Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!
http://motokirc.pl/poradniki-f37/swap-silnika-027-pod-ram-pospolitego-rometa-t29501.html
Strona 1 z 1

Autor:  Patryk82 [ Sob Lut 26, 2011 10:30 pm ]
Temat postu:  Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!

Witam.
Poradnik pomoże wam zamontować silnik Dezamet 027 montowany w Romecie Charcie 210 (i Dantomie) do Rometów z silnikami 017/019/022/023/025/s38 i pochodnymi bez spawania ramy.
Na początek należy zrobić szablon mocowań silnika. Bierzemy jakiś kartonik/kartkę bloku technicznego i odrysowujemy kształt łoża silnika 027. U Mnie wygląda to tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04d ... 182fc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac0 ... 896d9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ad ... f93ca.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af4 ... 982be.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/216 ... e5ae0.html (wyszło trochę krzywo, ale to przez to, że jest to karton i trzyma się to na tych wiertłach i długopisie lokurva )
Najlepiej jest najpierw zrobić lewe mocowanie, bo nie będziemy go gięli.
Później odrysowujemy i mamy dwa „adaptery”. Teraz prawe mocowanie należy zagiąć w dwóch miejscach, POD KĄTEM PROSTYM! , gdyż silnik musi idealnie równo leżeć. Na razie wszystko dzieje się na kartonie, gdyż łatwiej jest go „obrabiać” <lol> Gdy już mamy szablony to przymierzamy je do ramy i wycinamy tak by ładnie zakryły wcięcia na 023 itp. i zaznaczamy miejsca na kartonie, gdzie na oryginalnych mocowaniach są dziury. Następnie trzeba przenieść kształty „adapterów” na płaskownik (ok. 4-5mm). Już odrysowany na płaskowniku kształt wycinamy szlifierką, brzeszczotem, czy czym tam wam się podoba :P Wiercimy dziury, gniemy płaskownik tak jak protoplastę (wszystko przez to, że silnik Charta jest dobre 2cm szerszy taak ), a pomiędzy seryjne mocowania należy włożyć mniej więcej 6cm tulejki, by mocowania się nie gięły i dobrze trzymały nasz adapter. Aby zagiąć nasz płaskownik nacinamy go szlifierką i zaginamy, później zalewamy spawem, to można spokojnie zawieźć do spawacza, żeby ładnie to wykonał :] Jeżeli mamy już przygotowane adaptery to trzeba to spasować z ramą, żeby silnik był w pozycji poziomej.
Silnik charta ma zębatkę po lewej stronie, dlatego nie trzeba przerabiać hamulca.
Myślę, że z układem wydechowym już sobie poradzicie? W przypadku motorynki najlepiej jest zespawać ucięte 2-3cm od cylindra kolanko charta z kolankiem Simsona enduro, co da nam puszczony górą wydech. Można też wspawać oryginalne kolanko, jednak będzie ono „muliło” silnik. Oczywiście nie można zapomnieć o lepszym wydechu, może być to wydech od Simsona, Charta, "pseudo sport" lub jakiś inny.
Poradnik w fazie tworzenia!

Tutorial opatentowany przez:
Patryk82 i graptemys1995, a także z pomocą Hanusa, za co wielkie dzięki <piwo>
Zakaz kopiowania bez Mojej zgody!!! taak

Autor:  adamiix [ Nie Lut 27, 2011 7:09 am ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!

Przyda się napewno,ale na razie brak silnika charta

--------- Nie Lut 27, 2011 7:09 am Połączono ---------

Przyda się na pewno,ale na razie brak silnika charta

Autor:  Patryk82 [ Nie Lut 27, 2011 8:14 am ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!

Za tydzień-dwa będę już miał złożony silnik i płaskowniki :]

Autor:  Wojtek666 [ Pią Cze 10, 2011 6:42 am ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!

No i co dalej? lokurva

Autor:  Patryk82 [ Nie Lip 24, 2011 11:44 pm ]
Temat postu:  Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!

Gniję, silnik poszedł na części, ale jak to kiedyś zreanimuję, to skończę tutorial :P

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/