Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 4:30 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Pon Lip 06, 2009 9:15 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1123
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Jako że nic z tym się nie ruszyło, dzisiaj już będzie napisany :)

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Ostatnio edytowany przez ślonzok, Śro Mar 03, 2010 8:00 am, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Pon Lip 20, 2009 12:18 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 08, 2008 3:22 pm
Posty: 1235
Miejscowość: Łowin
Pojazd: Romet chart 210
Golf IV 1.9 tdi AHF
czemu nie ma "Fot ?

_________________
Cytuj:
23:04 apollan
bierz mnie jeszcze ogierze

lokurva


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Pon Lip 20, 2009 3:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
DjDanielo napisał(a):
WAŻNE PORADNIK NIE SKOŃCZONY I DLA TEGO BRAKI PROSZĘ NIE KOMENTOWAĆ!!!


Może z łaski swojej byś czytał powiększony napis?

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Pon Lip 20, 2009 10:21 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Mając projekt w ExhaustCalculator mamy podane wszystko co nam potrzeba: długość całkowita stożka i obie średnice wystarczą, by wyciąć idealnie potrzebną nam siatkę, do tego służy program Cone Layout. Najpierw należy w opcjach zmienić jednostkę na mm (po zainstalowaniu jest w in - cale). Następnie wprowadzamy w odpowiednie pola średnice podane w projekcie, długość stożka, kasujemy kąty (jeżeli stożek ma być prosty; w przypadku gdy projektujemy także kolanko rozszerzające się program przyda się do zaprojektowania odpowiedniego kolanka) i program pokazuje nam widok w 3D oraz siatkę, którą możemy wydrukować również przy użyciu programu. Wyciętą siatkę naklejamy (lub odrysowujemy) na blachę i po prostu wycinamy. Do samego wycinania bardziej się nada wyrzynarka, nożyce do blachy niestety trochę ją wyginają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Czw Lip 30, 2009 11:45 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lip 07, 2007 10:48 pm
Posty: 331
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Pojazd: Ducati Dakarino 50, Romet pony M2
Olo Wszystko ładnie pieknie nauczyłem sie obsługi programu tylko jedno pytanie jak to wydrukowac w rzeczywistych wymiarach ? <piwo>

_________________
http://www.bikepics.com/members/11malina11/
Off Road...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Pią Lip 31, 2009 12:49 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Kwi 19, 2008 6:09 pm
Posty: 357
Miejscowość: WROCŁAW-BROCHOW
Pojazd: Yamaha RXS 100 '97 <3
To sie automatycznie drukuje w skali 1:1 :PP

_________________
RXS 100 '97 <3


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Pią Lip 31, 2009 1:06 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
Trochę mnie uprzedził kolega :D Ale jest tak jak napisał, po wydrukowaniu siatki i złożeniu jej w stożek wymiary są takie jak wpisane w programie, przed chwilą sprawdziłem jeszcze raz i wszystko się zgadza.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Pią Lip 31, 2009 2:28 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lip 07, 2007 10:48 pm
Posty: 331
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Pojazd: Ducati Dakarino 50, Romet pony M2
I jeszcze dwa pytania :) jak zmierzyc kat otwarcia sie okna wydechowego ?? i przy obrotach mocy max wpisac max jakie silnik bedzie krecil czy te przy ktorych silnik ma dostawac kopa ??

_________________
http://www.bikepics.com/members/11malina11/
Off Road...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Pią Lip 31, 2009 3:14 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
http://www.motor-tech.katowice.pl/techn ... omierz.JPG" target="_blank drukujesz sobie to, wycinasz, przykręcasz do wału, kręcisz wałem w kierunku w którym pracuje, ustawiasz tłok na górnej krawędzi okna wydechowego gdy się cofa (tak aby nie był jeszcze otwarty ale żeby nie był zamknięty, po prostu na równi), ustawiasz sobie ten kątomierz tak abyś miał 0 na jakimś punkcie odniesienia i kręcisz wałem w kierunku pracy tak aby tłok zszedł w dół, zaczął się poruszać w górę cylindra do momentu zamknięcia okna (do takiego stanu jak na początku) i odczytujesz o ile obrócił się wał (dajmy na to był na 0, po obrocie punkt odniesienia jest po drugiej stronie kątomierza na drugiej kresce od zera to będzie 178 st., bo od 0 do 0 jest 180 ;) )

A co do obrotów to wpisujesz takie, przy których ma występować maksymalna moc, czyli jak to napisałeś "ma dostawać kopa".


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Śro Sie 12, 2009 10:06 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
Powiedziałbym co nieco tutaj na temat wydechów, ale za dużo pisania. Pominęliście fakt ogólnie jak policzyć wydech w miarę zbliżony do tego co pisał Bell. Ogólnie nie jest chyba nikt w stanie powiedzieć jakie kąty trzeba stosować do jakich strojeń. Można się sugerować długościami podanymi w książce Bella niby. Tak naprawdę większość danych przy liczeniu bierze się z nikąd. Robi się aby wydech na oko miał dobry kształt i już. Ja nie liczyłem w EC ale nie publikuje tego jak liczyłem nie ja w 100% jestem tego autorem i tyle ;)

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 7:13 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Witam!

