyków są sprzedawane za długie (pod zamienniki stacyjek), oraz bez otworu pod zawleczkę. Kluczyk nasmarowany smarem silikonowym.

Oprawa tylnej żarówki przed:

Image

I po złożeniu:

Image

Cewki świetlne przed:

Image

I po założeniu nowych przewodów:

Image

Zapłon przed:

Image

I po złożeniu (na zdjęciu brakuje wkrętu i podkładek do mocowania kondensatora):

Image

Konektory nasmarowane smarem CX-80 Electricx.

Zbiornik, przy którym był naprawiany gwint kranika, został wypiaskowany wewnątrz i z zewnątrz, pomalowany podkładem antykorozyjnym (tymczasowo) i zamontowany do 50-T-1 z Tułowic.

Image

Kupiłem:

Image

Wykonałem replikę oryginalnej kedry na bak:

Image

Przednie zawieszenie przed:

Image

Po wprasowaniu tulejek (jednak zastosowałem te teflonowe) i przed złożeniem:

Image

I po złożeniu na smar miedziany (sprężyny) i biały (nóżki dolne):

Image

Dolne nóżki mają po złożeniu zbyt duży luz (ale tylko w miejscu w którym pracowały). Czy kupiłem zbyt zużyte?

Tak w ogóle, to czy one (razem ze "sztycą" tylnych amortyzatorów)
nie powinny być pokryte chromem technicznym, a nie dekoracyjnym?

Bębny kół przed:

Image

I po osadzeniu łożysk (żeliwna wkładka oczyszczona z Fertanu):

Image

Image

Właściwie to po co są w nich te plastikowe "dystanse" i metalowe tulejki?

Tabliczka znamionowa przed:

Image

I po przynitowaniu do ramy:

Image

Na razie tyle, pozdro ;)

Autor:  Cinuz [ Śro Lut 01, 2017 11:42 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Szczena opada :O

Autor:  Herobrine [ Czw Lut 02, 2017 11:37 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Widać, że każdy szczegół dopracowany perfekcyjnie :) Co do magneta to jedyne co przychodzi mi do głowy to odcięcie czopa ze starego wału nawiercenie miejsca na kiełek na tokarce i wyważanie tego ręcznie właśnie na kłach, powinno się to wystarczająco lekko obracać, żebyś mógł to wyważyć. Powodzenia ;)

Autor:  Szatek [ Sob Lut 25, 2017 2:23 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Szatek napisał(a):
Tak w ogóle, to czy one (razem ze "sztycą" tylnych amortyzatorów)
nie powinny być pokryte chromem technicznym, a nie dekoracyjnym?


Ponawiam pytanie.

Wysłałem części ze zdjęcia do chromowania, tym razem do innej chromowni:

Image

Metalowe i plastikowe tulejki wahacza zostały wprasowane:

Image

Zleciłem wycięcie ploterem uszczelki ślimaka z filcu i uszczelki pompki z gumy NBR:

Image

Osadziłem, przy pomocy palnika dekarskiego i pirometru, łożyska i tulejki w karterach:

Image

Image

Image

Okazało się, że w 019 (nie wiem czy we wszystkich) tulejki z fosforobrązu mają 13 mm średnicy zewnętrznej, a nie 12 mm jak inne Dezamety.

Kupiłem takie tulejki: http://allegro.pl/tuleja-tulejka-z-braz ... 19866.html Zostały wprasowane i lekko przerobione (skrócone i wykonane rowki na smarowanie).

Koło magnesowe zostało wypiaskowane:

Image

Image

Kupiłem zamienniki części których nie udało mi się znaleźć nowych i oryginalnych:

Image

Dostanę gdzieś taką linkę sprzęgła, ale czarną?

Motonaklejki.pl wykonały naklejkę cyferblatu licznika:

Image

Moim zdaniem, powinna być taka jak ta pierwsza od lewej, ale Motonaklejki uważają inaczej i będą sprzedawać tylko takie jak ta po środku.

Która Waszym zdaniem jest odpowiednia? Po prawo oryginalny, zżółknięty cyferblat.

Na razie tyle, pozdro. ;)

Autor:  Szatek [ Sob Mar 11, 2017 11:02 am ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Jednak taka linka sprzęgła jakiej potrzebuje, jest w sprzedaży, ale nie na gmoto.pl

Kupiłem taką od Linmot'u :)

Ślimak przed:

Image

I po złożeniu:

Image

Image

Na zdjęciu brakuje filcowej uszczelki, która jest na wcześniejszych zdjęciach. Pierścień był wciskany na prasie - inaczej nie mogłem go zamontować. Zamiennik wałka niestety był inny i zastosowałem oryginalny. Niestety, przez przypadek korpus ułamał się przy wprasowywaniu - musiałem kupić, wypiaskować i ponownie wysłać inny do cynkowania.

