Forum motoryzacyjne motokirc.pl
http://motokirc.pl/

Montaż mostka gretza w Charcie
http://motokirc.pl/poradniki-f37/monta-mostka-gretza-w-charcie-t34296.html
Strona 1 z 1

Autor:  Simon [ Czw Sie 16, 2012 3:23 pm ]
Temat postu:  Montaż mostka gretza w Charcie

Witam
Chciałbym opisać wymianę i montaż mostka gretza w Charcie.
Troszkę teorii
Oryginalnie w Chartach były mostki prostownicze selenowe Unitry, które jak zauważyła większość posiadaczy Chartów , słabo ładują . Chcąc pozbyć się tego problemu kosztem do max 5 zł możemy kupić mostek gretza , w dowolnym sklepie elektronicznym , i przy odrobinie chęci wyciągnąć stary i założyć nowy .

Co nam będzie potrzebne :
-Mostek gretza 6 amperów (ja w elektronicznym zapłaciłem 2,5 zł)
- Lutownica (jeżeli mamy na konektorki w mostku to obędzie się bez)
-Cyna
-Klucz 13 by odkręcić siedzenie
- Śrubokręt krzyżakowy by odkręcić stary mostek
- Nożyczki którymi utniemy kable od starego mostku
-Miernik ( w celu sprawdzenia czy jest ładowanie chodź można złapać za klemu od aku)

Chyba wszystko

A więc zabieramy się do pracy

Odkręcamy siedzenie które trzyma się na dwóch śrubach , po odkręceniu przy baku powinniśmy zauważyć małe płaskie pudełeczko z logiem unitry . To jest właśnie stary mostek , wykręcamy go . Gdy wykręciliśmy bierzemy nożyczki i ucinamy kable przy mostku tak jak widać na zdjęciu
Image

Następnie musimy wiedzieć który kablem jest od czego spróbuję to narysować na podstawie starego mostka
Image

Po ukończeniu wcześniejszej czynność warto kable poprzeciągać do schowka , aby mieć wrazie czego łatwiejszy dostęp do niego.

Gdy kable są przeciągnięte , nożyczkami odizolowujemy końcówki kabli tak jak na fotce
Image


Teraz nie pozostało nam nic innego jak przylutować lub wpiąć kable do nowego mostku .
Propos u mnie mostek wygląda tak :
Image

Schemat jaki kabel ,gdzie, w nowym mostku narysowałem poniżej
Image

W moim przypadku zabieram się za lutowanie
Image

Warto też kupić koszulki termokurczliwe które odizolują nam kabelek od pozostałych i nadadzą odporności .
Image

Gdy już skończymy powinno wyglądać to tak :
Image
Image


Teraz nie pozostaje nam nic innego jak gdzieś ulokować mostek w boczku. U mnie tymczasowo nad akumulatorem .
Image

Przed podłączeniem akumulatora warto sprawdzić jak się teraz ma ładowanie.
W moim Charcie ładowanie na przekręconym kluczyku w pozycji 1 wynosi 40V fotka poniżej . Wcześniej wynosiło 2V
Image

Na pozycji 2 , 13V. wcześniej wynosiło 0.8V
Image
Pewnie zastanawiacie się dlaczego tak mało . Masę mostka połączyłem z masą tylnej lampy co w efekcie zaowocowało świeceniem się tylnej żarówki bez akumulatora . Jest to przydatne wtedy gdy akumulator jest słaby , wystarczy go odkręcić i tylne światło świeci bardzo mocno bez aku. Ten czyn osłabił jednak w nieznacznym stopniu ładowanie , czym się zbytnio nie przejmuje .


Podsumowując

Dzięki tej zmianie niewielkim kosztem przestaniemy mieć problem z słabym ładowaniem w Charcie.
Jeżeli zmiana mostka nie pomoże i dalej ładowanie jest słabe oznacza to nic innego jak padnięte cewki .



Zabrania się kopiowania bez wiedzy autora .

Wszelkie uwagi i sprostowania mile widziane.

Autor:  WorseBoy [ Czw Sie 16, 2012 3:46 pm ]
Temat postu:  Re: Montaż mostka gretza w Charcie

żarówkę tył masz na 6 czy 12v przy takim podłączeniu?

Autor:  Womax [ Czw Sie 16, 2012 4:01 pm ]
Temat postu:  Re: Montaż mostka gretza w Charcie

Od siebie dodam tylko, że lepiej zastosować taki mostek
Image
posiada on większy amperaż, co za tym idzie jest trochę droższy, ale chyba nie muszę pisać o jego zaletach podczas montażu.

Autor:  Skyer [ Czw Sie 16, 2012 4:20 pm ]
Temat postu:  Re: Montaż mostka gretza w Charcie

Womax ma racje taak
Ja mam dokładnie taki: http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-2 ... 56595.html
Jest on o kilka groszy droższy od tego co Ty masz, ale lepszy i łatwiej zamontować. Mam go już rok i żadnych problemów jeszcze nie było ;-)

Autor:  Simon [ Czw Sie 16, 2012 4:26 pm ]
Temat postu:  Re: Montaż mostka gretza w Charcie

Żarówka ma 6v. Co do mostka , tamten jest droższy i łatwiejszy w montażu ,niestety w moim sklepie nie było takiego. 6A/1000V w zupełności wystarczy.

Autor:  Simon [ Pią Sie 17, 2012 7:24 am ]
Temat postu:  Re: Montaż mostka gretza w Charcie

To jest mierzone na klemach ;) Jak narazie mi pomogło i akumulator trzyma stałe napięcie.

Autor:  Patryk82 [ Pią Sie 17, 2012 4:57 pm ]
Temat postu:  Re: Montaż mostka gretza w Charcie

Szymku, na klemach, ale chyba nie przykręconych do aku?

Autor:  Bartollini [ Nie Sie 19, 2012 11:40 am ]
Temat postu:  Re: Montaż mostka gretza w Charcie

Cytuj:
Oryginalnie w Chartach były mostki prostownicze selenowe Unitry


Taa.. jasne.
Image
a tu dla porównania prostownik selenowy:
http://www.motorstore.pl/sklep/produkt/ ... wy-WSK-125

Autor:  bigsoft [ Nie Sie 19, 2012 12:21 pm ]
Temat postu:  Re: Montaż mostka gretza w Charcie

1. Napięcie mierzymy na klemach akumulatora.
2. Ładowanie sprawdzamy tylko pod obciążeniem, czyli akumulator musi być podłączony.
3. Gdy akumulator jest podłączony do wyjścia mostka prostowniczego, nie możliwe jest, aby napięcie ładowania wynosiło ponad 8V. Wyższe napięcie powoduje zagotowanie się elektrolitu, następnie spłynięcie mas czynnych z płyt akumulatora, co doprowadza do jego zniszczenia.

Co do postu wyżej, hm nie wiem czemu wydawało mi się, że w Chartach seleny dawali, no cóż byłem w błędzie.

Nowym mostkiem gretza można co najwyżej delikatnie poprawić ładowanie, ale jak pisał Sławek - nie liczcie na cuda. Z pustego i Salomon nie naleje. Prądnica jest tak obliczona, aby nigdy nie doprowadzić do przeładowania akumulatora. Dlatego w Charcie mamy tylko prostownik i żadnego regulatora. Niestety jak wiemy - ma to swoje wady.

Jedyną skuteczną metodą na dobre ładowanie, jest przewinięcie prądnicy.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/