Czemu wogóle nie ma tego poradnika?
Jóź nie tylko braki, ale całego poradnika nie ma.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Nie Cze 06, 2010 9:39 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
11Malina11 napisał(a):
i przy obrotach mocy max wpisac max jakie silnik bedzie krecil czy te przy ktorych silnik ma dostawac kopa ??


To nie jest tak, że wpiszesz sobie np. 9500rpm i wtedy dostanie buta. Jakby tak było to nikt by się do rezo nie wkręcił. Teoretycznie przy tych obrotach silnik uzyska największą moc ale bardzo wiele czynników ma na to dodatkowy wpływ. Ogólnie EC2 to strasznie lipny program, wystarczy się pobawić projektem danego wydechu który ma się u siebie założony, a w silniku testować różne cyle (różne wysokości okna wydechowego). Dajmy na to mamy wydech na 8800rpm do okna 27 (171*owk) i jeździ to git, mamy np. rezo od 7000 do 9000 czy jak to tam wypadnie (bo tego nigdy się nie da określić jak będzie przy projektowaniu wydechu), praktycznie nie ma dziury przed rezo i ogólnie dobrze jest. Zakładamy przy tym samym wydechu cyla z oknem wydechowym na 24. Nie jeździ zbyt dobrze, dziura przed rezo taka ogromna, że ledwo idzie jechać. A w EC2 w tym wydechu wystarczy zmienić okno wydechowe z 27 na 24 (z 171* na 184*), zmieni się pewnie długość walca, kolanka, wtedy wystarczy pobawić się faktorami i strojeniem aby znów wydech miał identyczne długości/wymiary. I wyjdzie, że ten wydech do tego drugiego cyla z oknem 184*owk będzie idealny tylko strojenie nie będzie już 8800 tylko np. 9700. A w realu całkiem inaczej się to zachowuje, będzie lipa jak...

Trochę masło maślane ale nie potrafię jakoś na forum tego wytłumaczyć. Może będziecie wiedzieć o co mi chodzi.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Sob Cze 26, 2010 8:22 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
Witam!

Tak na oko to jakie wymiary powinien mieć taki tłumik?
Robił ktoś projekt do charta z oknem wydechowym na 26mm strojony na 7,5 tys. z prostym kolankiem (z charta)
Jeżeli tak to proszę o jakieś informacje bo sam się już gubię w tym programie. Jakieś 2 wartości co można wpisać dowolne ojapier O_o to po co one są? Mogli zrobić automatyczne losowanie lokurva

Proszę o pomoc, bo na oryginalnym tłumiku ciągnie w przedziale 40-60km/h, najmocniej 50-55km/h. Potem się kończy i zamula , a silnik chce się wyżej kręcić.

Yazimoo-> "Spawak 7700rpm (proste kolanko)" jak to ciągnie?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Dyfuzor niskim kosztem
PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 7:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Hmm :D Teraz to już całkiem inny secik mam ale trochę wytłumaczę ci o co chodziło z tym spawakiem na 7700rpm. Ogólnie to ten wydeszek był liczony na 8800rpm, ale śmigałem długo na zastępczym cylindrze (seria DDR) z oknem wydechowym na 31,5mm, a według programu wyszło mi, że ten spawak na 8800rpm przy oknie wydechowym na 31,5mm ma coś mniej więcej strojenie 7700rpm dlatego tak napisałem. Jak ciągnie, a raczej ciągnął bo tego już nie ma? Prawie identycznie jak seria, było takie pseudo rezo którego nie czuć było tylko dźwięk się zmieniał, tak to jak seria.

Strojenie 7,5tyś do okna na 26mm to maluśko, mi spawaka na 10 000rpm w simie brakowało przy oknie na 26mm. Aż w końcu skończyłem na spawaku 9500rpm i oknie 24,5mm i też twierdze, że za nisko strojony spawaczek jest. To ci się tylko tak wydaje, że wartość taka duża to będzie hardkor. Jak już pisałem wiele razy, to czy będzie muł z dołu, dziura na średnich czy cokolwiek to głównie zależy od cylindra. Będzie dobrze zrobiony cylinder, zapinasz wydech i na 13tyś i jeździ się wyśmienicie.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Poradnik KIERUNKOWSKAZY w ROMETACH NEW!

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

housemdt

23

27314

Pią Lut 25, 2011 1:21 pm

housemdt Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Poradnik Jak zjechać na krześle

Hanus

9

16188

Pią Sty 28, 2011 10:56 pm

Szczygieł Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Jaki wybrać kask motocyklowy - poradnik

0sa

10

16576

Pon Sty 02, 2012 6:53 pm

Pelas Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Poradnik-"regeneracja" akumulatora

Ogarzysta

7

29150

Wto Cze 09, 2009 8:37 pm

Driver Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.055s | 24 Queries | GZIP : Off ]