Okładziny szczęk hamulcowych przed przyklejeniem:

Image

Niestety, przykleiłem je na Distal. Próbowałem termoutwardzalnie na Hysofix 770-2, poprzez montaż szczęki i okładziny w specjalnie wykonanej formie, ale niestety nie wyszło. Po przyklejeniu i przed nitowaniem:

Image

I po przynitowaniu:

Image

Oczywiście wszystkie cztery sztuki są gotowe do montażu, wcześniej i tak trzeba było lekko podszlifować szczęki przy ich rozwieraku.

Plastikowe i metalowe elementy (brak klosza tylnej lampy) przed:

Image

I po lakierowaniu:

Image

Image

Image

Image

Image

Szary to RAL 7042.

Plastik: zmatowienie na mokro papierem 2500 -> podkład na plastik -> podkład akrylowy (w przypadku klosza tylnej lampy lakier bezbarwny) -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny.

Metal: podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny.

Niestety, lakiernik zapomniał zaszpachlować przednią część puszki gaźnika :-/

Tłumik szmerów ssania po skompletowaniu:

Image

Korek zbiornika paliwa przed:

Image

I po złożeniu:

Image

Cylinder po szlifie:

Image

Wał korbowy przed:

Image

I po regeneracji:

Image

Na szczęście, łożysko stopy korbowodu, sworzeń stopy korbowodu, korbowód i tulejka sworznia tłoka są jednak nowe i oryginalne. Okazało się, że 019 ma korbowód pod większy sworzeń stopy niż inne Dezamety.

Na razie tyle, pozdro :)

Autor:  Cinuz [ Śro Mar 15, 2017 9:19 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

:O

Autor:  Wojtek666 [ Czw Mar 23, 2017 11:40 am ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Koleś, kurde bele, jesteś szalony. Pełen szacun

Autor:  Szatek [ Czw Mar 30, 2017 2:14 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Dzięki za miłe słowa :)

Tutaj zdjęcie wcześniej wspomnianej formy, do termoutwardzalnego klejenia okładzin do szczęk hamulcowych:

Image

Mam nadzieję że następnym razem mi się przyda ;)

Kolejna partia części wróciła z chromowania:

Image

Image

Zleciłem wykonanie specjalnego przyrządu, do ściskania sprężyny tylnego amortyzatora od 50-T-1/50-TS-1:

Image

Tylny amortyzator przed:

Image

I po złożeniu na smar miedziany ("prowadnica"), sylikonowy (plastikowa osłona i wnętrze rurki w której są osadzone tulejki) oraz biały (sprężyna):

Image

Blacha siedzenia przed:

Image

Zastosowałem patent joozka z gumową kedrą na jej krawędziach, dzięki czemu pokrowiec nie będzie niszczył się w tym miejscu. Po obiciu, nowo wykonanym pokrowcem przez tapicera:

Image

Image

Nowy oring koła przekładni stałej przed:

Image

I po wprasowaniu:

Image

Kopstarter przed:

Image

Po nasmarowaniu i złożeniu:

Image

Romet w trakcie składania:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Chciałem złożyć też przednie zawieszenie, ale okazało się, że nakrętka górnej miseczki łożyska kierownicy ma minimalnie większy gwint :-/ Na szczęście miałem odpowiednią, nową i oryginalną, którą wysłałem już do chromowania :)

Romet na swoim miejscu - przykryty pokrowcem aby nie łapał kurzu :F

Image

Na razie tyle, pozdro ;)

Autor:  Szatek [ Czw Kwi 13, 2017 10:36 am ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Przez ostanie dwa tygodnie za dużo nie zrobiłem - muszę poczekać na elementy z cynkowni i chromowni :/

Koła po zapleceniu i wycentrowaniu:

Image

Po założeniu fartuchów, dętek, opon i napompowaniu:

Image

Odświeżone nowe i oryginalne opony Stomil:
1. Czyszczenie (woda + płyn do mycia naczyń + szczoteczka i ściereczka);
2. Przesypanie wnętrza opon talkiem technicznym;
3. Użycie preparatu do czyszczenia i konserwacji gumy firmy Sonax;
4. Użycie pianki do opon firmy Sonax;
5. Użycie żelu nabłyszczającego do opon firmy Sonax.

Image

Na razie tyle, pozdro ;)

Autor:  Grzechu [ Śro Kwi 19, 2017 7:38 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Podziwiam za precyzję, szacun ;)

Autor:  Szatek [ Pon Maj 01, 2017 11:57 am ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Cześć :)

Wysłałem niżej widoczne elementy do chromowania:

Image

To już ostatnia partia, będzie gotowa w połowie maja :)

Złożyłem w końcu silnik:

Image

Image

Między karterami jest oryginalna uszczelka + Reinzosil.

Wał i wałki osadzone przy pomocy palnika dekarskiego, pirometru oraz specjalnych wkładek do łożysk.

Kartery skręcone przy użyciu śrub imbusowych, w celu mocniejszego i łatwiejszego skręcenia.

