Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 7:25 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!
PostWysłany: Sob Lut 26, 2011 10:30 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Witam.
Poradnik pomoże wam zamontować silnik Dezamet 027 montowany w Romecie Charcie 210 (i Dantomie) do Rometów z silnikami 017/019/022/023/025/s38 i pochodnymi bez spawania ramy.
Na początek należy zrobić szablon mocowań silnika. Bierzemy jakiś kartonik/kartkę bloku technicznego i odrysowujemy kształt łoża silnika 027. U Mnie wygląda to tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04d ... 182fc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac0 ... 896d9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ad ... f93ca.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af4 ... 982be.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/216 ... e5ae0.html (wyszło trochę krzywo, ale to przez to, że jest to karton i trzyma się to na tych wiertłach i długopisie lokurva )
Najlepiej jest najpierw zrobić lewe mocowanie, bo nie będziemy go gięli.
Później odrysowujemy i mamy dwa „adaptery”. Teraz prawe mocowanie należy zagiąć w dwóch miejscach, POD KĄTEM PROSTYM! , gdyż silnik musi idealnie równo leżeć. Na razie wszystko dzieje się na kartonie, gdyż łatwiej jest go „obrabiać” <lol> Gdy już mamy szablony to przymierzamy je do ramy i wycinamy tak by ładnie zakryły wcięcia na 023 itp. i zaznaczamy miejsca na kartonie, gdzie na oryginalnych mocowaniach są dziury. Następnie trzeba przenieść kształty „adapterów” na płaskownik (ok. 4-5mm). Już odrysowany na płaskowniku kształt wycinamy szlifierką, brzeszczotem, czy czym tam wam się podoba :P Wiercimy dziury, gniemy płaskownik tak jak protoplastę (wszystko przez to, że silnik Charta jest dobre 2cm szerszy taak ), a pomiędzy seryjne mocowania należy włożyć mniej więcej 6cm tulejki, by mocowania się nie gięły i dobrze trzymały nasz adapter. Aby zagiąć nasz płaskownik nacinamy go szlifierką i zaginamy, później zalewamy spawem, to można spokojnie zawieźć do spawacza, żeby ładnie to wykonał :] Jeżeli mamy już przygotowane adaptery to trzeba to spasować z ramą, żeby silnik był w pozycji poziomej.
Silnik charta ma zębatkę po lewej stronie, dlatego nie trzeba przerabiać hamulca.
Myślę, że z układem wydechowym już sobie poradzicie? W przypadku motorynki najlepiej jest zespawać ucięte 2-3cm od cylindra kolanko charta z kolankiem Simsona enduro, co da nam puszczony górą wydech. Można też wspawać oryginalne kolanko, jednak będzie ono „muliło” silnik. Oczywiście nie można zapomnieć o lepszym wydechu, może być to wydech od Simsona, Charta, "pseudo sport" lub jakiś inny.
Poradnik w fazie tworzenia!

Tutorial opatentowany przez:
Patryk82 i graptemys1995, a także z pomocą Hanusa, za co wielkie dzięki <piwo>
Zakaz kopiowania bez Mojej zgody!!! taak

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Ostatnio edytowany przez Patryk82, Śro Mar 02, 2011 5:36 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!
PostWysłany: Nie Lut 27, 2011 7:09 am 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pon Lip 12, 2010 7:31 am
Posty: 53
Pojazd: Romet Kadet m-780
Przyda się napewno,ale na razie brak silnika charta

--------- Nie Lut 27, 2011 7:09 am Połączono ---------

Przyda się na pewno,ale na razie brak silnika charta


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!
PostWysłany: Nie Lut 27, 2011 8:14 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Za tydzień-dwa będę już miał złożony silnik i płaskowniki :]

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!
PostWysłany: Pią Cze 10, 2011 6:42 am 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Nie Lis 21, 2010 11:22 am
Posty: 758
Pojazd: corolla e11 1.4 kurwa stens luj gnuj w chuj monster enerdżi
amico
No i co dalej? lokurva

_________________
MOTORI MINARELLI taak
DEZAMET taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa!
PostWysłany: Nie Lip 24, 2011 11:44 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Wrz 15, 2010 8:22 pm
Posty: 1843
Miejscowość: Wieluń [EWI]
Pojazd: Romet Chart 210 Elektronik '88
Piaggio Sfera NSL 50 '92
Honda Civic VI EJ9 '01
Był: Simson SR50/1 C "skuter" '88
Romet Pony 50-M-2 '87
Romet Komar 2330 '70
Opel Vectra A Irmscher CD Diamant 91'
Gniję, silnik poszedł na części, ale jak to kiedyś zreanimuję, to skończę tutorial :P

_________________
łan cyl, tu stroke :F
Apollan napisał(a):
GNICIE I BRODA TO NASZA WYGODA lachvj
taak


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów SWAP silnika simsona do charta.

ryhit

4

16545

Wto Gru 13, 2011 4:57 pm

Vesten Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Składanie góry silnika dla Zielonych

KamiloloPL

3

14117

Sob Kwi 14, 2012 8:54 pm

WorseBoy Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Typowe niesprawności silnika 139FMB

dam18

0

24279

Nie Kwi 15, 2012 7:17 pm

dam18 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Składanie skrzyni biegów silnika 019

WorseBoy

5

16739

Czw Sty 17, 2013 10:46 pm

Matii-x Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Załącznik(i) Demontaż i montaż silnika 027 - Romet Chart 210.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

smyk

32

40169

Śro Gru 28, 2011 10:31 pm

Are9911 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.047s | 26 Queries | GZIP : Off ]