Image

Musiałem zeszlifować wystającą stalową tulejkę pod przednią zębatką - inaczej nie mógłbym zamontować zmieniacza biegów starego typu. Dowodzi to temu, że wcześniejsze kartery od 019 były inne.

Image

Image

Wymienione elementy zostały skręcone z odpowiednimi momentami:

Śruby do karterów - 7 Nm
Nakrętki szpilek cylindra - 9 Nm
Nakrętka koła przekładni stałej - 20 Nm
Nakrętka zabieraka sprzęgła - 25 Nm
Nakrętka zębatki przedniej - 30 Nm
Nakrętka koła magnesowego - 20 Nm

Wyżej wymienione momenty dokręcenia poszczególnych śrub/nakrętek, zapożyczyłem pod silnik od Simsona (oprócz tego do nakrętek szpilek cylindra).

Silnik gotowy do montażu (łańcuch założyłem po to, aby można było później przeciągnąć właściwy):

Image

Image

Image

Image

Prędkościomierz przed:

Image

Cyferblat: "ogranicznik" wskazówki pomalowany białym markerem olejnym -> naklejona nowa, biała naklejka -> lakier akrylowy bezbarwny

Koła zębate z cyframi: wydrapana farba z cyfr za pomocą pinezki -> pomalowanie widocznej części koła białym markerem olejnym -> wydrapana farba olejna z cyfr -> lakier akrylowy bezbarwny -> pomalowanie cyfr czarnym i czerwonym cienkopisem 0,1 mm

Wskazówka: rozwiercenie otworu montażowego wiertłem 1 mm -> chemiczne usunięcie starej farby -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny

Nowa ramka, szkiełko i uszczelka pod szkiełko z gumy NBR (wycięta ploterem). Pozostałem elementy pokryte nowymi powłokami galwanicznymi/wyczyszczone.

Zrobiłem błąd, bo rozłączyłem aluminiowy pierścień od ośki wskazówki (oryginalnie były chyba razem centrowane i chyba nawet wyważane - mają ślady po wierceniu) i musiałem podebrać całość z innego licznika :/

W trakcie:

Image

Wskazówka została naprężona i wklejona na jej ośkę. Tarcza również została przyklejona.

Image

Troszkę ubrudziły się "koła zębate z cyframi" w trakcie ich montażu :/

Po złożeniu:

Image

Image

Miałem zaprasować ramkę, ale ostatecznie uznałem, że lepiej będzie ją wkleić :)

Motorower na dzień dzisiejszy:

Image

Image

Image

Image

Którą stroną powinna być zamontowana linka licznika? Po obu stronach nie chce wejść :/

Pozostało mi czekać na elementy z chromowania - a więc na razie tyle, pozdro ;)

Autor:  Szatek [ Śro Maj 17, 2017 12:40 pm ]
Temat postu:  Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Mała aktualizacja, przed dużą :)

Musiałem złożyć od nowa licznik, ponieważ jednak nie działał. Kupiłem kolejne i tym razem nie zdejmowałem wskazówki. Czyli nie demontowałem wskazówki, jej ośki ze sprężynką, cyferblatu, aluminiowej miseczki, oraz stalowego korpusu. To wszystko (oprócz cyferblatu) jest ze sobą wyważone/wycentrowane i nie należy tego rozbierać, bo po ponownym złożeniu wskazówka nie będzie działać.

Szatek napisał(a):
Cyferblat: "ogranicznik" wskazówki pomalowany białym markerem olejnym -> naklejona nowa, biała naklejka -> lakier akrylowy bezbarwny


Tym razem nie użyłem lakieru bezbarwnego, ponieważ jednak rozmywa on farbę olejną. Również nie użyłem go do kół zębatych z cyframi.

Szatek napisał(a):
Nowa ramka, szkiełko i uszczelka pod szkiełko z gumy NBR (wycięta ploterem).


Użyłem ramki która jest teoretycznie do późniejszych liczników z plastikowymi kubkami - jest troszkę wyższa.

Ostatecznie licznik wygląda dokładnie tak samo, no i oczywiście tym razem
działa :)

Musiałem także zastosować poliamidowe wkręty M4x10, oraz podkładki izolujące M4 do uchwytu na baterie, ponieważ po jego ponownym przynitowaniu przeze mnie, nit jednak nie jest idealnie centrycznie i dotyka uchwytu, przez co klakson cały czas trąbił.

Teraz wygląda to tak: poliamidowy wkręt M4x10 -> podkładka M4 A2 -> schowek -> podkładka izolująca -> uchwyt na baterie -> podkładka sprężynowa M4 A2 -> nakrętka M4 A2.

Image

Jeśli ktoś potrzebuje takich wkrętów, to mogę je wysłać (mam 200 sztuk :F).

Na dniach przyjdą elementy z chromowania, więc będę miał co robić.

Chwilowo tyle, pozdro ;)

Strona 4 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/